Smiths voortaan in een nieuw kleedje:xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Smiths herlanceert zijn volledige productfolio. Smiths, het oudste merk van Smiths food group, wordt nieuw leven ingeblazen met een aangescherpte positionering, een nieuw logo, een nieuwe verpakking waarbij het merk centraal staat, nieuwe olie waarin de producten bereid worden en een nieuwe productintroductie.
Met de herlancering van Smiths wordt een duidelijke merkpositionering neergezet voor Smiths, het paraplumerk voor snacks als Grills, Bugles, Mama mias en Ringlings. Smiths is één van de bekendste merken in de Benelux, en heeft voor de consument een bijzonder positieve connotatie. Consumenten associëren Smiths met nostalgie, authenticiteit, kwaliteit en gezelligheid. Met de nieuwe positionering worden deze elementen nog sterker in de verf gezet.
De herlancering van Smiths komt er op de vooravond van de 50ste verjaardag van het Smiths merk in 2007. Smiths food group werd in 1957 opgericht door Gerrit Kistemaker voor de productie en distributie van aardappelchips. Sinds de oprichting tot nu kende de groep een sterke groei en is vandaag de dag onbetwist marktleider in het chips- en zoutjessegment in de Benelux. Sinds 1992 maakt het bedrijf deel uit van PepsiCo.
Vanaf nu worden alle Smiths producten bereid met 100% SunSeed, een speciale zonnebloemolie met een hoger percentage onverzadigde vetzuren. Natuurlijk behouden de producten dezelfde heerlijke smaak. Deze overgang past binnen het voeding- en gezondheidsbeleid taste for tomorrow van Smiths food group BV. Samen met de herlancering van het Smiths merk wordt ook een nieuw product voorgesteld : Cloudies een lekker chipje in de vorm van een wolkje. RVH.
|