Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    28-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HALMILTON WON NIPT VAN VERSTAPPEN DIE EVEN BUITEN LIJNTJES KLEURDE

    Bij de aanvang van de 50ste van 56 ronden ontspon zich een duel tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton die alle andere anekdoten in de race deed vergeten. De Red Bull-Honda coureur had alle drie de vrije trainingen gewonnen, de pole-position behaald en snelst startte en het éénderde van de GP van Bahrein aan de leiding gereden. In de laatste zes ronden waren Lewis en Max bij elkaar. Allebei op harde banden, die van Hamilton net iets meer versleten. Max Verstappen veroverde snelste ronde na snelste ronde en ging de zevenvoudige wereldkampioen voorbij in de vierde bocht. Op weg naar de zege in de GP van Bahrein.

    Maar Lewis Hamilton bleef natuurlijk aanklampen. Daardoor moest Max het beste van zichzelf en de Red Bull blijven geven.  In die overwinningsrush reed hij even met de vier wielen bij het uitkomen van de vierde bocht buiten de lijnen van de piste. Max realiseerde zich onmiddellijk dat hij daarvoor na de race kon worden bestraft en loste direct gas om zo Lewis Hamilton weer de leiding te geven. Nu gebiedt de eerlijkheid dat Lewis veel vroeger in de wedstrijd dat Leis dat liefst 34 ronden daar deed... Maar niet in een duelfase zoals deze met Max Verstappen.

    De Brit was toen ongenaakbaar voor Max Verstappen, die weliswaar als zijn schaduw achter hem reed. Louis Hamilton scoorde vandaag zijn 96ste GP-zege. Daarnaast brak Hamilton ook het record van Michaël Schumacher door 5129 ronden in de GP's aan de leiding te rijden. Max Verstappen's reactie om Hamilton terug voorbij te laten kwam op bevel van de racedirectie. Daartegenover had Max een andere theorie. Hij zei: "Als je me had laten doorrijden kon ik in de resterende ronden nog wel minstens 5" voorsprong genomen hebben, genoeg om de steward-straf te ondergaan en nog te winnen !!!" Red Bull teambaas Christian Horner repliceerde hierop dat de koersdirectie die beslissing had bevolen... Stof tot napraten...

    Wie de echte triestigheden van deze eerste GP wil weten: Nikita Mazepin (Haas) knalde al in de eerste ronde op de muur met Safety Car als gevolg. Mick Schumacher (Haas) ging ook in de fout, Fernando Alonso (Alpine) gaf op in ronde 34 met defecte achterremmen, Perez vertrok vanuit de pits nadat de Red Bull aan de start in het gras bleef staan en het veld verplichtte een tweede formatieronde te rijden eer zijn auto weggetakeld was. Maar de Mexicaan werd nog eervol vijfde. Ocon en Vettel botsten nog, de Dutser speelde overigens maar een bescheiden rol met zijn nieuwe Aston Martin. De volgende GP gaat door op 18 april a.s. in Imola. Hamilton en Verstappen voeren ook daar de affiche aan (Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1 h 32'03"897

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)              1 h 32'04"642

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1 h 32'41"280

    4. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)             1 h 32'50"363

    5. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                   1 h 32'55"944

    28-03-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN HOUDT 13 WERELDTITELS ACHTER ZICH MET POLE IN BAHREIN

    Nadat Max Verstappen in de drie vrije oefeningen de snelste was, heeft hij nu ook in 1'28"997 de pole-position veroverd voor de GP van Bahrein die morgen het F1-seizoen 2021 opent. De frustratie bij Hamilton was zo groot dat hij op de ereparking van de kwalificaties zijn Mercedes met het bordje "2" vooruit reed, zodat Max' Red Bull achter de "1" optisch tweede kwam te staan. Een grapje wellicht. Maar de Limburger hield in deze kwalificaties wel 13 wereldtitels achter zich: Hamilton 7, Vettel 4, Alonso 2 en Räikönen 1. Het is duidelijk dat er zich in het "overgangsjaar" van de F1 naar 2022 een machtswissel is aan het afspelen.

