Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    10-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NICO ROSBERG SCOORT EERSTE SEIZOENZEGE IN GP VAN SPANJE

    De Duitser Nico Rosberg heeft alle twijfels rond hem weggereden door de GP van Spanje te winnen. Mercedes zag in de 46ste ronde ploegmaat Lewis Hamilton even aan de leiding komen, maar dat was door een bandenwissel. Rosberg beheerste de "pole", startte het snelst, en behield de 66 ronden lang de absolute controle over heel de race. Lewis Hamilton werd tweede en behoudt zijn leidersplaats in de voorlopige stand om het wereldkampioenschap. Met nog maar 20 punten voorsprong op ploegmaat Rosberg.

    Sebastien Vettel vocht als een leeuw, maar stelde vast dat "het gat" tussen Mercedes en Ferrari, waarover hij vorige week herhaaldelijk sprak, inderdaad te groot is. Ook Kimi Räikkönen bleef "haperen" achter zijn landgenoot Vallteri Bottas (Williams-Mercedes) die vierde eindigde. Max Verstappen (Toro Rosso-Renault) reed weer een prachtrace. Hij finishte elfde maar moest wel ondervinden dat zijn Spaanse ploegmaat Carlos Sainz jr  hem vooraf ging op de negende plaats... De volgende GP is deze van Monaco, waar in de straatgevechten de lange messen worden getrokken.(wr)

    10-05-2015 om 16:05 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG GEEFT HAMILTON SCHOT VOOR DE BOEG MET POLE

    Nico Rosberg heeft vandaag zijn ploegmaat Lewis Hamilton een schot voor de boeg gegeven door in de kwalicaties voor de GP van Spanje de "pole" te pakken. De tijd 1'24"681, hetzij 0,267 van een seconde sneller dan de regende wereldkampioen. Nico Rosberg liet de voorbije weken weten dat hij aan zichzelf werkte om weer op het snelheidspeil van de Brit te komen. In de derde vrije trainingen vanochtend nam hij het commando en zette dat in de kwalificaties om in deze pole-position.

    Sebastien Vettel (Ferrari) werd derde, Vallteri Bottas (Williams) vierde. Vanaf de vijfde en zesde plaats is het een revolutionnaire bedoening. De Spanjaard Carlos Sainz jr en de Nederlander (- geboren Belg) Max Verstappen met de Toro Rosso's eigende zich die respectievelijke plaatsjes op de startgrid toe. Kimi Räikkönen (Ferrari) kijkt er vanop de zevende plaats een beetje sip naar. Achtste, negende en tiende werden Daniil Kvyat (Red Bull), Felipe Massa (Williams) en Daniël Ricciardo (Red Bull).

    Fernando Alonso heeft het eigen publiek niet kunnen behagen door in de Q3 te geraken met de Mc Laren-Honda. De jonge Carlos Sainz heeft die rol nu overgenomen. Jenson Button de tweede Mc Laren-Honda ook niet kwalificeren voor het eindduel. In Q2 sneuvelden naast Alonso en Button ook Nasr, Grosjean en Maldonado.(wr)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                        1'24"681

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                     1'24"948

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                       1'25"458

    04. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)         1'25"694

    05. Carlos Sainz jr (Toro Rosso-Renault)       1'26"136

    06. Max Verstappen (Toro Rosso-Renault)     1'26"249

    07. Kimi Räikkönen (Ferrari)                        1'26"414

    08. Daniil Kvyat (Red Bull-Renault)               1'26"629

    09. Felipe Massa (Williams-Mercedes)           1'26"757

    10. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)         1'26"770

    09-05-2015 om 15:48 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG REDT ZIJN GEZICHT MET SNELSTE CHRONO IN FP3

    De derde vrije oefeningen voor de GP van Spanje die zopas zijn gereden in Barcelona hadden al wat race-allures. Ze zijn eigenlijk de voorbereiding op de kwalificaties voor de pole die straks om 14 uur aanvangen. Tot ieders verrassing - zeker die van Hamilton en Vettel - zette de Duitser Nico Rosberg met 1'26"021 de scherpste wijzerstand in zijn Mercedes. Wat een genoegdoening voor hem na alle kritische commentaar op hem in de schoot van het team. Viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel (Ferrari) reed met 1'26"177 de tweede tijd en regerend wereldkampioen Lewis Hamilton ging met 1'26"222 Kimi Räikkonen (Ferrari) vooraf en Max Verstappen reed de achtste snelste chrono in de Toro Rosso. Nog anderhalf uur geduld en dan is er de kwalificatie voor de "pole". Het is niet ondenkbaar dat Fernando Alonso (Mc Laren-Honda) de Q3 haalt. Daarnet pikte hij de zevende tijd in, alleen te danken aan eigen magistraal stuurwerk.(Walter Rombauts)

