pakt uit met twee gloednieuwe tools op de webshop
Het Belgische kledingmerk dat onlangs geëerd werd met de prijs voor beste webshop in de categorie damesmode, heeft zijn website aangepast om zijn klanten nog beter te kunnen dienen. Fitizzy zorgt er namelijk voor dat de klant nooit meer de foute maat aanschaft, en Klarna biedt de optie om pas later te betalen. Met de recent geïntegreerde tools mikt LolaLiza op minder terugzendingen en een verhoogde conversie.
Nooit meer de foute maat
Eén van de grootste uitdagingen aan online kleding kopen, is het inschatten van de juiste maat. Om ervoor te zorgen dat klanten minder kledij retourneren en dus meteen Homegrown talent
Belgian design and cuisine need local love, especially in challenging times like these. It has become more important than ever to support our own companies and initiatives. Buying local and supporting local businesses is the way to connect with our community. One love.
MMBSY proposes 4 macro trends for the SS21 season: Local Love, Circular Economy, Cottagecore and Future Imperfect. This is the first of 4 newsletters, focussing on our Belgian brands and their inspiration for next spring.
Color pop with Belgian power brands
CKS, Mayerline, Améline by Mayerline and Caroline Biss aim for a joyful spring feeling with playful color schemes and print.
Impressive local initiatives
Sustainable (denim) fashion brand Lee Cooper designs and produces its items only for the Belgian market. LolaLiza takes the tag phrase 'Dress to Impress' quite literally and reinvents itself als the go-to brand if you need a dress for any occasion.
Gold and diamonds from Antwerp
Creative design on a global level, straight from the diamond capital of the world. Antwerp based jewelry brands Lore Van Keer and Diamanti Per Tutti are going for gold (and silver, and precious stones, and ...).
Belgian food babies
Relish delicious cakes and cookies without compromising with Niamh or savor more thoughtfully with new Belgian keto-friendly brand OKONO (launch 14/12/2020). JBC's Local Market will stay the one-stop-shop for (food and otherwise related) gifts from Belgian brands.de juiste maat aanschaffen, breidde het Belgische modemerk zijn website uit met de digitale tool Fitizzy. Met enkele gerichte vragen schat de tool de gepaste maat in voor elk kledingstuk dat via de website verkocht wordt. Zo wordt er gevraagd naar de leeftijd, lengte en het gewicht, maar eveneens naar de verhouding van de taille, buste en heupen. Afhankelijk van de draagvoorkeur van de klant, wordt vervolgens een maat voorgesteld. LolaLiza is daarmee het eerste Belgische modemerk dat via zijn webshop een maatvoorstel doet op basis van de morfologie van de klant. Sedert de lancering maakt reeds 10% van de klanten hier gebruik van, wat ook al merkbaar is in de conversie.
Draag nu, betaal later
Een grote reden waarom virtuele winkelmandjes niet altijd afgerekend worden, is dus omdat de klant twijfelt. Niet alleen de pasvorm moet goed zitten, maar het kledingstuk moet de klant ook staan. Met de betaalmogelijkheid van Klarna biedt LolaLiza klanten de optie om tot en met 21 dagen na de aankoop te betalen, zodat ze hun bestelling eerst kunnen proberen. Dat is uiteraard niet alleen in het voordeel van de klant, maar vergroot de flexibiliteit van de checkout en dus ook de kans op verkoop. Aan de hand van on-site messaging weten klanten nog voor het afrekenen dat ze hun aankoop kunnen betalen na ontvangst. Dat zorgt voor een verhoogde conversie op de site. Bij online succes poogt de Belgische retailer Klarna ook mogelijk te maken in zijn fysieke winkels.
Cijfers Klarna: • 16% toename van de gemiddelde orderwaarde - • 20% toename in herhaalaankopen vergeleken met kaartbetalingen
|