:roll:
Yolo, chillen en swag? Niet
als het van Keizer Karel afhangt!
Tijdens een recente
mediacampagne van Keizer Karel verkozen enkele duizenden bierdrinkers,
voornamelijk tussen 25 en 45 jaar oud, yolo, chillen en swag als meest
onvolwassen woorden.
De Keizer Karel-bieren zijn
verboden voor -35 jarigen, zo horen we althans geregeld via opvallende
radiospots: Keizer Karel is op zijn best als ook diegene die hem drinkt al een
beetje heeft kunnen rijpen. Volgens het biermerk is 35 jaar de gemiddelde leeftijd
om als voldoende levenservaren te worden beschouwd.
Tijdens de meest recente
mediacampagne van de Keizer Karel-bieren werd nog een stapje verder gegaan.
Leeftijd alleen bleek immers geen afdoende garantie te geven: al te vaak
gebruiken zowel + als -35 jarigen jongerenwoorden, wat een duidelijk bewijs
is dat ze (nog) geen ervaren levensgenieters zijn en dus geen Ommegang mogen
degusteren.
Om hen toch de kans te geven
van een Ommegang te genieten werd hen gevraagd om een jongerenwoord definitief
te verbannen op www.keizerkarel.be. De 3 meest verbannen woorden in de
NIET-lijst waren yolo, chillen en swag. Over enkele jaren zijn deze woorden
misschien allemaal ingeburgerd, of net helemaal verdwenen. Want taalgebruik bij
de jeugd is altijd al tijdsgebonden geweest.
Daarnaast werden natuurlijk
ook nog vele andere woorden genomineerd. Van de meer dan 5.000 deelnemers
werden er 1.000 beloond met een flesje Ommegang en de Slok: een uniek klein
glaasje om met mondjesmaat aan de complexe en geraffineerde smaak van het
Ommegang-bier te wennen. www.haacht.com
|