    09-05-2015 om 12:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON KRAAKT CHRONO VAN ROSBERG IN FP2 IN BARCELONA

    De tweede vrije oefeningen zijn voor regerend wereldkampioen Lewis Hamilton een formaliteit geworden. Met alle gemak zette hij nogal vlug de snelste chrono die niet meer werd verbeterd. Zelfs viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel (Ferrari) verdrong Nico Rosberg naar de derde plaats en eigende zich de tweede tijd toe.Dit is al herhaaldelijk gebeurd. De sympathieke Duitser moet stilaan gaan beseffen dat daarmee het "tableau" voor de rest van het seizoen is getekend. Overigens wil Rosberg bij Mercedes blijven in 2016, maar moet toch ook op de hoogte zijn dat Vallteri Bottas's naam de ronde doet om in de nabije toekomst een Mercedes W06, dan zal het al de "W07" of "W08" zijn. Toto Wolff, teambaas van Mercedes is namelijk de manager van de talentvolle Fin die nu bij Williams-met-een-Mercedesmotor rijdt...

    Voor de rest is er weinig over die FP2 te vertellen. Behoudens dat de Mc Laren's het beter doen. Ook dat de Australiër Daniël Ricciardo een drietal minuten voor het afvlaggen van de FP2 op mediums nog een ronde kon rijden waarin hij zijn laatste plaats op de lijst omzette in een dertiende plaats. De vorige trainingstijd van de FP1 en FP2 bracht hij met zijn Red Bull-Renault zenuwslopend door in de pits wegens een motorprobleem. Zijn Russische teammaat Daniil Kvyat in de tweede Red Bull klokte de vijfde tijd, voor een toch wel verrassend goede Max Verstappen in de Toro Rosso. Morgenochtend worden de derde vrije trainingen gereden en dan in de namiddag is er de kwalificatie voorde "pole". Nico Rosberg kan dan nog een poging doen, hoewel.(Walter Rombauts/Foto: Mercedes)

    08-05-2015 om 16:04 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG PIKT EERSTE SNELLE TIJD IN FP1 IN BARCELONA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoewel Lewis Hamilton's topsnelheid op de lange rechte rechte lijn voor de pits en tribune's 335 km/h bedroeg en die van Nico Rosberg 319 km/h, heeft de wat verbitterde Duitser de snelste tijd in de eerste vrije oefeningen uit de bochten gepuurd. Een pientere evenwichtigste balans tussen neerwaartse druk en vloeiende stroomlijn hebben hem - tot nu toe - ploegmaat Hamilton weten te strikken met een tijd van 1'26"828 over 4,655 km asfalt dat een warmte heeft had vanochtend van 20°C. Het is duidelijk dat Mercedes met de W06 de overhand houdt op Ferrari's SF15-T van Vettel en Räikkönen. Om precies zijn 1". Eén seconde is het onoverspringbare gat waarover Vettel in de vorige dagen sprak.

    Eerste vrije oefeningen: 1 Rosberg 2 Hamilton 3 Vettel 4 Räikkönen en 5 Sainz met 6 Verstappen. Deze jongste belhamels rijden in de Toro Rosso met een Renaultmotor. Ze zijn beter af dan Daniël Ricciardo in de Red Bull. Diens Renaultmotor vertikte het zogoed als heel de sessie, en pas in de laatste drie minuten kon hij met heldenstuurwerk de Red Bull op de elfde plaats zetten. Renault loopt imagoschade op, net als Honda in de Mc Laren. Wat duurt het een eeuwigheid eer Fernando Alonso "zich onder de mensen kan begeven" met die krat. De Spanjaard kan niet anders dan gefrustreerd zijn en liet dat blijken door op het einde in bocht 12 een onopzettelijke 360°-spin te maken.

