:-?
EXKi viert 10e verjaardag xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Successtory gaat door met internationale uitbreiding
EXKi kwam op de markt in 2001 en ontsproot aan de verbeelding van drie Belgen. In luttele jaren ontpopte het merk zich tot de specialist in kwalitatieve snelrestauratie. Het EXKi-net telt momenteel 52 restaurants in België, Frankrijk, Luxemburg en Italië. En volgende maand opent het Belgische bedrijf zijn allereerste restaurant in Nederland. Voor zijn tiende verjaardag zet EXKi opnieuw de toppers op de kaart die klanten het meest konden verleiden en lanceert EXKi een grote wedstrijd voor kinderen.
In tien jaar tijd vertoonde het Belgische restaurant een gezonde groei, niet alleen in België, maar ook buiten onze grenzen. EXKis gezonde en evenwichtige recepten, bereid met de beste, natuurlijke en verse ingrediënten, konden flink wat klanten verleiden in Frankrijk, Luxemburg en Italië. De internationale groei bleek een succes. Daarom besliste EXKi om internationaal nog meer uit te breiden met in juni de opening van een eerste restaurant in Nederland en nieuwe restaurants in Parijs.
Voor zijn tiende verjaardag lanceert EXKi zijn nieuwe gamma 10 jaar! Best Of van onze recepten. Dit gamma zet de beste recepten die klanten het meest bekoorden opnieuw op de kaart. Het restaurant lanceert ook een grote wedstrijd voor kinderen: mijn eigen sandwich! , enkel bestemd voor kinderen die geboren zijn in 2001 en dus net als EXKi hun tiende verjaardag vieren. Ze loopt van 28 april tot 31 juli. In die periode creëren de kinderen die deelnemen hun eigen recept - zoet of zout - met lekkers dat ze graag lusten. De enige regel: het recept moet gezond en natuurlijk zijn en oog hebben voor het leefmilieu. De winnaars (een uit België, een uit Frankrijk en een uit Luxemburg) zullen hun broodjes met hun eigen naam op het menu zien staan in alle EXKi-restaurants.
Sinds het prille begin zet EXKi zich in voor duurzame ontwikkeling. In 2006 besliste de onderneming om haar werking op een nieuwe leest te schoeien en stelde ze een actieplan op - het Re-think-plan - dat op vier fundamenten steunt: leefmilieu, gezondheid, werk en partnerships. Geadviseerd door het WWF, engageert EXKi zich om zijn ecologische voetafdruk te verkleinen en mikt daarbij op 25%. Voor zijn tiende verjaardag berekent EXKi zijn ecologische voetafdruk opnieuw om te kijken hoe dicht het bedrijf bij zijn doel staat. RVH.
www.exki.be
![](http://blogimages.seniorennet.be/wozani/931011-3e03f1d4cf9e8ad4aeb7063aae9dbb71.jpg)
|