Magna Steyr produceert Soft-Top voor Nissan Murano
Het soft-top-systeem van de Nissan Murano Cross Cabriolet wordt door drie eenheden van Magna gemaakt. De auto is recent voorgesteld als typisch product voor de Noord-Amerikaanse markt. Deze auto is het resultaat van een internationale samenwerking tussen Magna Steyr wiens ingenieurs het kernontwerp leveren en drie technische teams in drie locaties wijden zich aan de afwerking.
Het daksysteem werd ontwikkeld door een projectteam in Noord-Amerika. Het stoffen dak wordt gemaakt in Toluca in Mexico en de finale afwerking gebeurt in de Tochigi Prefecture in Japan. Magna Steyr werkt in onze Atsugi Nissan Technical Center in de Murano Project Room, zij aan zij met met team dat belast t het team dat de hele auto bouwt, zegt Christopher Reed, de Nissan-chef die verantwoordelijk is voor de nieuwe Murano. De real-time communicatie tussen de teams onderling leidt tot het succes van de Murano Soft-Top, voegde hij er nog aan toe.(wr)
Alliantie Renault-Nissan brengt nul-emissie in Knokke
Gisteren heeft de burgemeester van Knokke-Heist, Leopold Lippens, de sleutels in ontvangst genomen van een 100% elektrische Nissan Leaf om hem te testen in de stad. Gelijktijdig ondertekende de Alliantie Renault-Nissan een samenwerkings-overeenkomst met de stad Knokke-Heist voor het gezamelijke promoten van voertuigen met een nul-uitstoot in België.
In het kader van deze overeenkomst zal de Alliantie een volledig gamma 100% elektrische voertuigen ter beschikking stellen van particuliere klanten. De actie start in de herfst met de Nissan Leaf die kort daarna zal worden gevolgd door de elektrische voertuigen van Renault, zoals daar zijn de Twizy, de Fluence en weldra ook de Kangoo die in Maubeuge wordt gefabriceerd.De Alliantie zal ook de beste oplaadstructuur voor de autos helpen bepalen.
Leopold Lippens zei in zijn toespraak dat de stad Knokke-Heist verschillende financiële en niet-financiële stimuleringsmaatregelen zal onderzoeken om de inburgering van elektrische voertuigen in zijn stad te versnellen. Daartoe behoren o.a. kortingen op parkeertickets, preferentiële toegang tot autovrije zones en de ontwikkeling van de oplaadstructuur. Afhankelijk van het elektriciteitstarief de oplaadtijd, de rijstijl van de bestuurder en de belading van het voertuig zal rijden met de Nissan Leaf minder dan 1,5 per 100 km kosten. Zo wordt geschat.(wr/Fotos:Renault)