Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    22-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL PAKT ZEGE EN WK-LEIDING IN BAHREIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De GP van Bahrein is op sportief vlak een hoogvlieger geweest. Vol van verrassingen en conclusies. De bijzonderste ervan is de terugkomst van tweevoudig wereldkampioen Sebastien Vettel die weer won en de leiding in de WK-stand van Hamilton overneemt. Na Button in Australië, Alonso in Maleisië en Rosberg in China won hij voor de eerste keer in Bahrein. Er mag ook van "terugkomst" van Kimi Raikkonen (32) worden gesproken die voor Vettel tot op de laatste meters een bedreiging vormde.

    Daarnaast is er trompettenegschal voor Romain Grosjean (26) die zijn eerste F1-podium binnenhaalde en lang op de tweede plaats reed. Meteen scoort hij zijn eerste WK-punten in zijn vierde race in 2012. Die doen de zes vruchteloze races in 2011 vergeten. Michaël Schumacher (43) leverde vanuit de 22ste startpositie een titanenstrijd naar de tiende plek, maar harkt nog steeds verder naar zijn eerste podium sinds zijn "come-back". Raïkkönen alias "Iceman" had er maar vier races voor nodig.

    Tot slot opmerken dat het hele podium uit Renault-motoren bestond. Red Bull-Renault voert het constructeurskampioenschap aan met 101 punten voor Mc Laren-Mercedes met 92. Spannend dus. Net als bij de coureurs waar Vettel 53 eenheden telt tegeover Hamilton met 49. Raar dobbelspel van Webber: het is de vierde keer dat hij vierde wordt. Dat is ook een manier om met 48 punten kanshebber op een wereldtitel te blijven. De huidige Fomrule 1 is ongemeen boeiend. Met opnieuw figuren (Rosberg), vechters (Alonso) en durvers (Perez). Nu zijn er drie weken rust. Dan vat het Europese luik aan met de GP van Spanje op 13 mei in Barcelona. Mogelijk heeft Ferrari dan iets meer tijd om aan de F2012 te sleutelen en Fernando Alonso als een echte matador voor eigen publiek gracieuze stappen te laten maken. Al telt hij "maar" 43 punten die hij deelt met Button, zijn hardnekkige doorzettingsvermogen laat niet toe met hem geen rekening meer te houden.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Renault en Mercedes-Benz)




    Bijlagen:
    Met zijn vijfde plaats scoorde Nico Rosberg 10 punten i122412.jpg (1021.1 KB)   
    Schumi kwam van 22st naar 10de plaats terug i22412.jpg (968.9 KB)   

    22-04-2012 om 19:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL VERZEKERT POLE VOOR RED BULL-RENAULT IN BAHREIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met nog maar één ronde te gaan voor de "pole" voor morgen mocht Nico Rosberg zich geen enkel foutje veroorloven. In een remmaneuver maakte hij die fout wel en het kostte hem vier plaatsen op de startgrid. Tweevoudig wereldkampioen Sebastien Vettel verzekerde met 1'32"422 de pole voor Red Bull-Renault, gevolgd door Lewis Hamilton op 0"098... (Mc Laren-Mercedes), Mark Webber (Red Bull-Renault) en Jenson Button (Mc Laren-Mercedes). Op de vijfde plaats - derde rij dus - de onfortuinlijke Nico Rosberg.  Met vijf coureurs binnen één seconde, waaronder drie wereldkampioenen, gaat dat morgen vuurwerk geven. Het is de eerste "pole" voor Vettel van het sezioen 2012. De Duitser kan nog alle kanten uit voor de wereldtitel. Zelden is de F1 zo boeiend geweest als nu.

    Nog vermeldenswaardig is de zesde plaats van Australiër Daniël Ricciardo (Toro Rosso) en de zevende van Romain Grosjean (Lotus F1-Renault) die nieuw krediet bijeen rijdt. Michaël Schumacher die nipt ontsnapt was aan het uitvallen in wachtte in de stands. Zich voorbereidend op de volgende sessie waarin hij het beslist beter zou doen. Ondertussen verhielpen monteurs een DRS-falen waardoor Schumi een halve seconde verloor tijdens zijn snelste ronde. Ook de banden werden goed geinspecteerd. De banden spelen door de warmte daar een cruciale rol. De tijd tikte door en...in de laatste minuut klokte Heikki Kovalainen in de onverwacht goed presterende Caterham-Renault een betere tijd en tikte Schumacher naar de zeventiende plaats op de grid ! Razend verliet de zevenvoudige wereldkampioen de bolide en het toneel. Tot overmaat van ramp wisselde Brawn ook nog zijn versnellingsbak waaraan vijf plaatsen naar achteren aan vasthangen als "penalty". Dus start Schumi vanaf de 22ste plaats...

