PALM Breweries lost strategische objectieven inxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
De directie van PALM Breweries heeft, een jaar na het bekendmaken van haar strategisch plan, sterke tussentijdse resultaten bekend gemaakt. In 2005 werden door de Raad van Bestuur een 12-tal grote projecten, onder de noemer HOP (Herbronnen en Ombuigen van PALM Breweries), gedefinieerd. Na de implementatie ervan in 2006 stelt PALM Breweries dat haar aangekondigde strategische objectieven op schema zitten.
Jan Vandenwyngaerden, CEO, vat de missie van PALM Breweries als volgt samen: Wij willen onze passie voor authentieke rasbieren verder ontwikkelen en deze delen met de consument die wil ontdekken en beleven. Die passie uit zich in alle geledingen van de organisatie, niet in het minst in de persoon van Jan Toye die zich naast Gedelegeerd Bestuurder vooral Passioneel Brouwer noemt. PALM Breweries is de enige brouwerijgroep in de wereld die volgens 4 gistingswijzen brouwt en dat in 4 gespecialiseerde productiesites wat haar uniek maakt.
Na de introductie van de 20 liter cylinders, maar vooral om de eigenheid en de uniciteit van PALM Breweries verder kracht bij te zetten ontwikkelde gepassioneerd brouwer, Jan Toye, een aantal innovatieve concepten die niet alleen een meerwaarde brengen voor de horeca-uitbater en drankenhandelaar maar ook voor de consument. Net zoals de consument momentgebonden consumeert is ook de horeca multi moment gericht, het innovatief inspelen hierop is de basis van de nieuwe concepten die wij hebben ontwikkeld zegt Jan Toye. Om in te spelen op de beleving in restaurants of mooie brasseries, waar het samengaan van eten en drinken voorop staat, werd het MASTER BEERS concept voorgesteld. MASTER BEERS, Select & Share houdt in dat een rijk gamma van de PALM Breweries bieren in 75 cl flessen onder kurk wordt aangeboden. Het kiezen van de fles gebeurt zoals bij wijn, daarna wordt het ritueel vervolgd door het schenken in de speciaal ontwikkelde MASTER BEERS-glazen, de fles wordt gekoeld in de ijskoeler. Met de TAPMASTER wil Toye de rijkdom van echte rasbieren in volle glorie tot bij de consument brengen. Hij ontwikkelde in exclusiviteit een tapinstallatie waarbij de 20-liter vaten direct onder de tapkranen worden gekoeld. Deze technologie garandeert perfect getapt bier van in het vat tot in het glas. Met de installatie van de TAPMASTER kan de horeca-uitbater op een minimale oppervlakte een assortiment tot 8 speciale bieren serveren. Naast de enorme variëteit die aangeboden kan worden staat dit nieuw ontwikkelde apparaat voor minder bierverlies en onderhoudskost. Derde luik zijn de OLD MASTERS: Wereldwijd stijgt de consumptie van niet koolzuurhoudende dranken. Op een unieke tapinstallatie, tevens het ontwerp van Jan Toye, worden 3 bieren volgens 3 gistingswijzen, niet met koolzuur verzadigd (plat), getapt: Ongefilterde PALM, twee jaar op eik gerijpte Rodenbach en platte Lambiek Boon met 3 jaren eiklagering. Het samengaan van deze drie concepten zal de consument kunnen beleven en ontdekken in het ESTAMINET of het multimoment biercafé, zeg maar de vitrines van PALM Breweries. RVH.