DIT WEEKEND PREMIEJAGERS IN KRONOS 10 HOURS OF METTET
De "Kronos 10 Hours of Mettet" die nu zaterdag 23 oktober plaats vindt (start 12.30 uur), staat in het teken van de start van de tweede seizoenshelft voor de European VW Fun Cup. Voor de exotische trip naar het Italiaanse Adria en de Limburgse verplaatsing naar Zolder, oogt de afspraak op het Circuit Jules Tacheny de Mettet erg belangrijk voor de titelrace...en de premies aangeboden door de Belgian VW Club !
De Belgische VW Club, historische partner van de VW Fun Cup en één van de bezielers van het eerste seizoen 1997, draagt sinds 2014 zijn logistieke, financiële en organisatorische steun bij aan Kronos Events. Maar de bedoeling is ook om de deelnemers zelf te belonen. In het kader van de "VW Fun Cup Trophy Total" geeft de Belgian VW Club op het einde van het jaar niet minder dan €20.000 weg !
Het kampioenenteam van de European VW Fun Cup 2017 keert huiswaarts met een cheque van €5000, terwijl de zeven daaropvolgende teams respectievelijk 3500, 2500, 1250, 1000, 750, 500 en nog eens €500 winnen !
De tweezitters worden niet vergeten, met €2500 voor de kampioenen, en daarna 1000, 750, 500 en €250 voor de andere teams in de top vijf !
Voor de aanvang van de Kronos 10 Hours of Mettet leidt de #277 Allure Team de debatten met enige voorsprong, dankzij rijders Cédric Bollen, Guillaume Mondron, Sébastien Kluyskens, Fréderic Bouvy en Kevin Caprasse. De laureaten van de 20ste editie van de 25 Hours VW Fun Cup in juli lijken dus op weg naar een derde opeenvolgende titel. Maar we kennen het adagium: het vel van de beer niet verkopen voor hij is geschoten !
De #287 ComToYou Racing geeft normaal verstek voor de asfpraak in Mettet, maar de #417 SP Racing by AC van Pascal Raes en Sébastien Incardona ligt in derde stelling in het kampioenschap en is dus nog altijd uitstekend geplaatst in de lijst van "premiejagers".
De andere teams die mikken op de grootste beloningen van de VW Fun Cup Trophy Total zijn de #280 Socardenne by Milo, de #278 Acome Racing 1, de #44 Jac Motors 1 by MTE, de #2 DRM Motorsport 2, de #17 Pharmarome en de #258 8Ks Corse Team 2.
Bij de tweezitters heeft de #365 Carpass LRE by DRT op dit ogenblik de leiding in handen, maar de zege van de #342 Trendy Foods Monster in de 25 Hours VW Fun Cup heeft de auto opnieuw gelanceerd in de titelstrijd. CBRS by AC heeft in de achtervolging zijn laatste woord nog niet gesproken. Het vervolg van de puntenjacht - en het premiejagen - is volgende zaterdag te zien in Mettet.(wr)
KOOP NOOIT DE BESTE AUTO VAN DE WERELD, WANT EENS JE HEBT BETAALD MINACHTEN ZE JE
Ik ben ouder dan het merk Porsche officieel is. Door het toeval heb ik twee van de meest uitzonderlijke Porsche's te kunnen/mogen kopen en in het verleden rijden zoals de legendarische Porsche 959 waarmee ik samen met Pierre Dieudonné, elks apart welteverstaan, onder 10' doken op de groene hel met zijn 176 bochten, 22,4 km lang. Het zijn de beste auto's ter wereld. De boxermotor van dewelke de resultante "nul" is na een arbeidsslag kan niet worden verbeterd.
