Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    18-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MELBOURNE: DRIE WERELDKAMPIOENEN OP PODIUM
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met Jenson Button (Mc Laren-Mercedes) als ongenaakbaar winnaar van de GP van Australië, Sebastien Vettel Red Bull-Renault) als tweede en een ontgoochelde Lewis Hamilton als derde, stonden er drie wereldkampioenen op het podium in de eerste GP van twintig die het WK Formule 1 dit jaar telt. Mark Webber werd verdienstelijk vierde en Fernando Alonso bewees met een vijfde plaats in een onmogelijke Ferrari F2012 dat zijn twee wereldtitels in 2005 en 2006 geen toevallige treffers waren. De andermaal onfortuinlijke Felipe Massa botste dit keer met zijn landgenoot Bruno Senna (Williams-Renault) en beiden konden het voor bekeken houden.

    Kimi Raikkönen (Lotus-Renault) remonteerde 11 plaatsen in de race en finishte zevende. Hij werd wereldkampioen in 2007 met Ferrari. Zijn ploegmaat Romain Grosjean nam een goede start, reed in de spits maar werd ook aangereden waardoor een reële kans voor hem en Lotus op een podium verdween. In ieder geval heeft de Fransman Grosjean bewezen dat hij zijn plaatsje in de F1-zon verdient. Zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumachter nam een goede start maar had na 12 ronden officieel versnellingsbakproblemen en Nico Rosberg eindigde twaalfde.

    Een nogal roemloos weekeinde dus voor Mercedes na hooggespannen verwachtingen. In het duel Renault-Mercedes als motoristen maakt de zege van Button dat het toch een "Stermotor" is die het eerste pleit heeft gewonnen. Als men echter de individuele wereldtitels gaat tellen op dat podium is de stand 2 - 2. Twee voor Vettel (2010 en 2011) en één voor Hamilton (2008) en één voor Button (2009). Dus Renault versus Mercedes gelijk na een eerste GP. Renault is altijd wat speciaal geweest als motorist. Het merk stond 194 keer "in pole" en won 142 GP's... Vandaag werd Sir Frank Williams, teambaas, diep in zijn ziel getroffen.

    Bruno Senna's (zijn oom Ayrton reed ook in een Williams-Renault V10 op 1 mei 1994 in Imola...) knappe race werd verprutst door Massa die instabiliteit van zijn Ferrari inriep als verontschuldiging. En met schitterende punten in het vooruitzicht knalde de Venezolaan Pastor Maldonado naar de finish toe op de vangrails. Een zekere retour van Williams werd daarmee vergald. Volgende GP is die van Maleisië, volgende zondag. Daarin zien we het duel verder gaan. Ferrari rijdt er wellicht opnieuw voor spek en bonen bij. Het even arrogante als bijna potsierlijke merk mag zich gelukkig prijzen een vechter als Alonso in zijn team te hebben. Hij is de enige die het ontij voor het merk-in-het-rood kan veranderen. Mocht ik Domenicali heten, ik zou zéér goed naar hem luisteren...Ook al zegt de Spanjaard het in wat hakkelig Frans of Engels. Fernando wéét precies waar het om gaat. In de F1 is dat goud waard.(wr/Foto's: Mc Laren, Mercedes en Renault)


    Bijlagen:
    Mercedes zelf bevoorraadt Force India en Mc Laren i18312.jpg (1.1 MB)   
    Webber en Vettel zijn met de RB8 Mercedes grootste rivaal i18312.jpg (3.7 MB)   

    18-03-2012 om 18:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DUBBELSAG VOOR CITROEN IN RALLY VAN MEXICO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Rally van Mexico, derde manche om het "World Rally Championship", werd Citroën 1 en 2. Winnaar werd Sebastien Loeb en tweede werd Hirvonen. Allebei in de Citroën DS3 WRC's. Onze landgenoten Thierry Neuville en Nicolas Gilsoul (Citroën Junior World Rally Team) konden hun vaardigheden goed demonstreren want ze wonnen voor de eerste keer een speciale proef in het WRC.(wr)

