FFWD Events scoort Europese awards met origineel concept van pop-up restaurant in Brabants korenveld: Ristorante del Grano van Come a Casa beste eventlocatie
Het Gentse evenementenbureau FastForward Events (FFWD) valt 4 maal in de prijzen op de European Best Event Awards (EuBEA’s) die in Milaan werden uitgereikt voor hun concept van ‘Ristorante del Grano’, in opdracht van Voedingsgroep Ter Beke en LDV United. In dit tijdelijk openluchtrestaurant, een enorm korenveld te Wolvertem, degusteerden 465 uitverkorenen in primeur het eerste volkorengerecht van Come a Casa in een 5-gangenmenu.
Een 28-koppige Europese vakjury bekroonde FFWD voor de Come a Casa-campagne in het Ristorante del Grano met een 1e plaats voor ‘beste gebruik van de locatie’, een 2e plaats voor ‘beste publiek event’ en een 3e plaats voor ‘beste productlancering’ en voor ‘best toegepaste idee’ (best insight). Het is vier jaar geleden dat een Belgisch evenementenbureau überhaupt nog eens één EuBEA heeft binnengehaald en vóór die tijd slaagde er zelfs geen enkel Belgisch bureau in. FFWD kaapte dus nu zelfs vier Europese awards weg voor één zelfde case.
Het idee van het openluchtrestaurant ‘Ristorante del Grano’ is een schoolvoorbeeld van de brand activation waarin FFWD zich zo sterk positioneert. Pascal Cauwelier, co-managing director FFWD: “Samen met het reclamebureau LVD United kregen we de opdracht van Ter Beke om de lancering van de nieuwe volkoren lasagne van Come a Casa te laten voorafgaan door een opmerkelijk ‘belevingsevent’. Er moest een absolute link zijn tussen het product en de locatie, een ecologische conceptualisering en uitvoering, geslaagde virale marketingacties en een gewaarborgde ROI. Daarmee hebben we duidelijk ook op 4 fronten de Europese jury bekoord.”
|