Inhoud blog
  • Vier de festivalzomer in stijl
  • Maak kennis met ReBelle Antwerp
  • Mission Blue en MSC Foundation
  • Een reis rond de wereld(keuken) mrt Beka
  • Aqualex Circulo, les je dorst naar duurzaamheid
  • BR03 White steel & Gold
  • Kunstenares Julie Loeckx
  • Interhome ondersteunt trouwers
  • MSC Yacht club
  • Corendon start met eigen vluchten naar Bonair
  • Josh V opent allereerste brandstore
  • Bourgondië op een andere manier ontdekken
  • Musthaves voor de zomer
  • CKS SS24
  • Van een koffiedate tot ...
  • Yiko collectie
  • Le monde est-il 'comic'
  • 111 jaar VZUG
  • Muyu collectie
  • Litouwse tradities
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    01-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.calvados
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Calvados Nouvelle Vogue.

     

     

     

    Onder het motto ‘L’odeur de mon pays était dans une pomme’, bekampten meer dan 100 Europese barmannen en enkele tientallen leerlingen van Europese hotelscholen, mekaar om de begeerde titel’ Europese barman’ van het jaar te bemachtigen.

     

    Een eenvoudige, maar toch bijzonder moeilijke opdracht om alle rijkdommen, ingrediënten, maar tegelijk aroma’s en parfums van de Calvados in één enkel recept samen te brengen en de jury te bekoren. Karl Mechinaud, vertegenwoordiger van UBB, de Belgische vereniging van barmen en werkzaam in het pas geopende Dolce hotel en meetingcenter in La Hulpe, sleepte de Europese titel in de wacht met zijn cocktail “Douceur Normande” en dit op basis van de keizerlijke Mandarine. Bojan Rieff, leerling van de hotelschool Mondriaan in Den Haag werd gelauwerd als beste leerling barman met zijn cocktail ‘Laguna’ met de appel als belangrijkste ingrediënt. Ook bij de journalisten, een Belgisch succes, Cédric Thiry wist met zijn ‘Arlequino’ op basis van Arlequinlikeur, vriend en tegenstander te begeesteren.

     

    Recept Douceur Normande, aangemaakt in shaker: 3 cl Calvados, 2 cl Mandarine Impériale, 2 cl likeur van bosaardbeien, 1 cl caramelsiroop en 2 lepeltjes verse slagroom.

    Recept Laguna, aangemaakt in een mengglas : 2 cl Calvados, 2 cl blauwe bosbessenlikeur, 0.5 cl Blauwe Curaçao, 1.5 cl sinaasappelsap, 1 cl siroop van passievruchten.

    Recept Arlequino, aangemaakt in shaker: 3 cl Calvados, 1 cl Passoa, 2 cl Arlequinlikeur, 1 cl mangosiroop en 1 stukje schil van sinaasappel.

    01-06-2007 om 15:45 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cardscan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CardScan®

    uw contactgegevens in uw eigen digitaal adresboek

     

    Zonder betrouwbare contactgegevens ben je nergens. Waar is het prestigieuze kantoor van die veelbelovende zakenrelatie? Wat is ook weer dat originele e-mailadres van die exentrieke vriend? Het is een hele klus om al die informatie te ordenen en up to date te houden. Met de geavanceerde kaartlezer van CardScan® kunt u contactgegevens in een handomdraai opslaan, ordenen en beheren.

     

    De CardScan® scant alle gegevens van visitekaartjes in seconden. Ook contactinformatie uit andere bronnen zoals emails en websites worden met behulp van ‘drag & drop’ rechtstreeks, dus foutloos, geconsolideerd. De slimme software kan visitekaartjes aan uit veertien landen, in zeven talen. Ook worden de uiteenlopende manieren herkend waarop gegevens op visitekaartjes zijn afgedrukt, zoals ‘telefoon’, ‘tel’ en ‘t’ voor telefoonnummers. De gescande contactinformatie kan in het Nederlands, Engels, Frans en Duits worden gepresenteerd.

    Een grote database is alleen nuttig wanneer daarin snel de gewenste informatie kan worden gevonden. Met de gebruiksvriendelijke contact-managementsoftware is contactinformatie snel te groeperen, sorteren en rubriceren. Het intoetsen van de beginletters is voldoende om een persoon, bedrijf of adres op te roepen. Bovendien kan alle informatie in de CardScan®  worden gesynchroniseerd met andere soft- en hardware. Zo kunnen gebruikers vanuit Outlook emails versturen naar hun CardScan®  contacten. Ook kunnen vanaf de CardScan® rechtstreeks etiketten worden geprint op de DYMO LabelWriter.

     

    Er zijn drie verschillende type CardScanners: Personal V8, Executive V8 en Team V8, elk met hun specifieke voordelen voor de gebruikers. Bij alle modellen wordt de ‘CardScan® At Your Service’ geboden: een online back up-dienst die met een password overal ter wereld toegang biedt tot de eigen contactgegevens. Bovendien worden gratis updates aangeboden en is er een tweejarige garantie.

    01-06-2007 om 15:42 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.urban colors
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Elegante krachtpatser zet mode op tafel

    Combineren met appel, aubergine en pink

     

     

    ‘An apple a day keeps the doctor away’. Emile Henry, de Franse aardewerk-specialist lanceert nu de Franse versie van dit gezegde. Op tafel en in de vorm van een reeks kommen, borden, theepotten, bekers en schalen. Jawel, in vrolijk appelgroen. Bijzonder is de combinatie met de kleuren pink en aubergine. Oogt bovendien lekker gezond. Dus dress your table.

     

    De aarde waarmee Emile Henry haar aardewerk produceert heeft andere, hoogwaardiger eigenschappen dan elders ter wereld. En Emile Henry voegde daar in de loop der jaren innovatieve technologie aan toe. Resultaat wordt gevormd door ovenschalen waarin het gebraad moeiteloos kan worden gesneden zonder dat er een krasje in de schaalbodem komt. Ook kunnen de vuurvaste schalen zo van de diepvries in de microgolfoven en vervolgens in de vaatwasmachine.

     

    Eenmaal klaar met de technologische verfijning, werpt Emile Henry zich nu op kleur en vormgeving. Het landelijk karakter is gebleven maar tegelijk is de vormgeving strakker en eigenzinniger. Alles in de volle kleuren aubergine, appelgroen en uitnodigend pink.

     

    31-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ouest congres
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    OUEST CONGRES :

    9 bestemmingen met een gemeenschappelijke toekomst

     

     

     

    Ouest Congrès is een professionele groepering die 9 congrespaleizen omvat. De partners beslisten om voor hun drie regio’s in het westen van Frankrijk een gemeenschappelijke toekomst uit te tekenen op het gebied van zakentoerisme en dit volgens het principe van de territoriale logica. De regio’s Pays de la Loire, Poitou-Charentes en Bretagne hebben een voor Europa unieke en originele samenwerking opgezet, die tegelijk als actief en meervoudig kan bestempeld worden.