    Dame Susie Wolff reed de "hele" ochtend in de Williams-Mercedes en scoorde finaal de veertiende tijd. Palmer als reserverijder bij Lotus snoepte de auto van Romain Grosjean af. De ploegmaat, de Venezolaan Pastor Maldonado, kon ongestoord verder aanklungelen. Want al heeft hij één GP hier gewonnen, globaal rijdt deze man straks al tien jaar op oliedollars uit zijn land. Waaruit mag blijken dat de F1 niet is veranderd. Valiezen, neen, boten vol geld, meestal zo zwart als de gaten in het heelal, blijft regeren. Daardoor kunnen niet "pur sang"-coureurs deelnemen aan het feest. 

    De mannen die met wit geld worden betaald voor hun talent zijn beperkt. Lewis Hamilton uiteraard, Nico Rosberg ook, Sebastien Vettel zeker, Kimi - ontdooiende ijsman - Räikkönen zeer terecht ook. De jonge gasten als Carlos Sainz en Max Verstappen zullen geen boterham te kort komen maar moeten op het miljardairschap nog wachten. Daniël Riiciardo bij Red Bull staat ook niet met lege zakken, net zo min gelukkig als Fernando Alonso die bij Ron Dennis en Eric Boulier bij Mc Laren het mooie weer zou moeten maken. Honda, waar zitten jullie ?

    Stichter Soichiro Honda zou zich in zijn graf omdraaien mocht hij deze manklopende affaire in het hiernamaals nog kunnen horen. Personenauto's maken die niet kapot gaan, waardoor de dealers hun klanten niet meer weerzien, oerkwalitatief, en dan op de F1-scène een slechte start maken. Honda heeft laten weten in 2016 competitief te zullen zijn. Straks om 14 uur zijn er de tweede vrije oefeningen (FP2) en als Hamilton zijn slippertje van vanochtend in bocht 10 niet herhaald is het denkbaar dat Nico Rosberg weer een uitvlucht moet zoeken...(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    08-05-2015 om 12:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MET DEZE CIJFERS BEGINT DE GP VAN SPANJE MET VRIJE TRAININGEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Morgenochtend sturen de F1-"goden" hun bolides aanvankelijk "schoorrijdend" over het circuit van Barcelon voor de eerste vrije traingen. 's Morgens, en na de lunch. Een coureur-met-klasse heeft na vier ronden opnieuw het ritme en zijn "repairpunten" op de omloop geassimileerd. Dan komt hij meestal de pits binnen om fijnere, meer chronogerichte afstellingen te laten doen. Niet direct om de pole, want die moet zaterdagnamiddag worden behaald. Wèl om te experimteren. Met volle tanks, met maar enkele kilogram benzine, met god-weet-welke banden. Onderling begint in die eerste vrije traingen al de onderlinge misleidingsspelletjes tussen de teams. De eerste twee vrije oefeningen zijn - ook al ben je de snelste - onbeduidend.

    Ze hebben alleen een publicitaire waarde omdat naam en wagen in de media komen. Zaterdagochtend vallen de maskers dan kilometergewijs af. Alles is gericht om de F1-bolide een optimale configuratie mee te geven zodat de coureur in kwestie "zich in een zetel" naar de "pole" kan rijden. De kanjers zijn kanjers omdat ze zich inderdaad - zelfs tegen 300 km/h - zalig lekker in "hun" zetel voelen. Ook al is die zetel dan maar een bijna belachelijk klein schaamlapje, tweedehuids aan hun poep en billen, maar wel beter gemoduleerd dan eender welke kleermaker het beste maatpak kan snitten.

    In die wondere wereld van dat ene kleine zitplaatsje achter dat ingewikkelde stuurtje voelen ze zich thuis. De cockpit geeft een bepaalde geborgenheid, De auto omarmd de coureur en die wordt er daardoor mee één. Daarmee zijn de beste begiftigd, Hamilton, Räikkönen, Vettel, Rosberg en andere Vallteri Bottas' of Massa's. Op Daniël Ricciardo en Nico Hulkenberg na, zijn meteen de besten van vandaag genoemd. De jongeren als Carlos Sainz en Max Verstappen pikken met de Toro Rosso's voeren het peleton van de onvoorspelbaren aan...Morgenochtend ziet de voorlopige stand in het WK F1 2015 na vier races er als volgt uit:

    01 / Lewis Hamilton - GB - (Mercedes)                                    93 punten

