Inhoud blog
  • Litouwse tradities
  • Quick-Step make-ôver
  • All-over natuursteen
  • Terug naar school
  • Betoverende elegantie
  • Aalto tafels en banken
  • Buiten water?
  • Watches & wonders: drie elegante meesterwerken
  • Swatch Neon collectie keert terug
  • Olympéa Le Parfum
  • Invictus Parfum
  • Quick Step presenteert baanbrekende vloerencategorie Lumic
  • Citizen super Titanium
  • Alpina lanceert revolutionaire horloges
  • By the numbers
  • Schakelaar of street art?
  • Tour d'Anvers
  • Fietsen Schouwen-Duiveland
  • Kalimera, kalipera:
  • Nieuwe Europa-park achtbaan
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    16-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.digitale fietstocht vlaanderen

    Digitaal je fietstocht plannen? Vlaanderen schakelt naar de hoogste versnelling

    Geïntegreerde fietsnetwerken van provincies worden open data

     

     

     

     

    Toerisme Vlaanderen en de vijf provinciale diensten geven de data van de populaire provinciale fietsnetwerken vrij voor digitale en andere toepassingen. Zo stimuleren ze webontwikkelaars om met de open data kwalitatieve routeplanners te ontwikkelen. Fietstoeristen kunnen vanaf het voorjaar van 2012 niet alleen via hun pc maar ook via smartphone de meest actuele versie van de fietsnetwerken raadplegen.

     

    Toerisme Vlaanderen en de vijf provinciale toeristische diensten integreerden in de loop van 2011 de vijf provinciale knooppuntennetwerken in een centrale Vlaamse databank. Zij maakten ook afspraken om deze databank zo actueel mogelijk te houden. Sinds november 2011 kunnen spelers op de private markt een licentie nemen.

     

    “Toerisme Vlaanderen zal de nieuwe centrale databank beheren en in naam van de 5 provincies optreden als aanspreekpunt en licentiegever. Het digitaal gebruik van de data is gratis, maar om de kwaliteit van de gebruikte gegevens te bewaken, vragen we wel dat de licentienemers geregeld updates voorzien,” zegt Peter De Wilde, administrateur-generaal Toerisme Vlaanderen.

     

    Met de digitale vrijgave van de provinciale fietsknooppunten willen de provincies en Toerisme Vlaanderen inspelen op de digitale revolutie die de smartphone, tablet en wifi-netwerken ontketenen.“Door onze fietsnetwerken gratis aan te bieden als open data stimuleren wij de ontwikkeling van kwaliteitsvolle fietsrouteplanners en bieden we een platform aan voor handige en verrassende toepassingen voor de smartphone.

    Vlaams-Brabant overtuigde de andere provincies. De nieuwe technologie opent immers tal van mogelijkheden om onze toeristische troeven efficiënt te promoten,” zegt Monique Swinnen, gedeputeerde voor Toerisme in Vlaams-Brabant, namens de vijf provincies.

     

    Dat het nieuwe licentiebeleid in staat is om de creativiteit van de digitale markt te stimuleren blijkt alvast uit de nieuwe toepassing die het Vlaamse bedrijf Routeyou met de open data heeft ontwikkeld. Ook www.fietsnet.be was er snel bij om een licentie te nemen. Deze populaire fietsrouteplanner zet sterk in op de meest actuele en correcte informatie over het knooppuntennetwerk en zal de vrijgegeven data gebruiken als een nieuwe belangrijke informatiebron. RVH.

    www.toerismevlaanderen.be

     

     

     

    16-02-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kanaalgigant
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tweede kanaal gigant klaar voor maiden trip


     
    De 'Spirit of France', de tweede record ferry van P&O Ferries ter waarde van 180 miljoen €, maakte op donderdag 9 februari zijn eerste commerciële overtocht van Calais naar Dover.


    Met een capaciteit van 2.000 passagiers en drie aparte voertuigdekken kan het schip tot bijna 4 kilometer voertuigen vervoeren. Dit schip vervoegt het zusterschip 'Spirit of Britain' als grootste ferry's ooit op het Kanaal.


    Vrachtchauffeurs ontvangen een 5-sterren behandeling in de Routemaster Lounge terwijl hun vrachtwagen geparkeerd staat op de twee laagste dekken. Deze lounge omvat private douches, restaurant, relaxatie ruimte alsook een eigen buitendek.


    Automobilisten kunnen aan boord rijden via een apart car dek. Dit dek bevat gereserveerde plaatsen voor diegenen die voor ‘'priority’ kiezen (eerste aan boord en voorrang bij ontscheping).  Ook zijn er gereserveerde plaatsen voor klanten die enkel meevaren om te shoppen aan boord. Voor diegenen die nog wat meer luxe en stijl verlangen is er de Club Lounge met een privé buitendek met cruise-stijl meubelen.
     
    Er is keuze tussen diverse restaurants aan boord. Er is ‘The Brasserie’ met bediening en traditionele Britse gerechten of het zelfbedieningsrestaurant de 'International Food Court' met een grote variëteit aan warme en koude schotels zowel Britse en Continentale als Orientaalse.


    De ‘Spirit of France’ en de ‘Spirit of Britain’ zijn de eerste passagiers ferry's in de wereld die uitgerust zijn op basis van het nieuwe 'Safe Return to Port'  systeem welke door de IMO (International Maritime Organisation) geïntroduceerd werd. De twee schepen maken deel uit van de P&O Ferries vloot op de Kanaal route. In totaal zet P&O Ferries zes schepen in op de Calais-Dover route met tot 30 overtochten per dag in elke richting.
    Een standaard retour ticket kost 70 € voor een auto en inzittenden (tot max. 9 personen) reizend gedurende 2012. RVH.

    www.POferries.be -  070/70 77 71

    15-02-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cycleur de luxe

    Cycleur de Luxe, pionier in Vélocouture, stelt nieuwe schoenencollectie lente/zomer 2012 voor

     

     

     

    Cycleur de Luxe heeft zijn eigen Vélocouture-lijn sinds 2010 en is daarmee een trendsetter in een van de snelst groeiende “communities” ter wereld, het wielrennen. Met de lente/zomercollectie 2012 is Cycleur de Luxe al aan zijn derde seizoen toe.

     

    “Met Cycleur de Luxe gaan we voor pure nostalgie en trekken we de kaart van de Vlaamse wielercultuur,” vertelt Patrick Vanneste, brein achter het merk. “Cycleur de Luxe wil die specifieke sfeer en hype van toen meegeven in zijn actuele schoenencollecties.”

