NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • HOE ALONSO EEN PENALTY VERMEED TIJDENS EEN PITSOP
  • SLECHTS VIER WERELDKAMPIOENEN F1 WONNEN DE 24 UREN VAN LE MANS
  • TOYOTA VOLBRACHT MET ALONSO, BUEMI, NAKAJIMA DE KRACHTTOER IN LE MANS
  • WAAROM TOYOTA KWETSBAAR BLIJFT IN DE RESTERENDE TIJD IN LE MANS
  • GEVAARLIJK DUEL TUSSEN LEIDENDE TOYOTA'S BEHEERST LE MANS
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    12-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bertrand Baguette test voor Renault F1 op 1-3 december in Jerez
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De eindeseizoenperiode luidt altijd het uittesten in van jonge coureurs. Ze worden vaak uit de F3 geplukt, de GP2 maar dit jaar andermaal ook uit de Formule Renault 3,5. Onze landgenoot én kampioen van de discipline is uitgenodigd om in Jerez-de-la-Frontera van 1 tot 3 december te komen tonen wat hij verder in zijn marge heeft. Het reglement van 2009 staat deze oefening toe en Ferrari laat Daniël Zampieri en Marco Zipoli uit het Italiaans F3-kampioenschap opdraven. Maar de "Scuderia" laat ook het Mexicaanse tienertje met de welluidende naam Pablo Sanchez Lopez komen.

    In ieder geval is dit een buitenkansje voor Bertrand Baguette die zo de grootste kansen krijgt om in de Formule 1 door te dringen. Voortgaande op de povere prestaties van Grosjean moet hij in staat zijn geloofsbrieven af te leveren voor het seizoen 2010 waarin veel nieuwe gezichten in minstens vier nieuwe teams opduiken. Daarbij zal rekening moeten worden gehouden met Jérôme D'Ambrosio die vet genoteerd staat in notaboekjes van teambazen.

    Andere rakkers als Gary Paffett, gekend vanuit de DTM, en de Indische belofte uit de GP2 Karun Chandhok testen respectievelijk voor Mc Laren-Mercedes en Forca India. Het hoeft geen betoog dat de Indiër héél veel kans maakt op een zitje in de Force-India Mercedes. Zwijgzaam zijn, luisteren vooral, kan de chronostanden ondersteunen. Teambazen hebben graag dat - zeker pupillen in de F1 - naar hen luisteren. 't Wordt alweer boeiend naar volgend jaar toe.(wr)



    12-11-2009 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanthoor en Bailly testten de Dallara VW in Val de Vienne
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zoals bekend, neemt Laurens Vanthoor op 22 november deel aan de Grote prijs van Macao Formule 3. Ter voorbereiding van deze FIA-Wereldbeker, trok de piloot van de Belgian VW Club en het RACB National Team richting Val de Vienne voor een eerste kennismaking met de formatie van Signature.

    "Het was een goede testdag" besloot Olivier Helvig, de technisch verantwoordelijke van de F3-afdeling bij Signature. "Laurens wist meteen welke afstellingen nodig waren en wij hebben qua set-up slechts enkele kleine zaken moeten bijstellen. Het was een uitstekende training alvorens naar Macao af te reizen."

    Laurens Vanthoor aan het stuur van een Dallara-VW is natuurlijk niets nieuws, maar hij was in Frankrijk niet de enige om een eenzitter van Signature aan de tand te voelen. Ook Benjamin Bailly, de nieuwbakken kampioen in de Formul’Academy Euro Series, tekende present en testte voor de eerste maal een Formule 3.

    "Deze éénzitter heeft weinig gemeen met de auto waarmee ik dit jaar reed. De Formule 3 beschikt over veel meer neerwaartse druk, de motor is krachtiger en geeft meer grip. Ik had mijn twijfels toen ik aankwam op deze onbekende piste om er te rijden met een auto die ik niet kende, maar zeer vlug voelde ik mij op mijn gemak. Alleen spijtig dat de sessie werd stopgezet door een probleem met de motor."