    02 / Nico Rosberg - D -(Mercedes)                                          66 punten

    03 / Sebastien Vettel (Ferrari)                                                65

    04 / Kimi Räkkönen - FIN - (Ferrari)                                        42

    05 / Felipe Massa - BR - (Williams-Mercedes)                           31

    06 / Vallteri Bottas - FIN - (Williams-Mercedes)                        30

    .................. Benieuwd als we zijn houden we zondagnamiddag als de zwart-wit-geblokte vlag de winnaar afvlagt onze adem in. Niet om een MRI te ondergaan, maar wel om te bestatigen dat regerend wereldkampioen Lewis Hamilton on zijn Mercedes W06 nog meer brandhout zal maken (-kan hebben gemaakt-) binnen de gefrustreerde namen die hierboven zijn neergeschreven. Vervelend, maar behoudens technische pech of een dwaze botsing, is de kans daartoe groot. Vettel zei gisteren nog dat er een ongelooflijk "gat" bestaat tussen zijn rood steigerend paard en de Mercedes van Lewis H. waarover hij het paard uit Maranello wil laten springen. Waarmee hij de uitlating van Lauda dat de Mercedes en Ferrari nu technisch op "gelijk niveau" rijden !

    Kimi Räikkönen ervaart een betere behandeling bij de "Scuderia Ferrari" waardoor hij zowaar ontdooit en nu en dan iets verbaal uitspeekt. Dat is een nieuw ongezien gegeven. Want zelfs toen Kimi in 2007 wereldkampioen werd, ontdooide hij niet. Integendeel, hij gaf een jaartje later de F1 op en begon aan wat bedenkeleijke rally-avonturen...In 2013 keerde hij weer bij Lotus om in 2014 naast Alonso bij Ferrari door te brengen. Er boterde niets. Nu vindt Kimi dat alles kan. Hij vindt zelfs het nieuwe jongere management bij Ferrari "aangenaam", beter, meer doelgericht.

    Maurizio Arrivabene, uitverkoren door Fiat/Chryslerbaas Sergio Marchionne als teambaas, is door hem met de beide voeten op de grond gezet. "Chichi" vermindert. De bigboss Marchionne heeft er een hekel aan, draagt nooit een das, loopt er altijd losjes bij, maar wat hij zegt is zilver en wat hij niet zegt, tenzij achter de schermen is goud. Zowel viervoudig wereldkampioen, de Duitser Sebastien Vettel als de éénmalige wereldkampioen Kimi Räikkönen voelen zich nu goed bij Ferrari. Nico Rosberg moet eigenlijk met de kriebels over het lijf rijden.

    Hij heeft weer eens beloofd dat het in deze GP van Spanje zal veranderen. Naar eigen  zeggen heeft hij zijn assertivieteit omhoog getild, en hopelijk zijn agressiviteit, nijdigheid op zijn ploegmaat ingetoomd. Zodat er geen onderlinge botsingen, ineenhaken of zelfs maar intimideren zou kunnen ontstaan. Mercedes-teambaas Toto Wolff, gesteund door drievoudig wereldkampioen én legende Niki Lauda, heeft beide Mercedesrijders ingelicht dat met teamorders zal worden ingegrepen als de gang van zaken in het WK F1 voor Constructeurs schade zou worden berokkend door de "spielerei" van Rosberg en Hamilton. Nu leidt Mercedes in die stand, met alle comfort boven de anderen trouwens.

