Inhoud blog
  • Parador vakantieparken
  • Beosysteem 9000C
  • DEBA meubelen trekt alles uit de kast!
  • Het combi-shirt van Mayerline
  • Arte en Moooi openen deuren van Green House
  • Own Your Glow
  • La Biennale di Venezia
  • Weleda breidt manverzorging uit!
  • Aspria: technologische verzorging
  • Kartell & illycaffè
  • Water als centerpiece
  • Artisano & Amato
  • Bell & Ross
  • Vier de lente met Belgische flair
  • Le Lame Lover
  • Moederdag
  • Veritas Care(s) about you
  • gespot op light+ Building
  • Ga voor een tijdloze, duurzame zomer met Aware
  • Umbris, unieke design-overkappingen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    22-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bcd travel

    BCD TRAVEL VERWERFT MEERDERHEIDSPARTICIPATIE IN AUSTRALISCH AGENTSCHAP INTERNATIONAL EXPRESS

     

     

    BCD Travel kondigt de verwerving van een meerderheidsparticipatie in haar huidige Australische netwerkpartner aan. Dit is een nieuwe belangrijke stap in de verdere versteviging van de strategische eigendomspositie van de onderneming in de regio Azië/Stille Oceaan. De Australische partner in kwestie, de toonaangevende full-servicereisonderneming International Express, voorheen actief als Sydney Express, Brisbane Express en Melbourne Express, nam eerder dit jaar in Australië al de merknaam BCD Travel over.

     

    Mike Buckman, CEO van BCD Travel: “BCD Travel is vastbesloten om overal actief te zijn, waar onze klanten ons nodig hebben. Het is dan ook onze strategie om te blijven investeren in strategische markten op één lijn met de reisprogramma¹s van onze belangrijkste klanten. Deze investering in onze Australische activiteiten toont duidelijk aan hoeveel belang we hechten aan een versterking van ons lokaal aanbod op de Australische markt, ons regionaal aanbod in de regio Azië/Stille Oceaan en ons wereldwijd aanbod voor onze grote multinationalklanten. De synergie van onze gedeelde visie voor de toekomst van reismanagement zorgt er bovendien voor dat onze klanten bij hun beheerde reisprogramma's van een superieure kwaliteitsservice en ongeëvenaarde meerwaarde zullen kunnen blijven genieten.”

     

    In het kader van haar meerderheidsparticipatie zal BCD Travel trouwens ook een multinationaal servicecenter in Brisbane implementeren om haar klanten in deze sleutelmarkt en -regio naadloze service aan te bieden. RVH.

     

     

     

    22-09-2007 om 18:17 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.radisson sas spa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     


    Cathy Vander Eecken en Séverine Philippin

    aan het hoofd van de Radisson SAS hotels in Spa.

     

    Cathy Vander Eecken en Séverine Philippin werden zopas benoemd tot respectievelijk General Manager van het Radisson SAS Palace Hotel en General Manager van het Radisson SAS Balmoral Hotel in Spa.

     

    Cathy Vander Eecken, Sint-Niklaas 1976, behaalde een graduaatdiploma Hotelmanagement aan de Erasmus hogeschool in Brussel. In 1997 begon ze haar professionele carrière in het Astrid Park Plaza hotel in Antwerpen. In 2000 kwam ze bij de Rezidor Hotel Group als Sales Manager voor de Radisson SAS Hotels in Antwerpen en Brussel. In 2002 werd ze Assistent-Verkoopsdirecteur in het Radisson SAS Royal Hotel in Brussel.

    In 2003 verhuisde ze naar Spa als City Director of Sales & Marketing. Ze opende er het nieuwe Radisson SAS Palace Hotel in het centrum van Spa. Sinds januari 2006 werd ze gepromoveerd tot Assistent-Algemeen Directeur in het Radisson SAS Palace Hotel, functie die ze combineerde met de verantwoordelijkheid over de verkoop en marketing voor beide hotels. Cathy is Nederlandstalig van afkomst, praat heel goed Frans en Engels en heeft noties van het Duits.

     

    Séverine Philippin, Rocourt (B) 1975, behaalde een graduaatdiploma in Toerisme aan de Hogeschool van de Franse Gemeenschap in Luik. Zij begon haar carrière in 1997 in het Crowne Plaza hotel in Brussel. In 1999 keerde ze terug naar haar geboortestreek en begon als receptioniste in het Balmoral Hotel in Spa. Sinds de overname door Radisson SAS in 2000, deed ze ervaring op als Front Office Manager en Revenue Manager in het Radisson SAS Balmoral. Sinds 2004 stond ze mee aan de wieg van het Radisson SAS Palace Hotel en werd ze City Revenue Manager voor beide hotels. In januari 2006 tenslotte werd ze gepromoveerd tot Assistent-Algemeen Directeur van het Radisson SAS Balmoral Hotel. Séverine’s moedertaal is Frans, ze praat ook Engels en Nederlands.

     

    Cathy en Séverine maken deel uit van het interne promotie programma van Rezidor. Met als resultaat hun benoeming tot General Manager van de Radisson SAS Hotels in Spa. Ze zijn er verantwoordelijk voor het dagelijkse beheer van de hotels.

     

    Cathy Vander Eecken en Séverine Philippin: « Wij zijn heel blij beide Radisson SAS hotels in Spa te mogen vertegenwoordigen. Wij zullen via ons sterk lokaal en wereldwijde verkoop- en marketingnetwerk er dan ook alles aan doen om Spa bij het grote publiek te promoten als geliefkoosde bestemming. Beide hotels hebben hun specificiteiten: het Radisson SAS Balmoral Hotel, gelegen midden de bossen, is een uitstekende locatie voor de organisatie van conferenties en incentives of om een weekendje in familiegezelschap door te brengen. Het Radisson SAS Palace Hotel, in het centrum van Spa, is ook uiterst geschikt voor de organisatie van vergaderingen of incentives en is bovendien rechtstreeks verbonden met de Thermen van Spa. » RVH.

    22-09-2007 om 18:12 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (7 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zen'itude
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zen’itude bij Zarza:

     

    Op 27 september is het bijzonder creatief kooktalent en voortrekker van de nieuwe Waalse keuken, Sang-Hoon Degeimbre van L’Air du Temps als sterrenchef te gast bij Zarza Leuven.

     

    Sang-Hoon is zonder meer een Belgisch openbloeiend kooktalent. In Knack restaurantgids wordt hij geprezen met niet minder dan 5 kloppers (grootste onderscheiding met felicitaties van de jury). De Michelingids 2007 citeert hem als enige om volgend jaar een 2de ster te veroveren en bovendien is hij één van de weinige Belgische chef met internationale faam. Samen met het Hof van Cleve van Peter Goossens was L’Air du Temps een van de weinige restaurants die Martin Berasategui, de sublieme Baskische 3-sterrenchef, tijdens zijn Belgische studiereis begin dit jaar bezocht. Enkele maanden terug werd hij uitgenodigd om een 10-daagse kookdemo in Azië te presenteren.