    Vettel geraakte niet in Q2, Mick Schumacher ook niet. De bliksemsnelle nieuwkomer, de Japanner Yuki Tsunoda bleef plakken in de Q2. Iets wat Sergio Perez met zijn Red Bull-Honda ook overkwam. Waarvan Pierre Gasly in de AlpTauri-Honda dankbaar gebruik zal maken om er de aandacht op te vestigen. Zodat de vraag rijst, waarom Pierre Gasly niet bij Red Bull zit en Perez wel. Morgen staat de openingswedstrijd van het seizoen 2021 als wereld-affiche aangekondigd. Het titanenduel tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton, tussen Red Bull-Honda en Mercedes.(Walter Rombauts)

    Kwalificatie:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                   1'28"997

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                             1'29"385

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                              1'29"586

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                                 1'29"678

    5. Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda)                     1'29"809

    27-03-2021 om 20:01 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN DERDE DAG OP RIJ SNELSTE IN BAHREIN IN FP3

    Lewis Hamilton en Valtteri Bottas voelen zich opnieuw thuis in de Mercedes W12 en de zevenvoudige wereldkampioen pikte de P1 weg toen er nog 14' te rijden in 1'31"316. Daarmee verbeterde hij de tijd van ploegmaat Valtteri Bottas die 1'31"855 liet opschrijven. Eveneens op zachte banden. Met nog 8' te gaan reed Max Verstappen buiten, ook op softs...Na een perfecte ronde zette hij de chrono op 1'30"577. Goed voor een derde dag op rij de snelste te zijn in de vrije trainingen.De Fransman Pierre Gasly kon zich  met 1'32"321 nog tussen Hamilton en Bottas wringen Bottas. Straks zal in de kwalificaties voor de eerste pole van het seizoen de spannin te snijden zijn. Met als affiche Red Bull-Honda tegen Mercedes.(wr)

    FP3:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)           1'30"577

    2. Lewis Hamilton (MercedesW12)              1'31"316

    3. Pierre Gasley (AlphaTauri-Honda)           1'31"583

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                      1'31"855

    5. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                1'31"908

    14. Sebastien Vettel

    15. Fernando Alonso

    18. Mick Schumacher

    19. Nikita Mazepin

    27-03-2021 om 14:30 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN OOK IN FP2 SNELST MET RED BULL-HONDA

    Wie denk dat de Formule 1's dit jaar alleen een zware aerogynamische ingreep hebben gehad door de wagenvloer achteraan aan iedere zijde met 100 mm te versmallen, diagonaal toelopend net voor de achterbanden, die vergist zicht. Door het FIA-reglement dat 10% minder downforce beoogt hebben de aerodynamica-ingenieurs, de designers, een moeilijke klus gekregen omdat eigenlijk de hele bolide vanaf het front tot de achterzijde is moeten herdacht worden. Max Verstappen, die vandaag twee keer snelst was, heeft in Adrian Newey een godengeschenk gekregen. Dat heeft Alpine F1 met Alonso niet. De alom zichzelf overprijzende Spanjaard reed de 16de tijd en ploegmaat Esteban Ocon de 11de... Mick Schumacher met de Haas Ferrari 18de. Carlos Sainz jr. zette de Ferrari SF21 op de vierde plaats. Of de ingewikkelde ophanging van de achtervleugels daar voor iets tussen zit is niet bekend.