    De commentaren van Olivier Helvig bevestigen de woorden van de Luikenaar : "Benjamin maakte veel vooruitgang en ging methodisch te werk. Hij verwezenlijkte niet veel ronden, maar de rondetijden kwamen dicht in de buurt van Edoardo Mortara, onze piloot in het F3-kampioenschap. Net zoals Laurens, beschikt Benjamin over een goed potentieel!"

    Voor wat Macao betreft: vorig jaar was de kersverse ATS F3-kampioen Laurens Vanthoor twaalfde in de traningen en finishte zesde in de race. Die geldt als één van de moeilijkste ter wereld. Een super-Monaco in feite. Om het met Laurens' eigen woorden te zeggen. "Het tracé is verraderlijk, super smal tegen 230 km/h en het enige dat je hoort is het motorengebulder dat tegen de wolkenkrabbers terugkaatst. Precies rijden als onder een hevig onweer." In die omstandigheden wordt de Heer Vanthoor aan de finish verwacht als nummer 1. (wr)

    11-11-2009 om 11:48 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroën C ZERO in herfst 2010 op de baan !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    PSA Peugeot-Citroën heeft een samenwerkingsaccoord met Mitsubishi Motor Corporation om een elektrische auto te bouwen...die al in minstens 5.000 exemplaren bestaat. Gisteren maakte Citroën zijn versie bekend: de C ZERO. Het is op de Mitsubishi i-MiEV geinspireerde techniek en design die in het laatste trimester van 2010 in ons land zal worden gecommercialiseerd. Zoals bekend is het een geheel elektrische plug-in auto die bijgevolg NUL uitstoot heeft aan koolstofdioxyde, stikstofoxyden of wat dan ook en plusminus 160 km actieradius heeft dank zij de evolutie van de technologie van de Lithium-Ion-accu's.

    De C ZERO zal zijn bezitter ook verrassen met bedrijfsstilte want alleen tegen 130 km/h hoort men de wind op de voorruit "beuken". Voor Citroën is dit de tweede elektrische auto nadat met Venturi in Frankrijk de "Berlingo First Electrique" werd geconcretiseerd. In de vroegere geschiedenis van het merk komen nog wel enkele EV's voor, maar die zijn ondertussen alleen in geschiedenisboekjes weer te vinden.(wr)

    11-11-2009 om 09:21 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Mazda CX-7 en de Total(e) aanval op de stikstofoxyden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De facelift van de Mazda CX-7 is geslaagd. Niemand had anders verwacht. We hebben hem gezien in Genève. Ook in Frankfurt, maar daar werd zijn Clean Diesel overschenen door de “Leightbau” van de Mazda X5. Nu is hij bij iedere Belgische Mazdadealer. Vanaf €31.600 tot €37.600 kan de liefhebber van deze spierbundel vandaag al kiezen of hij de sublieme turbodiesel, dan wel de benzineversie met sterke turbomotor zal aanschaffen. Tot de uiterlijkheden behoren een nieuw, lager front en nieuwe mistlampen. Ook meer chroom vooraan en langszij wordt de glitter daarvan wat doorgetrokken tot een verhoogde achterbumper. Uiterlijkheden die aan de verschillende uitrustingniveau’s zijn gekoppeld en als een grote strik zijn geplooid tot wat de essentie van die elegante terreinauto is: een wereld van technologische nano-snufjes die de CX-7 geven wat iedereen ervan verwacht. Dat is het comfort van een limousine, de lenigheid van een cyclocrosser en de daadkracht van flitsend vermogen.

    Hoofdzakelijk is er een 2,2 liter viercilinder zestienkleps turbo diesel die 127 kW (173 pk) levert en een respectabel koppel van 400 Nm tegen…2000 t/m. In combinatie met een overdrive-verhouding van 0,711 in zesde versnelling is dit op zich een apart verhaal. Maar eerst ook de 2,3 DISI turbo-benzine motor vermelden die met 191 kW (260 pk) tegen 5.500 t/m de sportrakkers zal bekoren. Deze motor heeft een boring die 1,5 mm groter is dan in de turbodiesel (86 x 94 mm) maar behoudt dus hetzelfde lange-slag-karakter dat altijd dienstbaar is ten behoeve van het koppel. Soepelheid is de natuurlijke weergave van die droge cijfers.