     

    Niet enkel de spijs, maar ook de drank zullen op 27 september zeer bijzonder zijn: de wijnen worden geselecteerd door Maxim De Munck sommelier van L’Air du Temps, die op het gala van de Gouden Garde werd uitgeroepen tot Sommelier van het jaar 2007. Ook op 27 september kunnen Champagnekenners nog steeds ‘au prix d’ami’ genieten van Zarza’s Icoon champagne Pol Roger, favoriet van wijlen sir Winston Churchill en door Robert Parker opgenomen in zijn select topgroepje van ‘outstandig producers’.

    Sang-Hoon’s Zen’itude x Zarza’s ZENsacion = ZENsacioneel². Brigitte en Ben zorgen meteen voor een uniek staaltje van culinaire samenwerking over de (taal)grenzen heen en dit op de feestdag van de Franse Gemeenschap. RVH.

     

    22-09-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wijnfestival carrefour gb

    Het Wijnfestival 2007 bij Carrefour en GB:

     

     

     

    Vanuit een jarenlange traditie slaan Carrefour en GB opnieuw de handen in elkaar om hun klanten de beste selectie grand crus en appellations aan te bieden, zodat elke wijnliefhebber z'n gading vindt. Zoals elk jaar stelt het Wijnfestival bij Carrefour en GB een zeer rijke selectie voor: wijnen, champagnes en schuimwijnen van uitstekende kwaliteit tegen een zeer interessante prijs. Een selectie die hoofdzakelijk bestaat uit wijnen van de jaren 2003, 2004, 2005 en 2006. De 'appellations' uit alle Franse wijnstreken (nog altijd goed voor 3/4 van de Belgische markt) zijn goed vertegenwoordigd, maar ook de andere wijnlanden worden in dit festival weergevonden. Het festival vertegenwoordigt 12% van het jaarlijkse zakencijfer in de afdeling Wijn bij Carrefour en 10% bij GB.

     

    Om aan de vraag van elke klant te kunnen beantwoorden, hebben Carrefour en GB - die respectievelijk 300 en 200 wijnen aanbieden - een mooie selectie niet-Franse wijnen in petto, afkomstig uit verschillende Europese en niet-Europese landen. Iedereen kan heerlijke Duitse, Italiaanse, Spaanse en Portugese wijn ontdekken, naast de Zuid-Afrikaanse, Australische of Californische wijnsoorten. Ook Zuid-Amerikaanse wijn - de Argentijnse en Chileense op kop - verdient een plaats in dit rijke assortiment.

     

    Het Wijnfestival bij Carrefour vindt plaats van 19 september t.e.m. 6 oktober 2007. Carrefour stelt een selectie van 300 wijnen, champagnes en schuimwijnen voor, tegen prijzen tussen 2,99 en 300 EUR. Het gaat om wijn uit het hoge gamma, speciaal geselecteerd op kwaliteit. Ook  bij GB loopt het wijnfestival van 19 t.e.m. 30 september 2007. GB stelt een selectie van meer dan 200 wijnen voor, met wijnen specifiek geselecteerd voor het noorden en het zuiden van het land. Zo zal het aanbod witte wijn in het noorden groter zijn, terwijl in het zuiden rode wijn een grotere rol speelt. Prijzen variëren van 2,99 tot 40 EUR.

     

    De rijkdom van dit Wijnfestival ligt enerzijds in de diversiteit van de voorgestelde wijnen en anderzijds in de kennis van de experts die ze selecteren: een selectie die hun beroep en passie alle eer aandoet. Want kwaliteit, dat is waar de selectie van het Wijnfestival voor staat: onze wijnexperts hebben duizenden flessen gedegusteerd om enkel de beste wijnen te kunnen aanbieden. Kortom, ze gingen niet over één nacht ijs, maar dat was ook nodig om tot dit kwalitatieve eindresultaat te komen.

     

    Tussen de exclusieve aanbiedingen van Carrefour en GB vinden we andermaal de ‘Ongelofelijke’ als 'pièce de résistance' van het Wijnfestival, een selectie van minder bekende wijnsoorten tegen een zeer interessante prijs. De "bekroonde" wijnen genieten van een bevoorrechte status. Het gaat om wijn die een gouden, zilveren of bronzen medaille behaalde op een van de grote concours in Frankrijk of andere Europese landen. De "aanbevolen" wijnen behaalden een onderscheiding of een aanbeveling in een van de prestigieuze, internationaal erkende publicaties, zoals Le Guide Hachette, La Revue du Vin de France en de Parker-gids. Tenslotte worden talrijke “kwaliteitswijnen” van het wijnjaar 2005, waarnaar de vraag zeer groot is, aangeboden.  RVH.

     zie ook www.6minutes.be

    22-09-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leonidas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    LEONIDAS VERWENT JONG EN OUD

     

     

     

    Met ‘COUPES’ presenteert Leonidas een onweerstaanbaar dessert dat je in al haar zachtheid moet proeven !

     

    Met het einde van de vakantie en het begin van een nieuw schooljaar en werkjaar, zorgt Leonidas voor een plezierige noot en een gezonde dosis passie.  COUPES is een innovatie in de wereld van de chocolade. Deze kleine maar verrukkelijke desserts van 11 gram stralen een ongeziene schoonheid uit, laten zich in al hun fijnheid proeven en zijn bovendien de perfecte partners voor gezellige momenten tussen vrienden of fijnproevers.

    Het assortiment van de Coupes bestaat uit vijf smaken - twee Coupes in pure chocolade en drie Coupes in melkchocolade  – elk met een uiterst fijne afwerking die het geheel een artistieke uitstraling meegeeft.

    Coupe Tiramisu : melkchocolade met vulling van praliné met speculoos en ganache met Tiramisu-en Amarettosmaak, versierd met korreltjes Amaretti. Coupe Truffé Maracuja : melkchocolade met een ganachevulling van pure en melkchocolade met passievruchtenaroma, versierd met viooltjes van suiker.  Coupe Praliné Croquant : melkchocolade met een opgespoten vulling van melkpraliné met gekarameliseerde noten. Coupe Lait d’Amande : pure chocolade, gevuld met een ganache van amandelmelk met marsepein en witte chocolade, en versierd met geglaceerde pailletten van melkchocolade en tot slot de Coupe Lait de Coco : pure chocolade, gevuld met kokosmelk en witte chocolade, versierd met kokosschaafsel.

