NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • GIACOMO AGOSTINI HERNEEMT ZEGEREEKS IN GP VAN BELGIË - GVA 1973
  • FORMULE 1 VOOR DE WOII, TOPIC OP MERCEDES-BENZ 3 LITER W154 UIT 1939
  • NIEUWE PORSCHE 911, DE ACHTSTE GENERATIE, STEELT SHOW IN L.A.
  • ACHTSTE GENERATIE VAN PORSCHE 911 VANDAAG IN WERELDPREMIERE IN L.A.
  • HAMILTON SLUIT SEIZOEN AF MET ZEGE IN ABU DHABI
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    08-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan 370 Z als Europese primeur in Genève
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan's gloednieuwe Z neemt de relais over van de fantastische 350 Z. De nieuwste die na 40 jaar rijke Z-historie als Europese primeur op het komende Salon de l'Automobile de Genève wordt getoond, breder, korter en krachtiger en met kortere wielbasis dan de 350 Z. Met 243 kW of 331 pk uit de V6 die naar de achterwielen worden gestuurd via een geheel nieuwe zevenstrapsautomaat, is het net als de GT-R een auto die Porsche afgunst bezorgd. De versnellingsbak kan via schakelhendeltjs worden bediend en is volgens Nissan de eerste auto ter wereld die van een gesynchroniseerde schaletoerentalregeling is voorzien. Naast deze absolute blikvanger toont Nissan (het enige merk dat Europees in 2008 méér verkocht) de Qazana als Concept Car. Er is ook de Cube en de Pixo. De eerste is ook een Europese primeur, de tweede was in Brussel al te zien en werd met succes onthaald. De Qazana wil Nissan's positie als pionier in de crossovers versterken en is een vijfdeurs concept. De achterdeuren kunnen pas worden geopend als de voordeuren zijn geopend. Kwestie van geen zelfmoordacties tijdens een rit te hebben. Een constructeur moet aan alles denken in deze toch wel sombere tijden.(wr)

    08-02-2009 om 18:48 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan's waterstofauto rijdt al lang
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op het eerste gezicht zou BMW met de 7-serie als waterstofpionier kunnen worden genoemd, of Mercedes die natuurlijk de brandstoftechnologie perfect onder controle heeft. Feit is dat alle autoconstructeurs eraan werken en GM volgend jaar (2010) met de Volt een productierijp model wil hebben. Maar terwijl Nissan in augustus aankondigde tegen 2015 een eerste" Fuel Cell Vehicle" te commercialiseren, zoefden we toch maar rond in België met zo'n elektrische auto die door waterstof wordt aangedreven. De rem is daarbij belangrijk. Want als de auto in "Drive" staat flits hij van zijn startplaats als was hij door een boog afgeschoten. Dus moet je zachtjes de gaspedaal beroeren, in feite een potentiometer, die de elektromotor meer of minder vermogen doet afgeven. Het vooraf gewilde koppel blijft altijd hetzelfde en is al vanaf de eerste toer die de elektromotor/generator maakt maximaal beschikbaar. Daarom dat de cijfers van 0 naar 100 km/h (in zoverre belangrijk) zo indrukwekkend zijn.

    De brandstofceltechnologie is natuurlijk nog het voorwerp van een - snelle - evolutie. Maar een feit is het. Toevallig liep ik gisteren nog een groep mensen tegen het lijf, intellectuelen volgens zichzelf, die niet beseffen dat de elektrische auto niet voor de deur staat, maar dat die al een feit is ! Toegegeven, men weet niet goed raad met het prijskaartje zoals Mitsubishi, de twijfel over de standtijd van een batterij en de daarvoor uitgekiende waarborg voor de klant blijft nog een eikel punt. Maar de dag dat de overheid niet zwetst maar concreet een tegemoetkoming doet rijden we elektrisch ! De jongste elektrische auto waarmee ik reed was de Mitsubishi i-MieV. Dat is gewoon een volwaardige auto waarop niets aan te merken valt van rijcomfort, zit- en uitrustingscomfort, wegligging enzovoort. Een gewone, degelijke auto, die momenteel in Japan 30.000 dollar kost. Hij heeft een lithium-ion-batterij die je aan het gewone stroomnet kan opladen tegen nachttarief. Of met een snellader in dertig minuten voor 80% kunt vullen. Hoe subliem en praktisch ook, héél concreet staat deze bruikbare auto al achter op een "Fuel Cell Vehicle" of op een voertuig dat op pure waterstof rijdt.