     

    Ouest Congrès biedt 9 complementaire bestemmingen, met gemeenschappelijke waarden, die bewust zijn van het feit dat hun klanten tijd willen winnen. Ze willen zich aanpassen aan de marktevoluties en zich, met een coherent aanbod waarbij de partners een uitstalkast voor de regio’s vormen,  positioneren tussen de grote Franse bestemmingen.

    Doelstelling van het aanbod blijft een globale kwaliteit inzake dienstverlening met een meerderheid van gecertificeerde sites en aangepaste aanbiedingen, die dankzij nieuwe gecoördineerde beheersinstrumenten die de deugdelijkheid van het eenvormig gemaakte aanbod bewijzen.

     

    Het zakentoerisme heeft ontegensprekelijk een positieve weerslag op deze regio’s omdat het activiteiten meebrengt die niet seizoengebonden zijn. In 2002 haalden deze regio’s slechts 5 tot 7% van de congressen binnen die jaarlijks in Frankrijk worden gehouden, marktaandeel dat in 2006 met 456.000 congresdagen, goed voor ruim 240.000 werd opgekrikt tot bijna 9%, hetgeen een economische injectie van 110 miljoen euro betekent.

     

    Ouest Congrès legt de lat hoger en mikt op een aanzienlijke groei op de internationale markt. Brussel en België hebben nauwe banden en meerdere vergelijkbare punten waardoor de Belgische bedrijven een bijzondere aantrekkingskracht uitstralen.

     

    De internationale positionering is volgens de initiatiefnemers meer dan verantwoord, alle  bestemmingen komen tegemoet aan 5 belangrijke criteria voor de organisatie van een evenement. Vooreerst beantwoorden de onthaalinfrastructuren voor elke grootte en type van evenement, aan internationale maatstaven, naast de 20 auditoriums, zijn 4 van de 9 sites gecertificeerd als ‘Qualicongrès’, er is 20.000 m² expositieruimte en ook 14.000 couverts.

    Alle bestemmingen zijn bereikbaar met het vliegtuig (met rechtstreekse verbindingen naar de Europese grootsteden), met de HST en via autosnelwegen. Verder is er een kwaliteitsvol en aangepast logies met nagenoeg 15.000 kamers waarvan 40% in 3 en 4 sterrenhotels en 60% in de stadscentra.

    Diverse regio’s bieden een grote toeristische aantrekkingskracht. Enkele items: Brest, St Malo, la Baule… het zijn bekende namen. La Rochelle en zijn île de Ré en île d’Oléron, Angers en zijn Loirewijnen, de zoutmoerassen en het park van la Brière, beschermd door Unesco, de baai van Cancale en haar schitterende landschappen… In elk seizoen gebeurt er wel iets in het Westen, onder meer dankzij grote publieksevenementen die het dynamisme van onze drie regio’s weerspiegelen: Premiers plans, Océanopolis, Jumping international de la Baule, 24 U van Le Mans, Francofolies, Festival Interceltique, La Folle Journée, Futuroscope of nog de Route du Rhum….

    Tot slot verwijzen we naar enkele uitzonderlijke centra die wereldwijd bekend zijn. Maar er worden ook al heel wat professionele manifestaties van formaat opgezet, waarvan de organisatoren aangetrokken werden door ons uitmuntend kennisniveau en de uitstraling van onze regio’s: de nautische filière of stadsecologie voor La Rochelle, gewassen en Loirewijnen voor Angers, aeronautica en scheepswerven voor de kust van La Baule, maritieme technologie voor Brest en onder meer de competiviteitspool ‘beelden en netwerken’, mobiliteit en transport, en ook voeding in Poitiers, 2e nationaal platform voor de financiële en luchtvaartsector, Nantes kapitaliseert op de gezondheidssector, onder meer met biotechnologie. 

     

    Het Franse Westen en België:

     

    De regio Ouest Congrès telt 7,7  miljoen inwoners, wat gelijk staat aan ¾ van de Belgische bevolking. In het internationale wetenschappelijke comité voor de volgende Cyclotron (hoge-energie scanner voor medische research inzake kanker) die in 2008 in het Westen zal gebouwd worden (in Nantes) zetelen Europese en Amerikaanse onderzoekers. Het comité koos onlangs een bouwfirma voor de conceptfase en de bouw van deze voor Europa unieke infrastructuur. Een Belgische onderneming, nl. IBA, werd weerhouden als hoofdaannemer voor een bedrag van 13,96 miljoen euro zonder BTW.

    Belgische toeristen vertegenwoordigen het 3e internationaal cliënteel in deze regio’s met meer dan 700.000 overnachtingen (na de Britten en de Duitsers), een stijging met 20% in de afgelopen jaren. Er is een homogene verdeling tussen kust, stad en platteland. Dit cliënteel illustreert zijn gehechtheid aan de Franse levenskunst: authenticiteit van de bestemming, kwaliteit van het onthaal en gastronomie.

    31-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.urban wellness
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     ‘Urban Wellness Oasis-concept’.

     

     

     

    Quick dankt haar rol van trendsetter aan haar inspanningen voor een permanente analyse van de markt- en consumentenbehoeften. De consument wil in het beleven van nieuwe smaken omringd worden door een zeker gevoel van luxe: luxe in de mond, maar ook in de originaliteit van het aanbod, in de dienstverlening en bovenal ook in het interieur en de decoratie.

     

    Traditiegetrouw trekt Quick de bewoners van grote steden, de Urban People aan. In alle aspecten van een Quick Hamburger Restaurant wordt dan ook bijzonder veel aandacht besteed aan de behoeften van dit specifieke segment bezoekers, opdat ook zij zich thuis voelen in ‘hun’ Quick. Samen met Carré associates werd een concept ‘op maat’ uitgetekend voor deze ‘Urban People’.

     

    Vanuit de gedragsprofielen van de consumenten kwam men tot vier shopperprofielen, nl. de snelle lekkerbek, de sociale lekkerbek, de hongerige en de bescheiden genieter. Binnen het Urban Wellness Oasis-concept leidt dit tot drie zones die Quick thans in een aantal vestigingen introduceert.

    De Urban-Wellness-zone is bestemd voor de snelle lekkerbek en de hongerige. Hier wordt gebruik gemaakt van een houten vloer, blauwe, warme muren en olijfgroene tafeltjes. Beide groepen krijgen de indruk dat het ‘vooruit’ gaat, dank zij de strakke belichting, levendige kleuren en modern gevoel in de omgeving van de toonbank. De sociale lekkerbek kan tot rust komen in de Urban Friendly-zone. Hier wordt bijzondere aandacht besteed aan het weergeven van kwaliteit, en dit zowel inzake meubilair als wat betreft de producten. Voor de muren werd geopteerd voor een grijze verf, in combinatie met een betegeling met leer-effect. Voor de sociale lekkerbek werden grotere blauwe en zebrano-tafels voorzien om gezellig met vrienden samen te zitten. Voor de bescheiden genieter tenslotte, werd de Urban Oasis-zone ontwikkeld. Deze zone straalt ruimte uit, terwijl de groene muren en donkerbruine tafels zorgen voor een gezellige sfeer.