     

    De Coupes worden aangeboden in een vierkante doos met blister van 25 coupes en een liniaaltje met blister 7 coupes. RVH.
    zie ook www.6minutes.be

    21-09-2007 om 22:15 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tex by max azria
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tex by Max Azria

     

     

     

     

     

    De Carrefour-groep lanceert in Europa het prêt-à-portermerk “Tex by Max Azria” dat tot stand kwam via een samenwerkingsovereenkomst met de ontwerper Max Azria. Carrefour bevestigt daarmee dat de groep een nieuwe weg inslaat wat het textielaanbod betreft. Het eerste seizoen van het gamma “Tex bij Max Azria” ligt in de rekken van alle hypermarkten, ruim 600, in Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland en België.

     

    Sinds 2006 ondergaat het non-foodaanbod een grondige evolutie. De bedoeling is om beter te kunnen beantwoorden aan de verwachtingen van de klant en de verkoop te dynamiseren. Het gaat om een programma op lange termijn, waar dit eerste seizoen van de collectie ‘Tex by Max Azria’ deel van uitmaakt.

     

    Max Azria, de beroemde ontwerper uit Hollywood die o.a. de garderobe van de sterren uit Desperate Housewives en Sex in the city uit z’n mouw schudde, mag nu de eerste prêt-à-porterdamescollectie op zijn naam schrijven. Moderne en comfortabele snitten, soepele, vloeiende en zachte stoffen in dégradé of ton-sur-ton vormen een collectie die voor alle vrouwen toegankelijk is. Kortom, ‘fashion voor haar’ ten voete uit. RVH.

    www.carrefour.eu

     

    21-09-2007 om 15:19 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.delhaize care

                                    

                                           

                 

    DELHAIZE CARE:             

    NIEUW HUISMERK VOOR NON-FOOD & VERZORGINGSPRODUCTEN                 

     

    De ontwikkeling en promotie van het Delhaize-huismerk is een cruciaal element in de strategie en commerciële politiek van Delhaize. De laatste jaren kennen de producten van het huismerk een groeiend succes. Delhaize heeft vandaag ongeveer 6.500 huismerkproducten in de rekken, goed voor 46,8% van het zakencijfer. Deze producten zijn een echte aanrader voor de klant: ze zijn kwalitatief, vernieuwend en goedkoper dan de nationale merken. Delhaize van haar kant kan zich via haar huismerken duidelijk van de concurrentie onderscheiden.

     

    Om de groei van haar huismerken verder te ondersteunen, lanceert de onderneming twee nieuwigheden: Delhaize Care, een gloednieuw Europees huismerk voor non-food en verzorgingsproducten en een nieuwe verpakking voor de producten van het Delhaize-merk.

     

    Delhaize Care, een nieuw huismerk voor non-food en verzorgingsproducten, is na  “365” het tweede huismerk dat ook in de andere uithangborden van Delhaize Groep in Europa (België, Luxemburg, Duitsland, Roemenië en Griekenland) te koop zal zijn. Alle non-food en verzorgingsproducten van het eigen merk, zoals keukengerei, servietten, zeep, parfumerie, papierwaren, textiel, ... (zo'n 500 producten) zullen tegen eind 2008 het huismerk Delhaize Care dragen.

     

    De Delhaize Care-producten hebben dezelfde prijspositionering als de producten van het Delhaize-merk in de voeding: voor dezelfde kwaliteit als de nationale merken zijn ze minstens 10 à 15% goedkoper. Aangezien het om een Europees merk gaat, kan Delhaize betere aankoopvoorwaarden bedingen. De producten vormen dus een waardig alternatief voor de nationale merken. Doelstelling is om tegen 2010 met het merk Delhaize Care 14% marktaandeel te halen in de afdeling non-food-parfumerie-verzorging.

     

    De voedingsproducten van het Delhaize-merk worden erkend voor hun  kwaliteit. Maar ze waren tot nog toe weinig herkenbaar in het rek en er bestond een grote verscheidenheid aan verpakkingsstijlen, waarbij het logo niet altijd goed zichtbaar was. Daarom krijgen de producten van het Delhaize-merk geleidelijk aan een nieuw design. De leeuw krijgt een uniforme plaats linksbovenaan op het product en verschijnt steeds in een kleurvlak.

     

    Dit jaar viert Delhaize een dubbele verjaardag. De onderneming bestaat 140 jaar en 50 jaar geleden opende Delhaize de eerste supermarkt met zelfbediening in België. RVH.

     

    21-09-2007 om 15:12 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wijnbeurs match
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wijnbeurs bij Match

     

     

    De wijnoogst 2007 lijkt bijzonder beloftevol, alle supermarkten Match fungeren van 19 september tot 16 oktober als voorloper. Gedurende deze periode organiseert de supermarktketen een uitzonderlijke wijnbeurs met ruime selecties. Een wijnbeurs die trouwens de weerkaatsing is van de smaken en keuzes van de trouwe klanten die de consumptietendensen van heden weergeven. Deze barometer bevestigt de beroemde spreuk "in Vino Veritas" die Match zich eigen gemaakt heeft.

     

    De Belg is een echte wijnkenner, hij  is heel prijsbewust en maakt dan ook veel vergelijkingen, maar is te vinden voor nieuwe ontdekkingen, vooral om ze achteraf met naasten en vrienden te delen. Aan tafel toont hij interesse voor volkomen nieuwe smaken en aarzelt niet risico's te nemen. Uiteraard belet dit hem niet zijn voorkeuren te hebben, zoals de Bordeaux-wijnen. Hij staat ook open voor wijnen uit de Nieuwe Wereld, waarvan het marktaandeel blijft toenemen (+30% in vergelijking met 2006).

    Deze onweerstaanbare invloed laat hem toe zijn blik te verruimen en zijn drang naar nieuwe ontdekkingen te bevredigen. We kunnen bijgevolg stellen dat van zodra zijn portefeuille gerust is gesteld, zijn smaakpapillen klaar zijn om zonder a-priori te proeven, ruiken en appreciëren.

     

    Als antwoord op de wens naar betere kwaliteit, naar nieuwe ontdekkingen en meer originaliteit, maar met behoud van hetzelfde prijsniveau, is de herfstcollectie 2007 gebaseerd op: een ruimer assortiment, een aangepaste reactie op de nieuwe wensen van het kliënteel, onder meer door de tussenkomst van meer wijnen uit de « Nieuwe Wereld » met drempelprijzen voor een erkende kwaliteit.

    Naast de benadrukking van de met een medaille bekroonde wijnen en de laureaten van de voornaamste gidsen; Hachette, Revue des vins de France, Parker…  dankzij een aangepaste signaletiek, is er eveneens een spectaculaire tariefstrategie met tal van voordeelcombinaties.  Maar liefst 13 topwijnen fungeren als uitgesproken juweeltjes van de wijngids 2007 en verrassen ongetwijfeld menig wijnliefhebber. RVH.

