:roll::-8)
Nationale reisenquête over de droomvakantie van de Belg:xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
een Bourgondische all-in vakantieformule naar de zon met een portie cultuur
Barre wintertijden staan voor de deur. Het ideale moment om weg te dromen en uit te kijken naar de volgende vakantiebestemming. Het Italiaanse cruisebedrijf MSC Cruises peilde naar de reisverwachtingen van de Belg. Rondvraag bij 1.000 Belgen wijst uit dat hun droomvakantie een all-in vakantieformule is naar een zonnige bestemming (30,5%) met culturele ontdekkingen en lekker eten en drinken: 6 Belgen op de 10 vindt dat cultuur een cruciale plaats verdient op vakantie en voor 7 Belgen op de 10 is lekker eten en drinken onmisbaar. Het vakantiehuisje in het zuiden komt op de tweede plaats (23,10%) en cruises sluiten de top 3 af (11,5%).
Het is geen toeval dat 1 Belg op 10 droomt van een cruise. Steeds meer vakantiegangers en ook jongeren laten zich verleiden tot deze trendy vakantieformule. Cruisevakanties combineren immers alle voorwaarden van een ideale vakantie. Cruiseschepen zijn als een rondvarend vakantieresort waar je elke dag een nieuwe stad ontdekt in alle comfort zonder je koffers steeds weer in en uit te pakken: 's avonds vertrekken in Barcelona en 's ochtends wakker worden in Tunis op een luxeschip. Je bent de hele dag vrij om actief op culturele ontdekkingstocht te gaan of aan boord te genieten van alle faciliteiten van een modern cruiseschip: binnen- en buitenzwembaden, sport- en fitnesscentra, massage- en wellnesscentra MSC Aurea Spa, theater of zelfs bowling, 4D cinema en de Formule 1 simulator, er is voor ieder wat wils. Bovendien geniet je aan boord van de MSC Cruiseschepen van authentieke Italiaanse specialiteiten, de verste producten zoals heerlijk handgemaakt ijs en echte espresso.
Andere leuke bevindingen van de reisenquête:
3 Belgen op 10 (30,6%) beleefden al een romance op vakantie. Het overgrote merendeel van de Belgen gaat op vakantie om de dagelijkse sleur te vergeten (72,2%) en voor totale ontspanning (66%);Mannen hechten meer belang aan lekker eten en drinken (75,6%) en sporten (17,1%) op vakantie, terwijl vrouwen speciale activiteiten voor kinderen (14,5%) en wellnessbehandelingen (13,1%) belangrijker vinden.
Het zijn eerder mannen dan vrouwen die op vakantie op zoek zijn naar quality time met hun partner (52,7%); vrouwen hechten dan weer meer belang aan quality time met het hele gezin (35,7%). Op vakantie hebben Belgen het meeste hekel aan bestolen worden (39,2%) en luidruchtige toeristen (21,6%).
MSC Cruises heeft momenteel de modernste vloot ter wereld, bestaande uit elf schepen: MSC Magnifica, MSC Splendida en MSC Fantasia (de grootste schepen ooit gebouwd voor een Europese rederij), MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Opera, MSC Lirica, MSC Sinfonia MSC Armonia en MSC Melody. De vloot vaart het ganse jaar over de Middellandse Zee en seizoensgebonden in Noord-Europa, de Atlantische Oceaan, de Caraïben, Noord-Amerika en Canada, Zuid-Amerika, de Indische Oceaan en Zuid- en West-Afrika. MSC Cruises is de enige rederij ter wereld die in het bezit is van de Six Golden Pearls-award, die uitgereikt wordt door Bureau Veritas ter onderstreping van het hoge niveau van management en het beschermen van het milieu. Het bedrijf kreeg ook de ISO9001 en ISO22000 certificering voor de voedselkwaliteit en -veiligheid op alle aspecten van de catering, zowel aan wal als aan boord. RVH.
|