    Waarom staat dan die waterstofauto van Nissan in de titel. Om een pogng te doen om een juiste toedracht te doen. Stel U voor dat je in een huis woont. Op het dak heb je zonne-panelen liggen die via de foto-voltaïsche techniek zonnelicht in electriciteit omzetten. Met die stroom kan je in een brandstofcel water in waterstof en zuurstof splitsen. Waterstof bestaat uit één kern en één elektron. Het is het eenvoudigste en lichtste chemische element. Het is veertien keer lichter dan lucht. het bevriest bij - 259,14 °C, en kookt bij 252,87°C. In een brandstofcel worden waterstof en zuurstof aan elke zijde met elkaar verbonden door een polymeermembraan, eigenlijk de elektrolyt. Zij gaan een verbinding aan om water te vormen waarbij elektrische energie - en warmte - worden vrijgegeven. Het is deze elektrische energie die de elektromotor/generator van een voertuig zal voeden. Bijgevolg produceert de auto zijn eigen energie op voorwaarde dat de brandstofcel op haar beurt gevoed wordt door bij voorkeur electriciteit uit zonne-energie. Als foto-voltaïsche cellen bijvoorbeeld in het autodak zoals bij de Nisssan Nuvu (Parijs 2008) geïntegreerd zijn kunnen die een brandstofcel aan het werk zetten.

    Op de voorbije Los Angeles Auto Show waren zes prototypes die meededen aan "Race20025", een wedstrijd om het meest pientere toekomstmodel met ZERO-emissie te ontwerpen.Mazda won die wedstrijd met Kanaan. Maar de formule voor de zes was eensluidend: zonne-schubben op de auto's-brandstofcel-elektromotor=rijden zonder uitstoot. uit de uitlaat komt dan allen waterdamp. De techniek is zo dicht bij  dat allen de vraag rijst hoe we in die korte tijd een distributienet voor waterstof kunnen hebben (in ons land is er één, Ruisbroek, voor wie van Brussel richting Parijs neemt) en hoe we de zonnencellen in aanvaardbare, practische modellen sierlijk op een auto aanbrengen. Met practische modellen bedoel ik dan auto's waarin vier personen en enkele koffers kunnen worden meegenomen. Want Tante Net en Nonkel Jan zullen altijd wel mee willen. "Very Soon" ! Want als besluit kan ik stellen dat de auto-industrie praktisch klaar is maar de politieke catacomben van de wereld die vooruitgang niet kunnen slikken. Tot zolang wordt gezeurd.(Tekst en foto: Walter Rombauts)



    07-02-2009 om 13:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Renault Clio III en zijn referentiekader
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sinds 1990 rijdt en schrijft de Renault Clio een succesverhaal. De Auto van het Jaar 2006 beschikt over alle troeven als binnenruimte veiligheid, comfort en een bijna magnetische wegvastheid. Zj design neemt de pennentrekken over van de nieuwste Mégane en de GT-versie in de gamma laat ruimte om over sport te dromen. Renault ondersteunt als niemand de droomwereld van Sport met een hoofdletter. Het begint bij de ondertussen legendarische Clio Cup, loopt verder via de promotieformules die kampioenen kneedt en bereikt het summum in de Formle 1 waar de nieuwe R29 zich weer onder de wereldkampioenen zal rollen. Daarom biedt die GT-versie een gespierde look en een plezante handling.

    Vandaag is in Parijs een persconferentie doorgegaan rond het "Carminat Tom Tom"-systeem. Het betreft en geïntegreerd systeem, toegankelijk voor meer mensen omdat het "slechts" €500 kost maar ook een opmerkelijk bedieningscomfort biedt. De bezitter hoeft zich niet door bijbelse handleidingen te wroeten eer hij de juiste weg krijgt voorgeschoteld. Directeur Verdeglas (je zal zo maar heten...) wist daarover nog te vertellen dat buiten de juiste weg vinden ook nog verkeersinformatie, snelheidsbeperkingen en radarwaarschuwingen op het grote kleurenscherm (5,8" of 14,7 cm) verschijnen. Dus als je een Clio III in Fase 2 koopt kan je nooit zeggen dat je iets niet wist. Puristenvoer.