    21-09-2007 om 15:08 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw Zeeland

     

    Nieuw onderdeel campagne 100% Pure New Zealand:

     

     

     

    ‘Welkom in het jongste land op aarde’. Tourism New Zealand voegt een nieuwe dimensie toe aan de succesvolle, toeristische campagne 100% Pure New Zealand. Met de focus op het door historici onderschreven feit dat Nieuw-Zeeland het laatste bewoonbare stukje aarde was waar de mens bezit van nam.

     

    “We maken graag gebruik van deze unieke situatie en geloven dat reizigers die ons vriendelijke, ongerepte en ‘jeugdige’ land bezoeken het leven kunnen ervaren zoals het zou moeten zijn”, verklaart Barry Eddington (regional manager Europe) van Tourism New Zealand in Londen. Dat Nieuw-Zeeland het jongste bewoonde land ter wereld is, wordt bevestigd door onderzoek van historici, zoals professor James Belich van de Auckland University. Sir Keith Sinclair maakte er melding van in de Oxford Illustrated History of New Zealand en Michael King in A History of New Zealand. De eerste bewoners, de Maori, vestigden zich circa 1000 jaar geleden in Nieuw-Zeeland.

     

    Een adembenemende animatie vertelt de legende van de mythische Maori-held Mauri die het Noordereiland van Nieuw-Zeeland uit de zee omhoog heeft getrokken. Met de nieuwe invalshoek hoopt Tourism New Zealand het toeristische imago van het land verder te versterken. Uiteraard gebeurt dat onder de paraplu van 100% Pure New Zealand, omdat dat in het buitenland inmiddels na de All Blacks (het nationale rugbyteam) het bekendste merk van Nieuw-Zeeland is.

     

    Tourism New Zealand voegt niet alleen een dimensie aan de campagne toe, maar verlegt ook de koers als het gaat om de middelen die worden ingezet. Zo zal de nadruk meer dan ooit komen te liggen op rechtstreeks contact met de consument via internet, mobiele telefoons, weblogs, podcasts en andere moderne technologieën.

     

    De website, www.newzealand.com, bevat tal van bruikbare informaties voor mensen die naar Nieuw-Zeeland willen, o.m. gedetailleerde reisinformatie, accommodatiemogelijkheden, transportmogelijkheden, een route planner met zeer gedetailleerde plattegronden en een online boekingsysteem. RVH.

    21-09-2007 om 15:07 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cotes du roussillon & cotes du roussillon villages
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30 jaar Côtes du Roussillon
    en Côtes du Roussillon Villages !

     

     

    Op 29 maart 1977 zagen de twee zusterappellaties Côtes du Roussillon en Côtes du Roussillon Villages, het levenslicht. Appellaties die voorvloeiden uit drie AOVDQS (Haut Roussillon, Corbières du Roussillon, Corbières Supérieurs du Roussillon). Het was meteen dé herkenning van tientallen jaren kwalitatief werk, waarbij voor de toetreding tot de AOC de productie behoorlijk moest teruggeschroefd worden (van 800.000 naar 250.000 hl). Een kwalitatief werk dat nog steeds aan de gang is. Dit omdat de AOC, hoogste kwaliteitsbepaling binnen het classificatiesysteem van Franse wijn, niet moet gezien worden als een bevestiging, maar als een aanzet om verder op zoek te gaan naar authenticiteit, persoonlijkheid en identiteit.

     

    De AOC Côtes du Roussillon is goed voor ongeveer 5.700 ha, verdeeld over 118 gemeentes met een wijnproductie van rond de 230.000 hl. Over het algemeen gaat het over rode wijn (53%), op de hielen gezeten door rosé (44%) en een beetje wit (3%). Er zijn in totaal 13 druivensoorten toegelaten: grenache noir en grenache blanc, carignan, lladoner pelut, cinsault, macabeu, malvoisie du roussillon, syrah, mourvèdre, roussanne, marsanne en vermentino.

    In 2004, werd de AOC Côtes du Roussillon Les Aspres geboren. Deze maakt deel uit van de Côtes du Roussillon rouge, afkomstig van geselecteerde percelen in de 37 gemeentes van Aspres, hellingen met een ondergrond van klei en grote keien, klei en kiezels, gelegen aan de voet van het Massif du Canigou.

     

    De AOC Côtes du Roussillon Villages groepeert 32 gemeentes, alle gelegen in het noorden van het departement Pyrénées Orientales en omvat zo’n 2.200 ha. Deze zone bevat zowel hellingen met een ondergrond van leisteen, kalk als graniet en zijn gesitueerd op de zuidelijke heuvelrug van de Corbières en langsheen de oevers van de Agly, Verdouble en Maury.

    De gemiddelde productie ligt rond 84.000 hectoliter. De appellatie is enkel voor rode wijn, afkomstig van de druivensoorten carignan, grenache noir, lladoner pelut, syrah en mourvèdre.

    Vier dorpen mogen hun naam op het etiket van een Côtes du Roussillon Villages toevoegen: Caramany, Latour de France, Lesquerde en Tautavel. Stuk voor stuk hebben ze een ander geurprofiel, gelinkt aan hun specifiek terroir : bruine leisteen voor Latour de France, gneis voor Caramany, granietachtig zand voor Lesquerde, klei-kalkachtig voor Tautavel.

     

    Het wijnrendement bedraagt vandaag in de Côtes du Roussillon niet meer dan 38 hl per hectare bedraagt, 12 hl minder dan toegelaten. Hetzelfde geldt voor de Côtes du Roussillon Villages die onder de lat van 30 hl zit, of 15 hl minder dan toegestaan. Door deze evolutie is een wijnbouwer in de Roussillon geen « wijnproducent » meer, maar draagt hij zorg voor een perfecte wijnkwaliteit, iets waarvan de Saint Bacchus elk jaar opnieuw een schitterend voorbeeld is.


    Om deze verjaardag op een gepaste manier te vieren hebben de Confréries du Languedoc Roussillon samen met de Maîtres Tasteurs du Roussillon een hele reeks Côtes du Roussillon et Côtes du Roussillon Villages blind geproefd. Maar liefst 20 « lievelingswijnen » werden er voor deze gelegenheid geselecteerd.

     

     

    Meer dan ooit groeien de wijnen van de Roussillon, waardoor de Côtes du Roussillon ons wellicht nog menigmaal zullen verrassen! RVH.