     

    De collectie van Cycleur de Luxe is sportief, mannelijk en eigentijds. Ze barst van karakter, oogt zowel hip als authentiek met een knipoog naar de oude fietsschoenen van weleer. Typerend zijn de V-vorm van het inzetstuk met veterogen, de hoekige tong en het geperforeerde leder. Qua design grijpen we terug naar de vintage stijl, maar dan wel met de beste kwaliteit voor wat betreft de gebruikte ledersoorten en de afwerking. De volledige collectie is in Portugal met de hand vervaardigd.

     

    Cycleur de Luxe ontstond in 2010 toen Patrick Vanneste, als amateurfietser en verdeler van verschillende schoenenmerken, de authentieke wereld van de Flandriens en het snelgroeiende modegebeuren in de wielersport opmerkte. Overal, van Taipei over Parijs, Londen en New York, ontmoette hij gepassioneerde wielerfans die hun uniek arsenaal aan materiaal en collectors’ items wilden delen.

     

    Cycleur de Luxe wil niet alleen ode brengen aan de Flandriens van weleer, maar ook aan iedereen die zich op een sportieve manier een weg door het leven baant. In het bijzonder richt Cycleur de Luxe zich tot de levensgenieters die hun wielersportpassie als een levensvisie beschouwen.

     

    Cycleur de Luxe is de pionier in Vélocouture sinds 2010. Het lifestyle schoenenmerk heeft als doel de nostalgie, hype en passie van het wielrennen te weerspiegelen in zijn hedendaagse schoenencollecties. RVH.

    www.vannestelifestylegroup.com en www.cycleurdeluxe.com






    14-02-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Silverseau & Cruise selection

    Luxecruisemerk Silversea en Cruise Selection slaan handen in elkaar

     

     

     

     

    De Monegaskische luxecruisemaatschappij Silversea en het Belgische Cruise Selection hebben een overeenkomst bereikt waarbij Cruise Selection het sales support-team wordt voor de Benelux en het Midden-Oosten. Cruise Selection zal het vijfsterrencruisemerk Silversea voortaan bijstaan op het vlak van verkoop, marketing en

    communicatie, zowel naar consumenten als reisagenten.

     

    “Wij zijn zeer verheugd met de ondertekening van deze overeenkomst en kijken enorm uit naar de samenwerking met Silversea”, aldus Rony Broun, Managing Director van Cruise Selection. “De leemte die het gevolg was van het vertrek van een ander luxecruiseproduct dat met een zustermerk fusioneerde, wordt door de komst van Silversea op onevenaarbare wijze gevuld. Bovendien worden de gevestigde relaties met andere cruisepartners onverminderd voortgezet. Het is trouwens de ambitie van Cruise Selection om de betrekkingen met reisagentschappen en consumenten nog te versterken en uit te breiden.”

     

    In de late lente organiseert Silverse speciaal voor de Benelux-markt twee cruises: een met vertrek vanuit Oostende en een vanuit Amsterdam. Het is de eerste keer dat een vijfsterrencruiseschip Oostende als vertrekplaats kiest. De Silver Cloud vertrekt op 22 mei 2012 met 296 passagiers aan boord vanuit Amsterdam en vaart dan naar Hamburg, Lübeck, Travemunde, Rone (op het Deense eiland Bornholm) en tenslotte naar Kopenhagen, waar ontscheept wordt. Drie dagen later, op 25 mei 2012, zet de Silver Whisper vanuit Oostende koers naar de Baltische Zee voor een 11-daagse cruise. De 380 passagiers bezoeken Warnemunde, Helsinki, Sint-Petersburg (verblijf van drie dagen) en Tallinn. Het eindpunt van deze reis is opnieuw Kopenhagen.

     

    Silversea, waarvan de hoofdzetel gevestigd is in Monaco, baat schepen uit in het ultra-luxueuze cruisesegment. Het bedrijf werd in het begin van de jaren 90 opgericht door de Romeinse Lefebvre-familie, de gewezen eigenaars van Sitmar Cruises. De vloot bestaat uit een nieuw type kleinere schepen, die gemakkelijk in mooie, kleinere havens kunnen aanmeren. Deze elitevaartuigen werden speciaal ontworpen om meer ruimte te bieden aan minder passagiers in combinatie met een persoonlijke service van topkwaliteit.

     

    Het eerste Silversea-expeditieschip, de Prince Albert II, werd in de vaart genomen in juni 2008. In 2011 werd het schip omgedoopt tot de Silver Explorer. Op dit schip wordt luxe gecombineerd met een exotische maar zeer interessante reisroutes, die garant staan voor een totaal nieuwe cruise-ervaring. RVH.

    www.cruiseselection.be - www.silversea.com

     

    13-02-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mabru, koudegolf

    Koudegolf: prijs van fruit en groenten op de Vroegmarkt stijgt niet explosief.

     

     

     

    Ondanks de koudegolf die het hele land nu teistert, blijven de prijzen van fruit en groenten op de Vroegmarkt van Brussel stabiel.

     

    Sinds het eerder zachte begin van de winter waren de oogsten voortdurend verlaat wat de voldoende toevoer van de plattelandsproducten en de stabiliteit van hun prijzen verklaren. Dit is het geval bij ajuinen, losse wortelen, aardappelen, spruitjes, rode kool, witte en groene kool.

     

    Volgens de handelaars op de Vroegmarkt is er geen prijsstijging van Belgisch fruit en groenten vast te stellen. Nochtans ondergaan de soorten die in volle grond gekweekt worden zoals de boswortelen, selderij en prei de gevolgen van deze koudegolf. De velden zijn namelijk bevroren en deze producten worden dan zeldzamer. Bijgevolg compenseren kwekers de daling van het volume met een stijging van de prijs.

     

    De Vroegmarkt van Brussel is een gediversifieerde aankoopcentrale van hoofdzakelijk voedingsproducten voor professionele aankopers van groot-en kleinhandel, horeca en collectieve keukens. De Markt is erkend voor de omvang van haar productengamma en hun kwaliteit.

    Meer dan 150 kwekers en groothandelaars bieden er fruit, groenten, primeurs, vlees, fijnkost, gevogelte, wild, vis, schaaldieren, zuivelproducten en tafelbenodigdheden. Ook zijn er de cash&Carry, de bloemen en planten. Gemiddeld ontvangt de site 18.000 bezoekers per maand. RVH.

    mabru@mabru.be – www.mabru.be


    12-02-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloom een der meest terdy hotels ter wereld!

