NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • HOE ALONSO EEN PENALTY VERMEED TIJDENS EEN PITSOP
  • SLECHTS VIER WERELDKAMPIOENEN F1 WONNEN DE 24 UREN VAN LE MANS
  • TOYOTA VOLBRACHT MET ALONSO, BUEMI, NAKAJIMA DE KRACHTTOER IN LE MANS
  • WAAROM TOYOTA KWETSBAAR BLIJFT IN DE RESTERENDE TIJD IN LE MANS
  • GEVAARLIJK DUEL TUSSEN LEIDENDE TOYOTA'S BEHEERST LE MANS
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    24-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belangrijke onderscheiding voor nieuwe Subaru Outback

     

    Eén van de paradepaarden van Subaru, de gloednieuwe Subaru Outback, heeft in de Verenigde Staten een belangrijke onderscheiding gekregen. Het gezaghebbende tijdschrift Motor Trend kende de Outback de eervolle titel 'Sport Utility of the Year 2010' toe. En dat terwijl deze onderscheiding vorig jaar ook al werd binnengehaald door Subaru, namelijk met de Forester!

    Volgens het uitvoerige juryrapport van Motor Trend beschikt de nieuwe Subaru Outback over "een unieke combinatie van comfort, efficiency en veelzijdigheid". Motor Trend roemt de auto bovendien om zijn "doordachte techniek, uitrusting en competitieve prijs".

    Outback als icoon

    Subaru of America-topman Thomas J. Doll reageerde uiteraard laaiend enthousiast op de toekenning van de jaarprijs aan de Subaru Outback. "Het is voor de tweede achtereenvolgende maal dat een van onze auto's door Motor Trend tot ‘Sport Utility van het Jaar’ is uitgeroepen. Het winnen van deze onderscheiding in 2009 was al geweldig. Dat we de titel nu opnieuw krijgen voor de Subaru Outback hadden zelfs wij niet durven dromen. De Outback was al een icoon als het gaat om zijn prestaties op velerlei gebied en is het eerste échte alternatief voor grote SUV's. In de nieuwste uitvoering heeft Subaru de auto wederom op tal van punten weten te verbeteren".

    ‘Top Performing Automaker’ in de VS

    Afgezien van de toegekende onderscheidingen heeft Subaru-topman Doll sowieso alle reden om met een goed gevoel op de achterliggende periode terug te kijken. Subaru was in de Verenigde Staten, in een sterk teruglopende markt, 'top performing automaker' (best presterende merk). Volgens Doll had dit niet alleen te maken met de kwaliteit en prestaties van zijn producten, maar ook met de bevlogenheid van het dealernetwerk. Thomas J. Doll: "Het zal duidelijk zijn dat de twee achtereenvolgende prijzen van Motor Trend sterk bijdragen aan onze toch al ijzersterke reputatiein de V.S.".

    Uitgebreide serie proeven

    Het testteam van het Amerikaanse autotijdschrift onderwerpt alle in de afgelopen twaalf maanden geïntroduceerde nieuwe en ingrijpend vernieuwde auto's aan een serie proeven. Hierbij komen niet alleen factoren als de rij- en remeigenschappen en de prestaties op velerlei gebied aan de orde, maar moeten de modellen zich ook bewijzen tijdens een driedaags testprogramma op de normale weg en een serie proeven op onverhard wegdek.

    Ook al 'Top Safety Pick' voor veiligheid

    De onderscheiding 'Sport Utility of the Year 2010' volgt opmerkelijk snel na de aan de nieuwe Outback toegekende titel 'Top Safety Pick'. Deze prijs, toegekend door het zeer gerespecteerdeAmerikaanse Insurance Institute of Highway Safety (IIHS), viel de auto ten deel vanwege zijn hoge veiligheidsniveau. Ook het IIHS kon na vele botsproeven niet anders dan concluderen dat de nieuwe Outback een absoluut topproduct is.