     

    11-09-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.roestvrije grillpan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                  

     

    Grandioos grillnieuws:

    Demeyere introduceert wereldwijd eerste roestvrijstalen grillpan voor inductie

     

    Met het einde van de zomer komt ook het einde van het barbecueseizoen in zicht. Of toch het barbecuen in openlucht. Want met de gloednieuwe roestvrijstalen grillpan van Demeyere grill je nu binnenshuis gewoon verder. En dit op alle vuren, zelfs inductie, wat wereldwijd een primeur is.

    Er was al langer vraag naar, maar eindelijk is hij er: een roestvrijstalen grillpan zonder antikleeflaag die gebruikt kan worden op alle types fornuizen, ook inductie. Demeyere schrijft deze culinaire primeur graag op zijn naam. Vanaf september is de nieuwe grillpan beschikbaar.

    Grillen is een snelle en caloriearme methode die niet alleen gebruikt kan worden voor vlees, maar ook voor gevogelte, vis en groenten. Het gegrilde voedsel krijgt een heel eigen smaak en aroma en de mooie grillrandjes zorgen voor een extra smakelijk bord.

     

    De grillpan van Demeyere is vervaardigd van 7 lagenmateriaal (7-PlyMaterial®) tot aan de rand van 3 mm dikte voor ideale warmtegeleiding en optimale antikleefeigenschappen. Bovendien blijft de pan dankzij de unieke Silvinox®-oppervlaktebehandeling zilverwit, zelfs na jaren gebruik in de vaatwasser. Verder is deze grillpan geschikt voor gebruik in de oven en op alle fornuizen, inclusief inductie. Vaatwasserbestendig en geleverd met 30 jaar garantie (10 jaar voor professioneel gebruik). RVH.

     

     

    Afmetingen: 28 x 28 cm - Adviesverkoopprijs: 149 euro

    10-09-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ihg groeit

    IHG groeit met 13%.

     

     

     

    InterContinental Hotelgroup heeft John Merkin aangesteld als nieuwe Senior Vice-President voor de Holiday Inn-brand in de Verenigde Staten. John Merkin is meer dan 20 jaar actief in deze hotelgroep en speelde o.m. een hoofdrol bij de integratie van de Candlewood Suites in IHG.

     

    Tijdens het eerste semester 2007, heeft IHG, in de USA, maar liefst 29.000 kamers aan zijn globale portfolio toegevoegd, waardoor momenteel ruim 120.000 kamers kunnen worden aangeboden. Een opmerkelijk resultaat aldus Kirk Kinsell, CDO, of een groeipercentage van 13%. Deze positieve trend is trouwens ook naar de overzeese regio’s overgewaaid. In Europa, Afrika en het Midden Oosten worden momenteel dagelijks minimaal twee nieuwe exploitatiecontracten ondertekend. RVH.

    10-09-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bistro de la mer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Bistro de la Mer.

     

     

    Jef de Galas, alias Jef Stoemp, die in Brussel o.m. ’t Kelderke, La Roue d’Or en Le Cerf  oprichtte, heeft zijn actieradius naar Knokke verlegd. Het pand op het Oosthoekplein, waar tot voor kort restaurant The Griffin’s een onderkomen vond, heeft hij tot de Bistro de la Mer getransformeerd. Het Oosthoekplein heeft zijn gezellige drukte van weleer behouden, mede onder impuls van moeder Siska die hier een wafelimperium uitbouwde en ooit de bekendste en beste Brusselse wafels bakte. De link tussen de Brusselse wafels en Brusselaar Jef de Galas is wellicht de beste reden waarom deze vreemde eend zich hier perfect thuisvoelt.

     

    De inrichting van de Bistro de la Mer is betoverend. Een paar kleine ingrepen van binnenhuisarchitecte Dominique Koch creëren een verrukkelijke poëtische bloemendecoratie en prachtig interieur dat samen met de heerlijke combinaties voor fijngevoeligheid en tact zorgt.   Een zwarte ‘buiskachel’, typische tegels, oude lampen, hengels en visnetten hebben allemaal hun plaatsje gekregen, terwijl de wanden en het plafond precies de kastanje- en chocoladebruine tinten vertonen die je vroeger in de cafés aan de zee placht te zien. Op geruite tafelkleedjes is met wit bistroservies gedekt en de gestreepte bekleding van de stelen draagt bij aan de onvervalst antieke stijl. Met haar aandacht voor zelfs de kleinste details, heeft Dominique Koch ook de veranda aan de voorkant gewijzigd door het een dak met oude pannen te geven. Heel apart is ook een 19e eeuws schilderij dat het gastronomisch genot toont uit de tijd toen er nog niet van diëten gesproken werd.

     

    In de keuken van Bistro de la Mer doet Jef een beroep op Annie Plumat die de laatste jaren, na diverse ervaringen o.m. in het Casino van Knokke, in The Griffin’s aan de zijde stond van meesterkok Pierre Fonteyne, chef die haar enkel culinaire geheimpjes toevertrouwde. Deze magistrale bereidingen brengt ze thans met tal van andere gerechten die de uitgebreide kaart sieren, tot volledige culinaire ontplooiing.

    De pittige roodharige Annie Plumat geboren in de buurt van Bergen, ging eerst naar school in Hornu. Op 14-jarige leeftijd was ze reeds in de horeca actief, gevolggevend aan een onweerstaanbare roeping. Acht jaar vestigt ze zich in Knokke waar ze trouwt met de chef-kok van het Casino, Freddy Varilone. In de volgende jaren perfectioneert ze zich in de bediening alvorens haar man  in de keuken bij te staan, nadien verzeilt ze in The Griffin’s.

     

    Op het menu een uitgebreid assortiment vis- en vleesgerechten, zowel bij de voorgerechten als de hoofdschotels. Kiezen wordt echt moeilijk, was het een voorgevoel of gewoon toeval, maar de gemarineerde tonijn met kruiden, op een bedje van sla en zoetzure vinaigrette, stijl Sashimi, was gewoonweg verrukkelijk en bood ruimschoots de kans tot heerlijk degusteren boordevol smaak en aroma. Als hoofdgerecht kozen we  voor een gebakken roggevleugel met kappertjes, peterselie en citroen. Opnieuw een pleiade van smaakcombinaties en aroma’s alhoewel de eigenheid van de rog toch behouden bleef.

    Andere merkwaardige voorgerechten zijn o.m. fijn gesneden rauwe zalm met kruiden op een bedje van griesmeel en krab; een coppa van Parma, notensla, tomatenbeignets, pecorino en truffelvinaigrette of gebakken reuzengarnalen met basilicum, gekonftijte tomaten en pesto op een gemengde sla.

    Bij de hoofdgerechten vinden we o.m. filet van zeebaars, gegrild à la plancha op een bedje van venkel en tomaten met Oscarlino olie en grenaille aardappeltjes; een gecarameliseerd varkenshammetje met salade van witloof en een lamskroon met tijm, fijne boontjes en aardappelgratin dauphinois.