    Wellicht is Newey de meest pientere, de simpel denkende die nog alles eerst schetst alvorens hij de CAD laat spreken in de fabriek. Alle teams hebben kleine nieuwe luchtstroom-attributen moeten zoeken om de gedaalde wegvastheid wat terug te winnen. Morgen is er de derde vrije oefening en daarna de kwalificaties. Zondag wordt de eerste van drieëntwintig GP's voor het WK F1 in het sppokjaar 2021 gereden. Als je in dat milieu moet arbeiden, als wat dan ook, stel je trouwplannen maar uit tot aan je pensioen. Want je bent nooit meer thuis. Dames hebben iets meer nodig dan afstandsliefde. (Walter Rombauts)

    FP2:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                           1'30"847

    2. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)                          1'30"942

    3. Lewis Hamilton  (Mercedes)                                    1'31"082

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                                             1'31"127

    5. Valtteri Bottas (Mercedes)                                      1'31"218

    26-03-2021 om 17:40 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE ZET DOOR NAAR SYNTHETISCHE BRANDSTOF

    In de Formule 1 zoekt men koortsachtig naar een groene tint. Zeker als in 2025 nieuwe motoren de huidige 1,6 liter V6 Turbo Hybrid's moeten vervangen. Op het eerste gezicht wil de F1 heuse verbrandingsmotoren behouden. Zoals bekend wordenverbrandingsmotoren politiek gehekeld omwille van hun CO²-uitstoot en Nox bij dieselmotoren. Porsche ziet een kans om dat milieuvriendelijk aspect aan de F1 toe te voegen en dat te koppelen aan een terugkeer in de Formule 1 tegen 2026. Het gaat om synthetische brandstof die neutraal zou zijn omdat Porsche, in samenwerking met Exxon en Siemens CO² uit de lucht wil halen en die met waterstof en methanol tot synthetische brandstof wil krijgen. De uitstoot van de motor op deze brandstof is neutraal omdat er evenveel CO² afgegeven wordt als er uit de lucht is gehaald.

    Porsche wil dus de waterstof groen winnen en zijn daarvoor met Siemens en Exxon een productie-eenheid aan het bouwen in Chili, op een plaats waar altijd veel windkracht woedt. De constructeur uit Weissach is zich bewust dat het een grote uitdaging is, maar tevens zou die synthetische brandstof de "overleving" van de nu 130 jaar oude verbrandingsmotor betekenen. Politieke- en milieukritieken zullen als sneeuw voor de zon wegsmelten. Porsche wil de brandstof eerst in de autosport zien, lees: Le Mans en F1, om ze daarna beschikbaar te maken - eerst tegen een zacht prijsje plusminus €10 per liter - voor de Porschebezitters van bijvoorbeeld een juweel als de 911 Carrera met zijn zescilinder boxermotor van 3 liter.

    In heel deze context moet ook Mazda worden genoemd. Niet alleen omdat het merk uit Hiroshima in 1991 als eerste Japanse auto met een rotary-engine (de oer-Wankel) de 24 Uren van Le Mans won met Gachot, Weidler en Herbert, maar vooral omdat Mazda erin is geslaagd de dieseltechniek op een benzinemotor toe te passen. De naam van hun techniek is bekend als SkyActiv-X-motor. Ze hebben in die motoren de compressieverhouding zo hoog kunnen leggen dat de benzine niet door een bougie moet worden ontstoken maar door de druk een zelfontbranding ontstaat. Net zoals Rudolf Diesel zijn principe de autogeschiedenis drastisch heeft beïnvloed. Door die ingreep heeft Mazda een lager verbruik gescoord en dus minder schadelijke uitstoot. Overigens is Mazda ook klaar met waterstof. Waarmee misschien Felix Wankel zijn historische roterende motor opnieuw een kans krijgt. In die motor is de afdichting tussen stator en rotor altijd de nachtmerrie geweest van Kenichi Yamamoto, de Japanse top-ingenieur, die de uitdaging aanging om de "Wankel" door te ontwikkelen.