     

    Het Urban Wellness Oasis-concept vormt een aanvulling op het reeds bestaande ‘Pop Home Nature’-concept. Het is aldus Annick Van Overstraeten, Algemeen directeur Quick Belux, de bedoeling dat Quick diverse concepten aanbiedt, waar niet alleen  kinderen en jongeren, maar ook volwassenen hun leefwereld terugvinden. Na Quick Louise en Quick Kappelen, worden momenteel ook Quick Luik en Quick Aarlen met een Urban Wellness Oasis-concept uitgerust.

    30-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cuisin'easy
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Soubry, twee minuten en basta:

    Een heerlijke pasta!

     

     

    Soubry weet hoe gejaagd het leven er aan toe kan gaan en ontwikkelde daarom een slimme nieuwigheid : Cuisin’Easy. Vier verschillende pasta’s, individueel verpakt, die je twee minuten in de microgolfoven moet zetten en klaar. Als snack op zich of in combinatie met vis, vlees of groenten, de pasta’s zijn gewoon op maat van onze drukke agenda’s.

     

    Met Cuisin’Easy brengt Soubry een gamma pasta’s op de markt voor wie weinig tijd en /of zin heeft in boodschappen doen en koken. Het recept is simpel: plaats de handige, rechtopstaande verpakking in de microgolfoven, stel in op twee minuten, duw op start. Resultaat is een pasta ‘al dente’, helemaal naar jouw smaak van het moment.

    Naast de natuursmaken ‘spirelli’ en ‘spaghetti’ zonder saus, zijn er de varianten ‘spaghetti napolitana’ en ‘spirelli arrabiata’. Beide versies zijn een maaltijd op zich maar kunnen gegeten in combinatie met groenten, vis of vlees. Bovendien kan je de natuurversie extra op smaak brengen met een saus naar keuze.

    Cuisin’Easy brengt dus vier heerlijke pasta’s die je eenvoudig als maaltijd of stand-alone snack kan eten, maar ook kan combineren met tal van extra’s

    30-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.novation énovotel antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

    Novation @ Novotel Antwerpen Noord.

     

     

     

    Novotel Antwerpen werd in 1974 ingehuldigd en was het eerste hotel dat door een internationale hotelketen in Antwerpen werd gevestigd.

     

    Vandaag toont Novotel Antwerpen na een ambitieus renovatieprogramma een gloednieuw gezicht volgens de principes van moderniteit en innovatie die Novotel hoog in het vaandel draagt. Kamers, vergaderruimtes en restaurant werden volledig getransformeerd. Ze zijn uitgerust met de recentste technologieën op het vlak van installaties en dienstverlening. Ook werden de nieuwe concepten van het merk voor kamers en bar-brasserie ingevoerd. De decoratie werd dan weer uitgevoerd door de Belgische architect Dominique Hottois. Met nieuwe materialen en kleuren benadrukte zij het gevoel van welzijn en ontspanning.

    Met zijn 120 kamers, de bar-brasserie, zijn 4 vergaderzalen, zijn grote tuin en zijn zwembad trekt Novotel Antwerpen zowel zakenreizigers als toeristen aan. De zakenmannen en –vrouwen vinden het een ideale plaats om seminaries “in het groen” te organiseren op een gemakkelijk bereikbaar adres. Gezinnen vinden het dan weer een prima vertrekpunt op de stad en haar bezienswaardigheden te bezoeken.

    Een andere belangrijke fase van het renovatieprogramma van het hotel had betrekking op de 4 vergaderzalen. Zij liggen op het gelijkvloers en vormen samen met de pauzeruimtes een moduleerbare "seminarievleugel" van 220 m² waar plaats is voor maximum 100 personen. Alle zalen zijn voorzien van WIFI, een scherm, een beamer, een DVD-speler en twee flipcharts evenals een pauzeruimte met een Nespresso-toestel, 6 soorten koffie en 4 soorten vruchtensap van Looza.  Ze hebben airconditioning, akoestische isolatie en genieten allemaal van daglicht en een mooi zicht op de tuin van het hotel.

     

    Voortaan kunnen personen die alleen reizen ook in het Novotel Antwerpen genieten ven een heerlijke lunch of dinner en tegelijkertijd hun favoriete programma's bekijken aan de twee TV-tafels, die nabij de bar werden ingericht. Het concept van tv-tafels, overgewaaid uit het Verenigd Koninkrijk waar het erg populair is, werd door de Accorgroep in het Novotel Brussel Grand’Place gelanceerd. Dit uniek concept is dus nu ook in Antwerpen beschikbaar en wint zienderogen aan populariteit! 

    29-05-2007 om 17:34 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.L'O à la bouche
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    ‘L’O à la Bouche’

     

     

    Tegen het majestueuze decor van de Maasvallei, tussen Namen en Dinant, op een steenworp van de Tuinen van Annevoie en de abdij Maredsous, heeft Olivier Vanden Branden verkozen zijn restaurant te openen. Het heet L’O à la Bouche, met een verwijzing naar zijn initialen.

     

    Deze aannemerszoon was al heel jong bezeten van het koken en richtte zich, zodra hij zijn middelbare-schoolopleiding had voltooid, op het culinaire beroep. Tijdens een stage in ‘La Pichelotte’ werd hij ontdekt door Pascal Silman – u weet wel, dezelfde die ooit voor het succes van ‘La Maison de Maître’ in het Conrad Hotel van Brussel zorgde. Dit heeft tot resultaat dat onze bijzonder jonge kok voor zijn verdere ontwikkeling al snel zijn weg vindt in een circuit dat menige chef bij ons hem zou benijden. Het begint in België, waar hij onder andere bij de banketbakker Mahieu werkt. Dan volgt Frankrijk natuurlijk, met een periode in het ‘Hôtel de Paris’ en het onuitwisbare stempel van Alain Ducasse, maar ook Engeland en daarna Spanje, waar hij voor het eerst de volledige verantwoordelijkheid van een ‘chef de cuisine’ op zich neemt. Na deze indrukwekkende loopbaan vraagt Olivier, amper 26 jaar, zich af of het nu wel zo interessant is altijd voor de anderen te werken. En dan biedt zich de gelegenheid aan een gebouw over te nemen dat zijn familie toebehoort.

     

    Een van de laatste gebouwen van het aardige dorp Bioul, dat een oude, ontwijde kapel omvat, maakt deel uit van een complex dat door de vader van Olivier wordt gerenoveerd. De juiste bestemming van deze mooie plek is gauw gevonden: het oude heiligdom vormt na een geringe ingreep een volmaakte toegangspoort voor een etablissement dat al even elegant als gastvrij overkomt. De moeder van onze kookkunstenaar doet de rest dankzij haar talent als binnenhuisarchitecte. Met z’n charmante camaïeu van nuances in beige en wit, afgewisseld met het groen van zorgvuldig gekozen planten, heeft L’O à la Bouche een bijzonder warme en gedistingeerde sfeer.