    Introductie in de BeLux landen

    Eerder deze maand vond in België en Luxemburg de marktintroductie plaats van zowel de Subaru Outback als de Legacy en de nieuwe auto’s zijn inmiddels bij de Subaru-dealers te bewonderen. Ook de Legacy is op het gebied van veiligheid al onderscheiden, want het nieuwe Touring Wagonmodel werd een maximale 5-sterrenscore in de meest recente EuroNCAP-veiligheidstest toegekend.(jd/Foto:Subaru)

    24-10-2009 om 18:48 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Cruze trapt races af in Azië met WTCC-race in Japan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het World Touring Car Championship 2009 gaat zijn laatste fase in, nu de teams, auto’s en rijders het vizier richten op Japan voor de eerste van twee Aziatische ronden waarmee het seizoen wordt afgesloten. Dit wordt het tweede jaar dat het WTCC Japan aandoet, waar de fans de klasse vorig jaar warm verwelkomden. Het Okayama International Circuit, dat gelegen is in een heuvelachtige en afgelegen regio op het eiland Honshu en waar voorheen tevens de F1 Pacific Grand Prix werd verreden, dient opnieuw als toneel voor het raceweekend, waarin ook de Asian Le Mans Series in actie komt.

    De Chevrolet Cruze betreedt in Japan opnieuw ‘onbekend terrein’, omdat dit de eerste keer wordt dat de nieuwe auto op een Japans circuit zal racen. Een situatie overigens waarmee het team dit seizoen goed heeft leren omgaan. Okayama is echter geen gemakkelijk circuit en de veranderlijke weerscondities zouden hier net als vorig jaar een cruciale rol kunnen spelen. Het team heeft volop gebruikgemaakt van de vier weken na de laatste Europese race en heeft getest in de Algarve, op Pembrey en op Jerez om verder te werken aan de balans en set-up van de Cruze.

    Het zijn drukke tijden in de toerwagenracerij, want terwijl het WTCC op weg is naar Japan, strijden een aantal van de beste teams en coureurs uit de diverse nationale S2000-kampioenschappen komend weekend om de ETCC-titel. Ditmaal vinden de twee traditionele ETCC-finaleraces plaats in Portugal, op het Braga-circuit, in het noorden van het land. Chevrolet Denemarken-coureur Michel Nykjær zal zijn titel verdedigen achter het stuur van de Chevrolet Nubira, enkele weken nadat hij het Deense DTC-kampioenschap op zijn naam schreef. Naast de rijder van Perfection Racing nemen nog vier Nubira’s aan de race deel: BTCC-coureur Harry Vaulkhard en de jonge Portugees Félix Duarte da Costa besturen de auto’s van Bamboo Engineering, terwijl de voormalige ADAC-Procar-kampioen Vincent Radermecker uit België en José Monroy de twee auto’s van Maurer Motorsport zullen vertegenwoordigen.

    Rob Huff: “Afgelopen maandag en dinsdag heb ik in Jerez getest, als onderdeel van een ontwikkelingsprogramma dat voor de Cruze is opgezet. Het was een vruchtbare tweedaagse sessie, onder perfecte omstandigheden. We hebben zo’n 500 kilometer gereden en gewerkt aan de set-up en aan de voorwiel- en achterwielophanging. Komend weekend vlieg ik naar Japan en alvorens naar Okayama door te vliegen zal ik samen met Alain en Nicola enkele dagen in Tokyo doorbrengen.”

    Alain Menu: “Het is lastig om een voorspelling te doen met betrekking tot Okayama, omdat we daar met de Cruze nog nooit gereden hebben. Okayama is een bijzonder circuit, anders dan alle andere, en zeer uitdagend met technische stukken. Het eerste deel is vrij snel, maar het belangrijkste deel is de tweede sectie, met langzame bochten waar je veel tijd kunt verliezen. Het vinden van de juiste balans is niet gemakkelijk, ook omdat je er in deze tijd van het jaar zeker van kunt zijn dat het in ieder geval wel een keer gaat regenen.”