    De essentie van de race van morgen die over 57 ronden van 5,412 km gaat (308,484 km) is de hitte in Bahrein (30 à 35°C) dewelke rechtsreekse invloed heeft op de banden. Daardoor is de juiste tactiek van bandenwissel echt doorslaggevend. Ook het feit dat de piste constant met een dunnen zandfilm is bedekt speelt een rol. Zo vertrekken morgen de twee Mc Laren-Mercedessen van Hamilton en Button vanop het zogenaamde "vuile" gedeelte van de startgrid. Dat kan de bandengrip beïnvloeden en de startorde door elkaar schudden. genoeg allemaal om iedereen op het puntje van zijn stoel te doen zitten. (Walter Rombauts/Foto's: Mercedes, Renault en Red Bull Racing)


    1. Vettel                  1'32"422
    2. Hamilton             1'32"520
    3. Webber                1'32"637
    4. Button                  1'32"711
    5.Rosberg                 1'32"821



    Bijlagen:
    Samen goed voor negen wereldtitels i19312.jpg (1.8 MB)   

    21-04-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG NEEMT OPTIE OP POLE IN FP2
    Nico Rosberg is gevleugeld met de Mercedes W03 naar de snelste chrono gereden in de tweede vrije oefeningen voor de GP van Bahrein die zondag wordt gereden als vierde race om het WK Formule 1. De Duitser neemt met 1'32"816 een optie op de pole-position waarvoor morgennamiddag, na de "Free Practice 3" wordt gestreden. Mark Webber en Sebastien Vettel eistten de tweede en derde tijd voor zich op in hun Red Bull's Michael Schumacher plaatste zich verdienstelijk vijfde. Als het waar is, heeft de Mercedes W03 door een perfect werkende aerodynamika de hoogste eindsnelheid alvorens voor een bocht moet worden vertraag en het DRS systeem zich sluit om de achtertrein maximum grip te geven. Christian Horner van Red Bull kijkt het hele gedoe met enige gelatenheid aan. Morgen meer voor zondag.(wr)

    20-04-2012 om 19:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SNELST IN EERSTE VRIJE TRAINING BAHREIN
    Na de manifestaties en onlusten rond Manama, nu het gedonder van de 2,4 V8 - motoren op het circuit van Sakhir waar zondag dan toch de GP van Bahrein zal doorgaan. WK-leider Lewis Hamilton liet er direct geen twijfel over bestaan dat hij met 1'33"572 de snelste man was in de eerste vrije oefeningen. Zelfs regerend wereldkampioen Sebastien Vettel (Red Bull-Renault) moest genoegen nemen met een tweede chrono: 1'33"877. Nico Rosberg, winnaar van de jongste GP van China, klokte de vierde tijd en zijn ploegmaat Schumi de zevende. Volgens Nico Rosberg werkt de lange rechte lijn voor de pits in het voordeel van de zilverpijlen, maar is het oppassen geblazen met de bandensleet. Straks wordt de tweede vrije oefening gereden.(wr)

    20-04-2012 om 11:13 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONLUSTEN IN BAHREIN LEIDEN AANDACHT VAN GP AF
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als er nog maar een vleugje van waar is dat een lid van Force India huiswaarts keert omwille van een incident gisteren na valavond bij de terugkeer naar het hotel. Er is een molotov-cocktail naar de wagen gegooid waarin vier leden van het team zaten. Niemand werd gewond. Of er is de bewijsbare waarheid dat er oproer is tegen een dictator terwijl de vierde race van het WK F1 2012 in sereniteit moet kunnen worden gereden, dan is het vanwege FOCA en FIA een foute inschatting van naar dat - olierijke - eiland te gaan. De financiële inzet ervan is bekend.

