xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
EUROSTAR REALISEERT RECORDRESULTATEN TIJDENS
DERDE TRIMESTER 2006
Eurostar, de hogesnelheidsoperator die België en Frankrijk met het Verenigd Koninkrijk verbindt, realiseerde tijdens het derde trimester van 2006 een uiterst sterke groei in reizigersaantallen en ticketverkoop en behaalde daarnaast een recordpunctualiteit.
Tussen juli en september van dit jaar, kozen 2,15 miljoen reizigers voor Eurostar. Dit is het hoogst gerealiseerde reizigersaantal ooit voor een derde kwartaal en betekent een stijging van 9,9% in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar.
De totale verkoop tijdens het derde trimester van 2006 bedroeg £130,4 miljoen, wat een stijging van 21% betekent in vergelijking met de £107,9 miljoen die in dezelfde periode van vorig jaar werd gerealiseerd. De zakenmarkt blijft het, dankzij een stijging van de verkoop van business tickets met 27%, uiterst goed doen.
In het derde trimester van dit jaar bedroeg de punctualiteit van Eurostar voor al haar routes samen 91,4%. Dit resultaat omvat eveneens de week in september waarin Eurostar haar beste wekelijkse punctualiteit ooit van 98% behaalde. Eurostar blijft het met deze resultaten beter doen dan vele van de concurrerende luchtvaartmaatschappijen op haar routes.
Simon Montague, Directeur Communicatie van Eurostar, verduidelijkt: "Het is een uitzonderlijk derde trimester geweest voor Eurostar. We hebben een sterke toename van onze reizigersaantallen gekend, en meer in het bijzonder van onze zakenreizigers die voor Eurostar blijven kiezen voor hun reis naar Londen." RVH.
|