     

    Men wordt ontvangen door Aline, Oliviers zuster die op een vriendelijke manier de suggesties van een menu à la carte presenteert. De keuze uit twee à drie voorgerechten, twee à drie hoofdschotels en twee à drie desserts wordt om de drie weken vernieuwd en kost niet meer dan de bescheiden som van € 30!

     

    De keuken van Olivier Vanden Branden, die zich ‘Frans en mediterraan’ noemt, kenmerkt zich door uitgesproken smaken. De chef-kok is duidelijk niet bang zijn karakter te laten spreken in zijn gerechten. Deze zijn gebaseerd op eersterangsproducten, maar het culinaire concept van de heer des huizes berust eveneens op een evidente beheersing van de gaartijden. De sobere en eenvoudige, maar eveneens zeer elegante en appetijtelijke opmaak van de borden doet de gerechten volmaakt tot hun recht komen. Ze zijn bereid met evenveel vakkennis als inzicht, volgens het goede beginsel dat ‘de keuken de ware aard van de dingen respecteert’. Het wijnaanbod is ingedeeld in ‘klassieke’ en ‘zonnige’ selecties. Ze omvatten menige mooie verrassing en heel wat verleidelijke flessen die ruim onder de € 25 geprijsd zijn.

     

    Wij kozen voor Bretoense St. Jacobsvruchten met velouté van bloemkool en een ricotta van met spinazie gevulde ravioli en garnituur van rivierkreeftjes. Volgde een wilde gebraden fazant met kardinaalsaus en garnituur van biet en vijgen, naast een everzwijnfilet, een croustillant van zwarte pens, mousseline van knolselder, opgevrolijkt door fantasiepeer en peperroomsaus. Het dessert, een huiscombinatie van peperkoek, jonagold en vanille-ijs was al evenmin te versmaden. Olivier heeft overduidelijk gastronomische kwaliteiten die af en toe nog iets verfijnd moeten worden wat niet wegneemt dat dit restaurant dat pas in november 2005 de deuren opende, talloze lekkerbekken zal betoveren.

     

    De schotels van ‘L’O à la Bouche’ kunnen ook worden afgehaald of kunnen eveneens bij u thuis bereid worden, want Olivier heeft reeds een flinke ervaring als thuiskok.

    L’O à la Bouche - 24 rue de Fraire - 5537 Bioul - Tel.: 071-30 79 04

     

    Olivier Vanden Branden is onmiskenbaar een sympathieke chef, een enthousiaste, jonge keukenmeester die graag experimenteert en ruim smakenpalet aanbiedt.

    29-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sirop de liège
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    “Echte Luikse stroop” bestaat 60 jaar.

                                                       

                                                                             

     

    Het merk 'Echte Luikse Stroop' viert dit jaar zijn zestig lentes. In 1947 werd 'Du Vrai Sirop de Liège' een gedeponeerd merk. Vanaf dat moment werd het geassocieerd met het tijdloze blauwe potje met bloeiende fruitbomen en het recept waar klein en groot dol op is.

     

    Omdat de originele verpakkingen fel gegeerd zijn bij verzamelaars, brengt Siroperie Meurens ter gelegenheid van deze 60e verjaardag een exclusieve witte metalen pot in beperkte oplage op de markt. De voorbije decennia is 'Echte Luikse Stroop''een vaste waarde gebleven op onze tafels en in onze keukens. Hij prijkt op de ontbijttafel, smaakt heerlijk bij karaktervolle kazen en is een uitstekende smaakmaker in de bereiding van de lekkerste stoofschotels, zowel in de familiale keuken als op het fornuis van de beroemdste chefs van het land.

     

    Het was Clement Meurens II die het recept van de 'Echte Luikse Stroop'' in 1937 ontwikkelde en patenteerde. Kenmerkend was het tijdloze blauwe potje met bloeiende fruitbomen, dat werd ontworpen door de bekende Brusselse tekenaar Jean-Léon Huens. Dit betoverende beeld van de bloeiende fruitbomen uit Aubel is al die tijd onveranderd gebleven.

     

    Om beter te beantwoorden aan de smaak van de Belgische en de Europese liefhebbers, is 'Echte Luikse Stroop' tegenwoordig ook verkrijgbaar in 3 verschillende smaken met of zonder toegevoegde suikers: peren/appelen en dadels, abrikozen of pruimen. De stroop is bereid met minimum 400g vruchten per 1000g en verpakt in potjes van 25 g, 80 g, 300g, 450g, 900 g, 4 kg of 12,5 kg. Hij wordt verkocht in 11 verschillende landen.

     

    Siroperie Meurens produceert 4 producten voor de Belgische consumptiemarkt: 'Du Vrai Sirop de Liège'', Pomona, Poiret en Chocofruit. Ze zijn verkrijgbaar in de meeste kruidenierszaken en supermarkten. Daarnaast verkoopt het bedrijf een ruim gamma geconcentreerde fruitsappen en extracten (appelen, peren, dadels, vijgen, pruimen, abrikozen, druiven) voor de industrie.

    De stroperij 'Siroperie Meurens' werd in 1902 opgericht in het Waalse Aubel en is nog steeds in handen van de familie Meurens. Het bedrijf produceert dagelijks gemiddeld 50.000 potten stroop op basis van 8.000 ton fruit realiseerde in 2006 een omzet van 7,3 miljoen euro.

     

    29-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik smelt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik smelt …

    Het lekkerste boek over chocolade

     

     

    Wanneer aten mensen voor het eerst chocolade ? Hoe maakt je brownies? Zin in een chocolademassage? Is chocolade verslavend?  Wat is een chocoladehuis ?

     

    Laat jij je ook vaak verleiden door een overheerlijke chocoladereep? Ben je een echte chocoholic. Dan zal je genieten van deze smakelijke reis langs de geschiedenis en het productieproces van dit verrukkelijke lekkers, alle mogelijke soorten chocoladeproducten tot grappige en interessante chocoladeweetjes uit boeken, films, muziek en musea.

    Daarna kan je zelf aan de slag in de keuken. Als toetje kan je smullen van enkele verrassende chocoladeverhalen.

     

    Kolet Jansen en Sara Jonkers zijn zo dol op chocolade dat ze er een boek over schreven. De zoetste weetjes over dit goddelijk snoepgoed, vroeger en nu. En de lekkerste chocoladerecepten. Om je vingers bij af te likken.

     

     

    ‘Ik smelt … Het lekkerste boek over chocolade’ is een uitgave van het Davidsfonds en is  geschikt voor lezers vanaf 10 jaar.

    Gebonden – circa 128p - €17.5 – ISBN 978 90 76830 82 7

    Met illustraties van Ilah.