    Als FIA of Bernie Ecclestone de race afblazen zijn de organisatoren verlost van een torenhoge som van €35 miljoen. Mochten Bahrein afhaken, dan moet dat geld worden betaald aan de FOM (Formule One Management). Dat is een essentie waarmee teams en vooral de coureurs in essentie niets mee te maken hebben. Oproerkraaiers tegen de zetelende overheid worden door de politie beschoten met granaten en pepperspray. Vorig jaar werden tijdens éénzelfde scenario 48 mensen gedood. Wegens die rellen werd de woestijnwedstrijd afgeblazen. Was het verzet tegen de regering gericht, dan keert de afkeer en woede, zich nu ook naar de F1 zelf "omdat het evenement ter meerdere eer en glorie van de dictator wordt opgevoerd..." Dat zint de opstandelingen niet.

    God, Allah, welk opperwezen dan ook,  bewaart in deze kwestie ook kies het stilzwijgen. Ook de organisatoren en de overheid, zowel de sportieve als de wereldlijke bewaren de stilte. Alleen ene mijnheer Nabeel rajab van een mensenrechten-organisatie aldaar zegt "dat het niet de bedoeling is ook maar iemand van het F1-circus kwaad te doen..." Even bemoedigend als twijfelachtig als ondertussen vast staat dat de ere-voorzitter van het WWF op olifantenjacht gaat...Rare wereld van trompen en trompetten.

    "Ik tracht het allemaal van me af te zetten", zei jenson Button op de BBC, "en alleen te denken aan de koers, mijn werk. Ik vertrouw op de beslissingen van de FIA-autoriteiten.. Ik kan me moeilijk indenken dat zij ons in een moeilijk parket zouden brengen." Jenson Button (wereldkampioen 2009) staat tweede in de voolopige stand om de wereldtitel met 43 punten tegenover leider Lewis Hamilton met 45. De wereldkampioen 2008 won dit jaar nog geen race. Maar hij panikeert daar niet over. "Iedere keer op het podium" fantaseert hij, "stelt evengoed mijn WK-kansen veilig." Daar is natuurlijk iets van waar. Net als voor Fernando Alonso die in de nieuwe Ferrari F2012 eerder een koppige ezel voelt dan een steigerend paard. Toch won hij in Maleisië en staat derde in de WK-stand met 37 eenheden. Door de zege van Button in Australië en de driemaal 15 punten van Hamilton is Mc Laren-Mercedes leider in de stand van de constructeurs. Met 88 punten nogal gevoelig voor Red Bull met 64 en Ferrari met 37.

    De piste van Sahkir nabij Manama heeft een lange rechte lijn van 1 km waarop de DRS zijn diensten kan bewijzen. Over een hele ronde genomen wordt voor 70% volgas gereden. Het is opnieuw een motorenmatch tussen Mercedes en Renault. Ferrari speelt in dat duel maar een ondergeschikte rol. De pitlane is met 480 meter héél lang en die afstand moet tegen de minimumsnelheid worden gereden. Eigenlijk een factor die voor de bandenwissels van strategisch belang is.

    Het is passend dat Romain Grosjean's zesde plaats in China wordt geëerd. Daarom zijn foto links bovenaan het artikel. Na zoveel tegenslag heeft de Fransman zijn ware klasse kunnen bewijzen en tonen dat zijn derde plaats op de grid in Australië geen toeval was. Nico Rosberg en Michael Schumacher met de Mercedes W03 behoren tot de favorieten, al was het maar omdat zij zich gesteudn voelen door de FIA-beslissing dat hun DDRS niet onwettig is. Tevens omdat Ross Brawn vandaag iets beter dan Adrien Newey, de kinetische energie van de uitlaatgassen iets beter langs vleugels en pluimpjes leidt. Ingenieursspielerei. Die het onwezenlijk maakt dat mensen altijd onder elkaar ruzieën. Maar natuurlijk is daar in de echte wereld wel eens reden voor. Dialoog blijkt daarvoor de beste medicijn te zijn. Voor alle partijen.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Mercedes en Renault)








    19-04-2012 om 16:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NISSAN DELTAWING REED EERSTE REGENTESTEN IN SNETTERTON
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Le Mans zonder regen is zeldzaam. Daarom dat de Schot Marino Franchitti en de Duitser Michael Krumm dankbaar gebruik maakten van een doorregend Snetterton in het Engelse Norfolk. Banden, ophanging, schokdemping, remmen en versnellingsbak werden grondig getest op reacties op kletsnat asfalt. Nissan heeft leverancier Michelin om zijn DeltaWing te schoeien. Ook voor de bandenreus is deze excentrieke auto die vanuit "garage" nummer 56 start op zaterdag 16 juni 2012 een bijzonder experiment. Dit voertuig weegt maar de helft van een "klassieke" LMP1 en ook de aerodynamica ondersteunt de wegligging maar voor 50% van een Le Mans Prototype.