     

    Jef vormt samen met zijn partner Chris, een beroemd koppel binnen de Belgische gastronomie. Samen bouwden ze o.m. La Roue d’Or, en ’t Kelderke uit, naast tal van andere etablissementen. Nu bestaat hun rijk uit Le Cerf in Brussel en Bistro de la Mer in Knokke. Chris heeft een aangeboren gevoel voor goed ontvangen, je mag het zelfs een kunst noemen zoals ze tact, fijngevoeligheid en discretie weet te combineren met een praktische aanpak. Deze facetten vallen bij het veeleisend cliënteel van Knokke bijzonder in de smaak.  RVH.

    Le Bistro de la Mer – Oosthoekplein 2 – 8300 Knokke–Heist – tel 050/62 86 98
    zie ook www.6minutes.be

    08-09-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.acoor hotels & leonardo da vinci

     

    Vier Accor-hotels in Brussel verbinden hun naam aan de tentoonstelling

    “Leonardo da Vinci, The European Genius”

     

     

    Het Ibis Brussels Centre Sainte-Catherine en Ibis Brussels Centre Gare du Midi, Novotel Brussels Centre Tour Noire en het Sofitel  Brussels Toison D’Or knopen een partnership aan met de  tentoonstelling "Leonardo da Vinci, The European Genius” die van 18  augustus 2007 tot 15 maart 2008 plaatsvindt in de Basiliek van Koekelberg.

    De betrokkenheid van de Accor-hotels in het Belgisch economische en culturele leven is al meer dan 30 jaar dagelijkse realiteit. Partner worden van deze grootschalige tentoonstelling was  voor Accor daarom een schitterende gelegenheid om dat engagement  nogmaals te bevestigen.

     

    De vier deelnemende Accor-hotels in Brussel stellen specifieke verblijfsformules voor 2 personen voor: één of twee overnachtingen  in een dubbele kamer, ontbijt en tickets voor de tentoonstelling  "Leonardo da Vinci".

     

    Hulde brengen aan het 50-jarig bestaan van Europa met een dynamisch en bruisend imago, dat is het doel van deze unieke tentoonstelling. De tentoonstelling wordt georganiseerd door de vzw  “Collections & Patrimoines” en toont alle facetten van deze  buitengewone persoonlijkheid. Ze is opgebouwd rond vier grote thema’s: de man, de kunstenaar, de ingenieur en de  humanist. RVH.

    Boekingen of informatie over de verblijfsformules www.accorhotels.com

     

    07-09-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brucargo west

    Bouwproject Brucargo West opgestart

     

     

    Met meer dan honderd rechtstreekse bestemmingen en in totaal zowat 250.000m² aan logistieke gebouwen, is Brucargo vandaag de zesde grootste vrachtluchthaven van Europa. Brucargo is goed voor zowat 7000 luchthavenjobs. Om te beantwoorden aan de noden van de logistieke sector voorziet Brussels Airport nu een belangrijke uitbreiding van Brucargo.

    Het project “Brucargo West” voorziet in een uitbreiding van de vrachtzone met diverse gespecialiseerde gebouwen voor een totale bebouwde oppervlakte van 120.000m². De infrastructuurwerken voor nutsvoorzieningen zijn begonnen en in het najaar start de bouw van een eerste gebouw van 30.000m², dat opgeleverd wordt in de zomer van 2008. Het gebouw voorziet opslagcapaciteit die voldoet aan alle moderne noden voor opslag en logistieke activiteit, alsook de bijhorende kantooroppervlakte. Zelfs voor logistieke doeleinden is dit een gigantisch bouwproject. Het totale project voorziet drie grote logistieke opslagplaatsen die zich zullen bevinden op de grens met het luchthaventerrein en die zich specifiek richten op afhandelingactiviteiten.

     

    Waar de luchthaven vroeger terreinen in concessie gaf aan gebruikers die er zelf een gebouw op neerzetten, treedt Brussels Airport voor deze nieuwe projecten zelf op als bouwheer. De gebouwen van Brucargo West blijven eigendom van Brussels Airport en worden vervolgens verhuurd. Het eerste gebouw biedt moderne opslagruimte aan één of meerdere gebruikers, in modules van 50.000m².

     

    Naast gebouwen werkt Brussels Airport ook aan beveiligingsmaatregelen en aan een verbeterde mobiliteit, zowel voor goederen als voor personen. In de toekomst wordt een uitbreiding voorzien van het klaverblad voor de aansluiting op de E19 en een brug over de Haachtsesteenweg, zodat het vrachtverkeer van en naar Brucargo rechtstreeks aansluiting vindt op de snelweg, zonder verkeerslichten. Met een permanente shuttledienst naar de luchthaven is de zone ook met het openbaar vervoer vlot bereikbaar. Brucargo voorziet ook tal van andere diensten, zoals restaurants, een postkantoor en een uitzendkantoor.

    Afwerking van de volledige Brucargo West zone wordt voorzien tegen eind 2011. Tegen die tijd zal de totale bebouwde ruimte van Brucargo uitgebreid zijn van 250.000 tot 370.000 vierkante meter. RVH.

    07-09-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vlaanderen lekker land
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     Tafelen in Vlaanderen promoot 'Vlaanderen Lekker Land'

     

     

    Voor binnen – en buitenlandse toeristen in Vlaanderen breken, aan het einde van het zomerseizoen, meteen nieuwe en vooral ook smakelijke tijden aan. Op initiatief van Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois zet de vzw Tafelen in Vlaanderen voortaan onze gezellige tafeltraditie extra in de kijker. Regiopromotie wordt gekoppeld aan het gastheerschap en het prachtige aanbod aan streekgerechten en regionale producten. 'Vlaanderen Lekker Land' wordt de leidraad van een strategische totaalaanpak en dekt voortaan een brede lading smakelijke initiatieven in heel Vlaanderen. Zo komt er - onder de noemer 'Vlaanderen Trakteert' - de komende weken in elke Vlaamse provincie een groots Tafelen-evenement.

     

    Onder de merknaam 'Vlaanderen Lekker Land' bundelen alle partners de krachten om de Vlaamse tafelcultuur en het lekkere eten en drinken te promoten in binnen- en buitenland. Daarbij wordt duidelijk gekozen voor een werking in de breedte. Van het gastronomisch tafelen in een sterrenrestaurant, over een lekkere hap in een bistro tot het genieten van een pittig streekbiertje in een babbel- of knabbelkroeg. Met een specifieke en meer regionale focus, zet 'Lekkers van de streek" de rijkdom aan streekproducten, streekeigen gerechten en ambachtelijke tradities in de schijnwerper.