    Nicola Larini: “Na een maand zonder raceactiviteiten sta ik te popelen om weer achter het stuur te kruipen. Er zijn veel onbekende factoren gelinkt aan Okayama, maar het is een circuit dat me ligt. Ik ga er dan ook naartoe met dezelfde instelling als altijd en heb vertrouwen dat we hier een goed resultaat neer kunnen zetten. Mijn doel voor deze laatste vier races van het seizoen is om in ieder geval één overwinning te behalen, om de pech van dit seizoen te compenseren.”

    Mark Busfield: “Voor alle WTCC-teams staat Okayama synoniem aan logistieke uitdagingen. Na de race in Imola zijn de auto’s direct in zeecontainers op schepen geladen voor de lange reis naar Japan, en op dit moment zijn ze over land op weg naar Okayama. Ons team, bestaande uit ongeveer twintig mensen, vliegt er dit weekend naartoe, om de auto’s op te bouwen en te repareren. De coureurs en de overige teamleden arriveren medio volgende week. Ter plekke kunnen we rekenen op assistentie van lokale medewerkers, die ons zullen helpen bij de logistiek en voor het geval we onderdelen moeten maken of spuitwerk moeten doen. Waarvan we uiteraard hopen dat dat niet nodig zal zijn. In Macau volgen we hetzelfde traject.”

    Eric Nève: “Hoewel het een lange reis is vanuit Europa, is het altijd plezierig om in Japan te zijn en te zien hoe populair racen hier is. Het WTCC is hier in Okayama vorig jaar warm onthaald en ik ben er zeker van dat dat nu niet anders zal zijn. Ons doel is om hier zoveel mogelijk punten te scoren en alle kansen die ons geboden worden, te benutten.”(jd/Foto:Chevrolet)

    24-10-2009 om 18:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Umicar Inspire rijdt nu in World Solar Challenge in Australië
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Umicar Inspire is één van de bijzonderste kanshebbers op de overwinning in de World Solar Challenge in Australië. Het is een wedstrijd die van Darwin over 3000 km naar Adelaïde voert. Achtendertig zonnewagens nemen er aan deel. CleanWeek2020 had een gesprek met Toon Reynders, hoofd van de marketing, een babbel over hoe de "Inspire" precies in elkaar zit en wat er zo nog al komt bij kijken. Vooral de batterij onderscheidt zich van degenen die we "gewoon" zijn. Het is dus geen Lithium-Ion-batterij, maar een Lithium-Polymeer (Li-Po).

    "Dat komt", zegt Toon, "omdat die een hoge energiedichtheid hebben én daarbij een laag gewicht. In de "Inspire" hebben we 25 kg zonnecellen die een totale energie-inhoud hebben van 5kWh. Omdat deze batterijen zeer explosief kunnen zijn wanneer ze niet op de juiste manier worden gebruikt, worden ze permanent gecontroleerd. We doen dat met een door de Hogeschool van Leuven zelf ontworpen Batterij Management Systeem (BMS). Deze controle-unit meet ononderbroken de temperatuur en spanning van elke cel. Maar ook hoeveelheid energie die er nog in zit."

    "Die batterijen drijven een 3-fasige wisselstroomotor van CSIRO aan zonder borstels die aangestuurd wordt door door een Wavesculptor motorcontroller. De motor zit in het achterwiel (de Inspire heeft twee wielen voor- en één achteraan). De motor heeft een spoel als stator. Hierdoor wordt een wisselstroom gestuurd die de magneten (rotor) doen draaien."