    HOTEL BLOOM! IN BRUSSEL OP DE 13de PLAATS

    VAN "DE MEEST TRENDY HOTELS TER WERELD"

    TRIPADVISOR TRAVELLERS¹ CHOICE AWARDS 2012

     

     

     

    Hotel BLOOM! is als een van de grote winnaars uit de bus gekomen bij de TripAdvisor Travellers¹ Choice(r) Awards 2012.

    TripAdvisor, Inc. (NASDAQ: TRIP), de grootste reiswebsite ter wereld, maakte bekend dat Hotel BLOOM! op de 13e plaats staat in de lijst van meest trendy hotels ter wereld (en op de 6e plaats in Europa!). Hotel BLOOM! wist zich tevens als enig Belgisch hotel te profileren als winnaar binnen eender welke categorie van TripAdvisor.

     

    Ter gelegenheid van de tiende verjaardag van de jaarlijkse TripAdvisor Travellers' Choice Awards worden de beste hotels ter wereld in de bloemetjes gezet. Hun onderscheiding danken ze aan diegenen die de hotels het beste kennen, de echte reizigers. In tegenstelling tot andere onderscheidingen komen alle winnaars van de TripAdvisor Travellers¹ Choice voort uit miljoenen waardevolle recensies van reizigers over de hele wereld. RVH.

    Hotel BLOOM! – Koningsstraat 250 - 1210 Brussel

    www.hotelbloom.com

     









    11-02-2012 om 12:51 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.canada culinair

    Ontdek de belangrijkste gastronomische producten van Canada

    in Sofitel Brussels “Europe” en “Le Louise"

                           

     

     

    Van 13 tot 17 februari 2012 staat Canada, en dan vooral de kwalitatie gastronomische producten,  in de schijnwerpers in de Sofitel-hotels van Brussel!

     

    In het kader van een reeks initiatieven ter bevordering van de Canadese gastronomie in 2012 werken de ambassade van Canada en de hotels Sofitel Brussels Europe en Sofitel Brussels Le Louise samen om enkele van de belangrijkste producten van de Canadese gastronomie onder de aandacht te brengen.

    ‘s Middags en ‘s avonds zullen de chefs van Sofitel Brussels Le Louise en Sofitel Brussels Europe volgens hun smaak en creativiteit een menu samenstellen met vier Canadese producten met wereldfaam: kreeft, rund, bizon en zwarte kabeljauw (“sablefish”).

     

    Een samenwerking tussen Sofitel en de ambassade van Canada lag voor de hand. Sofitel Europe verwelkomt immers talrijke Canadese delegaties en de chef van Sofitel Le Louise, dhr. Tjaco van Eijken, maakt deel uit van de delegatie van Franstalige chefs die uitgenodigd zijn om hun culinaire ervaringen te delen met chefs uit Québec, tijdens het evenement “Montréal en lumière”. Dit evenement zal van 16 tot 26 februari plaatsvinden in Montréal, met speciale aandacht voor de gastronomie uit Wallonië en Brussel. “We zijn verheugd van het prestige en de uitmuntendheid van Sofitel te mogen genieten om deze prachtige producten voor te stellen en de kwaliteit van onze landbouw te tonen”, aldus Zijne Excellentie de Heer Louis de Lorimier, ambassadeur van Canada in Brussel.

     

    Tijdens deze week zullen de chefs van Sofitel Europe en Sofitel Le Louise de meest befaamde producten van de Canadese gastronomie in de schijnwerpers plaatsen: kreeft uiteraard, maar ook rund, bizon en een grote nieuwigheid voor het Belgische publiek: zwarte kabeljauw.

     

    De zwarte kabeljauw leeft in de diepe wateren van de Noordelijke Stille Oceaan, op een diepte van 300 tot 2700 m. Deze soort onderscheidt zich door zijn donkere, fluweelachtige huid en zijn parelwitte vlees. Zijn hoge gehalte aan olie en in het bijzonder aan omega-3 zorgt voor een zachte textuur en een rijke en smeuïge smaak.

     

    Bizon behoorde al tot de basisvoeding ten tijde van de precolumbiaanse beschavingen in Noord-Amerika. De bizon was met uitsterven bedreigd aan het einde van de 19e eeuw, maar in het begin van de jaren ’90 slaagden Canadese fokkers er weer in om een aanzienlijke kudde op te bouwen. In tegenstelling tot het ruwe beeld dat de wilde Canadese bizon met zijn dikke vacht oproept, is het vlees fijn, mager en zeer lekker.

     

    Het Canadese rund is het resultaat van Britse en Europese rassen, befaamd om de superieure kwaliteit van hun vlees. Tot de populairste rassen in Canada behoren Angus, Hereford, Charolais en Simmental. Deze rassen zijn bekend om hun doorregen, mals en smakelijk vlees.

     

    De Canadese kreeft hoeft ongetwijfeld niet meer te worden voorgesteld. De zuivere en koude wateren van Canada garanderen hun absolute kwaliteit.

     

    Om deze typisch Canadese producten, bereid door de getalenteerde en creatieve chefs van het Sofitel, te ontdekken en te proeven, kunt u uw tafel reserveren in:  Sofitel Brussels Europe  tel 02 235 51 00 Canadees menu aan € 28 (2 gangen) en € 38 (3 gangen) of bij Sofitel Brussels Le Louise tel 02 514 22 00. RVH.

    11-02-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Just for you
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor alle cocktailfans bedacht Bar Connector «Just For You»

     

     

    Met Valentijn in het vooruitzicht is deze cocktail, bestaan uit champagne Esterlin brut, frambozencrème Monin en rozensiroop Monin, alleszins een leuke verrassing.

     

    Het recept bestaat uit 1 cl Monin Syrup Rose, 1 cl Monin Crème Framboise en 10 cl Champagne Esterlin. Deze ingrediënten worden gemixt en in het glas gegoten, als extra garnituur, mooi passend bij de eerder roosachtige kleur is een aardbei. Het ideale glas om deze cocktail te serveren is een Durobor Bubble glas.

     

    De set « Just For You » bestaat uit een fles champagne Esterlin Brut, een fles Monin  frambozenlikeur en een fles rozensiroop Monin en wordt aan de prijs van 54€, verkocht in de Bar Connector (Barasteenweg 654 – 1410 Waterloo – 02.351.28.06)

    De set biedt vanzelfsprekend de mogelijkheid om meerdere cocktails aan te maken aangezien Valentijn in principe het ganse jaar doorloopt. Bovendien kan elk product ook afzonderlijk gekocht worden. RVH.