     

    Vlaanderen Trakteert

     

    De komende weken trakteert de horeca van elke Vlaamse provincie, op een eigen originele manier, in het kader van Tafelen in Vlaanderen. Wat geeft immers meer blijk van gastheerschap dan mensen uit te nodigen om samen te genieten van wat de regio te bieden heeft?

     

    Oost-Vlaanderen nodigt op zaterdag 8 september, maar liefst 3.000 mensen van sociale verenigingen uit in Flanders Expo om te komen genieten van Oost-Vlaamse streekproducten. In Limburg, zaterdag 15 september, brengt een speciale fietsroute de fietstoeristen van horecazaak naar horecazaak, waar ze genieten van een gratis frisse pint en speciale streekhapjes. Op zaterdag 22 september wordt in Antwerpen het anker gelost van een 'culinaire' boot, de Verdi, waar de genodigden al varend kunnen proeven van allerhande Antwerpse streekproducten. West-Vlaanderen laat op zondag 30 september proeven van de West-Vlaamse bieren. Vlaams-Brabant, tot slot, trakteert op zaterdag 6 oktober, citytrippers en herfstshoppers op het Ladeuzeplein in Leuven. In combinatie met een verfrissing en een hartelijk Vlaams-Brabants hapje kunnen bezoekers genieten van muzikale animatie, deelnemen aan huifkartochten met Brabantse trekpaarden en toeristische bierwandelingen met gids.

     

    Tafelen in Vlaanderen vzw is een samenwerkingsverband tussen Federatie HoReCa Vlaanderen en vijf provinciale organisaties (Toerisme Limburg, Toerisme Vlaams-Brabant, Toerisme Oost-Vlaanderen, Toerisme Provincie Antwerpen en Westtoer). De vereniging wil de toeristische markt verbreden en het toeristisch seizoen verlengen. Toeristen krijgen meer te proeven van Vlaanderen en de ondernemers in de horeca kunnen een beter rendement realiseren. RVH.

    06-09-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe culinaire trend
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                  

    Flame zet nieuwe culinaire trend

     

    Onthaasten begint in de keuken

     

     

    In een maatschappij waar de lat steeds hoger komt te liggen en stress om elk hoekje loert, bestaat meer dan ooit de behoefte om te ontsnappen aan de dagelijkse ratrace. Onthaasten, heet dat in een duur woord. Een lekker glaasje wijn, voeten op de bank, lachen en ontspannen met wat goede vrienden…. meer moet dat niet zijn. Of toch. Als we onze Bourgondische naam alle eer willen aandoen, ontspannen we het liefst met een hapje en een drankje.

     

    Daarbij horen geen ingewikkelde gerechten waarbij de gastvrouw/-heer urenlang in de keuken staat terwijl de gasten zich vermaken op het terras. Nee, de gastvrouw/-man eist zijn plaats op: niet in de keuken, maar aan tafel, samen met de vrienden. Zodat ook voor hen de avond in een ontspannen, gezellige sfeer kan verder kabbelen.

     

    De Flame-serie van Emile Henry biedt een reeks aardewerken potten, tajines en caquelons die inspelen op deze trend. In de tajine-schotel, bijvoorbeeld, pruttelen de heerlijkste stoofgerechten heerlijk gaar, nog voor de eerste gast aan tafel schuift. Terwijl het eten warm in de oven of op het vuur staat, heeft de gastvrouw/-heer nog ruim de tijd om mee te aperitieven. Bij de kaasfondue steken de gasten zelf met plezier een tandje bij. Gezellig samen rond de pot, een zacht muziekje op de achtergrond en het vlammetje van de brander en een paar kaarsjes als sfeerlichtje aan tafel. Wat kan het leven simpel zijn…

     

    De Flameserie omvat behalve de Tajine in twee maten en de fondueset ook een ovalen en ronde cocotte. De Flame-serie van Emile Henry is geschikt voor alle vuren (behalve inductie), microgolf en houtvuur. Het aardewerk van Emile Henry is door zijn bijzondere grondstoffen en een geheim vervaardigingsprocédé sterker dan keramiek en zéér licht in gewicht en uitermate geschikt voor het lang warm houden van gerechten. Snijden in de schalen en potten mag en geeft geen krassen. Het materiaal is bestand tegen temperatuurschommelingen van -20 tot +250 graden. In alle omstandigheden kan dit bijzondere aardewerk letterlijk tegen een stootje. Het is dus makkelijk te reinigen en het mag zelfs in de vaatwasmachine. RVH.

     

    06-09-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KRUIDVAT

    Treinbiljetten in aanbieding bij jarige Kruidvat.

     

     

    Treinreizen is terug van weggeweest. De laatste jaren neemt het aantal treinreizigers fors toe. Treinbiljetten kan je kopen aan het stationsloket of online bestellen, maar van 4 tot en met 15 september kan je er ook voor terecht bij Kruidvat. Gedurende deze periode bieden alle Belgische Kruidvat-winkels extra goedkope treinbiljetten die geldig zijn op een weekenddag van 8 september tot en met 11 november 2007. Voor maar 8.99 euro reis het hiermee heen en terug tussen twee Belgische stations naar keuze.

     

    Deze originele verjaardagsactie, de eerste Kruidvat-winkel op Belgische bodem opende in 1992 in Sint-Niklaas, staat symbool voor de diversiteit van het productassortiment bij Kruidvat. Na 15 jaar, is Kruidvat met 166 filialen, opvallend aanwezig in het Belgische straatbeeld. Als grootste health & beauty retailer stelt Kruidvat ruim 1250 werknemers te werk. RVH.

    05-09-2007 om 12:28 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Progress boutique hotel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    PROGRESS BOUTIQUE HOTEL.

     

     

     

    Met de realisatie van het Progress Boutique Hotel, verruimt de Belgische hotelfamilie Grunwald, op treffende wijze haar visie  op de hedendaagse hotellerie.

     

    Na het Chatelainhotel, 5-sterren luxe, is dit nieuwe project een naadloos samenvloeien van gastvrijheid, gepersonaliseerde service en alle hedendaagse technische uitrusting. Dit 4-sterrenhotel in hartje Brussel, biedt de vakantiereiziger, maar vooral de zakenlui alle nodige faciliteiten en dit in een complete rust. In totaliteit worden in het Progress Boutique hotel, 57 kamers en suites aangeboden, die net als de publieke hotelruimten, uitgerust zijn met airco en een state-of-the-art infrastructuur. Het is een eigentijds hotel met tal van open ruimtes waardoor én de toegankelijkheid én het comfort een unicum vormen in de Brusselse hotelwereld.

