:-D
Low Cost Terminal op Zaventem luchthaven.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
"De omvorming van een gedeelte van de oude terminal op Brussels Airport tot een low cost terminal kadert binnen de politiek van segmentatie en product differentiatie van Brussels Airport, en beantwoordt aan een reële vraag van de markt."
Brussels Airport reageert daarmee op een persconferentie die een aantal luchtvaartberoepsverenigingen organiseerden. De low-cost faciliteiten waaraan momenteel gewerkt wordt maken gebruik van bestaande gebouwen en luchthaven infrastructuur en betekenen op geen enkele manier een uitbreiding van de bestaande capaciteit.
Vanuit de low cost markt bestaat een formele vraag naar een aangepaste infrastructuur op Brussels Airport en het is aan die vraag dat Brussels Airport wil beantwoorden. Zo willen lage kosten maatschappijen bijvoorbeeld een zeer korte rotatietijd, wat moeilijk te realiseren is binnen de huidige infrastructuur.
Het aanbieden van een specifiek product voor low cost maatschappijen past volledig binnen de politiek van Brussels Airport om maximaal te voldoen aan de noden van de verschillende marktsegmenten. Brussels Airport investeerde tijdens de voorbije jaren uitgebreid in infrastructuur voor Full Service vliegverkeer zowel op korte als lange afstand, en wordt druk gewerkt aan aangepaste infrastructuur voor de leisure markt.
Low cost vertegenwoordigde in 2008 niet minder dan 35% van alle intra-Europees vliegverkeer; tegen 2015 zal deze sector de helft van de binneneuropese markt bedienen. Het marktaandeel van dezelfde low cost op Brussels Airport bedraagt momenteel amper 6%, terwijl dat op vergelijkbare Europese luchthavens tussen 10 en 15% ligt.
Wij kunnen het snelst groeiende segment van de markt niet links laten liggen. Brussels Airport ontkent tenslotte stellig dat ze "behoort tot de duurste van Europa". De tarieven van Brussels Airport worden permanent vergeleken met die van andere luchthavens in Europa en houden daarvan het midden. RVH.
|