:roll:
Hypermodern Vlaams toerismekantoor in hartje Brusselxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Op de Grasmarkt, in het hartje van Brussel, opende Toerisme Vlaanderen een gloednieuw toeristisch kantoor waar toeristen op een bijzonder vernieuwende manier kunnen kennismaken met het toeristische aanbod in heel Vlaanderen. Met dit kantoor bestendigt Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois de centrale rol van Brussel in zijn toerismebeleid, als toegangspoort tot Vlaanderen en als een van de Vlaamse kunststeden.
In het toerismekantoor vind je niet alleen alle praktische informatie die je nodig hebt. Het laat de bezoeker Vlaanderen ook al meteen beleven, met alle zintuigen. Daarvoor is een beroep gedaan op multimediatoepassingen en technologische snufjes. Zo kan de bezoeker de geur van verse Vlaamse zeelucht of van de hyacinten in het Hallerbos opsnuiven. Je maakt kennis met de beiaardklokken in verschillende Vlaamse kunststeden en kan luisteren naar 'Mijn Vlakke Land', Brels ode aan Vlaanderen. Dankzij een grote videowall waan je je ook onmiddellijk op de Grote Markt van Antwerpen of langs de groene fietspaden in Limburg.
Op handige zoekcomputers vindt de bezoeker alle praktische toeristische informatie. Die kan meteen uitgeprint worden, gedownload of verzonden naar het e-mailadres van de gebruiker. De ruimte is ook een toonbeeld van toegankelijkheid voor personen met een handicap.
Het kantoor in Brussel is de eerste schakel in een netwerk van nieuwe infokantoren die een internationaal publiek in vijf talen over Vlaanderen informeert. De andere Vlaamse kunststeden volgen, waarbij telkens de promotie over de eigen stad gecombineerd wordt met een doorverwijsfunctie naar andere toeristische trekpleisters in Vlaanderen. Ook in deze kantoren zal efficiënte informatieverstrekking gepaard gaan met de zintuiglijke beleving van het toeristische aanbod. RVH.
|