    Doordat de "rijdende raket" wordt aangedreven door een 1.6 liter Nissan DIG-T-turbo - waarvan het vermogen niet echt is gekend - konden de ingenieurs zich fantasietjes veroorloven. Zo zijn de voorbanden maar 101,6 mm breed (4 inch) en in de pletsende regen snijden ze dan als een mes door boter. Het neigt wat naar de smalle banden voor sneeuwrally's, maar in het geval van de DeltaWing mogen we niet vermoeden dat er daarom eerder een bescheiden vermogen aan boord is. Wel is de cilinderinhoud van die aard dat een laag brandstofverbruik moet zijn gewaarborgd.

    Een reden waarom Darren Cox, General Manager Nissan Europe, insinueert "dat het niet is uitgesloten dat de DeltaWing het algemeen klassement zou kunnen beinvloeden." Waarbij meteen vermeld wordt dat de DeltaWing buiten klassement rijdt. Toelating om een etmaal rond te toeren tussen de "classics" werd bij genade van de organiserende "Automobile Club de l'Ouest" verkregen. Nissan  hoopt de "24 Uren van Le Mans" uit te rijden. Gezien de slagkracht waarmee het Japanse merk zijn come-back in de internationale autosport maakt, zou dat niet eens verwonderlijk zijn.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Nissan)

    Bijlagen:
    De smalle voorbanden snijden als een mes door boter i18412.jpg (1.7 MB)   
    Nissan Deltawings tijdens regentesten in Snetterton i18412.jpg (2.4 MB)   
    Regenwerk voor de Nissan Deltawing in Snetterton i18412.jpg (2.6 MB)   

    18-04-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAXIME MARTIN ONDER RNT-VLAG NAAR LE MANS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Omdat Maxime Martin (26) met een LMP2 prototype van OAK-Racing deelneemt aan de komende 24 Uren van Le Mans op 16 en 17 juni, is hij als zesde lid opgenomen in het RACB National Team. Hij krijgt als ploegmaat crack Bas Leinders, kapitein van het RACB National Team, en ervaren éénzitter- en prototypecoureur. Vorig jaar finishte hij als zevende LMP1 in La Sarthe en ziet met blijdschap de deelname van Martin tegemoet. De auto waar het om draait is de OAK-Morgan nummer 35 waarin Heinemeier Hansson het Belgisch tweetal aanvult.(wr/Foto:RACB)

    Bijlagen:
    Maxime Martin met Bas Leinders in een OAK LMP2 in Le Mans i18412.jpg (2.1 MB)   

    18-04-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AUTOPURIST LEON DORSSERS NEEMT AFSCHEID VAN NISSAN BELUX
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In minder dan tweeënhalf jaar loodste hij Nissan in België de top-10 van de merken binnen en daarmee werd het merk de Aziatische nummer één in België en Luxemburg. Per 1 april 2012 geeft Leon Dorssers (43), automan "pur-sang", de fakkel door aan Stéphane Chauville (47). Na de overname van Nissan Belux door Nissan Motor Co Ltd in juli 2007 en de aanstelling van managements-zwaargewicht Leon Dorssers in november 2009 werden heel wat veranderingen ten gunste doorgevoerd.

    Toen Leon Dorssers vlak na zijn aanstelling 20.000 stuks als jaarverkoop voor het fiscale jaar 2010 vooropstelde, en tevens mikte op het eerste Aziatische merk voor de Belux, werden deze objectieven als overmoedig onthaald. Maar een jaar later - in maart 2011 - (einde fiscaal jaar 2010) werd inderdaad de "barrière" van 20.000 stuks doorbroken. Tot 20.306 eenheden.Weer een jaar later - maart 2012 - werd het afsluiten van het fiscale jaar 2011 gevierd met 21.805 inschrijvingen in België en Luxemburg. Dat resulteerde in een marktaandeel van 3,3%, een plaats in de Belgische top-10 van de merken EN het eerste Aziatische merk in België en Luxemburg. Dit twee jaar eerder dan de vooropgestelde streefdatum.