    Beide versies hebben een handgeschakelde zesversnellingsbak. De diesel met variabele turbo met klein compressierad heeft vanaf de vierde versnelling een constructief gewilde – en vrij onbeduidende – overdriveverhouding van 0,926 : 1. Bruutweg gezegd speelt die vierde in het brandstofverbruik geen rol van betekenis. Anders wordt het in vijfde waar het met 0,853 : 1 al gezelliger toeren wordt. Stiller én zuiniger. We zijn op weg naar een mixed-verbruik van 10,4 l/100 km naar 8,4 l/100 km. Maar eigenlijk gaan we daar soms nog onder als op autowegen, en overal waar dat kan, in zesde wordt gereden.

    Dan draait die motor zomaar eventjes één vierde toeren minder dan de vier gedreven wielen ! In mensentaal is dat geluidarm rijden, zuinig en principieel de levensduur van de motor verlengen. Maar de motoren zijn zo goed vandaag dat die laatste factor er gratuit wordt aan toegevoegd. Geërfd uit de tijd dat automecaniciens in de wereld op wielen nog smerige, van vet verstijfde overalls droegen, in plaats vandaag de witte “CleanWeekse jassen”.

    In de benzineversie zijn de zes gangen van een perfect schakelende transmissie anders gespreid. De eerste is nogal kort, de tweede, derde en vierde brengen de 1800 kg wegende All Wheel Drive op kruissnelheid. In vijfde nadert men met 1,085 : 1 zowat de 1:1-overbrenging (motor en wielen draaien dan principieel de zelfde toeren, maar ook dat is constructief bewust vermeden). In zesde noteert men 0,853 : 1. Rustgevend en mogelijk omdat het koppel 380 Nm bedraagt tegen 3.000 t/m. Zowel bij de diesel als bij de benzineversie is maximum trekkracht actief over een bereik van 1000 t/m. Maximale soepelheid blijft zowel een beetje lager als hoger toerental gehandhaafd. Die soepelheid is mede te danken aan de verfijnde commonrail-injectie voor de diesel en een nog preciezere verneveling in de benzine door injectors met een opening van 0,119 mm. De Mazda-boys uit Hiroshima, wiens keuzes altijd worden besproken met de Europese kanjers in Leverkusen, hebben vooral op de hoeveelheid brandstof die wordt verstoven in een fractie van een seconde. Ze hebben die hoeveelheid kunnen terugdringen. Eens je over 1600 à 1700 bar spreekt kunnen kleine wonderen.

    In feite is de “gaswissel” van het verbrande mengsel lucht/gasolie of lucht/benzine tijdens de uitlaatslag van de motor verdreven naar de “uitlaatfabriek”. Als je een doorsnede van de katalysator, de uitlaat en de injectie van Ad.Blue ziet, is het omzeggens een echt bedrijf op zichzelf. Bij de CX-7 diesel is dat een roetpartikelfilter EN een “Selective Catalytic Reduction” (SCR). Voor we het over de driewegskatalysator van de benzine hebben, hoort hier toch een woordje uitleg. De auto stoot 199 g/km CO2 uit. Dat klinkt vandaag niet meer als een prestatie op zich. Op de SUV-markt is dat nochtans een goed rapport. Maar er is nog iets. Met Ad.blue toe te voegen in de uitlaatgassen vanuit een apart geplaatste tank wordt de lang ongemoeid gelaten NOx (stikstofoxyde) aangevallen. In ieder Totalstation kan je Ad.Blue nu vinden.

