Coca-Cola verlaagt suiker- en caloriegehalte in life variant dankzij verdere ontwikkeling met zoetstoffen uit stevia. Vanaf midden april brengt Coca-Cola een nieuwe Coca-Cola lifeTM op de markt. Die bevat 45% minder suiker en calorieën dan het gemiddelde van cola’s met suiker in de Benelux, een verdere daling met 12% ten opzichte van de eerste Coca-Cola life. De ontwikkeling is het resultaat van voortdurend onderzoek naar zoetstoffen uit stevia. Met deze innovatie versterkt Coca-Cola zijn gamma van drankjes met minder suiker en calorieën en zet het in op meer keuze voor de consument.
Coca-Cola life kwam in 2015 op de markt in België en Luxemburg en was de eerste Coca-Cola die dankzij zoetstoffen uit stevia 33% minder suiker en calorieën bevatte. Door verder onderzoek en ontwikkeling, slaagt Coca-Cola er nu in om het suikergehalte nog verder terug te dringen, zonder op het vlak van smaak in te boeten. Een glas Coca-Cola life van 25 cl bevat voortaan 58 kilocalorieën en 15 gram suiker.
Hilde Draye, Product Application Center Director: “Stevia-extract is een erg krachtige zoetstof, tot 300 maal zoeter dan suiker: je kan dus met weinig stevia-extract heel wat suiker vervangen. Toch is het een delicate evenwichtsoefening om de juiste hoeveelheid suiker en zoetstof te combineren, zonder daarbij in te boeten op de lekkere Coca-Cola smaak. Het is dankzij doorgedreven onderzoek dat we vandaag met trots de nieuwe Coca-Cola life kunnen introduceren. Deze lancering is zeker geen eindpunt, in tegendeel, binnen R&D blijven we zoeken naar manieren om het calorie- en suikergehalte van onze drankjes nog verder te reduceren en nieuwe varianten te ontwikkelen.”
Céline Van den Rijn, Marketing Directeur Coca-Cola België & Luxemburg: “Zoetstoffen uit stevia zijn heel veelbelovend, kijk naast Coca-Cola life maar naar het succes van onder andere Sprite en FÏNLEY. Deze drankjes dragen bij aan de doelstelling van Coca-Cola om uiterlijk in 2020 het caloriegehalte van onze dranken te verminderen met 10% ten opzichte van 2012. Deze nieuwe generatie Coca-Cola life is een mooi voorbeeld van een volgende stap naar het realiseren van ons doel in 2020.”
45% van het totale verkoopvolume van Coca-Cola in België bestaat nu al uit dranken (frisdranken en waters) zonder suiker en calorieën.
De consument die een Coca-Cola wil drinken heeft voortaan de keuze tussen Coca-Cola regular (105 kcal of 27 g suiker voor 25 cl), de suiker- en calorievrije Coca-Cola zero én Coca-Cola light of een Coca-Cola life met nu maar liefst 45% minder suiker en calorieën.
De nieuwe Coca-Cola life is verkrijgbaar in een 20 cl glazen flesje, 330 ml blik, 500 ml PET-fles en 1.5L PET-fles.
Voor meer info: www.cocacolabelgium.be
|