    18-03-2012 om 13:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MARK WEBBER, DE GEVISEERDE MAN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Australiër Mark Webber rijdt morgen de eerste GP van het seizoen voor eigen publiek. In de laatste oefeningen reed hij de vijfde tijd. Het moet enorm moeilijk zijn om te weten dat je plaats door jongere coureurs wordt geviseerd en toch zo goed mogelijk te rijden om voor Red Bull zoveel mogelijk punten te scoren voor de Wereldtitel bij de Constructeurs. Die overigens in het bezit is van Red Bull en dus ook van Renault omdat de RB8 wordt aangedreven door een 2,4 liter V8 motor vanuit Viry-Châtillon, nabij Parijs. Mark Webber heeft een ijzeren zelfdiscipline en die wordt nog gevoed door zijn echtgenote die gevoelig ouder is dan hij. In dit geval is dat een positieve zaak menen hersenspindokters.

    Hamilton werd al genoemd als mogelijke opvolger van Webber. Teambaas Christian Horner moet dat hebben ontkend. Hij zou er lakoniek hebben aan toegevoegd "dat de levensstijl van de Brit helemaal niet past in het geordende kader van Red Bull." Dus zijn de kandidaten veelvuldig. Vooral naar de jongeren kan worden gevist. Grosjean (Lotus-Renault) maakt indruk. Maar ook Nico Hulkenberg (Force India-Mercedes), onze eigenste Jérôme D'Ambrosio die als derde rijder bij Lotus-Renault is, wordt in gedachten gehouden. Voor tweevoudig wereldkampioen Sebastien Vettel zal het vooral iemand moeten zijn die hem - snotneus nog - als kopman erkent en hem niet aanvalt.

    Want de Duitser wil een hattrick waarmaken in de Formule 1. Aan Webber heeft hij dit jaar nog een héél goeie secondant. De botsing van twee jaar geleden in Turkije tussen hen beiden kan niet opnieuw. Mark Webber krijgt iedere keer de kans zich voordoet, de eer die hij verdient en toekomt. Vettel zal de eerste zijn om vrije baan te geven als er met zijn Red Bull iets misloopt. Als het op nipte WK-punten aankomt, zal Christian Horner beslissen...Globaal genomen kondigt het WK Formule 1 2012 zich spannender aan dan ooit. Zes wereldkampioenen staan aan de start. Michaël Schumacher, Fernando Alonso, Jenson Button, Lewis Hamilton, Kimi Raikkônen en Sebastien Vettel. Dat is een kwart van het veld.

    De teams waarvan wordt verwacht dat ze elkaar waard zijn, zijn Red Bull RB8, Mc Laren-Mercedes, Lotus Mercedes zelf met de W03 en Force India-Mercedes. Ferrari staat nergens en dat is goed omdat het voor drama zorgt. Dat wat Italianen zo smaken. Vallen en opstaan, steigerende paarden en vallende sterren. Schoner kan het plateau van dit jaar er niet uitzien. Morgenochtend vroeg, onze tijd, is er een aardbeving op wielen in het Albert Park in Melbourne. Ook op de tribunes spuwt het publiek de ene vulkaan magma na de andere uit. Het lawaai ervan klingt als Mark Webber. Het gaat over in een sound, een symphonie als je wil. Omdat Webber naast een groot autocoureur ook een schone mens is. Geen garantie op een zege, maar wel mooi meegenomen.(Tekst:Walter Rombauts/Foto: van Mark Webber)