Moderne klanten bij Porsche staan daar niet bij stil en het in dienstzijnde personeel nog minder. Het is spijtig dat Porsche van luchtkoeling naar vloeistofkoeling is overgegaan. Vandaag Posrche-klant zijn is dramatisch. Mocht wijlen Roland D'Iederen nog leven, ik zou hem verslag uitbrengen. Als je niet in smoking komt vervallen zelfs gemaakte afspraken, al kom je er van 155 km ver van. Ik ga de naam niet citeren: maar de begoede klant is er lucht. De beste auto ter wereld in handen van onbenullen. Nieet van Weeissach natuurlijk, maar die in wat men België noemt. (wr)
EEN GROTESKE GP VAN MIAMI, HELEMAAL VOLGENS LIBERTY MEDIA KERMIS
Onecht water, onecht decor, eerste keer op de WK-F1-kalender. Amerikaans zoals ze zijn. Een blinde haarspeldbocht, terwijl men op de - inderdaad - dodelijke Raidillon in Francorchamps afgeeft, of in Sauodi Arabië op de blinde bochten. FIA-Parijs, nu met de nieuwe President Arabisch georiënteerd zwijgt. Een nobele sport wordt politiek gekleurd. Vrijdag zijn er de eerste vrije oefeningen. Misschien is het deze organisator bekend dat de wereld er zo virtueel zal uitzien als "de Bom" is verspreid. Ik heb het me in Hiroshima én Nagasaki door overlevenden laten vertellen. Kwaad wint nooit van eerlijke goedheid. Zo begint de GP van Miami, de vijfde GP van een bedenkelijk F1 seizoen 2022. Omwille van de mislukte technische inslag van het zogenaamde nieuwe "groudeffect". Omdat de FIA iets is vergeten. Dat vertel ik morgen. Slaapwel wereld. PS: Dit is een proefkladje op een nieuwe computer die op Linux én Windows draait. (wr)
Als iedereen elkaar begint af te schrijven, met al dan nite "bronvermelding", dan zijn we zéér slecht bezig op site's, kranten, magazines. Ze hebben natuurlijk hun eigen lezerspubliek. Maar de gouden regel v
FORD FIESTA SPRINT CUP IN DE KIJKER IN SUPERPRIX IN ZOLDER
In het kader van de Superpix in Zolder op 30 juni en 1 juli, zal het publiek ook een verhoopte spannende race te zien krijgen in de Ford Fiesta Sprint Cup. Organisatorische afspraak is er tussen Dick Van Elck en DVB Racing, respectievelijk Nedereland en België vertegenwoordigend, om de resterende vijf race over de twee landen te spreiden.
De Ford Fiesta Sprint Cup wordt gereden met Ford Fiesta's Look ST-Line met een 1000 cm3 motor met "eco"boost. Daardoor kunnen de 950 kg wegende succeswagentjes felle acceleraties neerzetten. Sprinten in zijn zuiverste vorm. De auto's worden door de Forddealers aangekocht en kosten zonder BTW €23.000. In ons land zijn er al een zevental piloten ingeschreven. Daaronder zijn Ayrton en Yannick Redant, zonen van Bert Redant. Hun "broedersstrijd" zullen ze leveren in de respectievelijke nummers #18 en #12.(wr)
De verdere kalender zoals die er op dit ogenblik uitziet:
Viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel heeft in zijn Ferrari tijdens de tweede vrije oefeningen de puntjes op de beroemde "i" gezet door met 1'31"261 de snelste tijd te rijden. Tweede werd zijn teamgenoot Kimi Räikkönen. De sessie verliep weer niet normaal want met nog een half uur te rijden, crashte Romain Grosjean met zijn Haas. Het was geenszins zijn schuld. Een putdeksel op de piste was losgekomen en vernielde het techterachterwil van de Fransman waarna hij zwaar crashte tegen de muur in Turn 13. De koersdirectie nam direct de beslissing met de rode vlag de FP2 te stoppen. Morgenochtend gaat de FP3 door en daarna de qualificaties voor de "pole". Het duel Hamilton - Vettel staat centraal in deze GP.(Walter Rombauts)