    Het beveiligd opgestelde reservoir van 15,5 liter bevat een waterachtige (35%) urea-oplossing– in feite ammoniak – die tijdens het rijden met een druk van 5 bar in de hete uitlaatgasstroom (kinetisch plusminus 600 km/h) wordt gespoten. De NOx kan zich niet snel genoeg uit de voeten maken, want eerder heeft de “Ad.Blue” er al voor gezorgd dat de NOx zich ontbindt in neutrale, niet giftige stikstof en water. Een overwinning op schadelijke uitstoot dus. Daarom zegt bovenstaande titel dat je blauwe lucht achterlaat. Een beetje fantasie mag, zelfs voor giganten als Total.(wr)

    11-11-2009 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault slaat gensters in Maubeuge, Valladolid en Flins
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault maakt zich op voor het intrede op de elektrische markt. Het zal 2011 zijn dat de eerste concrete producten in verschillende graduaties op de markt zullen komen. De keuzes van de productiecentra zijn ronduit spectaculair. De elektrische Kangoo zal in het Noord-Franse Maubeuge worden geproduceerd op dezelfde montageband als waarop ook de Kangoo's met verbrandingsmotor worden ineengepuzzeld. De Twizy Z.E. die een tehnisch spiegelbeeld is van de Nissan Land Glider zal in het Spaanse Valladolid worden gemaakt. Het is eveneens een elektrisch voertuig dat NUL uitstoot heeft. Meteen is duidelijk dat de "fratsen" van Frankfurt ernstig moeten worden genomen. Nissan heeft tot nu toe geen concrete plannen bekend gemaakt voor een mogelijke serieproductie van die "Land Glider" die principieel door een kantelmechanisme moet rijden als een motorfiets.

    De Renault Twizy zet de twee passagiers achter elkaar - net als in de Nissan evenknie - en wint op die manier veel oppervlakteruimte. Stadsgericht. Meer dan de Kangoo Be.Bop ZE die ook de stadsomtrek zal berijden. Dat komt omdat de Kangoo zich met zijn uitgebreid gamma als kleine bestelwagen richt tot de professionelen. Renault belooft de believers in dat concept een nooit eerder geziene interessante "coût total d'usage". Wellicht geen loze slogan. Elektrische auto's vragen iets minder onderhoud, zijn eigenlijke "simpele duiven" waarover de makers van software regeren. De mannen die bepalen op welk moment de elektromotor die aandrijft verandert in een generator die de batterij voedt. Die branden ook zogoed als onzichtbare wegen op chips die vetragingsenergie meten en direct een sterk afremproces en batterijvoeding in gang zetten. De elektromotor op zich (héél eenvoudig gesteld) heeft minder bewegende delen en is simpeler.

    Tot slot zal de ZOE Z.E. die in Frankfurt overweldigende aandacht kreeg, worden gemaakt in Flins. De plaats die mee in aanmerking komt om een GP van Frankrijk in de "banlieu" van Parijs te krijgen. Flins wordt ook de plaats van batterije-fabricage voor de elektrische auto's. Althans is daar een "joint-venture" voor ondertekend met o.a. "la Commision d'Energie Atomique", enfin, geen kindertuin meer. Ver van een Disneyland waarop Bernie Eccelstone's oog ook al rustte voor een GP de France F1. Renault slaat gensters in Frankrijk. Nu al voelen we de spanningsvelden, de aantrek- en afstootspoelen tussen constructeurs onderling. De gensters en de eerste concrete resultaten over verkoop van de nieuwe mobiliteit zullen in 2012 in alle statistieken opduiken.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:Renault)

    09-11-2009 om 16:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Solvay maakt Jules Verne's stoutste fantasieën waar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is een paar dagen geleden dat Solvay met terechte fierheid de SolarImpulse voorstelde. Het is een vliegtuig dat de wereld kan rondvliegen op zonne-energie. Het weegt 1600 kg en de vleugels hebben een spanwijdte van 63 meter. Die vleugels zijn bekleed met...250 m2 zonne-panelen. Omdat we meenden dat de SolarImpulse niet in Zolder zou landen tijdens de "CleanWeek2010" die van 5 tot 9 mei 2010 doorgaat, hebben we het nieuws niet direct gepubliceerd. CleanWeek2020 dankt evenwel Solvay ons daarvan op de hoogte te hebben gebracht en verzocht te melden dat die foto gekiekt is door hun fotografen.(cw)

    09-11-2009 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!