    Het publiek kan de nieuwe Renault meer in detail ontdekken tijdens het volgende Salon van Genève. Op onze markt wordt de auto vanaf 24 april gecommercialiseerd. Direct zal opvallen dat deze compacte berline nauw verwant is met de nieuwe Renault Mégane. De Clio kreeg een ranker profiel, met koplampen die doorlopen tot aan de uitsnijding van de luchtinlaten. De sportief gelijnde bumper heeft een ruim bemeten luchtinlaat onderaan met zwarte glanzende beschermschilden. Achteraan sluit het nieuwe design van de lichten perfect aan bij de straklijnigheid van het geheel. De mist- en achteruitrijlichten werden naar de onderste hoeken verplaatst. Binnenin bepaalt waarneembare kwaliteit van uitrusting en gebruikte materialen de behaaglijkheid die het zitcomfort meegeeft. Het navigatiesysteem van Carminat Tom Tom is perfect geïntegreerd bovenaan de middenconsole.

    De GT krijgt een exclusieve kleur: Blue Malta Blauw. Zijn agressievere neus heeft een glanzend zwart radiatorrooster. De wielkasten laten dynamische rijkwaliteiten vermoeden van het onderstel, zijn afvering en schokdemping. Wat stugger dan de andere leden van de familie wegens precieze sturing op ideale lijnen van veilig genomen bochten. De achterzijde tooit zich met een dubbele uitlaat en een spoiler. In het interieur vallen de sportieve accenten direct op: pedalen uit geperforeerd aluminium, zetels met een hogere zijsteun en GT-logo's op de voorzetels. Een stressloze auto die andermaal zijn weg zal vinden naar een breed publiek. eerste afspraak: Genève van 5 tot 15 maart 2009 in de Palexpo aldaar. Straks dus. (Tekst: Walter Rombauts/Foto: Renault)



    05-02-2009 om 17:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo was al pionier met WHIPS en SIPS mààr nu...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    "De veiligste Volvo ooit", zo wordt de nieuwe Volvo XC60 alom omschreven. Reden hiervoor is de standaard montage van het unieke City Safety systeem dat bij snelheden tot 30 km/uur volautomatisch remt bij een naderende aanrijding. Op basis van onderzoeksresultaten in Zweden durft verzekeraar Volvo Car Insurance het aan een korting van 10 procent te geven op de verzekeringspremie van de XC60. Indien de auto wordt voorzien van de optionele Driver Support Line zelfs 20 procent.

    City Safety werd eerder dit jaar al getest door de gerenommeerde Britse verzekerings-onderzoeksorganisatie Thatcham. Volvo's City Safety systeem wekte daarbij grote bewondering. Het lukte de onderzoekers niet de auto te laten botsen op zijn voorganger. Onderzoeken wijzen uit dat 75 procent van alle gerapporteerde ongevallen plaatsvindt bij rijsnelheden tot 30 km/uur. In de helft van de gevallen heeft de bestuurder helemaal niet geremd voor de botsing (!), meestal vanwege het feit dat hij was afgeleid. In deze gevallen kan City Safety een cruciaal verschil maken. City Safety remt de auto automatisch af zodra de bestuurder op het punt staat achterop de voorligger te botsen. Op die manier is een botsing wellicht geheel te voorkomen of, indien dit niet mogelijk is, zijn materiaalschade en letselschade te beperken. Dus minder kosten, iets wat verzekeraars doet kwijlen. Want zelfs bij een lage snelheid kan een botsing al tot aanzienlijke herstellingskosten leiden. In het buitenland hebben al diverse verzekeraars aangekondigd korting te zullen geven op de premie van een Volvo XC60.

    City Safety houdt de verkeerssituatie voor de auto in de gaten met behulp van een lasersensor die ter hoogte van de binnenspiegel in de voorruit is gemonteerd. De sensor kan voertuigen en andere objecten detecteren die zich op een afstand van maximaal 10 meter van de voorbumper van de auto bevinden. Het gaat dan om voorliggers die ofwel stilstaan ofwel in dezelfde rijrichting rijden als de Volvo. Het systeem is actief bij rijsnelheden tot 30 km/uur. Wanneer de voorligger plotseling moet remmen en City Safety de kans op een botsing groot acht, zet het systeem de remmen stand-by. Indien de bestuurder geen actie onderneemt, worden de remmen automatisch bediend. Als het snelheidsverschil tussen beide auto's kleiner is dan 15 km/uur, kan City Safety ervoor zorgen dat een botsing wordt voorkomen. Bij een rijtempo tussen 15 en 30 km/uur geeft het systeem prioriteit aan het zoveel mogelijk verlagen van de snelheid tot aan het moment van de botsing.