    29-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chateau du mylord
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Le Château du Mylord.

     

     

    Het streven naar perfectie dat men in dit etablissement terugvindt heeft als enige bedoeling de gast een aangename totaalbeleving te bezorgen. Bovendien wordt het erg op prijs gesteld als men zich goed kleedt en enige moeite doet om elegant te zijn. Niet voor niets is het restaurant ‘Le Château du Mylord’ een ultieme ontdekking voor fijnproevers.

     

    De vakbouw doet aan de Tudorstijl denken, zoals die bloeide tijdens de regering van koningin Elizabeth I. Dit landhuis werd gebouwd door kolonel Gubbins of Kilfrusch, die ter plaatse Mylord genoemd werd. Hijzelf ligt weliswaar in Elsene begraven maar zijn echtgenote voor wie hij het kasteel in 1861 liet bouwen, was afkomstig van Ellezelles.

    Sinds 1981 is in deze adellijke woning het restaurant van de broers Thomaes gevestigd. Het park, 3 ha, is als monument geklasseerd en omvat eeuwenoude bomen en een prachtige stervormige rozentuin. Naast een reusachtige vijgenboom en bijenkorven vinden we diverse beeldhouwwerken van S. Ponette.

     

    Het restaurant strekt zich uit over twee eetzalen. De zaal ‘Marine’ verwijst naar de vele marines of zeeschappen die er aan de muur hangen, en net als de 18de eeuwse Delftse tegels van de monumentale schouw afkomstig zijn uit het kasteel van Saint-Hubert. De zaal ‘Gubbins’ biedt talrijke doeken van Belgische schilders uit het begin van vorige eeuw en een collectie Afrikaanse kunst. In de wintertuin waar alle mogelijke planten en bomen in reusachtige potten staan, is een rookhoek waar men gebruik kan maken van de humidors met Cubaanse en Dominicaanse sigaren, net als van een rijk voorziene whiskykast met flessen uit alle mogelijke landen.

     

    Om tot een gulle en serieuze keuken te komen, gebruiken de gebroeders Thomaes uitsluitend voedingswaren van de allerbeste kwaliteit. Absoluut alles is huisgemaakt, op basis van de grondstoffen die dagelijks vers worden aangeleverd. Dat gaat van brood tot fonds en het gebak. Elke handeling van de ruim 20 medewerkers in de keuken wordt bepaald door een lofwaardig respect voor het edele ambacht.

    Jean-Baptiste Thomaes volgt na zijn humaniora de cursussen van de COOVI in 1979.Hij komt als commis terecht in de Barbizon van Alain Leduc in Jezus-Eik maar besluit reeds in 1981 zijn eigen restaurant ‘Château du Mylord’ te openen. Sous-chef in de keuken is Didier Bourdaux die in 2002 zijn opleiding in hotelschool Ter Duinen afrondde. Aanvankelijk actief in De Karmeliet in Brugge doet hij in 2004 de overstap naar Le Château du Mylord en is sinds eind 2006, de rechterhand van Jean-Baptiste.

    Christophe Thomaes behaalt na zijn humanora, een licentie Nautische wetenschappen en wordt in 1982 koopvaardijofficier. In 1988 kiest hij toch voor de keuken van Château du Mylord en wijdt zich aan de patisserie en is ondertussen uitgegroeid tot een uitmuntende chef-patissier. Vincent, de jongste van de broers was tot voor kort meesterwijnkelner maar besloot onlangs om op eigen kracht verder te gaan.

     

    Jean-Baptise heeft daarom een beroep gedaan om Bart Lamon, die in 2003 bij Sopexa de titel van meestwijnkelner behaalde en in 2004 meesterwijnkelner van wereldwijnen werd. Na zijn opleiding in Koksijde was Bart o.m. actief in restaurant Rooden Scilt in Erps Kwerps en De Gouden Klokke in Waarmaarde. Lisbeth Sadoigne, Jean-Baptiste’s echtgenote, die hotelschool volgde in Doornik, heeft de leiding in de zaal.

     

    Lekkerbekken hebben in Château du Mylord naast een aanlokkelijke kaart, ook keuze uit vier menu’s: het menu seizoensdegustatie, de gastronomische degustatie, het menu Prestige et Tradition en tenslotte het menu Confiance. Bovendien kunnen de jongeren tot 28 jaar er op donderdagavond en zaterdagmiddag genieten van het menu Jonge Gastronomen.

    Ons aromarijk degustatiemenu startte met een micro-aperitiefmenu, een aaneenschakeling van een zestal proevertjes. Nadien kwamen o.m. langoustines met hoppescheuten, scheermesschelpen met champignons en Tripelkarmeliet en St Jacobsvruchten. De fijne tongreepjes kregen het gezelschap van hoppescheuten, witte Hoegaarden, kwarteleitjes en Mechelse bloemkool. Het Sisteronlamsvlees werd geserveerd met hoppebloempjes, verse erwtjes en Duvelsaus, terwijl de ravioli van Comtékaas het gezelschap kreeg van een carpaccio de cecina de buey en een Frasnoisegelei. Tot onze verrassing was de crème van bruine Leffe met caramelijs, slechts een voorbode van een micro-menu de mignardises.

     

    Restaurant Château du Mylord – rue Saint-Mortier 35 – 7890 Ellezelles – tel 068/ 54 26 02

    www.mylord.be

    28-05-2007 om 21:52 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.duinasperges

     

    De Duinasperge in topvorm voor de MuseumBrasserie

     

     

     

     

    De ene soort asperge is de andere niet. Om de eetlust van haar fijnproevers dus te bevredigen, heeft de MuseumBrasserie aan Peter Goossens de opdracht gegeven om de meest nobele exemplaren van het soort uit te kiezen. Zijn keuze is gevallen op de prachtige duinasperges die door Marc Deswarte worden gekweekt in het no man’s land tussen Frankrijk en België.

     

    Deze kwekerij van zes hectaren van deze smakenvirtuoos bevindt zich op een fossiele duin die 5 000 jaar oud is en waarvan de chemische aard van de grond en de zeer fijne structuur van het zand toelaten uiterst zachte asperges te produceren. Deze worden slechts enkele uren na het plukken bereid en opgediend en geven zo een nieuwe dimensie aan de degustatie van een grote klassieker van de Belgische keuken. Dit soort asperges is beschikbaar tot half juni en moeten absoluut voor het einde van het seizoen worden geproefd…

    MuseumBrasserie, Koningsplein 3, 1000 Brussel

    MuseumCafe & MuseumShop, Regentschapsstraat 3, 1000 Brussel

     www.fine-arts-museum.be  en  www.museumfood.be

     

     

    28-05-2007 om 21:40 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.canard duchene
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CANARD-DUCHÊNE

     

     

    Canard-Duchêne is een champagnemerk dat dicht bij de mensen staat om grote en kleine gelegenheden in het leven te vieren.  De overname in oktober 2003 door de onafhankelijke groep Thiénot uit de Champagnestreek en de komst van Jean-Louis Malard, afkomstig uit Epernay en wijnkenner, in de algemene directie, verstevigde de positie van het Huis Canard-Duchêne en creëerde nieuwe toekomstverwachtingen.