    09-02-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cathy Vander Eecken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Cathy Vander Eecken benoemd tot General Manager van het Park Inn by Radisson Liege Airport.

     

     

     

     

     

    Cathy Vander Eecken (35) is benoemd tot General Manager van het Park Inn by Radisson Liege Airport, een jonge, dynamieke en stijlvolle mid-market hotelketen die wordt beheerd door de Carlson Rezidor Hotel Group. Ze volgt er Mark Mosselman op die de leiding neemt van het Radisson Blu Hotel Hasselt.

     

    Cathy Vander Eecken, geboren in België, heeft gedurende de afgelopen jaren inmiddels een ruime en volwaardige kennis verworven van de nationale hotelmarkt. In 2000 zette ze de stap naar de Carlson Rezidor Hotel group als Sales Manager Belgium voor de Radisson Blu Hotels & Resorts in Antwerpen en Brussel. Een jaar later, werkte ze voor het Radisson Blu Royal Hotel in Brussel als Assistant Director of Sales en werd in 2003 gepromoveerd tot City Director of Sales & Marketing voor het Radisson Blu Palace & Radisson Blu Balmoral Hotel in Spa.

    Bovenop haar functie als City Director of Sales & Marketing werd ze in 2006 tevens Executive Assistant Manager voor het Radisson Blu Palace Hotel. In 2007 werd ze benoemd tot General Manager van dit hotel, de functie die ze tot op vandaag uitoefende.

     

    “Ik kijk er alvast naar uit om het het Park Inn Liege Airport verder te kunnen ontwikkelen als een van beste produkten in de regio van Luik. Het hotel biedt een zorgloos verblijf in een hedendaags en functioneel warmvol kader  met een gepersonaliseerde service” aldus Cathy Vander Eecken.

    Park Inn By Radisson Liege Airport heeft 100 kamers voorzien van alle comfort zoals Flatscreen TV en gratis draadloos internet, een ruim restaurant met bar en 260m² multi-functionele vergaderzalen die tot 260 gasten kunnen verwelkomen. RVH.

    09-02-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Hotel

    De kamers van The Hotel, Brussels -inspirerend, elegant &vernieuwend

     

     

     

    De eerste nieuwe kamer van The Hotel (ex Hilton) aan de Waterloolaan in Brussel werd zopas officieel gepresenteerd. Het concept, van het Spaanse architecten-bureau GCA, staat volledig in het teken van de ultieme hotelervaring voor de moderne en kosmopolitische reiziger. De stijlvolle en elegante kamer combineert perfect comfort en technologie. De kamer is een voorproefje van de complete en spectaculaire renovatie die The Hotel zal ondergaan. The Hotel zal zich als een internationaal en exclusief premium segment hotel positioneren.

     

    Pandox AB, de Zweedse hotelvastgroep, kocht in september 2010 het voormalige Brussels Hilton aan de Waterloolaan in Brussel, nam op 1 februari 2011 het management over en gaf het de naam ‘The Hotel’. De eigenaren kondigden direct na de overname een uitgebreid vernieuwingsprogramma aan. De renovatie van de façade wordt dit voorjaar afgerond.

    De eerste 20 kamers worden in april opgeleverd en The Hotel zal in september al over de eerste 120 nieuwe kamers beschikken. De overige kamers en suites worden in fases opgeleverd en alle 424 kamers zullen in het voorjaar van 2013 klaar zijn.

     

    Wat opvalt in het ontwerp voor de nieuwe kamers is de revolutionaire indeling: het traditionele bureau, de zetel in de hoek, de gesloten vitrage en de schemerlamp zijn verdwenen. De zakenreiziger van vandaag werkt met smartphone of tablet en heeft geen groot bureau meer nodig. Een over de volledige breedte van de kamer lederen bank is voor het raam geplaatst met een handige ovale tafel. Dit zorgt ervoor dat de ruimte optimaal benut wordt om zowel te kunnen werken als relaxen en om van het zicht op Brussel te genieten. De gordijnen hebben plaats gemaakt voor verschuifbare semi-transparante panelen die het licht, indien nodig, kunnen filteren. De kamer kan elektrisch verduisterd worden. Een ander opvallend detail is dat de badkamer geheel open is. Dit vergroot het ruimtelijk gevoel en bovendien kan menzelfs vanuit de douche het prachtige uitzicht bewonderen. Het interieur is inspirerend, elegant, stijlvol en vernieuwend.

     

    De moderne kosmopolitische gast is ‘techsavvy’. Technologie speelt steeds meer een belangrijke rol voor de moderne zakenreiziger. In de kamer van The Hotel kan de gast via de Mediahub™ zijn elektronische apparatuur aansluiten op de televisie en genieten van zijn eigen muziek, video’s, foto’s en spelletjes, waarmee de televisie de functie krijgt van een  persoonlijk entertainment center. Smartphones en tablets met stereo bluetooth optie kunnen draadloos audio streamen naar de TV geluidsinstallatie. Ook zal de gast met zijn smartphone toegang tot zijn kamer kunnen krijgen, en kunnen in- en uitchecken zonder een bezoek aan de receptie en zonder gebruik van een keycard.

     

    De renovatiewerken zijn veelomvattend. The Hotel installeert een cogeneratie systeem waarmee het hotel eigen elektriciteit kan genereren door middel van het opvangen van de warmte die vrijkomt, en die opnieuw zal worden gebruikt om een groot deel van het hotel te verwarmen. Alle gloeilampen worden vervangen door leds en de temperatuur van de kamers die niet in gebruik zijn zal centraal geregeld worden. Door de vele aanpassingen zal de CO2 uitstoot met zeker 20% verminderen en zal maar liefst 50% van de totale energieconsumptie bespaard worden ten opzichte van de vroegere uitbating.

     

    De werken eindigen met de gelijkvloers en zullen in het najaar 2013 afgerond worden. Tijdens de werken blijft The Hotel open voor haar gasten. RVH.


     

     







    08-02-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nemo op schiphol
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nemo nu ook op Schiphol

     

     

    Vanaf 20 januari is Science Center NEMO ook te vinden op Amsterdam Airport Schiphol. Wachtende reizigers kunnen in een interactieve tentoonstelling kennismaken met de fascinerende wereld van wetenschap en technologie. De tentoonstelling is geopend door Robbert Dijkgraaf (president KNAW en lid van de Raad van Toezicht NEMO) en Jos Nijhuis (CEO Schiphol Group).

