In het kader van zijn beleid ter verbetering van de gezondheid van de consument en het dierenwelzijn heeft Carrefour Belgium besloten dat alle Carrefour mayonaises voortaan exclusief bereid worden met eieren van kippen met vrije uitloop. Deze beslissing heeft betrekking op de 11 referenties uit het mayonaisegamma van het huismerk en is goed voor meer dan 3,5 miljoen eieren per jaar. Bovendien worden al deze mayonaises in België geproduceerd.
Ter herinnering: in 2007 al, dus 5 jaar voor het Europese verbod op legkippen, besloot Carrefour Belgium om niet langer eieren van scharrelkippen te gebruiken voor zijn huismerk. Ook op dat moment had Carrefour dus al oog voor de gezondheid van de consument en het dierenwelzijn.
Vandaag is Carrefour Belgium dan ook trots dat het kan aankondigen dat alle mayonaises van het huismerk voortaan enkel bereid zullen worden met eieren van kippen met vrije uitloop. Het gaat in totaal om meer dan 3,5 miljoen eieren per jaar.
Deze beslissing heeft betrekking op de volgende referenties, die bovendien allemaal in België geproduceerd worden: Carrefour mayonaise met citroen, 235 g, Carrefour mayonaise met citroen, 465 g, Carrefour mayonaise met citroen, 940 g, Carrefour mayonaise met citroen squeeze, 398 g, Carrefour mayonaise squeeze, 815 g, Carrefour mayonaise met Dijonmosterd, 465 g, Carrefour mayonaise met eieren, 235 g, Carrefour mayonaise met eieren, 465 g, Carrefour mayonaise met eieren, 940 g en Carrefour Stylesse – 61 % V.G., dressing met citroen. Ook de 11e referentie (die op dit moment ontwikkeld wordt), Carrefour mayonaise met citroen squeeze 465 g, zal enkel met eieren van kippen met vrije uitloop bereid worden.
Ter herinnering, Carrefour biedt ook een Bio mayonnaise aan die al op basis van eieren van kippen uit vrije loop werd geproduceerd; wat een verplichting is voor Bio eieren. Dit product wordt eveneens in België gemaakt. Met deze beslissing profileert Carrefour Belgium zich nog meer als duurzaam ondernemer, neemt het bedrijf zijn sociale verantwoordelijkheid op en promoot het gezonde producten.
Carrefour Belgium is één van de grootste retailers in België en stelt zo’n 11.500 medewerkers te werk. Carrefour, dat is 752 winkels, waarvan 45 Hypermarkten Carrefour, 436 Markets, 269 Express buurtwinkels, 12 Carrefour Drives en meer dan 60 afhaalpunten in de winkel voor online bestellingen.
Carrefour België is de partner van het dagelijks leven. Ze ontvangt elke dag zo’n 650.000 klanten en meer dan 75% van alle gezinnen in België, door hen een breed scala aan producten en diensten aan de juiste prijs aan te bieden.
Carrefour België maakt deel uit van de Groupe Carrefour, de tweede grootste retailer ter wereld en de grootste van Europa die 380.000 medewerkers tewerkstelt. Actief in 35 landen met meer dan 11.900 winkels, realiseerde de Groupe Carrefour in 2014 een omzet van 100,5 miljard.
Als partner van COP21 zet de Groupe Carrefour zich via initiatieven van elke dag in voor een meer duurzame en verantwoorde handel. Het CSR-beleid van de groep is gebaseerd op drie pijlers: de strijd tegen alle vormen van verspilling, de bescherming van de biodiversiteit en de ondersteuning van partners van het bedrijf.
|