    Drie dagen lang kunnen we zien hoe het er in de praktijk aan toe zal gaan. Verwacht wordt dat ook Nico Hulkenberg zich uit de schaduw gaat rijden nu hij in Le Mans met een Porsche 919 rijdt. Op zondag 31 mei a.s. maakt hij voor het eerst kennis met het "Circuit de La Sarthe". Op 13 en 14 juni 2015 rijdt hij voor het eerst de "24 Uren van Le Mans". Hij is momenteel de enige F1-coureur die ook in een andere discipline uitkomt. Fernando Alonso (McLaren-Honda) wilde ook in zo'n Porsche 919 Hybrid, maar zijn contract met Mc Laren en Honda verbood het hem. Morgenochtend om 10 uur gaan de heren eerst behoedzaam het asfalt op. Daarmee begint de GP van Spanje.(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    08-05-2015 om 08:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1000 PK-MOTOREN IN 2017 MOET FORMULE 1 ATTRACTIEVER MAKEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zondag wordt met de GP van Spanje de vijfde race om het WK F1 2015 gereden. De eerste van het seizoen op Europese bodem. In Spanje nabij Barcelona. Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton en Mercedes hebben zich in de voorlopige stand bij de piloten en constructeurs al een flinke voorsprong bijeen gestuurd t.a.v. Sebastien Vettel (Ferrari) en Nico Rosberg (Mercedes). Lewis heeft meer dan één portie punten, verbonden aan een overwinning (25), voorsprong op. Om precies te zijn 27 meer dan Vettel. Ferrari knaagt aan de hegemonie van Mercedes en Vettel's talent is dermate groot dat hij een wig heeft gedreven tussen Hamilton en Rosberg. Dit is het enige spannende element in het huidige seizoen. Verder dreigt het saai te worden. In die mate dat er achter de coulissen wordt gefluisterd dat publieke aandacht voor de F1 afzwakt. Minder toeschouwers, minder kijkcijfers...Er blijkt iets te ontbreken. Wat ?

    Om te beginnen is een F1-race voor het grote publiek veelal moeilijk om volgen. Zelfs geaaide commentatoren van uiteenlopende stations, Duitse, Franse, Engelse hoor je vaak gissen wat er gebeurt. Laat staan de dikbetalende toeschouwers die geen fluit inzicht hebben in de bandenstrategie, virtuele safety-car, motortechniek zoals de V6 Turbo Hybrid die sinds 2014 "de nieuwe F1 aandrijft". Niet voor vakidioten, maar wel voor de gemiddelde belangstellende wordt erover te weinig uitgelegd. Overigens komende meeste toeschouwers nog voor de sfeer, het - nu wat ontbrekende - snerpend lawaai, de ongelukken en de onderlinge pronkzucht.

    Nu is dat krachtiger maken van de motoren niet direct een gek idee. De "jockey's" moeten maar zien dat ze dergelijke krachtbeesten beheersen. Wellicht zal de spektakelwaarde naast pitpoezen, champagne en VIP's zich nog versterkt zien. Maar...het "edele" basisidee om met een hybrid Formule 1, zogezegd een groene F1, uit te pakken is dan wel aan diggelen. De "doorgedreven" F1 met dat monstervermogen van 735 kW of 1000 pk zal nieuwe, zwaardere investeringen vragen en op de baan 200 kg brandstof eisen i.p.v. de nu geldende 100 kg.

    Anderzijds is het ook waar dat de coureurs nu met het brandstofverbruik moeten rekening houden en de races over telkens iets meer dan 300 km voor hen soms de indruk geven een "economy-run" te zijn. Met wat meer brandstof te verkwisten zal het weer oerend hard gaan. Dat wil het publiek, dat eist het spektakel. Of de piloten dat ook zo leuk zullen vinden is een andere vraag. Er zal een nieuwe talentenjacht ontstaan, want niet ieder huidig F1-rijder zal dat machtig geduw in zijn rug baas blijven.

    Het laatste nevenaspect is of genoeg teams de grotere kosten zullen kunnen dragen. Marussia bijvoorbeeld, zelfs een Force India en mogelijk ook Lotus zullen naar adem moeten happen. Het veld is nu al mager bezet. Als ondergetekende zijn parate geheugen raadpleegt, meent hij te herinneren dat in de eerste GP van het WK F1 op 13 mei 1950 in Silverstone er vierëndertig auto's aan de start stonden. In ieder geval staan 21 piloten dat eerste van nu 65 jaar genoteerd met WK-punten in dat jaar.

    Zondag zullen er 20 auto's aan de start staan, waarvan er eigenlijk - laat ons eerlijk zijn - alleen Mercedes, Ferrari en Williams met hun zessen echt van tel zijn. De rest rijdt erbij voor spek en bonen. Zondag 10 mei is er de GP van Spanje. De vrije trainingen vrijdag, de kwalificaties zaterdag. Met een "pole-sitter" als hoogtepunt. Hamilton, Vettel, Räikkönen, Rosberg...Of tovert Felipe Massa nog een wit konijn uit de hoed van Williams. Ah ja, enne, Ferrari denkt aan Vallteri Bottas voor 2016 en 2017. Een landgenoot van crack Kimi Räikkönen...(Walter Rombauts)

    05-05-2015 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!