     

    De tentoonstelling is gemaakt om de wachtende reizigers te vermaken en te enthousiasmeren voor wetenschap en technologie. De zes interactieve tentoonstellingsobjecten zijn leerzaam en leuk om te doen. Zo kunnen bezoekers door Ben jij uniek zien hoe het komt dat er zoveel verschillende mensen zijn en maakt de Buis van Kundt geluid zichtbaar.

     

    Michiel Buchel, directeur NEMO, over het initiatief voor deze tentoonstelling: “Het is de missie van NEMO om jong en oud te inspireren voor wetenschap en technologie. Het is fantastisch dat wij met deze compacte tentoonstelling op Schiphol naast onze 500.000 museumbezoekers nog meer mensen kunnen bereiken.” Jos Nijhuis, CEO Schiphol Group, vult aan: “We delen de passie van NEMO voor innovatie. De luchthaven innoveert continu in de faciliteiten en mogelijkheden die de luchthaven haar passagiers biedt. Bovendien willen wij het verblijf van de passagiers op de luchthaven zo aangenaam mogelijk maken.

    Deze tentoonstelling biedt de passagiers een inspirerende kijk op de wereld van wetenschap en technologie en is daarmee een waardevolle aanvulling op de bestaande faciliteiten.”

    De tentoonstelling, die tot begin 2013 op Schiphol te zien is, is een gezamenlijk initiatief van Amsterdam Airport Schiphol en Science Center NEMO en staat in Lounge 1, achter de paspoortcontrole. RVH.

    www.schiphol.be 

     

    06-02-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cook 2 celebrate

    ‘COOK 2 CELEBRATE’:

    4 TOPCHEFS IN EEN UNIEK EN GELIMITEERD CONCEPT

     

     

     

    Na hun lancering tijdens de voorbije feestperiode, zorgt Delhaize andermaal voor een beperkt aanbod feestboxen ‘Cook 2 celebrate’. 

     

    Het is geen toeval dat de Cook 2 Celebrate-dozen enkel beschikbaar zijn in de supermarkten van Delhaize. De supermarktketen biedt zijn klanten onder zijn verschillende huismerken dagelijks innovatieve kwaliteitsproducten aan tegen de beste prijs. Het spreekt dus voor zich dat de ‘Cook 2 Celebrate’-dozen opgenomen zijn in het Taste of Inspirations-gamma, dat al 150 referenties telt voor liefhebbers van authentieke en originele producten van superieure kwaliteit.

     

    De dozen worden in de winkels verkocht van 11 tot 14 februari tegen de prijs van € 30 voor de maaltijden en € 12 voor het dessert, dit alles voor twee personen. Om de klanten een geslaagde avond te garanderen, kunnen ze de dozen reserveren via een bestelling in de winkel vanaf 27 januari en ze komen afhalen tussen 11 en 14 februari.

     

    Sterrenrecepten met sublieme wijnselectie

    Elke chef heeft speciaal voor Cook 2 Celebrate een uniek recept ontwikkeld dat ze zelf ook zouden bereiden in hun eigen restaurant. Wij zetten ze even op een rijtje samen met een wijnsuggestie.

    Franse eendenborst met vijf kruiden, grondwitloof, butternut, ratte-aardappel en munt van Peter Goossens - Wijntip: Cuvée les Schistes (Côtes du Rousillon), € 4,59

    Gebraden zeebaars, kreeftenbearnaise, gekonfijte tomaten, groene asperges en zeekraal van Yves Mattagne - Wijntip: La Capitana Chardonnay 2011 (Chili), € 6,99

    Kalfsribeye op twee wijzen, triangolini, aardpeercrème, shumeji en papadum van Sergio Herman - Wijntip: Château St Paul 2009 (Bordeaux), € 9,79

    Belgische chocolade van Roger Van Damme - Wijntip: Les Accordailles 2009 (Monbazillac), € 5,99 . RVH.

    05-02-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malaysian

    Malaysia Airlines sluit zich aan bij het rond-de-wereld-tarief van Global Explorer

     

     

     

     

     oneworld® kandidaat-lid Malaysia Airlines neemt voortaan deel aan de Global Explorer. Als gevolg daarvan wordt het round-the-world-tarief, dat door alle alliantieleden en andere zorgvuldig geselecteerde luchtvaartmaatschappijen wordt aangeboden, uitgebreid met een van de meest aantrekkelijke netwerken van Zuid-Oost-Azië.

     

    Voor de klanten is dit de eerste stap van Malaysia Airlines naar een volledige integratie in oneworld. De toetreding is voorzien voor eind 2012 waardoor ook alle andere diensten en voordelen van de alliantie aangeboden worden. Intussen zal het hele netwerk van Malaysia Airlines, nl. 60 bestemmingen in bijna 30 landen, gedekt worden door het round-the-world-tarief van Global Explorer. Hierdoor worden bijna 20 steden in Zuid-Oost-Azië en twee landen (Brunei en Myanmar) aan de Global Explorer-kaart toegevoegd, waardoor het round-the-world-aanbod meer dan 900 bestemmingen in bijna 150 landen omvat.

     

    oneworldkandidaat-lid Kingfisher Airlines neemt, in de aanloop naar zijn toetreding tot de alliantie op 10 februari e.k., ook al deel aan Global Explorer, en het netwerk van kandidaat-lid airberlin wordt naar aanleiding van diens toetreding tot oneworld later deze lente eveneens toegevoegd.

     

    Global Explorer omvat ook alle routes van de oneworld-leden (American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN, Malév Hungarian Airlines, Qantas, Royal Jordanian en het Russische S7 plus ruim 20 geaffilieerde carriers, waaronder LAN Argentina, LAN Ecuador, LAN Peru, Dragonair en het Zuid-Afrikaanse Comair).

     

    Global Explorer omvat ook luchtvaartmaatschappijen die geen band hebben met oneworld (AerLingus, Air Pacific, Alaska Airlines, Horizon Airlines, Gulf Air en Meridianafly). Vluchten met de Qantas-vluchtcode en uitgevoerd door Air Tahiti Nui, Jetstar, South African Airways en Vietnam Airlines horen daar ook bij, waardoor het bereik van het wereldreistarief nog groter is.