    17-03-2012 om 16:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON IN POLE, GROSJEAN DE GROTE VERRASSING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is een spannende strijd om de pole geweest daarstraks. Met een superieure, gebeten, Lewis Hamilton met 1'24"922 op de eerste plaats. In zijn kielzog met 1'25"074 Jenson Button. Dus twee Mc Laren-Mercedes' op de eerste rij. De grote verrassing kwam van Romain Grosjean die met de Lotus-Renault derde werd voor een schitterende Michaël Schumacher op de vierde plaats. Mark Webber ging zelfs ploegmaat Vettel vooraf. Zodoende staan de beide Red Bull's op de derde lijn. Alonso strandde door een spin op de twaalfde plaats en Massa op de zestiende. Naar het schijnt kan die zijn valies al pakken bij Ferrari. Montezemolo is het beu. Herrie is er ook al. Een klacht van Lotus tegen het uitlaatsysteem van Mercedes. De GP van Australië F1 - morgenochtend 6 uur onze tijd - luidt een spannender kampioenschap dan ooit in. Vooral één van motoristen: Renault tegen Mercedes met Ferrari als hobbyist.(wr/Foto:Mercedes)

    Bijlagen:
    Schumi kijkt sip. 't Ging niet zo goed als verwacht i17312.jpg (1.3 MB)   

    17-03-2012 om 16:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCEDES AMG HEFT SLUIER OP VAN NIEUWE ONTWIKKELING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met het elektrische aandrijfsysteem SLS AMG E-Cell tilt Mercedes AMG GmbH een beetje de sluier op van een nieuwste - verrassende - ontwikkeling. Het systeem is in de loop van 2010 op punt gesteld door Mercedes-AMG en "Mercedes AMG High Perfomance Powertrains" in Brixworth. Vier gesynchroniseerde motoren zijn tegen de wielen aan gemonteerd en geven samen een maximaal vermogen van 392 kW (533 pk) en een maximum koppel van...880 Nm, cijfers die de ambities van de SLS AMG E-Cell onderstrepen. De transmissietunnel van de monocoque is in koolstofvezel en die tunnel herbergt ook de hoogspanningsbatterijen op een centraal veilige plaats tegen botsenergie. (-zoals ook Volvo eerder toonde)

    De zeer lichte composietmaterialen zijn overgenomen uit de Formule 1. De auto zal in beperkte serie worden gemaakt en in 2013 op de markt komen. Deze superkrachtige, elektrisch aangedreven bolide, zal de uitzonderlijke innoviteit van AMG illustreren. Per wiel is er dus een elektromotor maar ook heeft ieder wiel een eigen transmissie en dat alles loopt uiteraard perfect synchroon zodat geen bandensleet door "gewring" ondereen ontstaat. De acceleratie van 0 naar 100 km/h geschiedt in 4". Daarmee rivaliseert de elektrische SLS een beetje met de SLS AMG V8 die 420 kW (571 pk) uit zijn 6,3 liter V8 perst en vanuit stilstand 100 km/h bereikt in 3"8. Moet er nog meer gezegd ? (Tekst:Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    16-03-2012 om 18:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SCHUMACHER VERSCHALKT HULKENBERG MET SNELSTE CHRONO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In de laatste ronde van de tweede vrije sessie om de GP van Australië F1 verschalkte zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumacher met de Mercedes W03 Nico Hulkenberg met een scherpste tijd in 1'29"183. Insiders schrijven de prestatie van Schumi toe aan de reglementaire F-luchtbuis die Mercedes toepast. Maar dat is een vertekend beeld omdat in de eerste vrije training Button en Hamilton de Mc Laren's op één en twee plaatsten. Schumacher reed toen al de derde snelste tijd. In de tweede training regende het en namen de favorieten duidelijk geen risico's op schade. Tweevoudig wereldkampioen Sebastien Vettel plakte o.a. daarom op de tiende plaats. Pas in het laatste kwartier droogde de baan op en ging iedereen op slicks nog op zoek naar een goede tijd. Alonso trachtte met intermediairbanden over de vele waterplassen te schaatsen, maar klokte pas verdienstelijk vierde.(wr/Foto's:Mercedes)