    Dat Pierre Dieudonné en Tom Walkinshaw in 1981 ook de 24 Uren van Francorchamps wonnen met een RX7 gaf Kenichi Yamamoto - fervent popmuziekliefhebber - de koppigheid om door te gaan. Daarmee is zowat alles gezegd om de verdediging van de ouwe getrouwe verbrandingsmotor vanaf nu au sérieux te nemen. Als je Porsche zegt, wordt het ernst. Alleen onderschatten hun verkooppunten de mogelijke technische kennis van hun cliënteel. Een gedetailleerde technische fiche van o.a. hun motoren, turbo's en transmissies zoals ze in het onvolprezen "Auto Motor und Sport" verschijnen, om die te bekomen moet je bijna regelrechte afstammeling van wijlen Ferdinand Piëch, wijlen Roland d'Ieteren of misschien Philippe Casse zijn. Bij Mazda ligt dat anders. De Japanners vinden net die vrijgave van hun vernuft voor hun cliënteel het essentieel plezier om goed auto te rijden. Te begrijpen waarom dingen gebeuren als men gas geeft, remt of walsend door de bergbochten rijdt. Verstandig, plezant, maar niet vonkend. Daarom verwijdert Mazda de bougie uit hun SkyActiv-X-motor. Dit laatste is enkel symbolisch bedoeld. De strijd van de bestaande pure auto tegenover de computerauto zoals Elon Musk die ziet blijft boeiend om volgen. Het leven is te kort om daar eeuwig blijven van te genieten...(Walter Rombauts/Foto: Porsche, Mazda)

    Bijlagen:
    Jacky Ickx 75 jaar Belgian Legend Edition 2120 1 - kopie.jpg (168.3 KB)   

    26-03-2021 om 15:06 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL-HONDA - SNELST IN FP1 IN BAHREIN

    Naar het einde toe van de eerste vrije oefeningen voor de GP van Bahrein leek het erop dat de Fin Valtteri Bottas (Mercedes) de eer zou opstrijken het snelst te zijn. Maar dan reed Max Verstappen met zijn Red Bull-Honda een "kanontijd" van 1'31"394 waarmee de tijd van Bottas van 1'31"692 hem naar de tweede plek verwees. Jonge snaak Lando Norris in de Mc Laren-Mercedes werd derde, de zevenvoudige wereldkampioen Lewis Hamilton vierde.

    De nieuwkomers mengden zich niet vooraan. Mick Schumacher zette zijn Haas-Ferrari op de 19de plaats. Vettel kon zijn "Honey Rider" niet verder krijgen dan 12de maar ging wel ploegmaat Lance Stroll in de gelijke Aston Martin-Mercedes vooraf. Het moet gezegd dat deze FP1 elatief moet worden gezien. Het is maar een circuitproefbeetje. Straks in de FP2 zullen al ernstiger aspecten worden gezien. Zoals of Fernando Alonso - nu 16de - zijn Alpine-Renault naar de spits kan brengen. Op zijn gekende grootspraak afgaande "ik ben beter dan Hamilton en Verstappen te tesamen" moet er straks vanuit Alpine vuurwerk komen. (Walter Rombauts)

    FP1:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                1'31"394

    2. Valtteri Bottas (Mercedes W12)                    1'31"692

    3. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)               1'31"897

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1'31"921

    5. Charles Leclerc (Ferrari)                              1'31"993

    Bijlagen:
    Max Verstappen, dit jaar de verwachte kampioen 24221.jpg (69 KB)   

    26-03-2021 om 14:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ADRIAN NEWEY LIEP ALLE KRINGWINKELS AF EN VOND NIET WAT HIJ ZOCHT

    Top-racewagendesigner Gordon Murray is verlost van de F1-reglementen. In zijn creativiteit ontstond een Mc Laren die een "tribute" is aan het monumentale van de mens en coureur die drievoudig wereldkampioen Niki Lauda was. Maar zijn evenknie, de geniale Andrew Newey heeft kopzorgen rond de aerodynamica van de Red Bull-Honda waarmee Max Verstappen wordt verwacht Lewis Hamilton te verslaan in dit seizoen. Het venijn zit hem in de licht gewijzigde aerodynamische voorschriften waarmee de FIA en ook de FOM de topsnelheden van de auto's wil afremmen.