    "De zonnecellen die de Groep T van de Hogeschool van Leuven gebruikt zijn van het triple-junction gallium arsenide materiaal en komen van Spectrola in Amerika, opgebouwd op een germanium substraat van Umicore in België. Dit soort cellen wordt vooral in ruimtetoepassingen gebruikt, zoals satellieten en maanlanders. Op de Umicar, zoals die onder de Australische zon rijdt, liggen 3108 cellen met een totale oppervlakte van 6 m2. Een deel van de cellen ligt naast elkaar en een ander deel is geshingled waarbij ze een klein beetje over elkaar schuiven om een maximaal redement te bekomen."

    "Tot slot zijn al onze zonnecellen ge-encapsuleerd. Dat betekent dat we ze in een speciale folie gaan inpakken om ze te beschermen tegen stof en kleine beschadigingen. Maar toch blijven ze zeer gevoelig ! Deze folie heeft nog een bijkomend voordeel. Bovenop de folie is een microstructuur van pyramides aangebracht. Deze breken het licht als het onder een hoek invalt en zorgen er zo toch voor dat het licht loodrecht op de cel terecht komt. Dat is bij dit type van cellen heel belangrijk.", besluit Toon Reynders.(wr)

    23-10-2009 om 16:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Louis Chevrolet, het verhaal van iemand die nooit opgaf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Morgen 23 oktober 2009 ligt het elfde dossier van Michel Vaillant in de boekhandel. Het is getekend door Jean Graton en de kennismaterie is bij elkaar geschreven door Pierre Van Vliet. Deze Franstalige autosportjournalist behoort samen met Christian Lahaye en Michel Lizin tot de drie pioniers-musketiers van AutoHebdoBelgique. Pierre Van Vliet is bijzonder nauw verbonden met het huidige Chevroletteam in het World Touring Car Championship (WTCC) dat wordt gedirigeerd door de ook al legendarische figuur Eric Nève. Ray Mallock in Engeland zorgt voor de preparatie van de bolide's en Nico Larini, Alain Menu en Rob Huff rijden ze vaak naar een overwinning.

    Het boek gaat over het leven en werk van Louis Chevrolet. Pierre Van Vliet vertelt hoe de pionier uit Zwitserland naar Amerika emmigreerde om daar zijn geluk te beproeven. Als zoon van een befaamd Zwitsers horlogemaker had hij de passie voor techniek maar niet de zakelijke instincten. Nadat Louis Chevrolet zijn merk oprichtte met Durant geraakte hij op een moment alles kwijt en kon terecht als...mecanicien bij...Chevrolet. Hij was mecanicien, coureur en vooral een groot mens. Onder het motto "het is altijd te vroeg om op te geven" maakte hij van zijn leven nog een succesverhaal. Met de magistraliteit van Jean Graton en de vloeiende, vertellende pen van Pierre Van Vliet, hebben beiden gezorgd dat dit boek niet mag ontbreken in de boekenkast en het hart van iedereen die zegt van autohelden te houden.(Tekst:Walter Rombauts/FotoCover:Jean Graton)

    22-10-2009 om 17:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mazda 3 met start/stop opgenomen in MildHybrid-familie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De nieuwe Mazda 3 behoort tot de aantrekkelijke auto's van de markt. We reden de 2,0 liter benzine die voorzien is van een start/stop-systeem en een zesversnellingsbak. Het werkt geheel autonoom en bespaart 12% op het brandstofverbruik maar vraagt eveneens oplettendheid van de bestuurder, zowel in rijgewoonte als naar de verkeerstroom toe. Mazda ontwikkelde een systeem waarbij de herstart door het hernemen van een arbeidslag wordt ingeleid. Dat is uniek op dit ogenblik. de Mazda 3 moet in drie hoofdstukken worden beschreven: de puikheid van het product op zich, de aandacht voor passieve- en actieve veiligheid alsook voor de lichtbouw en tot slot de essenties van het start/stopsysteem.