    Bijlagen:
    Rosberg kijkt toe hoe ploegmaat Michaël in de W03 glijdt i16312.jpg (1.5 MB)   

    16-03-2012 om 14:01 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BENTLEY VOLGENS IXOMODELS, MET PROTEST VAN KOPER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie verzamelaar is van miniatuurautootjes vindt bij Ixomodels ongetwijfeld iets van zijn gading. Alles transacties verlopen correct maar...toch goed opletten. De British Racing Green Bentley Sport 3.0 liter die in 1927 met Davis - Benjafield de "24 Uren van Le Mans" won moet volgens Ixomodels geen stuurwiel hebben. Althans is dat niet aanwezig op het vanuit Hong-Kong geleverde 1/43ste model. Het kan niet zijn dat beide heren 2.369,807 km aflegden in dat etmaal tegen 98,740 km/h gemiddeld en dat met de natte vinger hebben gedaan. De Bentley's die overigens in die jaren na de Chenard Walker in 1923 zijn gaan domineren hadden wel degelijk een "steering wheel". Zeker als je ter aankomst 349 km voorsprong op de tweede had. Mailen naar Ixo is makkelijk, maar ze zitten er daar wel mee. Antwoord blijft uit. Misschien inspiratie voor Spark of Minichamps om een geheel nieuwe reeks "Le Mans Winners" te maken. Stuurloze auto's winnen nooit in Le Mans.

    Overigens doet dat eraan denken dat Toyota met een op de Prius-techniek gebaseerde Hybrid komt en daarmee tienvoudig winnaar Audi het vuur aan de schenen wil leggen. Audi die met een vierwielaangedreven hybride komt waarbij de energierecuperatie tijdens de vertragingen door een vliegwiel geschied zoals in de Porsche 911 GT3 R Hybrid. De voornaamste eigenschap van die techniek is dat héél veel elektrische energie in heel korte tijd wordt opgeslagen - in een soort condensator - en dan weer met het volle pond wordt afgegeven. Weliswaar maar een achttal seconden, maar hevig. Bepaald die hevigheid mede goed verdelen op de voorwielen stelt een probleem. Als het koppel dat door de banden op het asfalt moet worden overgezet hoog is kan dat voor een instabiliteit in de besturing zorgen. De ideale lijn in het gedrang brengen...Zoals toen Saab nog bestond een 130 pk turbo leuk was om te rijden, maar de 180 pk het snoetje lichtte en even heel onstabiel werd.

    Michelin bevoorraadt zowel Audi als Toyota. Onpartijdig. De bandenreus is zelf benieuwd welk van de twee technieken - de klassieke Priusopvatting of de Audi-aanpak - het meest clement kan zijn voor de banden. Zo voelt iedereen dat Le Mans er weer aankomt. Dit weekeinde bijt Sebring de spits af van het World Endurance Championship en in de 1000 km van Francorchamps, één maand voor Le Mans, staan de twee werelden tegenover elkaar. Een ingangs-examen voor een overwinning in Le Mans. Voor Audi (LMP1) al tien jaar historisch, voor Toyota opnieuw (LMP1) gedurfd, net als voor Nissan (LMP2-foto bovenaan en in bijlage). Allebei zouden ze zo graag eens Mazda nadoen die in 1991 geschiedenis schreef met een zege door Gachot-Weidler-Herbert met nog wel een "rotary-engine". Een oude Wankel van Felix Wankel als je wil, verder gecultiveerd door Kenichi Yamamoto van Mazda in Hiroshima. Eerst R&D-baas en later President van de Mazda Motor Corporation. Geen wankele man en dito motor, en die Mazda  787B - zo vertelde Bertrand Gachot ons toch - kon niet zonder stuur. We zenden een petitie naar Ixo-models. Beleefd.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's: Mazda, Nissan en wr)

