:-8)
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Trendonderzoek toont aan: humor is belangrijker dan calorieën
96% van de Belgische vrouwen vindt het belangrijk om het leven licht op te nemen. Voor haar gaat light al lang niet meer over calorieën. Licht leven nu gaat over de juiste balans zoeken en de dingen relativeren. Humor blijkt het belangrijkste wapen om licht door het leven te gaan. Dat blijkt uit een trendonderzoek dat op vraag van Coca-Cola light door BeXpertise werd uitgevoerd.
Het onderzoek wijst uit dat ruim driekwart (67%) van de bevraagde Belgische vrouwen van 25 tot 40 jaar zich vandaag beter in haar vel voelt dan vijf jaar geleden. Op de vraag 'wat maakt jouw leven light', antwoordt 87% 'iets heel lekkers eten'. Volgens 62% is 'chocolade eten' een goede manier om je leven 'light' te maken. 'Light' wordt kortom duidelijk niet langer enkel met weinig calorieën geassociëerd.
Volgens Nathalie Bekx is humor het belangrijkste wapen van de vrouw om het leven licht op te nemen. Topantwoord op de vraag 'wat maakt jouw leven lichter?' is 'lachen / humor'. Lachen maakt deel uit van de 'live life light filosofie van 98% van de bevraagde vrouwen. Toch vindt slechts
29% zichzelf de leukste thuis. Het lijkt erop dat vrouwen hun komisch talent onderschatten. Vrouwen lachen vooral met zichzelf, en dat helpt hen om dingen te relativeren, weet Bekx.
Een licht leven bestaat tot slot ook uit het zoeken naar evenwicht: Vrouwen durven opnieuw snoepen. Nadien compenseren vrouwen dit door wat meer te sporten, een lichtere maaltijd, of gewoon door er zich niks van aan te trekken. 40% is het helemaal niet eens dat een dessert even op je tong ligt en de rest van je leven op je heupen.
Dit onderzoek vormt de basis voor de live life light campagne van Coca-Cola light waarmee het suikervrije frisdrankmerk zich resoluut richt tot eigentijdse vrouwen. Coca-Cola light is dé perfecte partner in een licht leven. Coca-Cola light is een merk dat vrouwen inspireert om het leven van de lichte kant te nemen, bijvoorbeeld door ze te laten wegdromen van de Coca-Cola light man. Het Coca-Cola light flesje met een speciaal ontwikkeld damesblad op aan gebracht is een andere tastbare manier waarop het merk dit invult. In de komende maanden zullen bijkomende initiatieven de live life light-campagne verder vorm geven.
|