     

    De door Malaysia Airlines toegevoegde bestemmingen aan Global Explorer zijn o.a. Yangon (de hoofdstad vanMyanmar), Medan (Indonesië), Cambodja’s Siem Rep (Cambodja)en de Maleisische steden Langkawi en Kuching.

    Global Explorer biedt een eenvoudige, flexibele en voordelige rond-de-wereld-oplossing voor reizen van maximaal één jaar. RVH.

    04-02-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentijn bij Bloom!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    VALENTIJN 2012 BIJ HOTEL BLOOM! EN SMOODS

     

     

     

    Hotel Bloom en restaurant Smoods zorgen dit jaar voor een gans speciale Valentijn. Het dubbelproject biedt enerzijds de mogelijkheid om van een erg speciaal menu te genieten en anderzijds de kans om dit menu te koppelen aan een overnachting in het hotel.

     

    Het men ‘I LOVE YOU OWLWAYS’ loopt van 11 tot en met 18 februari 2012 en kost 55€ per persoon, inclusief aperitief. Als ‘Tappetizers’ krijgen de gasten een trio van bereidingen aangeboden, nl. gebakken ganzenleverlapjes, toast met tomaten; een brochette van kreeft met lavendelsiroop en papaja’s en een Japans tussendoortje.

    Bij het hoofdgerecht heeft men een keuze uit twee opties, hetzij Vis: Krokant en kruidig kabeljauwhaasje of de optie vlees: Lamsfilet gepaneerd met verse kruiden. De bijgerechten zijn een parelgort met druifjes, een tabouleh met rauwkost en een stoofpotje van groenten en ras el hanout.

    Afsluiten doe je het menu met het Love dessert, "Eau de fraises" met mascarpone-schuim.

    Een tafel reserveren kan via email: mr.SmoodS@hotelbloom.com of www.smoods.net

     

    Voor het ‘I LOVE YOU OWLWAYS PACKAGE’ betaal je € 125 voor 2 personen. Dit package bestaat uit "All you need is love" en een verblijf in een standaard L kamer of misschien wel in een XXL kamer als je geluk hebt! Attenties zijn Chocolaatjes bij aankomst, badjassen & slippers op de kamer, WOOW buffetontbijt in OO! en Rituals Hammam Massage Olie (100 ml.).

    Dit pakket is geldig op: vrijdag 10/2, zaterdag 11/2, dinsdag 14/2, vrijdag 17/2 en op zaterdag 18 februari 2012. Reserveren: www.hotelbloom.com ! RVH.

    03-02-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In Vino Veritas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20 jaar In Vino Veritas

     

     

     

    Het wijnmagazine dat u ‘zonder matiging’ kunt lezen, In Vino Veritas, viert 20 jaar.  In 1992 groepeerde een door wijn bezeten Philippe Stuyck een handvol wijnfanaten, journalisten, sommeliers en gepassioneerde wijnliefhebbers allerlei, rond zich om een nieuw wijntijdschrift te lanceren, vooral een tijdschrift met een originele en frisse blik op wijn.

     

    150 nummers en duizenden pagina’s later staat In Vino Veritas er nog steeds, het tijdschrift dat de waarheid durft te zeggen. Maar belangrijker is dat er in deze twintig jaar ontzettend veel veranderd is, zeker op wijngebied. Een evolutie waar In Vino Veritas in meegegaan is, en vaak zelfs voorop liep! In 1992 was de Belgische wijnmarkt hoofdzakelijk Frans getint (meer dan 70%); wanneer wijn ergens anders vandaan kwam, had men het over uitheemse wijnen.

     

    In 1992 durfde geen enkel serieus wijnblad de Grands Crus Classés, prestigieuze herkomstbenamingen en icoonwijnen in vraag te stellen. In 1992 kwamen de met hout overladen wijnen, bodybuilderwijnen en ‘geparkeriseerde wijnen’ er steevast uit als topwijnen in degustaties van de zogeheten belangrijke wijnpers.

     

    In 1992 kwamen we nog echt slechte wijnen tegen, wijnen met fouten, wijnen die technisch slecht gemaakt waren. In 1992 lachte men om biologische wijnen, om nog maar te zwijgen over biodynamie dat veelal als een soort sekte werd gezien.

    In 1992 had IVV het nochtans reeds over Zuid-Afrikaanse, Australische en Chileense wijnen, wijnen van zowat overal die onderworpen werden aan een degustatie. IVV interviewde onder meer Nicolas Joly, baanbreker van de biodynamie, en Jean-Michel Deiss, voortrekker van de expressie van het terroir. IVV mag dan zichzelf niet al te serieus nemen, maar pakte de zaken wel serieus aan!

     

    Vandaag komt bijna de helft van wijnen die in België geconsumeerd worden uit andere landen dan Frankrijk. Met biologische wijnen lacht overigens niemand meer en ook de mode van overdadig houtgebruik is spectaculair gedaald. Wijnen met technische fouten worden zeldzamer met de dag, maar de echt interessante wijnen daarentegen worden almaar talrijker in vergelijking met 1992.

     

    Omdat er nog voldoende uitdagingen zijn voor een tijdschrift dat geen blad voor de mond neemt, gaat IVV op hetzelfde elan verder, blijft tal van zaken verder in vraag stellen en houdt de zintuigen op scherp, gepassioneerd als altijd. IVV biedt zes keer per jaar ongeveer 12.000 Franstalige en Nederlandstalige lezers een ruime blik op wat er reilt en zeilt in de wijnwereld, met gevarieerde en vaak spraakmakende artikels. Dankzij nieuwe technologieën, zijn blog en zijn nieuwsbrieven, is IVV een handige informatiebron voor wijnliefhebbers en wijnprofessionals. IVV bood als eerste wijnmagazine een digitaal abonnement aan, waardoor het tijdschrift via uw computerbeeldscherm, tablet-pc of smartphone kan gelezen worden. Handig en milieuvriendelijk, want zo wordt er een pak minder papier verspild.

    In Vino Veritas - 294 Dieweg – 1180 Bruxelles – Belgium – tel 02- 375.4444

    in.vino.veritas@skynet.be - www.invinoveritas.apic.be

    http://ivv.skynetblogs.be/ - http://ivv-vl.skynetblogs.be/

    02-02-2012 om 09:53 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk op het vakantiesalon

    Frankrijk op het Vakantiesalon van Brussel 2012

     

     

    Van 2 tot 6 februari 2012 is Frankrijk van de partij in paleis 4 van Brussels Expo.