     

    138 jaar na de oprichting is het Huis Canard-Duchêne trouw gebleven aan Ludes, een pittoresk klein dorpje in het hartje van de wijngaarden van de Montagne de Reims. Alles begint in 1860 met liefde op het eerste gezicht tussen kuiper Victor Canard en Léonie Duchêne, stammend uit een wijnbouwersfamilie, die hun namen verenigen en in 1868 een champagnehuis oprichten. Hun zoon Edmond verzekert de internationale bekendheid van het merk en dringt door tot de gesloten kringen van het hof van tsaar Nicolaas II. Vandaar trouwens de tweekoppige adelaar, het embleem van de Russische tsarenfamilie, die sinds die periode de flessen siert. Uit deze periode dateert ook het sabreren, een kunst die bijdraagt tot de symboliek van het merk. Zo wordt Canard-Duchêne, de champagne die staat voor jeugdigheid en enthousiasme. Canard-Duchêne triomfeert nog elke avond in bruisende kringen, namelijk in de Paradis Latin, het vermaarde Parijse cabaret.

     

    Het grote publiek kan in Ludes het parcours “van aarde tot wijn” volgen, de glas-in-loodramen van de kapel van het oude kasteel van Ludes bewonderen en de oenotheek met de oude millésimes ontdekken. Meer dan tien miljoen flessen rijpen in deze krijtkelders die uitgehouwen werden in de XIXe eeuw. Zij strekken zich uit over 6 kilometer en tellen 4 verdiepingen tussen 12 en 38 meter diep. Het hoogtepunt van het bezoek zijn de gangen die versierd werden voor de 125e verjaardag van het Huis door beeldend kunstenaar Michel Le Brun die zijn kijk op Canard-Duchêne geeft met allegorische werken over de streek, de assemblage, de druifluis, de oorlogen, de grote scholen…

     

    De stijl van het Huis Canard-Duchêne is in de eerste plaats gebaseerd op de pinot noir van de Montagne de Reims en Aube, die structuur en bewaarpotentieel geeft, de pinot meunier van de Montagne de Reims, bekend om zijn soepelheid en fruitigheid, en de chardonnay die de assemblages finesse en elegantie geeft. De filosofie van Canard-Duchêne bestaat uit drie waarden : authenticiteit verbonden aan 138 jaar geschiedenis in het hartje van de wijnstreek, de gezelligheid van een warm huis en de elegantie van de champagnes.

     

    Het Huis Canard-Duchêne produceert naast een klassiek assortiment champagnes ook enkele Grandes Cuvées. Het klassiek assortiment bestaat uit: Canard-Duchêne Brut zonder jaartal, een evenwichtige en mooi opgebouwde champagne, samengesteld uit 40% pinot noir, 40% pinot meunier en 20% chardonnay. Canard-Duchêne Demi-Sec: dezelfde assemblage als de brut, maar met een hogere dosage : 42 gram suiker per liter. Canard-Duchêne Cuvée Léonie : Cuvée Brut Premium, uitsluitend ontworpen voor restaurants en wijnspeciaalzaken, dezelfde assemblage als de Brut, bijzondere dosage en langdurige rijping in kelders.

    Canard-Duchêne Millésime 1999 : de eerste champagne met jaartal sinds de overname,  stelt frisheid op de voorgrond. Zijn assemblage, gedomineerd door blauwe druiven, geeft hem pit. Canard-Duchêne Rosé : rosé champagne die volgens de traditie van de Champagnestreek, een assemblage is van de Brut met toevoeging van een beetje rode wijn van de pinot noir.

     

    De Grandes Cuvées beschikken over een grote finesse en een subtiele elegantie. Voor de exportmarkt worden ze aangeboden in mooie metalen dozen geïnspireerd op de wereld van de “single malts”. La Grande Cuvée Charles VII Brut: een lichtgouden kleur en groene weerspiegeling, mooi evenwicht uit tussen maturiteit en frisheid met een verrassend contrast:  zijn fijne, fruitige en florale neus doet denken aan de chardonnay. La Grande Cuvée Charles VII Rosé : onderscheidt zich door een diepe kleur met een mooie koperkleurige tint, paart volheid aan finesse en brengt rode vruchten tot uitdrukking. Past perfect bij alle intieme momenten. La Grande Cuvée Charles VII Blanc de Noirs : uitsluitend samengesteld uit blauwe druivensoorten: 70% pinot noir en 30% pinot meunier; krachtige champagne met waardevolle secundaire aroma’s, vooral geserveerd bij gestructureerde maaltijden

    28-05-2007 om 21:39 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jazz
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    GRAND CASINO BRUSSELS

     

    BELGISCHE JAZZ OP EEN MAGISCHE PLEK!

    Op 26 en 27 mei aanstaande

     

     

     

    Op 25, 26 en 27 mei aanstaande leeft Brussel op het meeslepende ritme van de Belgische jazz. Op deze dagen vindt namelijk de 12e editie van het Brussels Jazz Marathon plaats.

     

    Doorgewinterde artiesten van wereldniveau en jonge jazzbeloftes spelen dat hele weekend op 4 verschillende buitenpodia en in zo’n 50 bekende gelegenheden in de hoofdstad. Dit jaar is het Grand Casino Brussels twee dagen lang een middelpunt voor musici, jazzfanaten en liefhebbers van een gezelligheid en “echte” muziek.

     

    Op zaterdag 26 mei speelt DUO VARIAL van 22u30 tot 0u30. Deze groep met Olivier Grégoire (DJ Gregg) en Olivier Cima (gitaar) neemt ons mee naar “elektronische” en “instrumentele” sferen, doorspekt met “loungy”, “funky”, “latino” en “jazzy” melodieën.

     

    Op zondag 27 mei toont de lieftallige Miss Camille haar zangkunsten tussen 21u30 en 23u30. Deze 24-jarige artieste met vele talenten – ze is ook een begaafd danseres – brengt de “soul” & “blues” tot leven.

     

    De populaire Brussels Jazz Marathon is een cultureel evenement van hoogstaand niveau met gratis concerten waar elk jaar ruim 250.000 muziekliefhebbers uit binnen- en buitenland op afkomen.

     

    Als uitgaansgelegenheid vol plezier en vermaak opent het Grand Casino Brussels zijn deuren voor iedereen die een unieke avond wil beleven in een betoverende sfeer!

     

    Want dat is nu de kracht van het casino: je kunt er niet alleen iets drinken en eten (kleine en grote trek), maar ook een gokje wagen of gewoon genieten van het gezellige en vriendelijke decor. Kortom, een jazzconcert in een uitzonderlijk kader: de ideale combinatie voor een onvergetelijke belevenis in een cultureel weekend van internationale allure.