    Auto's met zo'n systeem worden gerekend tot de lichte hybrides. Ze hebben geen aparte elektromotor, maar dragen door het verminderen van het brandstofverbruik bij tot een "cleanere" wereld aan CO2. En daar gaat het ons om. CleanWeek2020, volgend jaar van 5 tot 9 mei 2010 in een heroplevend Zolder, zal hele families hybrides, elektroauto's en waterstofgiganten ontvangen. In dat groene Limburg wordt ook het World Touring Car Championship (WTCC) ontvangen. Door op E85 te rijden draagt die discipline bij tot de groenere autosport die onafwendbaar is. Maar nu stoppen in de file of het rode licht om Mazda's inventivietit te kunnen ervaren.

    Na een koude start werkt het systeem niet. Dan blijft de motor gewoon stationnair draaien. Die opwarmfase is kort, naar schatting 90". Bij de volgende stop valt de motor stil en dat geeft een rare stilte en een geïsoleerd gevoel ten opzichte van het rondom rumoerige verkeer. Héél aanvankelijk schiet de gedachte door je hoofd "zal dit wel werken als ik het koppelingspedaal weer indruk en de motor moet aanslaan binnen een tijdspanne van 0"35 ?". Je doet het en de 150 pk sterke viercilinder vermaant je met wat gebrul voor zoveel wantrouwen in de moderne techniek. Dat oplaaien van de stilstaande zuigers, drijfstangen en krukas was zo'n dertig jaar geleden "het" nadeel bij uitstek aan zo'n start/stop-systeem dat eerst door Fiat werd toegepast. Burgers vonden het maar niks om door startende motoren wakker gemaakt te worden of omgevingslawaai versterkt te weten. Fiat voerde het af, hoewel ook toen als sprake was van een grote brandstofbesparing. Op één uur stadsverkeer stond de motor van de Uno 20' in rustpositie.

    De Mazda 3 dwingt zijn bestuurder op enkele aspecten te letten. Zo komt iemand die altijd het koppelingspedaal ingedrukt houdt om bij groen licht te starten, bedrogen uit. De ontkoppeling motor/versnellingsbak moet compleet zijn om de stop te realiseren. Bij enige aarzeling - in voortkruipende files bijvoorbeeld - slaat de motor nièt af. Het moet een duidelijk afgelijnde instructie zijn om het systeem je intenties over te maken. Er zit ongetwijfeld een "fuzzy Logic" in want na honderd kilometer elkaar aan te voelen (de start/stop én de bestuurder) heeft het systeem je gekste dingen begrepen en reageert om bestwil op zijn eigenzinnige technische manier. Iets verprutsen kan je niet. Integendeel de start/stop leert je weer beter autorijden. Met puntjes op de "i" waarover het in het verkeer essentieel gaat.

    Als de motor stopt wordt de zuiger optisch tot iets meer over de helft naar beneden in de cilinder geduwd. Nog steeds optisch op tecnische tekeningen voelt het aan dat als straks de motor weer moet aanslaan door een directe injectie en ontbranding van benzine men niet genoeg werkdruk gaat krijgen op die zuiger om soepel aan te zwengelen. Bij scherper opletten ziet men dat de drihfstang op de krukastap zodanig staat tegenover de krukascenterlijn dat de grootste machtsarm ontstaat als de verbranding weer voor uitzetting van het mensgel lucht/benzine zorgt. Voor de zekerheid dat vibraties niet voor mincomfort zouden zorgen hebben de Mazda-ingenieurs de startmotor een heus kleine boog laten doorlopen om de krukas een duwtje langs de kruakastap te geven. Misschien niet écht nodig, maar zekerheid is een plezierig gevoel. De Mazda-technici daar in het verre Hiroshima hebben zich dat comfort cadeau gedaan. De zuiger vetrekt vanuit zo'n positie - eigenlijk nogal laag in de cilinder - dat men aan een "slappe" arbeidslag denkt. Maar het blijkt genoeg te zijn aan werkdruk opdat het Onderste Dode Punt vlot genomen wordt en de afgewerkte gassen uitgestoten worden. Dan is de zuiger weer aanbeland in zijn normale Bovenste Dode Punt en kan de aanzuigslag beginnen "to the next stop-exercice". Dit even logische als eigenzinnige proces maakt deze Mazda 3 MildHybrid momenteel uniek.(wr)