    Bijlagen:
    Bentley Sport LM Winnaar 1927 zonder stuurwiel i16312.JPG (1 MB)   
    Mazda heeft altijd gedurfd, zelfs op glad ijs i16312.jpg (888.4 KB)   
    Mazda, enige Japanse merk dat Le Mans won i16312.jpg (2.1 MB)   

    16-03-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ARTISTIEKE PEUGEOT ION ZOEMT DOOR GENT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren ontving artistiek directeur van het NTGent, Mijnheer Wim Opbrouck, de sleutels van een Peugeot Ion. Dat is de puur elektrische auto van het Franse merk die geen schadelijke uitlaatgassen in het milieu blaast. Hij rijdt als een gewone auto. Zowel in rijgedrag als in comfort gezien. Op de auto prijkt een tekening van de hand van de veelgeprezen acteur Gert Dooreman.. Directrice Communicatie van Peugeot-België-Luxemburg, Mevrouw Adelheid Terryn is heel trots op de samenwerking. Vooral omdat het gaat om vijf Gentse kunsthuizen die hun ecologische voetafdruk wil verkleind zien. Wie d'r meer wil over weten tikt http://greentrackgent.wordpress.com in en de hele informatiewinkel gaat open.

    De Peugeot Ion die vooral ontworpen is voor gebruik in de stad, richt zich in de eerste plaats tot overheden en ondernemingen. Rijden met de Ion kan als rustgevend worden ervaren omdat alle storend lawaai wegvalt. Hoogstens een licht gezoem kan worden gehoord en natuurlijk op autowegen tegen 120 km/h het "beuken" van de wind op de panoramische voorruit. In de Europese gemengde cyclus heeft de Ion een rijbereik van 150 km. Als de Lithium-Ion accu leeg is kan er best een nachtje worden over geslapen om 's morgens weer met een volle batterij te vertrekken. Wie snel toch wat energie wil opslaan moet weten dat het aan een snellader voor 80% kan in een half uur. Volgens Peugeot kan de Ion met een gebruikskost van €1,5 tot €2 per 100 km voorleggen een onklopbare factuur voorleggen, ware het niet dat de aankoopprijs van de elektrische voltreffer particulieren blijft afschrikken.(wr/Foto:Peugeot)

    Bijlagen:
    Peugeot met NTGent promoot EV i15312.jpg (4.5 MB)   

    15-03-2012 om 09:06 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOOR DE FORMULE 1 VORM KREEG
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als overmorgen in het Albertpark in Melbourne de eerste Pirelli-banden grip zoeken op het asfalt en de vierentwintig bolides een nieuw WK Formule 1 aansnijden is dat het 62ste seizoen dat die ongemeen boeiende geschiedenis doorgaat. Lang voor de tweede wereldoorlog was er al sprake van, maar de wereldbrand verknalde alles. Maar de idee liet niemand los. Auto-industrie was een staatsaangelegenheid. Prestige. Voor de oorlog werden al "Grote Prijzen" gereden en de auto's waarmee dat gebeurde mochten er zijn. Hun berijders waren helden. Tazio Nuvolari, Bernd Rosemeyer en andere Manfred's Von Brauschitz vochten met hun monsters zoals een matador in de arena met de kolossen die maar één doel hadden: hen doden.

    Zo ook leken de renwagens, slingerend door de bochten, gigantische draken die hun menner naar het leven stonden. Kon de coureur destijds het van zo'n machine winnen, dan was hij de Koning te rijk. De hele wereld lag aan zijn voeten, dames vochten om hem te mogen bedienen, automagnaten boden hun de hoogste sommen om hun mastodonten te laten zegevieren. In die vooroorlogse tijd gold (1937) de Mercedes W125, als de ultieme racewagen. Hij debuteerde op 9 mei 1937 op het Mellaha Lake in Tripoli voor de gelijknamige GP. Hermann Lang won. Daarna won Rosemeyer twee van de vijf races en won voor de tweede keer de "Association Internationale des Automobiles Clubs Reconnus". Een soort Europees kampioenschap als men wil. Maar buiten GP's winnen aasde men ook op het wereldrecord snelheid te land. Het ging daarbij vooral tussen Audi en Mercedes. Bernd Rosemeyer verongelukte bij zo'n poging door een rukwind die zijn auto opschepte. Zondag in Australië is dat pure historie. Zilverkast-gegevens.

