CRENEAU INTERNATIONAL EN QUICK OPGENOMEN IN HET D&AD BOOK
D&AD, opgericht in 1962 in het Verenigd Koninkrijk, is een liefdadigheidsorganisatie die zich wereldwijd bezighoudt met het promoten van creativiteit. Zij organiseren jaarlijks onder meer de prestigieuze D&AD Awards. De geselecteerden voor deze prijs worden steevast opgenomen in het D&AD book.
Spijtig genoeg geen nominatie voor de Belgische inzendingen, maar wel drie Belgische werken die in het D&AD jaarboek opgenomen zullen worden. Naast Duval Guillaume Brussels en LG&F werd ook Creneau International geselecteerd voor haar ontwerp van de Quick Hamburgers Restaurants in de categorie Environmental Design/Leisure Tourism.
Het ontwerp van Creneau International voor Quick heeft een uitgesproken Europees karakter, een element dat niet vaak voorkomt in de sector van de fast service. Het POP HOME NATURE concept wordt onderverdeeld in drie ruimtes, elk aangepast aan een eigen doelpubliek van Quick.
NATURE is de ruimte voor de kinderen en wordt overheerst door de kleur groen. Picknickeilandjes, grastapijt en speelse grafische elementen zijn alom aanwezig. Jongeren kunnen zich dan weer perfect terugvinden in de loungy atmosfeer van de POP ruimte die voor hen werd ontworpen. De combinatie van hoge tafels en trendy kleuren (overwegend rood) zorgt voor een echt clubbing gevoel. HOME is de ruimte voor de volwassenen. Intieme kleuren (bruine tinten), comfortabele zetels en zachte verlichting zijn kenmerkend.
www.creneau.com
|