:wink::!:
Côte dOr 125 jaar kwaliteit en innovatie
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
In 2008 viert Côte dOr zijn 125ste verjaardag. Reeds 4 generaties lang is deze chocolade met zijn intense smaak, de lieveling van chocoladeliefhebbers in België! Het is een feit dat België wereldwijd bekendheid geniet dankzij zijn tennisvedetten, zijn bier
en natuurlijk ook zijn chocolade! De Belgen zelf, zijn heuse chocoholics en het merk met de olifant heeft altijd al hun voorkeur genoten. Côte dOr maakt als het ware deel uit van hun genetisch erfgoed!
Hoewel Côte dOr nu deel uitmaakt van de wereldgroep Kraft Foods, wordt de uitverkoren chocolade van de Belgen nog steeds in België geproduceerd, door Belgen. Ook de innovaties worden bij ons gecreëerd door meester-chocolatiers op basis van een oud recept; een recept dat Côte dOr al sedert 1883 koestert
Van de selectie van de cacaobonen tot de verpakking van de overheerlijke chocolade, Côte dOr beheerst alle fasen vanuit zijn Belgische productievestigingen. Dit zowel voor België als voor de rest van de wereld!
Het verhaal begint in 1883 wanneer Charles Neuhaus, die reeds in 1870 een ambachtelijke chocoladesnoepfabriek opstartte, het merk Côte dOr deponeert. Voor de naamgeving verwijst hij naar de Goudkust, het huidige Ghana van waaruit hij een deel van zijn cacaobonen importeert. Hij verkoopt zijn fabriek eind 19de eeuw.
Het logo van Côte dOr, een olifant drie piramiden en een palmboom ziet het daglicht in 1906. Opnieuw speelt Ghana een rol in het imago van Côte dOr omdat het logo is geïnspireerd op een postzegel uit het land van de cacao.
Al meer dan 100 jaar staat de olifant symbool voor een krachtig merk, zonder ook maar even buiten adem te raken, zonder ook maar even een rimpel te vertonen. Côte dOr is niet weg te denken uit de chocolademarkt: één chocoladeproduct op 5 dat in België wordt verkocht is afkomstig van Côte dOr. Van de verschillende segmenten zijn het zonder enige twijfel de tabletten die de toon aangeven: niet minder dan 6 tabletten op 10 zijn tabletten van Côte dOr. Ook heel kenmerkend voor het merk zijn de chocoladerepen, een overigens typisch Belgisch product.
Het moet gezegd worden: het gamma van Côte dOr is enorm. Aan nieuw ideeën geen gebrek en steeds wordt er gezocht naar nieuwe smaken
Het merk blijft de kenners ongeacht stijl of herkomst verbazen, een optie dat het nog lang wil blijven doen!
Côte dOr wil zijn verjaardag in stijl vieren door zijn passie voor de intense smaak met alle Belgen te delen en samen met hen deze onovertroffen smaak te vieren. Een smaak die het resultaat is van een oud recept dat de tand des tijds glansrijk heeft doorstaan
Eerst en vooral keert Côte dOr in januari terug naar hartje Brussel en dit met de opening van een boetiek die volledig in het teken van de olifant staat. De boetiek wordt het uithangbord van het merk en diens unieke smaak, chocoholics kunnen er zich overgeven aan hun passie en kennismaken met een waaier aan exclusieve creaties.
En om zijn passie met alle Belgen te delen, doorkruist Côte dOr ook een jaar lang het hele land met een rondreizend dorp dat leeft op het ritme van de chocolade, een dorp waar groot en klein meer kunnen leren over dit mysterieuze ingrediënt dat zijn oorsprong vindt bij de Azteken. En verhaal dat begint bij het plukken van de cacaoboon en eindigt met het degusteren
RVH.
zie ook www.6minutes.be
|