    Leon Dorssers had natuurlijk een sterk productengamma ter beschikking met de cross-overs Qashqai en de Juke als paradepaardjes. Maar ook volgde hij een volledig en tactisch sterk marketingplan evenals een vernieuwd aanbod van bedrijfswagens. Daarenboven richtte hij een nieuwe sterke focus op de aan belang winnende fleetmarkten. Daarvoor hanteerde hij het Nissan Business programma en een geheel verbeterd Nissan-dealernetwerk (met nog 16 nieuwe openingen in het verschiet in 2012). Op lange termijn viseerde hij 5% in België en Luxemburg. Wat gezien de grotere engagementen van Nissan - ook succesvolle in de internationale autosport - geen "mission impossible" meer is.

    Eind van deze maand neemt Leon Dorssers afscheid van Nissan Belux om een nieuwe uitdaging binnen de Nissangroep aan te gaan als Vice-President Dealer Netwerk Devlopment en Customer Quality voor Nissan en Infiniti in Noord- en Zuid-Amerika. Die functie vult een indrukwekkende CV aan die Leon Dorssers in 1992 bij Nissan startte.

    Leon Dorssers laat een woordje van dank na voor zijn ploeg met wie hij samenwerkte. "Uiteraard ben ik zeer tevreden dat ik deze firma in uitstekende gezondheid kan overdragen. Toch had ik graag nog enkele ideeën verder uitgewerkt. Langs de andere kant wordt mij nu een unieke gelegenheid geboden om een totaal nieuwe uitdaging aan te gaan op een ander continent", zei Leon Dorssers. Hij beklemtoont nog "dat het zonder mijn team en het Nissan Dealernet het me nooit gelukt was de zeer positieve resultaten te boeken. Ik ben dan ook iedere werknemer van Nissan Belux dankbaar voor de volle inzet om die doelstellingen mee te bereiken. Ik wens hen dan ook alle succes toe voor de toekomst.". Daarmee verdwijnt een zwaargewicht in de autocommercie van het Belgisch- en Luxemburgs toneel.(Walter Rombauts/Foto:Nissan)



    Bijlagen:
    QASHQAI 1.6 DCI is één van de succespijlers bij Nissan i17412.jpg (146.1 KB)   

    17-04-2012 om 18:14 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STILTE NA ZEGE VAN ROSBERG EN IN OPROERZICHT VAN BAHREIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het heeft geen zin de GP van China nog eens te vertellen. Nico Rosberg heeft op grootse manier gewonnen, een zege die eigenlijk Michaël Schumacher voor ogen had. Maar naast het feit dat die zijn 17 jaar jongere ploegmaat niet kon volgen had hij ook nog de pech dat er in ronde twaalf een wiel afbolde. Onbegrijpelijk, maar waar. “Schumi” onderging de frustratie die Barrichello zo dikwijls heeft gevoeld. Hij is en blijft een groot autocoureur.

     

    Maar de les is voor iedereen duidelijk: oud kan tegen jong niet meer op. Wederzijds respect kan wel conflicten voorkomen. Wijsheid kan jeugdige overmoed temmen. Snelheid op de baan kan echter door niets worden vervangen. In dat geval zijn Sebastien Vettel, Sergio Pérez, Nico Rosberg, Kobayashi, Pastor Maldonado. De zich werende namen zijn Jenson Button, Mark Webber, Michaël Schumacher en – ja, ook al – Lewis Hamilton, maar om andere redenen. De Brit is nog intrinsiek snel maar heeft wel moeite om nog een GP naar zijn hand te zetten en te winnen.

     

    Nu de FIA alle aanklacht van Red Bull heeft verworpen en de DRS van Mercedes legaal heeft verklaard, wil Domenicali en Fry van Ferrari er ook zo snel mogelijk een exemplaar nabouwen. De GP van Bahrein kondigt zich uitermate spannend aan. Ook op politiek vlak. Want niets is duidelijk over de veiligheid. FIA-president Jean Todt en F1-baas Bernie Ecclestone houden zich op de vlakte. De bal ligt in het kamp van de autoriteiten in Bahrein. Als die afblazen rinkelt de kassa bij Bernie en de zijnen. Daarom is het zo stil. Het gaat over €35 miljoen min of meer. Tja…(Tekst:Walter Rombauts/Foto’s:Mercedes-Benz)

     

    Bijlagen:
    Nico Rosberg dankt heel het team i16412.jpg (994.4 KB)   