     

     

    14-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    12-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.luxafoil
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Overtroeft eigen normen

    Europese Commissie bespaart tot 30% op energieverbruik door zonnewerende en energiebesparende glasfolie van Luxafoil

     

     

    De Europese Commissie bereikte recent een akkoord over maatregelen om de opwarming van de aarde tegen te gaan: Europa moet tegen 2020 zowat 20% minder energie verbruiken en zodoende zijn CO2-emissies eveneens met 20% verminderen! In het gebouw van de Europese Commisie-DG Milieu te Brussel, waar het departement Klimaatverandering en Kyoto resideert, werd alvast 2.300m² Luxafoil Clear View geïnstalleerd. Deze zonnewerende maar tegelijk ook energiebesparende gemetalliseerde folie leidt zelfs tot 30% energiebesparingen, en dus tot een zeer grote reductie van CO2-emissies.

    Het energiebesparend effect werkt zowel in zomer als winter. De folie wordt aan de binnenkant van bestaande glasramen of glaspartijen gekleefd, terwijl de optische doorkijk of ‘clear view’ optimaal blijft. Uniek is ook de gewaarborgde ‘return on investment’, reeds na 2 tot 3 jaar. Door de installatie van Luxafoil realiseert de Europese Commissie nu reeds de vooropgestelde normen en houdt het de energiefactuur van haar gebouwen onder controle.

     

    Luxafoil Clear View is een Belgisch, revolutionair concept dat een innoverend en milieuvriendelijk alternatief biedt voor warmte- en gebouwenbeheersing. De glasfolie bestaat uit hoogwaardige, gelamineerde polyesterlagen die van binnen uit tegen het glasraam worden gekleefd. Belangrijk is dat het de infrarode warmtestralen voor 93% buitenhoudt en de binnentemperatuur verlaagt met 6 tot 9° C. Anderzijds worden de UV-stralen voor 99% tegengehouden waardoor geen verkleuring meer optreedt van tapijten, meubilair, … Schittering op PC- en TV-screens behoort eveneens tot het verleden. Uniek is ook dat Luxafoil de enige producent is die de efficiënte warmtewerende folie niet alleen op verticale maar ook op schuine beglazing kan plaatsen, zoals glaskoepels, dakkapellen, lichtstraten, veranda’s... Tegelijk blijft de  optische klaarheid of doorkijk ook optimaal.

     

    Luxafoil richt zich sedert zomer 2006 ook op de particuliere markt. Want ook wie in een villa of appartementsblok woont, of zijn veranda wil vrijwaren van het serre-effect, kan perfect Luxafoil laten installeren. De applicatie van externe zonnewering die sowieso altijd verduisterend werkt, is dan dankzij Luxafoil helemaal niet meer nodig. Samengevat: de Luxafoil-glasfolie laat het gewenste licht binnen, houdt de overtollige en schadelijke zonnewarmte buiten, zorgt voor een aangenaam thermisch comfort en reduceert drastisch de energiefactuur.

     

    12-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vaderd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Originele keukentips

     

     

     

     

    Zondag 10 juni moeten we onze stem uitbrengen, maar is meteen een uitstekende gelegenheid om vaders eens extra verwennen!

     

    Op de prangende vraag: "Met welk geschenk plezieren we ons vader dit jaar?" geeft Ghecom, leverancier van originele en kwalitatieve keukenartikelen een passend antwoord. Het gamma hoogwaardig, kwalitatief keukenmateriaal, geschikt zowel voor outdoorcooking, als voor de dagelijkse keukenactiviteiten, heeft dit jaar enkele verrassende nieuwigheden in petto.

     

    Het Point Virgule Oestermes is een pareltje voor de gebruiker! Dit oestermes werd gebruikt door Bruno Le Tallec om zijn record te vestigen in het Guinness Book of Records! Dit oestermes is extreem handig en efficiënt. Bovendien kan het gebruikt worden voor zowel platte als holle oesters. De antislip greep ligt perfect in de hand en het lemmet is ijsgehard waardoor quasi onbreekbaar.

     

    De Jack Daniëls Wood Smoking Chips zijn houtsnippers, gemaakt van de eiken vaten waarin de Jack Daniel's Whiskey gerijpt is. Na versnippering worden de vaten dus gebruikt als smaakmaker voor op de barbecue. Heel eenvoudig te gebruiken: een handvol snippers op de houtskolen strooien, en de heerlijke whisky aroma's dringen door tot diep in uw vlees.

     

    Japan Chef keukenmessen, een kok heeft benevens de beste ingrediënten ook goede messen nodig. Messen die comfortabel in de hand liggen, onderhoudsvriendelijk en tevens vlijmscherp zijn. Het assortiment Japan Chef van het topmerk Chroma is een staaltje van Japanse verfijning met een ideale prijs-kwaliteitverhouding.

     

    11-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.willards

     

     

    Willards lanceert nieuwe restaurantformule

    in het Radisson SAS EU Hotel in Brussel

     

     

    Gezien het grote succes van de Julbord, de Scandinavische kerstmis buffetten in december laatstleden, lanceert het Willards restaurant in het Radisson SAS EU Hotel aan het Luxemburgplein een nieuwe Sea Food & Mood at Willards restaurantformule, uniek in de Europese wijk.

     

    Executive Chef Georges Leivadiotis, van Grieks-Belgische oorsprong met een uitgebreide Scandinavische en internationale ervaring, lanceert een nieuwe buffetformule in het Willards restaurant. In het restaurant Willards kan men elke middag en avond terecht voor een heerlijk, gezond en uitgebreid koud en warm buffet.

     

    Op het menu staan gerookte vissen en verscheidene haringbereidingen uit Noorwegen en Zweden, schaaldieren, mosselen, roze en grijze - gepelde en ongepelde - garnalen, salades, pasta’s, olijfolies, balsamico azijnen en verse broodjes en kazen. Het warme buffet biedt elke dag één vissoort, gestoomd of gepocheerd, één gegrilde vleessoort, aardappelen, rijst of pasta, een seizoensgroente en een gestoomd gerecht. Verder werd een unieke overeenkomst gesloten met Pierre Marcolini die elke dag twee zoute (quiches) en twee zoete taarten levert, op basis van een exclusieve receptuur voor het Willards restaurant.

     

    De klant kan ook opteren voor de “Gezonde Bio Corner” waar soep, gemaakt met het blauwe Spa water, vis, speciaal gebakken bio broodjes, fruit, e.d. aangeboden worden. De “Point Création” laat mensen kennismaken met nieuwe hapjes en trends, geportioneerd in kleine glaasjes.

     

    Bij onze degustatie krregen we een meer dan figuurlijk toemaatje. De international vermaarde vakbeurs ‘European Seafood Brussels’  was voor Executive Chef Georges Leivadiotis een uitgelezen kans om “Alaska” in de kijker te zetten. Het eigenlijke Sea Food & Mood buffet werd tot een meer dan volwassen Alaska seafood Festival uitgebouwd.

