:!:
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
No Strings RoadBook
Technologische innovatie is kenmerkend voor EurAm en dat wordt niet onder stoelen of banken gestoken. De slogan van EurAm luidt ambitieus: A visual approach with technology of tomorrow!.
Zopas nam EurAm de Roadbook , d.i. een gedetaileerd en geïllustreerd reisplan dat reisagentschappen voor hun klanten kunnen afdrukken, grondig onder handen. Het is een mooi stukje technologie geworden waar met nooit geziene soepelheid en efficiëntie de meest bizarre reisroutes visueel in elkaar kunnen worden gezet.
Een jaar geleden lanceerde EurAm gelijktijdig met de e-vouchers het e-RoadBook. Het RoadBook verbaasde zowat iedereen: op een geautomatiseerde manier werden beschrijvingen en bezienswaardigheden van steden en hotels, kaarten en reisroutes tot een coherent geheel samengebracht.
Toch had het programma een aantal tekortkomingen. De route werd standaard opgebouwd uit alle ingrediënten in een dossier. Daardoor konden klanten die specifieke eisen stelden of een afwijkende routing wilden niet worden geholpen. Na de stap die EurAm eind 2006 zette naar interactieve kaarten, werd ook de RoadBook gepland voor een groot onderhoud. Onder leiding van ir. Tom Allard werden diverse innovaties aangebracht en is het Roadbook tot een technologisch hoogstandje uitgegroeid.
Het No Strings RoadBook biedt een ongekende flexibiliteit en bezorgt inzonderheid de zakenreiziger een unieke tool om elke trip succesvol af te ronden. Al de ingrediënten die uit het dossier komen kunnen naar wens worden geschikt, terwijl de verschillende onderdelen van de roadbook kunnen tot in het detail worden afgesteld, voor elk onderdeel afzonderlijk.
Eén enkel dossier kan aanleiding geven tot meerdere (kleinere) roadbooks. Bijvoorbeeld, een klant doet tijdens dezelfde reis Californië en Florida aan. De routing is veel nauwkeuriger want ze verloopt nu van hotel tot hotel, B2B, en niet meer van stad tot stad. De mogelijkheden van het No Strings RoadBook zorgen voor een grotere interactiviteit en tussen de reisagent en zijn klant/zakenreiziger met ruime inspraakmogelijkheden. Zo zet EurAm weer een stap verder in de toepassing van de Web 2.0 filosofie.
|