:roll:
KRUIDVAT ONDERZOEKT HOE IJDEL BELGISCHE MANNEN ZIJN
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Tegenwoordig willen mannen er ook goed uitzien. Het is zelfs bon ton om hiervoor de nodige beauty hulpmiddeltjes te gebruiken. En daar is natuurlijk niets mis mee, want waarom zou je de natuur geen handje helpen?
Als grootste Health & Beauty retailer in België wil Kruidvat graag weten wat de specifieke beauty wensen en noden zijn van de Belgische mannen. Op die manier kan Kruidvat het productaanbod voor mannen optimaal afstemmen op de specifieke behoeftes.
Dagcrème en peeling gel zijn de meest gebruikte beauty producten
Belgische mannen smeren kwitsig met dagcrème. Maar liefst 60% van de ondervraagde mannen gebruikt dit product heel regelmatig of altijd. Ook de peeling gel heeft zn weg gevonden naar de toilettas van de Belgische man. Maar leifst 28% van de ondervraagde mannen geeft aan dit produck regelmatig te gebruiken.
Oogcrème is ook aan een opmars bezig. Bijna 20% van de Belgische mannen gebruikt regelmatig oogcrème om kraaiepootjes tegen te gaan of om wallen te camoufleren.
Make-up of selftanning ( bruinen-zonder)zon) producten zijn voor de meste Belgische mannen een brug te ver.
Typisch vrouwelijk? Mooi niet!
Terwijl het vroeger een women only aangelegenheid was, heeft de Belgische man zich ondertussen ook het recht toegeëigend om zich te laten onder handen nemen door een beauty professional in een schoonheidsinstituut. Schoonheidsinstituten worden steeds vaker bezocht door Belgische mannen (19% van de ondervraagde mannen)
Ook ontharen wint aan terrein. En dan bedoelen we uiteraard niet het scheren van de baard. Zon 26% van de Belgische mannen onthaart regelmatig de benen, het bovenlijf of de rug. En hoe zit het nu met haarkleuringsproducten? Bij vrouwen is het een algemeen aanvaard gegeven, maar voor mannen hangt er toch nog vaak een taboesfeertje rond. Wellicht komt daar binnenkort verandering in, immers 10% van de ondervraagde Belgische mannen gebruikt haarkleuringsproducten.
Belgische mannen zijn geen fervente beauty shoppers
De Belgische mannen mogen dan best wel ijdel zijn, toch laten ze het aankopen van beauty producten nog vaak aan anderen over. Maar een kleine meerderheid (55%) koopt effectief zelf zn producten. Sommige mannen gaan zelfs nog verder, en grabbelen gewoon in de toilettas van hun partner. Bijna 30% van de ondervraagde Belgische mannen bekent regelmatig verzorgingsproducten of zelfs make-up van hun partner te gebruiken. En dan zeggen dat vrouwen big beauty spenders zijn
RVH.
www.kruidvat.be
|