     

    Bij het complementaire voorgerecht was er extra keuze uit een tartaar van St Jacobsvrucht     en Pacific Rim gerookte zalm, King Crab Aumonière met gerookte zalm, zure room met bieslook, of Pacific Rim kreeft met ijsbergsla. De fijne whiskysaus gaf dit laatste gerecht een extra aroma waardoor de heerlijke kreeft feilloze allures meekreeg. De ijskoude, met olijfolie verrijkte gazpacho bezorgde de tartaar van St Jacobsvruchten en zalm, een diepe subtiele kracht die de eindeloze Hudsonbaai in herinnering brengt.

     

    Als hoofdgerecht opteerden we voor een gegrilde heilbot die met witte Mechelse asperges en grijze garnalen openbloeide tot een attraktieve degustatie. Anderzijds gaf de toets van zoete en zure esdoornsiroop de halfrauw gekookte Pacific Rim zalm een meer dan een exotisch tintje. Fijne gerechten in perfecte harmonie met de eindeloze visgronden van Alaska.

     

    De nieuwe Sea Food & Mood formule wordt aangeboden aan 26 EUR per persoon: buffet à volonté, 1 glas wijn, bier of soft drink, en koffie of thee inbegrepen. Voor wie liever een vlugge hap neemt, wordt ’s middags en ’s avonds een dagschotel voorzien aan 12 EUR. In dit geval kan men op minder dan 30 minuten lekker en gezond gegeten hebben!

    Het Willards restaurant is open van 12.00u tot 14.00u en van 18.30u tot 22.00u.

    Radisson SAS EU hotel – Idaliestraat 35 – 1050 Brussel

    Voor reservaties kunt u terecht op tel. 02/626.81.13.

     

     

     

    11-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sodexho

    Enkel scharreleieren bij Sodexho België

     

     

     

     

    Sodexho België kiest resoluut voor het pad van “duurzaam ondernemen”. In het kader van deze Corporate Social responsability (CSR) aanpak heeft Sodexho besloten om voortaan enkel nog scharreleieren te gebruiken in al zijn 1200 uitbatingen.

     

    Sodexho houdt met deze maatregelen niet alleen rekening met het welzijn van de kip … ook aan de wensen van zijn klanten en consumenten komt de cateringspecialist met deze maatregel proactief tegemoet. Uit allerlei peiligen zoals de Eurobarometer blijkt namelijk dat de consument liever geen legbatterij-eieren, voorgeschoteld krijgt. Ethisch ondernemen is één van Sodexho’s basisprincipes, en uiteraard is het steeds belangrijk om tegemoet te komen aan de wensen van zijn klanten en consumenten. Zoals steeds waakt Sodexho ook nauwlettend op een strikte toepassing van de voedselveiligheid.

     

    Met deze maatregelen neemt Sodexho ook meteen een mooie voorsprong op de Europese wet, die van plan is om legbatterijen te verbieden vanaf 2012.

     

    10-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.groenten en fruit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    GROENTEN EN FRUIT, VROEGER EN NU

     

     

     

    Kip met appelmoes, konijn met pruimen, rodekool met appeltjes .. Groenten en fruit hebben een vaste stek in de klassieke warme maaltijden en in de eetcultuur van Vlaanderen en België. Dat was niet altijd zo. Wat belandde er tussen 1800 en nu op ons bord? Smaken van het land vertelt het verhaal van de groente- en fruitproductie en -consumptie in ons land.

     

    In de zeventiende eeuw vond je vooral kolen, bonen en uien in de kookpot. Met de forse evolutie van de tuinbouw nam het aanbod in de negentiende eeuw toe. Witlof was de pionier, later volgden bloemkool, spruiten, tomaten en asperges. Druiven in Overijse, boomgaarden in Haspengouw, tuinbouw in Sint-Katelijne-Waver: elke regio kende een eigen ontwikkeling. Serres, veilingen en conservenfabrieken zagen het licht … Veredelde en exotische soorten vonden ingang.

     

    Maar hoe is het vandaag met ons groente- en fruitverbruik gesteld? De traditionele en haast vergeten soorten van bij ons dringen opnieuw binnen in de burgerkeuken én in de gastronomie.

     

    De auteurs van dit boek, Eddie Niesten en Yves Segers zijn verbonden aan het Centrum voor Agrarische geschiedenis (CAG) en exploreren voor u het erfgoed van groenten en fruit. Deze publicatie kadert binnen het programma ‘Rode kool met appeltjes’ (www.rodekool.be)

     

    Het boek ‘Groenten en fruit, vroeger en nu” is een uitgave van het Davidsfonds – 178 p - €27.50

    ISBN 978 90 5826 443

    10-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.shademakers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Er zijn parasols... en er zijn Shademakers
    Alverin nv verdeelt succesvolle Nieuw-Zeelandse schaduwmakers exclusief in België



    In Nieuw-Zeeland, Australië en de Verenigde Staten zijn de Nieuw-Zeelandse Shademakers bijzonder populair. Met reden, want met hun sportieve look en superflexibel systeem zorgen deze grote vrijhangende parasols voor een schaduwplek van formaat.

    Het was de Nieuw-Zeelandse kapitein Russell Bond die de allereerste Shademakers tekende. Zijn passie voor zeilen is duidelijk af te lezen van het sportieve maar elegante design: robuuste masten van geanodiseerd aluminium en tal van speelse knipogen naar de scheepvaart. Met een luxueuze, unieke jachthavenuitstraling als resultaat. Er zijn twee verschillende modellen, Sola en Liberty.

    De vrijhangende parasol kan dan ook 360° rond de mast draaien en kan in verschillende standen gekanteld worden. Daarbij zorgt het grote formaat van de parasol voor maximale schaduw, waar en wanneer je wil – zelfs bij laagstaande zon. Luchtgaten zorgen voor ventilatie en stabilisatielinten garanderen extra stevigheid bij hevige wind. Door het gebruik van lichte materialen uit de zeiljachtindustrie zet je Shademakers gemakkelijk naar je hand. Hij plooit zich volledig dicht tegen de mast dankzij een uniek ophaalsysteem. Bovendien is de parasol vlot te bevestigen in beton, een houten terras of zelfs in het gazon. Alle kunststof onderdelen zijn met glasvezel versterkt en bestand tegen ultraviolette straling.

    De stoffen voor de parasoldoeken zijn er in tien kleuren – naast klassiek wit, zwart, geel, groen, rood en marineblauw ook tinten als champagne, grijs, ecru en toast. De doeken zijn volledig van acryl, in de massa gekleurd. Ze stoten niet alleen water, vuil en dauw af, ze zijn ook speciaal behandeld tegen schimmel en rotten. Bovendien zijn ze makkelijk wasbaar en te vervangen. Zodat je wel heel veel zomers van Shademakers kan genieten.



    09-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!