    City Safety is niet alleen nuttig voor de berijder van de Volvo. Ook de voorligger wordt beschermd. Uiteraard biedt het voorkomen van de botsing de allerbeste bescherming aan alle betrokkenen, iets wat met City Safety vaak mogelijk is. Echter, in die gevallen waar een botsing onvermijdelijk is, helpt City Safety de optredende botskrachten te verkleinen. Het gevolg is dat de inzittenden in de voorligger een minder zware klap te verduren krijgen en er wellicht zelfs zonder verwondingen zoals een whiplash afkomen.

    Indien bij de aanschaf van een Volvo XC60 wordt gekozen voor de optionele Driver Support Line wordt de auto af fabriek voorzien van alle beschikbare veiligheidssnufjes van Volvo: Driver Alert, Lane Departure Warning, Adaptive Cruise Control, Distance Alert, Collision Warning, Auto Brake en het onvolprezen dodehoekwaarschuwingssysteem BLIS. Door de combinatie van Auto Brake en City Safety beschikt de XC60 dan over een automatische remfunctie op alle snelheden. De meerprijs voor dit optiepakket bedraagt 2850 euro.(Tekst:Walter Rombauts/Foto: Volvo)


    04-02-2009 om 16:11 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Peugeot 308 HDi 110 BMRP, het fijnst gesneden maatpak
    Nu het gewicht van autocoureurs sinds de komst van KERS weer mee bepalend is in de Formule 1 dwaalden mijn gedachten af naar auto's die aan het lichaam passen als fijngesneden maatpakken. In dat beperkt lijstje is er één blijven hangen. Het is de Peugeot 308 HDi 110 met gerobotiseerde versnellingsbak en die met "paddles" bedienbaar is vanaf het stuur. Hij kan ook in een automatische stand worden gezet. Die positie is raadzaam om in het stads- en file-verkeer comfort te genieten. Maar in de vrije wegeltjes geraakt iemand die op- en afschakelen via de hendels beheerst ronduit in extase. Ik reed de auto over meer dan 1500 km. Het was geweldig ! Bovendien paste hij me als mijn eerste communiekostuum. Fijn gesneden door een vakman, een onbetaalbaar gevoel. Waarom dat gevoel zo belangrijk is om goed auto te rijden, zal ik nu trachten te beschrijven.

    Autorijden is eerder een geestelijk proces dan wel een fysisch gebeuren. Het tweede vloeit voort uit het eerste, maar determinerend is de snelheid waarmee de hersenen van een mens waarnemen door de ogen, die informatie verwerken en bevelen geeft tot motorische bewegingen als remmen, gas geven en sturen.
     

    04-02-2009 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo in januari 2009 min 31,05 % verkoop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het eens zo prestigieuze merk Alfa Romeo dat soms zelfs alleen werd gekocht omwille van zijn motorsound en de voorgeschiedenis die Enzo Ferrari bij het merk beleefde toen hij eerst coureur en later teamchef was, heeft in januari 2009 31,05 % ingeboet op de verkoop ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het merk mist duidelijk een link naar de toekomst. In producten en in mentaliteit. Behorend tot de Fiatgroep kunnen ze "l'orgeuille" niet laten en zijn de meesten van de hoofdzetel ééntalig. In onze global economy wordt het dan een moeilijke klus om uit te leggen hoe goed je wel bent.

