:-8)
2011 wordt het jaar van RICARD - Fles ondergaat metamorfose xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Ricard, de enige echte pastis uit Marseille, krijgt een nieuwe look. Het silhouet van de bekende Ricard fles onderging een metamorfose. De nieuwe fles zal in de loop van maart 2011 in de winkelrekken staan. Met deze restyling wil het grootste spiritmerk in België, zijn vooruitstrevende visie op marketing bevestigen, zijn premium karakter benadrukken en tegelijk zijn populair karakter behouden.
Het nieuwe design van de fles is geboren in Londen bij het agentschap Coley Porter Bell. Het resultaat : een geactualiseerd en uniek gezicht voor een klassieker van formaat. De creatie rust op een rechthoekig voetstuk naar het beeld van het rechthoekige logo van Ricard waarvan de vorm aan de basis ligt van de structuur van de fles. Vanuit dit creatief gegeven vertrekken de pure en moderne lijnen van deze nieuwe fles op natuurlijke wijze. Het logo is in beide zijkanten van de glazen fles in diepdruk aangebracht wat verwijst naar de onuitwisbare indruk die Ricard doorheen de tijd heeft achtergelaten.
Het etiket bestaat uit drie delen om elk van de herkenbare codes van Ricard tot zijn recht te laten komen: het Ricard logo, het acanthusblad en de vermelding Pastis de Marseille en tot slot de handtekening van de oprichter Paul Ricard, créateur. Het ontwerp van de drie etiketten is in perfecte harmonie met de vorm van de fles.
Tot slot is Depuis 1932 bovenaan in de glazen fles gegraveerd. Het jaartal verwijst naar het constante vakmanschap van Ricard sinds zijn oprichting en de ongewijzigde waarden die van het merk een succes maakten. Tegelijk zijn ze een waarborg voor een succesvolle toekomst.
De smaak van Ricard en zijn ritueel
Het recept van Ricard is een goed bewaard geheim maar de uitzonderlijke smaak is te danken aan een strenge selectie van natuurlijke ingrediënten: steranijs, zoethout,
aromatische planten uit de Provence, pure alcohol, water, suiker en karamel.
Ricard drink je als volgt: 1 volume Ricard (2cl) met 5 volumes fris water. Eerst schenk je Ricard in het glas, vervolgens het water, even wachten en uiteindelijk de ijsblokjes toevoegen. Ricard wordt dan troebel en het alcoholgehalte daalt tot 7,5°. Resultaat: een lichte, caloriearme (50kcal versus 80kcal voor een glas wijn), verfrissende drank.
Pernod Ricard Belgium werd opgericht in april 1996 en is voor 100% een dochteronderneming van Pernod Ricard, co-leader op wereldniveau in de sector van wijnen en sterke dranken. Met een gecommercialiseerd volume van bijna 9 miljoen liter in 2010 in de Belux is Pernod Ricard Belgium één van de sterkst groeiende bedrijven in zijn sector en behoort het tot de leiders op de Belgische en de Luxemburgse markt.
Pernod Ricard Belgium verdeelt ook de merken ABSOLUT Vodka, Chivas Regal, Havana Club, Jameson, Malibu, Mumm, Perrier-Jouët, Jacobs Creek, Disaronno en
Sandeman. RVH.
www.pernod-ricard-belgium.com
|