xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
"Bestemming Vlaanderen":
nieuw toeristisch magazine op alle regionale TV-omroepen
Donderdag 22 maart startte op alle Vlaamse regionale TV-omroepen een nieuw toeristisch magazine 'BESTEMMING VLAANDEREN' waarin de kijkers wekelijks tips krijgen geserveerd over uitstappen in Vlaanderen.
Bestemming Vlaanderen is het resultaat van een unieke samenwerking tussen Telenet, Toerisme Vlaanderen, de 5 Provinciale toeristische organisaties (Westtoer, Toerisme-Oost-Vlaanderen, Toerisme Provincie Antwerpen, Toerisme Limburg en Toerisme Vlaams-Brabant) en de Vlaamse regionale TV- omroepen (verenigd in NORTV).
Verleden zomer overlegden de regionale televisiezenders met minister Bourgeois met het oog op de toeristische promotie van Vlaanderen op de binnenlandse markt. Via een aanbod van Telenet komt er nog geen jaar later al een gloednieuw toeristisch magazine op antenne. Doel: de promotie van "vakantie in Vlaanderen".
In elke uitzending (20 min.) zitten 5 reportages, telkens in een andere Vlaamse provincie. Het nieuwe magazine sluit naadloos aan bij de nieuwe marketingstrategie van Toerisme Vlaanderen voor de binnenlandse markt. "Toerisme Vlaanderen dient de komende jaren nog meer te fungeren als centraal platform voor de toeristische sector, als aanstuurder en realisator van de plannen en inspanningen van iedereen, binnen én buiten het toerisme. Bestemming Vlaanderen brengt die samenwerking mooi in de praktijk" stelt de toerismeminister.
De koppeling aan een digitaal platform biedt heel wat nieuwe mogelijkheden voor de toeristische sector. Met digitale en interactieve applicaties kan op termijn niet alleen info vergaard worden via het televisietoestel, maar kunnen ook tickets besteld worden en zelfs hotelverblijven geboekt worden. Bestemming Vlaanderen vormt voor de sector een uitgelezen laboratorium om alle mogelijkheden te kunnen verkennen.
|