    Maar de ridders van vandaag hebben dezelfde gedrevenheid als die van toen Bernie Ecclestone de F1 nog moest veroveren. Aardbevingen op wielen brachten toen al Stirling Moss, Bruce Mc Laren, Jack Brabham. Later Jochen Rindt en Niki Lauda. De lijst is "oneindig". Knullen als Vettel zetten nu de toon, jong, vol adrenaline, ettertjes eigenlijk die ouwe mannen als Webber en Schumachter liefst voor gek zetten. Maar dat is Formule 1, komen, winnen en vergaan in de archieven. De weg waaraan ze beginnen en die altijd zo eindigt. Zondag is het "patat". Koersen dat de adrenaline uit de oren spuit. Weer opnieuw, een jaar lang.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Mercedes)


    Bijlagen:
    Actiefoto van de recordwagen van de Ster met Rosemeyer i16312.jpg (1.1 MB)   
    De ultieme racewagen in 1937, de Mercedes W125.jpg (735.2 KB)   
    De W125 12 cilinder turbo rekordwagen uit 1938 i14312.jpg (1.8 MB)   
    Doorkijkfoto van de Mercedes W125 i16312.jpg (2.4 MB)   

    14-03-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RENAULT CLIO RS RED BULL RACING RB7, PUUR SANG
    Om de titel van wereldkampioen Formule 1 bij de constructeurs te vieren die vorig jaar met de renstal Red Bull werd behaald, lanceert Renault un een beperkte reeks: de Clio R.S. Red Bull Racing RB7. Het hele autootje is onderworpen aan gespierdheid. Er is een verlaagd chassis, zwarte lichtmetalen 18" velgen die "Interlagos" werden gedoopt en de design is onmiskenbaar die van een volbloed. In België en Luxemburg zal die beperkte reeks vanaf mei worden aangeboden vanaf €26.350 BTWi en in Luxemburg voor €25.043,39. Daarmee kan de gegadigde de nieuwe RB8 achterna waarmee Sebastie Vettel en Mark Webber in Australië de eerste GP van het seizoen aanvatten. Bezadigdheid wordt de nieuwe eigenaars van deze Clio wel aangeraden. Wereldkampioen worden doe je op de renbaan, niet in de dorpstraat. Hoe dan ook, puik autotechnisch werk.

    Los van dit model voor de Belgische markt heeft Renault Sport Technologies vier showwagens, Méganes, voorgesteld die eraan moeten herinneren dat Renault liefst vier teams met haar motoren bevoorraadt. Dat zijn Red Bull Racing, Lotus F1 Team, Caterham F1 Team en Williams F1 team waarmee Alain Prost in 1993 zijn vierde en laatste wereldtitel behaalde. De Méganes zijn gebaseerd op de R.S.-basis. Renault is nu 35 jaar betrokken in de F1 en die aanwezigheid heeft geleid tot 10 titels als Wereldkampioen van de Constructeurs. De "know-how" van de sportechnologie heeft geleid tot de Energy-motoren die alle R.S. sportieve wagens dynamiet geven.(wr/Foto's:Renault)

    Bijlagen:
    Mégane's in F1 kleuren symboliseren Renault in het WK i14312.jpg (650.2 KB)   
    Mégane's in F1 kleuren symboliseren Renault in het WK i14312.jpg (650.2 KB)   

    14-03-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BERTRAND BAGUETTE IN 12 UREN VAN SEBRING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bertrand Baguette is nu weer in de States en komt er vandaag al in actie. "Ik kijk er ontzettend naar uit," zegde hij voor zijn vertrek. "Meer dan ooit was dit een lange winter. Ik wriemel van de zenuwen om weer achter stur te zitten. In februari werkte ik in Val de Vienne twee testdagen af met de LMP1-bolide van OAK-Racing. Die testen hebben me gerust gesteld. Een proto van dit type ligt heel dicht tegen een hoogstaande éénzitter. Je rijdt zonder dak, er is heel veel grip en de bolide beschikt over heel wat duwwerk in de rug. Ik voelde me onmiddellijk thuis in de auto."

