LICHT VOOR DE WERELD, een ngo die blindheid bestrijdt in Afrika, lanceert een originele campagne i.s.m. Walibi Belgium. Bezoekers van het pretpark kunnen er een oogmasker kopen, waarmee ze geblinddoekt een spectaculaire rit kunnen maken op de attracties. Om deze samenwerking te vieren, organiseren de twee partners op 18 juni een persevent in Walibi. Enkele bekende Belgen zullen geblinddoekt iets bijzonders beleven in het park.
Elke 5 seconden wordt ergens ter wereld een persoon blind, en elke minuut is dat een kind. Vaak is dit het gevolg van een gebrekkige hygiëne en een tekort aan gespecialiseerde hulp en medicatie. Niet minder dan 80% van deze blinde mensen kan echter opnieuw zien als ze de nodige medische zorgen krijgen.
Walibi, dat elke dag talloze Belgische families en kinderen verwelkomt, wilde zich meteen engageren hiervoor. LICHT VOOR DE WERELD en Walibi Belgium slaan de handen in elkaar om samen te strijden tegen nodeloze blindheid en de problematiek onder de aandacht te brengen. Tot november kunnen de bezoekers van het pretpark voor slechts €2 een oogmasker kopen aan de kassa’s en in de shops. Niet alleen steunen ze hiermee LICHT VOOR DE WERELD, ze beleven ook een extra spannende rit ‘in het donker’ op de attracties. Posters en displays aan de kassa’s en in de shops van het park informeren de bezoekers en maken hen warm om deel te nemen aan deze unieke ervaring.
Bij aankoop van het masker ontvangen de bezoekers een flyer met informatie over de werking van LICHT VOOR DE WERELD, met een oproep om een extra gift te doen. De ingezamelde fondsen zullen gebruikt worden voor de werking van de organisatie in drie Afrikaanse landen: Democratische Republiek Congo, Rwanda en Tanzania. In totaal worden 20.000 oogmaskers te koop aangeboden gedurende de campagne.
Door deze actie kan LICHT VOOR DE WERELD rekenen op de vrijgevigheid en nieuwsgierigheid van de meer dan 1 miljoen bezoekers die Walibi elk seizoen verwelkomt in België.
|