     

    Na de opening van het Chatelainhotel in 1999 bleek vrij snel aldus eigenaar Josef Grunwald, dat de groep naast dit luxueus 5-sterrenhotel, nood had aan een 3 en 4-sterrenhotel. Ook in deze sterrenkwalificatie moet de klant kunnen genieten van een maximale dienstverlening en optimaal comfort. Een nicheprobleem waaraan Josef Grunwald tegemoet wou komen. Met de aankoop van het hotel des Kolonies in 2000 werd een eerste stap gezet. Dit 3-sterren complex werd grondig gerenoveerd waarbij vooral én de lobby én de kamers aan de moderne noden werden aangepast. Vlakbij het Rogierplein, tegenover de Dexiatoren, kon het 4-sterren Progress Boutique hotel worden opgetrokken dat een perfecte aanvulling vormt op het Chatelainhotel en het Kolonieshotel en het nicheprobleem deels oplost.

     

    Het Progress Boutique hotel krijgt aldus Steve Grunwald, Directeur van de hotelgroep, geen grote lichtreclames of spots om publiek te trekken, maar profileert zich net door zijn eenvoud tot een volwaardig, sfeervol ‘boetiek’ hotel.

    De “Olijventuin”, ondergebracht in een prettige veranda die tegelijkertijd als wintertuin fungeert, is o.m. gedecoreerd met olijfbomen van meer dan 100 jaar oud. De natuurlijke lichtinval in dit uniek atrium geeft de lobby een heerlijk relaxerend accent. Bovendien fungeert de Olijventuin als bindmiddel tussen de verschillende meetingrooms die het natuurlijk licht vanzelfsprekend als rustbrengende factor aanvaarden. De massagezetels in deze wintertuin, zijn een onvolprezen voltreffer en nu reeds denkt men eraan om hun aantal te verdubbelen.

     

    De bijzonder ruime kamers beschikken onder meer over modem- en pc-aansluiting, internet, interactieve satelliettelevisie, airco, minibar en kluis. Bovendien is een zeer grote werkruimte voor zakenlui voorzien die tevens kunnen genieten van een volwaardige bureelstoel. In de badkamers vinden we hoog kwalitatieve verzorgingsproducten en kamerjassen terug. Het feilloos gebruik van hout en natuursteen verhogen zo mogelijk nog de sfeer en het comfort, kortom rustbrengende elementen die enige Toscaanse invloed onthullen.

    Anderzijds biedt het hotel naast een fitnessruimte, ook vier vergaderzalen die in hun totaliteit plaats bieden aan ruim 200 personen. De zalen kunnen zowel apart als samen worden benut, waarbij tevens voor de nodige breaks en bijhorende cateringomkadering wordt gezorgd. Het ontbijtbuffet wordt in het hotel aangemaakt, maar het Progresshotel beschikt niet over een eigen restaurant alhoewel een ingerichte keuken werd uitgebouwd. Bij meetings worden de maaltijden klaargemaakt in het Chatelainhotel, terwijl de afwerking in deze keuken wordt verzorgd. Maaltijden van derden betrekken betekent aldus Josef Grunwald dat men geen controle heeft over kwaliteit en herkomst van de producten. Deze bestendige zorg voor optimaal comfort geldt ook op dit domein en door de maaltijden uit eigen beheer te betrekken kan het Progress Boutique hotel ook op dit vlak aan alle eisen en verwachtingen voldoen.

     

    Een tweetal projecten zijn in volle ontwikkeling. Enerzijds wil men jonge kunstenaars een helpende hand reiken door de organisatie van diverse tentoonstellingen. Dit kan zowel in de publieke ruimten maar tevens in de kamers. De vernissages zullen aldus Josef Grunwald met diverse randactiviteiten worden omkaderd.

    Anderzijds krijgt het hotel een permanente jazzclub waar zowel eigen gasten als klanten van andere hotels, maar ook het ruime publiek terechtkan. Jazz- en muziekliefhebbers stijl ‘Broadway’, kunnen hier via een aparte ingang terecht zonder de hotelgasten te hinderen. Ook hier worden na de opening die in de late herfst is voorzien, diverse activiteiten gepland.

     

    Met de opening van het Progress Boutique hotel werd het nicheprobleem binnen de groep grotendeels opgelost, toch blijft het uitkijken naar nieuwe concepten en realisaties. Enkele ideeën liggen momenteel aldus Josef Grunwald in de rijpingskamer, maar details over deze projecten wil hij vooralsnog niet kwijt. RVH.

     

     zie ook www.6minutes.be

     

     

     

     

    05-09-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vacature tv

     

    VACATURE START MET EIGEN TELEVISIEZENDER

     

     

    Vanaf 3 september start Vacature TV. Hiermee is Vacature het eerste carrièremedium in België dat een eigen televisiezender opstart om tegemoet te komen aan de verwachtingen van de nieuwe m/v met talent. Die wil immers meer en meer on demand bediend worden. 

    Vacature TV is een wekelijks magazine over alles wat de dynamische professional aan het hart ligt. In verschillende rubrieken worden diverse thema's belicht. Zo staat er wekelijks een 'Bedrijf in de kijker'. Daarnaast is er ook 'Starters', een docusoap over 3 jonge pas afgestudeerden. Vacature TV brengt verslag uit over hun eerste stappen in de professionele arbeidmarkt.

    In de rubriek '101 vragen aan Vacature' worden alle werkgerelateerde vragen beantwoord door een team van verschillende experts zoals bijvoorbeeld Prof Dr Herman Van den Broeck van de Vlerick Management School. In de rubriek 'In het nieuws' gaat Vacature TV dieper in op het belangrijkste nieuwsitem van de week. Hier wordt vooral gefocust op de implicaties die dat nieuwsfeit heeft op de werknemers en de sector in het algemeen. De kijkers krijgen ruimschoots de kans om online over verschillende thema's verder te discussiëren via de Vacature discussiefora.

    In de rubriek 'Vacant' stellen één of meerdere bedrijven openstaande vacatures voor aan de potentiële medewerkers. Naast een zeer duidelijk beeld van de onderneming krijgt de kandidaat hier bovendien een visuele voorstelling van de functie zelf.   

     

    Vacature TV wordt gemaakt door het productiehuis DED's It Productions, dat sinds enkele maanden opereert in een joint venture met Studio 100.  DED's It produceerde sinds de opstart zes jaar geleden, onder meer programma's voor VT4, VTM en VRT.

    Ook bedrijven reageren enthousiast op de komst van Vacature TV. In een arbeidsmarkt waarin schaarste heerst voor een aantal functiegroepen, is elk nieuw kanaal dat de doelgroep adequaat bereikt welkom, zeker als het tegelijk inspeelt op nieuwe vormen van rekruteren.  RVH.

     

     

    02-09-2007 om 13:18 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!