    Kom en maak kennis met alle Franse regio’s en verschillende departementen.

     

    Champagne-Ardenne is de eregast van het Frankrijkdorp op het Brusselse Vakantiesalon.

     

     

    Van 2 tot 6 februari 2012 is Frankrijk van de partij in paleis 4 van Brussels Expo. Diverse regio’s en verschillende departementen bieden hier alle nuttige en nodige informatie met Champagne-Ardenne in een hoofdrol.

     

    Plezier en cultuur, fascinatie en originaliteit, ongewoon en uniek, hier ontdekt men 101 manieren om te genieten van de Champagne-Ardenne! Afspraak met de regio Champagne-Ardenne voor een reis naar het hart van de meest prestigieuze drank ter wereld en voor de ontdekking van een karaktervolle streek die gul is voor lichaam en geest.

     

    Er zullen 40 exposanten aanwezig zijn, verdeeld over drie thema’s: Wijngaarden & champagne, Wellness, natuur & vrijetijdsbesteding en City-Break, geschiedenis & erfgoed

     

    In de champagnebar, een plaats voor gezellige ontmoetingen, kunnen de bezoekers de verschillende wijnen van de Champagne ontdekken. Tal van animaties maken uw bezoek extra aangenaam: proeverijen van champagne, wijnen en gastronomische producten, ateliers ‘het werk op de wijngaard’, ‘kuiper’… , animaties voor kinderen met uitdelen van suikerspinnen. Ridders nemen u mee naar vervlogen tijden, terwijl jachthoorns, Bagad Arduin, en een marionettenspektakel…klein en groot charmeren.

     

    De broederschappen van de Ardennen wandelen rond in de gangen van het Salon en de broederschappen ‘Confrérie des Sacres de Champagne’ en de ‘Ordre des chevaliers du Malt’ betreden het podium ter gelegenheid van verschillende intronisaties.

     

    En dat is nog niet alles…! Op de stand van Atout France ontmoet u specialisten van het toerisme in Frankrijk. Aarzel niet om hen vragen te stellen over uw vakantie in Frankrijk.

     

     

    PRAKTISCHE INFORMATIE

    Datum van het salon: van donderdag 2 februari tot maandag 6 februari 2012

    Openingsuren: Van 10 tot 18 u - Locatie: Paleis 4

    Toegangsprijs: € 8 - www.salondesvacances.eu

     

     

    30-01-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blikvangers

    Blikvangers & nieuwe exposanten

     

     

     

    Tijdens de editie van 2011 bundelden verschillende exposanten reeds hun krachten in de Caribbean Village, Asian-Pacific Village, Nordic Village en African Village. Samen met de Cruise Village stonden ze als een rode draad doorheen het Salon opgesteld. Die conceptuele aanpak wordt in 2012 doorgetrokken met de nieuwe Latijns-Amerikaanse en Noord-Amerikaanse Village.

     

    De nieuwe aanpak, waarbij exposanten thematisch gegroepeerd worden in villages, heeft vorig jaar duidelijk zijn vruchten afgeworden. In deze samenwerking schuilen grote opportuniteiten: de bezoekers kunnen zich makkelijker oriënteren en vinden dus efficiënter de informatie die ze nodig hebben. De exposanten profiteren van de groepsdynamiek om meer visibiliteit te verwerven. Bovendien zorgen alle villages afwisselend voor animatie, waardoor er nog meer leven is op het Salon. Dit jaar wordt die holistische aanpak doorgetrokken met de nieuwe Latijns-Amerikaanse en Noord-Amerikaanse Village.

     

    Enkele opvallende nieuwkomers op het Salon 2012 zijn o.m. Japan en Nepal (die de nieuwe Asia-Pacific Village zal vervoegen), Argentinië (Latijns-Amerikaanse Village), Peru, Ecuador, Chili, Mauritius, New Caledonia, La Réunion, Suriname en Kenya.

     

    Bij de touroperators is Jetair voor het eerst aanwezig op het Vakantiesalon op de stand van Gigatour, een belangrijke nieuwkomer, met een boekingskantoor waar verschillende touroperators beurscondities aanbieden. Ook enkele andere touroperators bieden deze boekingsmogelijkheid aan tijdens de beurs.

     

    Voor het vierde jaar op rij stelt het Vakantiesalon in 2012 opnieuw het Holiday Forum voor. Dit platform van reisinformatie laat de verschillende specialisten aan het woord zodat zij hun ervaringen kunnen delen. Nieuw in 2012 is het Holiday Plaza, een unieke ontmoetingsplaats met bekende Belgen en ervaren reizigers.

    Dit jaar zullen opnieuw de reizigers zelf, televisiepersoonlijkheden en bekende Belgen als experts aan het woord gelaten worden. Met sessies door mediapartners Radio 2, Liberty TV en Vlaanderen Vakantieland belooft het weer een boeiende interactie te worden. Het Holiday Forum wordt zo meer dan ooit een draaischijf van reisnieuws! RVH.

    www.uwvakantie.be

      en

    www.vakantiesalon.eu

     

     

    28-01-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op vakantie met garantie

    “Op Vakantie met Garantie”

     

     

     

    Thema van het Vakantiesalon 2012 is “Op Vakantie met Garantie”. Zowel naar de reisprofessional zelf, via de Brussels Travel Top, als naar de consument toe wil de sector de voordelen van georganiseerd reizen in de kijker zetten. Meer dan ooit is dit thema ‘hot’ en meer dan ooit is het opportuun om het aanbod, de kennis en ervaring en de betrouwbaarheid van de vergunde reisagent of touroperator te benadrukken.

     

    Jaarlijks vertrouwen meer dan 4 miljoen Belgen hun vakantie toe aan de georganiseerde reissector. De voordelen zijn dan ook talrijk en hun vertrouwen wordt niet beschaamd. Qua klantentevredenheid scoort de sector zeer goed. In 2011 werden slechts 90 klachtendossiers behandeld door de Geschillencommissie Reizen, een percentage van amper 0,002%1.

    Volgens resultaten van het WES-onderzoek, maakten in 2010 7,5 miljoen Belgen 10,4 miljoen reizen. Daarvan boekten zij er 4,3 miljoen via de reisindustrie. 3,2 miljoen landgenoten gingen niet op vakantie.

