xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
FRISK® kiest na 20 jaar voor eigen productievestiging
Groot succes in Japan houdt aan, China is next
FRISK®, het toonaangevende ademverfrissende merk van Belgische origine, bestaat precies 20 jaar en heeft in die periode nagenoeg de hele wereld ingepalmd. Onder meer in Japan is FRISK® één van de meest dominante zoetwarenmerken in de winkelrekken. De viering van 20 jaar FRISK® valt samen met een zeer belangrijke wending in de bedrijfsgeschiedenis: de productie van de populaire muntjes wordt vanaf heden immers in eigen handen genomen en gebeurt vanuit een gloednieuwe vestiging in Sittard. Het Italiaanse moederbedrijf, Perfetti Van Melle, investeert hiervoor 2,7 miljoen euro.
Succesverhaal van 20 jaar
Het was 1986 toen een Belgische productontwikkelaar uit de buurt van Leuven in samenwerking met een farmaceutisch bedrijf een suikervrije powermint uitvond en op de markt bracht. Het krachtige muntje was meteen een succes bij de Leuvense studenten, en begon van daaruit aan een verovering van de hele wereld. Al snel werd FRISK® een onderdeel van de internationale zoetwarengroep Perfetti Van Melle, die tot op heden de diverse productcategorieën van FRISK® tot zijn vaandeldragers mag rekenen. Na de tabletjes met muntsmaak breidde het gamma immers uit met tal van andere smaken, en werden er tevens kauwgom en liquids aan het assortiment toegevoegd. Deze liquids en de premium gum kregen begin dit jaar nog de onderscheiding Product van het jaar. Ook op vlak van verpakking (dispenser doosjes, etc.) toonde FRISK® zich steeds bijzonder innovatief.
De ingrijpende omschakeling naar een eigen productie- en interne R&D-afdeling betekent niet dat FRISK® zijn voortrekkersrol als innovatieve marktspeler tijdelijk loslaat. De ambities zijn integendeel groter dan ooit. Zo komt er in het najaar een verbeterde versie van het FRISK®-doosje op de markt. De visibiliteit ervan in het winkelpunt zal worden verhoogd door de keuze voor een witter materiaal in plaats van het huidige parelmoer effect. Daarbovenop wordt het doosje gepolijst waardoor het frisser en aantrekkelijker oogt.
Buiten de verbeterde versie van het doosje, wordt ook het FRISK®-logo onder de loep genomen. Er wordt gekozen voor een andere typografie, die moderner, strakker en jonger is, en toch het innovatieve en dynamische karakter van het merk behoudt. Doosjes met het vernieuwde FRISK®-logo zullen vanaf najaar 2006 de markt instromen. RVH.
|