    Die worden nu toch soms tegen 354 k/h opgetekend. Dat is leuk om weten, maar de "Fédération Internationale de l'Automobile" en het "Formule One Management" hebben 10% downforce afgepeuterd van de bolides. Dat heeft in concreto niets te maken met die topsnelheid. Maar is wel een tegemoetkoming aan bandenreus Pirelli die te kennen gaf stilaan tegen de limiet van hun racebanden-eigenschappen te zitten. Pirelli wil niet dat onderlinge duels zouden worden afgebroken door een band die het begeeft. Pirelli liet ook weten dat de  banden voor 2021 in die zin zijn geconstrueerd en 3 kg zwaarder wegen dan die van het vorige seizoen.

    Andrew Newey is duidelijk over de nieuwe aero-regels. "Er kunnen geen grote innovaties meer worden doorgevoerd. We moeten naar kleine prutsen zoeken, héél kleine details vinden en hopen dat de concurrentie die ook niet heeft gevonden. Ik heb alle kringwinkels afgelopen en niet gevonden waar ik naar zocht. Een hele industrie is op zoek naar een klein vacuüm in het reglement om die verloren downforce opnieuw op te bouwen." 

    Door de Covid 19-crisis is het echte nieuwe F1 reglement doorgeschoven naar 2022. De FIA en de FOM grepen het meest in voor 2021 op gebied van de bodemplaat die achteraan 100 mm aan weerskanten smaller wordt vanaf de achterwielen. De diffuserlengte is met 50 mm verkort. Neus en voorvleugels  zijn ook beperkter geworden. Voor de designers is de hele auto een nieuw gegeven tegenover deze van 2020, terwijl het grote publiek ervan uitgaat dat die twee dezelfden zijn. Niets is minder waar. De essentie van deze reglementsbepaling is bedoeld de vlakke vloer die toch onder een druk van 500N vorig jaar 10 mm "doorboog" en zo een licht grondeffect gaf. Nu is die maximale flexibiliteit van de autovloer beperkt tot 8 mm bij dezelfde uitgevoerde druk. Dus het zeer licht grondeffect is nog verminderd. Daar bovenop is door de smallere vloerbreedte vanaf de achterwielen en de korte diffusser het een heksentoer geworden om die "wildernis" aan luchtturbulenties vanaf de achterwielen naar de diffuser toe in juiste banen te geleiden...

    Op 26 maart a.s. beginnen de eerste vrije oefeningen voor de GP van Bahrein. Alle ingenieurs kijken met kloppend hart naar die eerste echte confrontatie. Mercedes moet het zonder het "Dual Axle Steering"-systeem stellen. Verboden door de FIA, dit terwijl het vorig jaar als onderdeel van het globale stuursysteem werd gedoogd. Insiders zeggen ook dat het is verboden om verdere kost-escalatie bij alle teams te blokkeren. Wat wel hetzelfde blijft zijn de 1,6 liter V6 Turbo Hybrid-motoren die vanaf 2014 hun intrede hebben gedaan en pas in 2025 door een nog niet exact bepaalde nieuwe verbrandingsmotor (?) zullen worden vervangen. (Walter Rombauts)

    24-03-2021 om 22:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JOHNNY DUMFRIES, WINNAAR LE MANS 1988 MET JAGUAR OVERLEDEN

    Zijn echte naam was John Colum Crichton Stuart, geboren op het Schotse eiland Bute. Hij debuteerde in de Formule 1 als ploegmaat van Ayrton Senna bij Lotus in 1986. Zijn beste resultaat was een vijfde plaats in de GP van Hongarije. Vervolgens nam hij vijf keer deel aan de 24 Uren van Le Mans. In 1988 zette hij in een Jaguar samen met de Brit Andy Wallace en de Nederlander Jan Lammers - onder regie van...Tom Walkinshaw zaliger de kroon op zijn loopbaan door de etmaalrace te winnen. Johnny Dumfries werd 62 jaar en overleed schielijk aan een korte ziekte. (wr)

    23-03-2021 om 14:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!