    In Belgë zijn er zo’n 30 zuivere touroperators, die alleen via reiskantoren verkopen, en een veelvoud aan bedrijven die zowel touroperator als rechtstreeks verkoper zijn. In Vlaanderen tellen we 740 hoofdkantoren en 389 bijkantoren in de reissector. In Wallonië zijn er 388 hoofdkantoren, 296 bijkantoren en 24 ‘oude’ vergunningen. In totaal zijn er dus 1.837 erkende verkoopspunten in België (resultaten op basis van het WES-onderzoeksrapport editie zomer 2010).

     

    Wie via de erkende touroperator of reisagent zijn reis regelt, kan rekenen op de nodige bijstand en hulp. Toch bestaat er bij de consument nog heel wat onduidelijkheid over de georganiseerde reissector. Om aan deze vraag tegemoet te komen, speelt het Vakantiesalon 2012 in op dit thema met een infostand in paleis 5 van exposanten ABTO (Association of Belgian Touroperators), VVR (Vereniging Vlaamse Reisbureaus), UPAV (Union Professionelle des Agences de Voyage), het Garantiefonds Reizen, VLARA (Vlaamse Associatie van Reisagenten) en CIB, afdeling toeristische verhuurkantoren (Confederatie van Immobiliënberoepen). Deze campagne voor de vergunde reissector wordt bovendien door Toerisme Vlaanderen ondersteund.  “Op Vakantie met Garantie” Infopunt: Paleis 5, stand 5516. RVH.

    www.uwvakantie.be  en www.vakantiesalon.eu 

     


    28-01-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eregast Indonesië

    Eregast Indonesië

     

     

     

    Eregast van de 54e editie van het Vakantiesalon is Indonesië. Het grootste schiereiland ter wereld wint al jaren aan populariteit als toeristische bestemming bij de Belgen en wil onder het thema Wonderful Indonesia als eregast op het Salon haar kwaliteitsvolle vakantieproduct in de kijker zetten.

     

    Indonesië ligt in Zuid-Oost Azië en is het grootste schiereiland ter wereld, met maar liefst 17.508 eilanden en drie tijdzones die door het land lopen. In de laatste jaren is toerisme een van de belangrijkste economische pijlers van het land gebleken en was Indonesië zelfs een van de zeldzame toeristische bestemmingen die de crisis van 2009 doorstond en groeicijfers mocht noteren. Het thema waarmee Indonesië zichzelf dit jaar als eregast profileert is Wonderful Indonesia, dat doelt op de natuurlijke pracht van het land, haar rijke cultuur, diverse keuken, gastvrije inwoners en vooral prijs-kwaliteit hoogwaardige aanbod. Het land telt 359 etnische groepen en een waaier aan diversiteit die de reiziger zullen verstommen!

     

    De belangrijkste toeristische trekpleisters zijn Java, Bali, Sumatra, Kalimantan (het Indonesische deel van Borneo, het eiland wordt gedeeld door Indonesië, Maleisië en

    Bruneï), Sulawesi, Nusa Tenggara en Moluccas.

     

    Zijn Excellentie Arif Havas Oegroseno, ambassadeur van de Republiek Indonesië voor België, Luxemburg en de Europese Unie, opent het Vakantiesalon 2012 met een unieke kijk op de diversiteit van het land: “Indonesië biedt voor elk wat wils. Haar rijke cultuur, prachtige natuurlijke schoonheid, diverse keuken en gastvrije bevolking kunnen aan de noden van elke reiziger tegemoet komen. De meeste toeristen zijn bekend met Bali en Sumatra, en als eregast van het Vakantiesalon 2012 willen we aantonen dat Indonesië nog veel meer is en de verscheidenheid en de verschillende toeristische trekpleisters naar voren schuiven.”

     

    Belgische reizigers hebben geen vooraf aangekocht visum nodig om Indonesië binnen te komen, enkel een geldig paspoort (tot 6 maanden na aankomst). Een aankomstvisum voor 30 dagen wordt uitgegeven op elk van de 19 luchthavens waarop vakantiegangers het land aanvliegen. De stand van Indonesië is terug te vinden in paleis 7 van het Salon. RVH.

    www.uwvakantie.be  en www.vakantiesalon.eu 

    27-01-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Servië trekt steeds meer Belgische bezoekers

    Servië trekt steeds meer bezoekers uit België

     

     

     

    Servië is in opkomst als toeristische bestemming. Ondanks de economische malaise van de afgelopen jaren, weten steeds meer Belgen de weg naar dit land in de Balkan te vinden. In de eerste 11 maanden van 2011 steeg het aantal Belgische bezoekers met 33% ten opzichte van het voorgaande jaar. Het aantal overnachtingen van Belgische vakantiegangers in Servië steeg zelfs met 46%. De verwachting is dat deze trend zich dit jaar verder zal voortzetten. Servië zal zich dit jaar dan ook weer op het jaarlijkse Vakantiesalon in Brussel presenteren, dat van 2 t/m 6 februari in Brussels Expo plaatsvindt.

     

    Vooral individuele vakantiegangers weten hun weg te vinden naar Servië. De hoofdstad Belgrado wordt steeds populairder als stedentrip bestemming. Belgrado kenmerkt zich als een hippe stad met veel bezienswaardigheden, maar staat vooral ook bekend om zijn vele restaurantjes, cafeetjes en zijn bruisende nachtleven. Dit jaar hebben in Belgrado weer verschillende nieuwe hotels hun deuren geopend en inmiddels vliegt ook prijsvechter Wizzair op Belgrado.

     

     De afgelopen jaren heeft Servië flink geïnvesteerd in de ontwikkeling van de Donau fietsroute welke het land over bijna 700 km doorkruist. Ook nieuwe wandelroutes werden uitgezet. Niet alleen het ecotoerisme is sterk in opkomst maar ook nieuwe plattelandsaccommodaties rijzen als paddenstoelen uit de grond.

    Servië heeft een rijke byzantijnse cultuurhistorie en telt honderden middeleeuwse kloosters. Daarnaast vormde Servië lange tijd de noordgrens van het Romeinse rijk en heeft hierdoor een schat aan Romeins erfgoed. De afgelopen jaren zijn een aantal culturele routes ontwikkeld die het culturele erfgoed van Servië met elkaar verbinden.

     

    Verschillende touroperators en reisagenten hebben Servië inmiddels in hun reisprogramma’s opgenomen met grote diversiteit aan keuzemogelijkheden zoals culinaire rondreizen, camper rondreizen, fietstochten door de hoofdstad Belgrado en nightlife tours. RVH.

     

    26-01-2012 om 17:40 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!