    Bertrand nam al vanaf het begin van zijn carrière deel aan sprintraces, maar nu is er het nieuwbakken "World Endurance Championship". Bertrand vervolgt: de wedstrijden zijn lang maar het niveau is zo hoog dat je van bij de start alles moet geven. In Frankrijk konden Guillaume Moreau en ik vaststellen dat we een homogeen team vormen. Ik ken hem uit de Formula Renault 3,5. Hij was er mijn ploegmaat bij KTR. Dominik Kraihamer leerde ik pas onlangs kennen. Het is een pientere snelle gast..." Dus met z'n drietjes zullen we er wel wat vanaf kunnen brengen."

    Hoewel Bertrand in 2010 de hele Verenigde Staten van noord tot zuid, en van oost naar west is hij nog nooit in Sebring geweest. Om dat gebrek aan ervaring wat te compenseren heb ik heel wat onboardbeelden bekeken en een halve dag in de simulator doorgebracht. Die was zo realistisch geprogrammeerd dat ik al kon vaststellen dat het circuit er heel hobbelig bijligt." Bertrand is ook benieuwd naar de Nissan Deltawing die daar op 15 maart 2012 zijn eerste kilometers zal doen. In de zon uiteraard.(wr)

    13-03-2012 om 18:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NISSAN DELTAWING START UIT GARAGE 56 IN LE MANS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tijdens de "24 Uren van Le Mans" op 16 en 17 juni a.s. zal er een speciale Nissan "Deltawing" de start nemen uit garage "56". Er starten altijd 55 auto's, maar sinds vorig jaar laat de l"Autombile Club de l'Ouest een gaatje via box 56. Daarin worden de extravagante, toekomsgerichte gezet. Ze mogen na de start aan het staartje de meute najagen. Opzien zal de auto zeker baren. Uit de breinen van Dan Gurney, Don Panoz, Ben Bowlby en Michelin is de raketachtige auto ontstaan.

    Het pikante eraan is dat hij wordt voortbewogen door een 1.6 DIG-Turbomotor die 220 kW (300 pk) uitbraakt en daarmee tussen de rondetijden van de LMP1 en de LMP2 klasse zitten. De auto telt evenwel niet mee in de einduitslag. Hij is vooral zo snel omdat hij pluimlicht weegt en nog eens een uitzondere lage luchtwerstand heeft. Marino Franchitti en Michaël Krumm zullen de wagen met het nummer "0" rijden. Ongezien dat de ACO zoiets toelaat, anderzijds mag er wat "fun" zijn. Maar het voertuig lijkt zo erg op degenen die worden gebruikt om records te land te vestigen. Zo weinig auto en zoveel raket/vliegtuig. Dat kan toch niet opnieuw de bedoeling zijn van de ACO om zoals destijds een WM Peugeot 406 km/h te laten halen in Hunaudières...Daarna kwamen de chicane's.

    De nabije innovaties in de autobouw zullen het Le Mans-plaatje drastisch wijzigen. Als het maar nooit meer 1955 wordt. Toen kon ene Pierre Levegh zijn Duitste bolide niet meer op de weg houden. De Mercedes ontplofte midden in de massa. 82 mensen lieten het leven in de hoofdtribune. In ieder geval zal Nissan er vooral met de motorisering mee stunten.(Walter Rombauts/Foto's:Nissan en Highcroftracing)



    13-03-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!