Sodexo huldigde het woonzorgcentrum Witte Meren te Mol in als ‘Qualitree-woonzorgcentrum’. Sodexo en Witte Meren formaliseren op die manier hun samenwerking en gemeenschappelijke visie om via het maaltijdgebeuren de levenskwaliteit van senioren te verbeteren.
De overhandiging van het Qualitree-charter bekrachtigt het engagement van Sodexo en woonzorgcentrum Witte Meren om het maaltijdgebeuren van de bewoners vanuit een gedeelde visie te benaderen. Die visie rust op een aantal pijlers. Zo wordt er dagelijks een traditioneel menu bereid voor de bewoners, geeft Sodexo opleidingen over het belang van kruiden en organiseert het keukenteam animaties in samenspraak met het woonzorgcentrum. Ook maaltijden in aangepaste texturen, beperking van restrictieve diëten en de toepassing van Dignicare, Sodexo’s unieke benadering voor senioren met dementie, behoren tot de gemeenschappelijke werking.
Om constante kwaliteit te kunnen garanderen, verbindt Sodexo zich ertoe om twee keer per jaar een audit te doen binnen het woonzorgcentrum. Op basis van die evaluatie gaat het bedrijf over tot een actieplan, met bijvoorbeeld opleidingen voor medewerkers van Sodexo en het woonzorgcentrum.
“Qualitree betekent voor ons meer dan een vooruitstrevende visie en aanpak betreffende het maaltijdgebeuren en voeding. Qualitree vertaalt ook ons eigen streven naar kwaliteitsvolle zorg met daarbij aandacht voor de beleving en de individuele behoeften van onze bewoners. Mede door een wederzijdse ondersteuning en samenwerking tussen Sodexo en WZC Witte Meren kan de Qualitree groeien”, vertelt Jacolies Rottier, Verantwoordelijke bewonerszorg woonzorgcentrum Witte Meren.
Sodexo is wereldleider in diensten die de Levenskwaliteit verbeteren, een essentiële factor voor individuele en bedrijfsprestaties. Actief in 80 landen, dient Sodexo dagelijks 75 miljoen consumenten met haar unieke combinatie van On-site Services, Benefits & Rewards Services en Personal & Home Services. Via haar meer dan 100 diensten bezorgt Sodexo haar klanten een geïntegreerd aanbod dat ontwikkeld werd over meer dan 45 jaar ervaring: van receptie & onthaal, safety, cleaning en onderhoud, tot catering en facilities management; van voordelen voor medewerkers zoals Lunch Pass of de Sodexo Card (elektronische maaltijdcheque), Cadeau Pass en Eco Pass tot thuiszorg en conciërgeriediensten. Sodexo’s succes en prestaties zijn gebaseerd op haar onafhankelijkheid, haar duurzaam bedrijfsbeleid en haar capaciteit om haar 419.000 medewerkers wereldwijd voortdurend te engageren.
|