    Bovendien reflekteert het jongste model MiTo niets van de grandeur van het merk. Mytisch is er zeker niets aan. De auto rijdt kwakkelend onstabiel, biedt een doordeweeks interieur en mist zijn doel: de zoveelste heropleving van het merk mee waarmaken. Dus als je duur bent, arrogante verkopers hebt, showrooms waar bezoekers al in hun flikker staan eer ze bij de modellen zijn geraakt, dan is van dat resultaat niet te verschieten. De gruwel overvalt je als je een Alfa-showroom binnenstapt. Of het management zich hiervan bewust is, maag zeer in vraag worden gesteld. Public Relations is onbestaand, ook naar de pers toe en de crisis die nu pas echt goed begint zal dat niet ten goede veranderen. Alfa Romeo heeft net als andere verliezers nog elf maanden tijd om realiteitszin terug te vinden. En daarmee meer kopers natuurlijk. (Tekst en foto: Walter Rombauts)



    03-02-2009 om 17:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi, Nissan, Mazda, Jaguar en Subaru komen best uit januari 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het Brussels autofeest is voorbij. De eerste blik van ontnuchtering laat ontreddering zien. Allemaal mintekens voor de verkoop van januari 2009. Maar het is waar, de echte "boom" na een Salon wordt pas voelbaar in maart. Dan worden verkopen en offertes - hopelijk - geconcretiseerd. VW voert de lijst aan met 5.528 verkochte eenheden, wat in de huidige context 11,59% betekent op een totale teruggelopen markt tegenover 2008 met 16,11%. Citroën volgt manmoedig op de tweede plaats met 10,04% van de koek.

    Vanaf de derde plaats begint het Danteske scenario. Peugeot blijft met 9,09% nog wel derde maar duikelt met...-28,82% tegenover de eerste maand van 2008. Renault, op de vierde plaats beperkt de vrije val tot -1,03%. Opel verliest -18,43%, Ford verliest maar -7,06% hetzij 263 auto's minder verkocht. BMW, dat weldra een nieuwe - Duitse - Belgische directeur krijgt die gentlemen-driver uit de sport-prototypes Philippe de Hennin aflost. Onze landgenoot neemt binnenkort BMW France waar. BMW verloor in deze trieste januarimaand -29,40% Alfa Romeo, mooi maar futloos wat management betreft scoorde - 31,05. Toyota verloor -32,98%. We kunnen zo nog een poos doorgaan tot een toppunt van Saab op de dertigste plaats met -40,78%.

    Maar er is ook goed nieuws. Audi op de achtste plaats heeft 458 auto's meer of +23,39% meer verkocht. Nog straffer is Nissan die met de Qahsqai, de vijfentwintihjarie Micra en de nieuwe Pixo + 19,93% steeg. Algemeen directeur van Nissan België, Koen Maes, is zowat de enige geweest tijdens het salon die de pers geen blaasjes probeerde wijs te maken maar naar waarheid sprak. Een kunst op zich vandaag. De heer Sermeus van Mazda kon dat ook doen: stijgen met + 28,30% voor Mazda, nog wel niet binnen de eerste tien (die op Audi na overigens allemaal -% te kennen gaven, maar wel ondubbelzinnig in opmars. Subaru steeg met +113,79% door hun instapmodel met Front Wheel Drive aan te bieden in plaats van met een permanente vierwielaandrijving. Mensen hebben die boodschap begrepen en lieten twee aangedreven wielen voor wat ze waren. Daardoor werden er 62 eenheden verkocht. Rolls Royce verkocht vorig jaar twee stuks. In januari staat er geen in de statistieken. Het drama van Cadillac wordt het best geillustreerd met een verlies van -88,24% of een verkoop van 2 exemplaren tegenover januari 2008 waarin er nog 17 aan de begoede man werden gebracht. Het is gewoon triest nieuws. We hebben dan nog gezwegen over drama's als Chrysler (-29,46%), Volvo (-16,75%) en Hyundai (-29,47%). Gelukkig resten er nog elf maanden om daar nog iets ten goede aan te veranderen. Met of zonder steun van de belastingbetaler.(Tekst en foto:Walter Rombauts)

    De toptien in januari 2009

    01. Volkswagen                       5.528 verkocht                      (-5,97%)
    02. Citroën                              4.789                                     (-15,76)
    03. Peugeot                             4.335                                     (-28,82)
    04. Renault                              4.039                                     (-1,03)
    05. Opel                                  3.721                                     (-18,43)
    06. Ford                                  3.463                                     (-7,06)
    07. BMW                                2.569                                     (-29,40)
    08. Audi                                  2.416                                      (+23,39)
    09. Mercedes                          2.082                                      (-24,84)
    10. Toyota                              1.937                                      (-32,98)
                   


    02-02-2009 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!