    16-04-2012 om 18:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG HOUDT WEBBER EN VETTEL ACHTER ZICH IN FP3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zowel Mark Webber als Sebastien Vettel hebben in hun Red Bull-Renault getracht Nico Rosberg de snelste chrono te ontfutselen. Daartoe gebruikten zij de soft-rubbers en en zo min mogelijk brandstof aan boord. De tweevoudige wereldkampioen Sebastien Vettel bleef hangen op 0"147 van de tijd van (1'32"816) Nico Rosberg in zijn Mercedes W03. Michaël Schumacher was in heel de derde vrije training niet bij machte Rosberg's prestatie te evenaren, laat staan verbeteren. De nu 43-jarige Duitser zal het in het verdere seizoen vooral van zijn ervaring én de regenraces moeten hebben. Alleen daarmee zal hij nog kans maken op een podium, misschien nog een enkele overwinning. Maar een achtste wereldtitel kan hij voergoed vergeten.

    Straks - binnen twee uur - in de uiteindelijke kwalificatie die de startgrid bepaalt zullen het twee Duitsers zijn - Rosberg en Vettel, bijna leeftijfgenoten, die er een robbertje Mercedes - Red Bull-Renault die om de "pole" voor zondag rijden. Maar dat wil niet zeggen dat Mark Webber, Lewis Hamilton en Jenson Button zomaar zullen toekijken. Ook Schumachter niet die, onomkeerbaar heerzuchtig door zijn verleden, alles in het werk zal stellen om minstens zijn Mercedes naast die van Rosberg te schuiven voor de start van morgen. Een vermelding moet er zeker zijn voor Kimi Raikkönen die zich negen minuten voor de zwartwit-geblokte vlag zevende plaatste.(wr)

    1. Rosberg (Mercedes W03)                                       1'32"816
    2. Webber (Red Bull-Renault)                                    1'33"262
    3. Vettel (Red Bull-Renault)                                       1'33"525
    4. Hamilton (Mc Laren-Mercedes)                             1'33"747
    5. Schumacher (Mercedes W03)                                 1'33"862


    21-04-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STOFFEL VANDOORNE OP ZOEK NAAR WINNEND RITME IN F.RENAULT 2.0
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit weekeinde gaat de "Northern European Cup Hockenheim" door in het gelijknamige historische amfitheater. Dat is een goede gelegenheid voor Stoffel Vandoorne om de eerste afspraak van de Eurocup Formula Renault 2,0 voor te bereiden. Die wordt over twee weken in het Spaanse Motorland Aragon gereden. Stoffel - zo wordt gezegd - trappelt van ongeduld. Maar dat is geloofwaardig want na heel wat wintertests, kan de coureur van Josef Kaufmann zich van  zijn beste kant laten zien. Tevens als lid van het RACB National Team in de Eurocup Formula Renault 2.0.

    "In Hockenheim zullen er 37 gasten als ik aan de start staan", zegt Stoffel. "Allemaal behept met maar één doel: winnen. Verkeersdrukte op de piste is sowieso gegarandeerd. Zoveel te beter eigenlijk want dat is een situatie waarmee ik een heel jaar zal worden geconfronteerd." Stoffel komt in Hockenheim onder bijzondere omstandigheden aan de start.

    "Op mijn programma staan drie koersen van de N.E.C. Op die manier tracht ik beter de races van de Eurocup Formula Renault 2.0 voor te bereiden. Dat wil niet zeggen dat ik er in Duitsland met mijn pet zal naar gooien. Ik ben vast van plan in die "autodroom" met z'n 160.000 zitplaatsen het juiste raceritme te vinden. Dat is belangrijk voor de races die over twee weken in het exotischer Motorland Aragon plaatsvinden. Een podiumplaats zou de beste manier zijn om de samenwerking met het team te beginnen."

    Afgaande op wat insiders vertellen heeft Stoffel "snelheid" alvast in de botten. "Het klopt dat we steeds bij de eerste vijf klokten", glimlacht hij. In al zijn bescheidenheid vergeet Vandoorne te vermelden dat hij meer dan één keer indruk naliet. Vooral in Barcelona, waar hij een nieuw ronderecord voor een Formule Renault 2.0 neerzette. Hij wil dit zaterdag en zondag in Hockenheim bevestigen.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:RACB)

    Bijlagen:
    Stoffel Vandoorne gaat dit weekeinde aan de slag in Hockenheim i19412.jpg (520.3 KB)   

    19-04-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!