    21-10-2009 om 14:11 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benjamin Bailly naar Motorland in Aragon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ook Benjamin Bailly wist zich nog voor het einde van de competitie in het Italiaanse Monza te verzekeren van de grootste beker in de Formul’Academy Euro Series. Met de titel op zak wil de Luikenaar in de finale in het Spaanse Motorland Aragon in schoonheid eindigen. Dat wil zeggen even sterk presteren als wat hij in Italië deed en dat waren twee snelste trainingstijden en twee overwinningen !

    Vijf overwinningen in twaalf wedstrijden. Benjamin Bailly bleef niet bij de pakken zitten in zijn eerste seizoen in de éénzitterij. Als laureaat van het RACB National Team toonde de Luikenaar meteen zijn klasse en ging volwassen te werk. Slechts één keer diende hij op te geven, maar hij pakte in andere belangrijke afspraken kostbare punten. Op 4 oktober was hij de 17de piloot die zich wist op te werken in deze visvijver van jong talent. Hij was tevens de eerste niet-Fransman die de kroon behaalde in de Formul’Academy Euro Series!

    "Het is zeer aangenaam om de laatste meeting aan te vatten zonder druk op de schouders," legt hij uit. "In Monza bereikte ik met het behalen van de titel het vooropgestelde doel. Ik wil dit weekend dan ook mijn titel alle eer aandoen door hoog te finishen in het reeds beroemde Motorland Aragon. In Italië beleefde ik een perfect weekend : ik tekende twee keer voor de pole positie en won de twee wedstrijden. Ik reken erop om dezelfde prestatie te behalen in Spanje."

    Zoals gewoonlijk zette Benjamin zich voor een computerscherm om het circuit aan de hand van opgenomen beelden te leren kennen. Deze keer diende hij zich evenwel te bedienen van andere middelen om beelden in het geheugen op te slaan.

    "Ik heb op internet enkele video’s gevonden, maar niet zoveel als wat anders het geval is. Begrijpelijk, als je weet dat dit indrukwekkend geheel pas recent werd geopend. Ik ga daarom één dag eerder vertrekken en het circuit te voet, met de fiets of de motor verkennen. Dit soort voorbereiding laat zich altijd gevoelen tijdens de eerste vrije trainingen. Ik kan mij dan concentreren op het besturen van de éénzitter en dien niet uit te kijken hoe het tracé ligt."

    De onderlinge sfeer tussen de rijders van het RACB National Team is altijd opperbest en dus zal Benjamin Bailly zeker de tijd nemen om een kijkje te gaan nemen in de paddock van de Formula Renault 3.5 : "Bertrand Baguette is immers ook van de partij dit weekend in het kader van de World Series by Renault. Gezien hij voor mij aan het werk gaat, heeft hij mij voorgesteld om alle mogelijke informatie door te spelen, alvorens ik aan de beurt ben. Ik kan hem niet genoeg bedanken voor dit gebaar !"

    Het seizoen eindigt niet op zondag voor Benjamin Bailly. In het kader van tests die aangeboden worden door de Auto Sport Academy en Renault Sport Technologies kan de vertegenwoordiger van het RACB National Team maandag proefdraaien in een Formula Renault 2.0 van het team Pole Service. En woensdag 28 oktober gaat Benjamin aan het werk op het circuit van Val de Vienne achter het stuur van een Formule 3 van het team van Signature. Om maar te zeggen dat die roodharige Benjamin nog zonnige uren te wachten staan ! (RACB/Foto:Fred Bayet)

    21-10-2009 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!