Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    09-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SEBASTIEN VETTEL VOERT CANADESE ONE-MAN-SHOW OP
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Le Mans - Er is plaats voor een nieuw magazine op de markt. Nog nooit uitgegeven maar wellicht alleen vol te schrijven door psychologen en psychiaters. Het is de hoogste tijd dat ieder team door de FISA wordt verplicht zo'n specialist in zielen-inzicht fulltime aan hun team te binden. Goed betaald uiteraard. Want als volgend jaar 2014 - straks - een geheel nieuwe F1 wordt opgevoerd - zullen ze er meer nodig zijn dan gewenst.

    Reeds drievoudig wereldkampioen Sebastien Vettel (Red Bull RB9-Renault) heeft in de GP van Canada gewoon de spot gedreven met zowat iedereen. Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Mark Webber en Nico Rosberg ontsnapten aan de figuurlijke vernedering niet door Vettel op een ronde te worden gereden. Vier coureurs op de 24 aan de start ontglipten aan dat onaangename gevoel niet mee te kunnen. "Seb" moest zo nu en dan tot de orde worden geroepen, want het 24-jarige Duitse heerschap dacht voorwaar dat zijn Red Bull - de pole-position al dragend - gevleugeld de 70 ronden ging dragen. Minicamera's zagen hoe Seb in zijn neus wou peuteren, maar ja, door die hele veiligheidswinkel gaat dat zomaar niet. Als een oversekste tiener maalde hij het eiland St. Hélèna nabij Montreal onder zijn wielen af.

    De meest gefrustreerde moet ongetwijfeld Kimi Räkkönen zijn. Het incident met Ricciardo in Monaco draagt verder zijn sporen. Hij verliest duidelijk een tweede wereldtitel. Dit terwijl supermacho Ferando Alonso knap de tweede plaats pakte, aan WK-pensioenpunten bouwt en toch uitzicht behoudt op Vettels koppositie. Fernando herinnert zich hoe grillig iets kan verlopen. Remember Singapore 2006... Flavio Briatore, Nelson Piquet jr.... Romain Grosjean brengen we onder in de gestraften. Als je zoveel talent hebt bots je vanzelf overal tegenaan. Gelukkig nam hij het verstandige besluit Kimi niet aan te vallen en nieuwe mediums te gaan halen in de pits.

    In de voorlopige stand om het wereldkampioenschap F1 2013 staat "jonge snaak" Sebastien Vettel aan de leiding met 132 eenheden, gevolgd door een bewonderenswaardige maar niet jonger wordende Fernando Alonso. Kimi Räkkönen - nog niet helemaal - afgeschreven, telt er 88 punten in de "ranking". Over de rest moeten we niet meer spreken. Die moeten naar de psycholoog of de psychiater. Of ze daarmee zullen geholpen zijn, is zeer twijfelachtig. Die geleerden zijn vaak zotter dan hun cliënt. De enige remedie is een nadrukkelijke vrije geest die leeft binnen een gezond lichaam. Dat is Montreal, dat is Canada, dat is Vettel. Gooi frustraties overboord, praat met elkaar en doe vooral. Zoals de Canadezen ons tijdens de tweede wereldoorlog hebben getoond. "Québec, je me souviens". Eén van de prachtigste GP's van het jaar.

    Waar vrijheid van geest heerst. Dus Mijnheer de President van de FIA, edelachtbare Heer Jean Todt, voer die regel in je F1-reglementen van 2014 in. Psychologische tests. Anders geraakt een incident als in Monaco tussen Räikkönen en Ricciardo nooit opgelost. De nieuwe F1 in 2014 moet geest-bevrijdend zijn. Anders doen we voort als nu. Om Sebastien Vettel's vierde wereldtitel kunnen we geen van ons allen meer heen.. En die man wint omdat hij geen psycholoog of psychiater heeft. Hij is vrij van geest, of zoals de grote Goëthe in het land van Vettel (Duitsland) zei : "Het hoogste goed dat een mensenkind kan bezitten is persoonlijkheid." Sebastien Vettel heeft die. Webber heeft die ook, maar is door wijsheid de rol van voedstervader toebedeeld. Mark wéét dat gewoon. Volgende afspraak 30 juni 2013 in Silverstone.(Tekst: Walter Rombauts/Foto: Renault)





    09-06-2013 om 22:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LOÏC DUVAL CRASHT AUDI NR 2 IN TERTRE ROUGE IN LE MANS
    Le Mans - In plaats dat de zon de ochtendnevel verdampte op het Circuit de La Sarth", voorzag de weerman heel de ochtend druilregen. Te weinig voor een paraplu, genoeg om de 55 bolides links en rechts pirouetten te zien maken. Tot groot jolijt van een overigens talrijk opgekomen publiek. De Dunlopbocht is één van de beste parameters om het verschil te zien tussen de hybride-wagens van Audi en Toyota en de overige deelnemers in LMP1. Op topsnelheid rijden ze over de aankomstlijn en leggen zich wat schuin in de lange rechtse bocht die naar de Dunlop-S voert. Waar nu de nieuwe 17 meter hoge controletoren staat die de stand weergeeft. Dan begint de remzone, wordt elektrische energie opgeslagen, de piloot ijvert de ideale lijn te volgen, en bij het uitkomen van de "S" roept hij alle energie van verbrandingsmotor en batterij/condensator weer af en schiet als een pijl uit een boog vooruit.

    Het duel Audi-Toyota geeft dit jaar weer hetzelfde - visueel - aanvoelende beeld als tijdens de editie 2012. In de remzones zijn de twee merken elkaar waard. Bij het accelereren uit de bocht schiet de Audi iets sneller vooruit dan de Toyota. Dat komt omdat twee elektromotoren aan de voorwielen de Audi enkele seconden in "quattro"-functie zet. Dus dat er kort vierwielaandrijving is. Daardoor kunnen de banden een grotere laterale kracht opnemen, en is dus het uitkomen van de bocht iets rapper dan de Toyota.

    Audi en Toyota samen, stellen alle andere LMP1 in de schaduw. Eén van hen beiden zal dus de 90ste "24 Uren van Le Mans op 22 en 23 juni winnen. Tenzij er ongelukken gebeuren. Zoals vanochtend eigenlijk om 11.24 uur de Fransman Loïc Duval de Audi nr2 aan flarden reed in de bocht van "Tertre Rouge" die de rechte lijn van Hunaudières ontsluit. De rode vlag ging uit omdat heel de baan met brokstukken versperd lag. Het ochtendfeest van "la journée test" was afgelopen. Bij de ochtend-analyse viel op dat de nieuwe Alpine's A450 in de LMP2 het heel goed deden. Bij het rood afvlaggen van de ochtendsessie reed één van hen op de eerste plaats in die groep en algemeen reed Alpine op de zesde plaats. Als we de Audi's en Toyota's wegdenken is dat eigenlijk eerste in de LMP2. De hele zondagochtend werd gedomineerd door André Lotterer in de Audi nummer 1. Hij won al twee keer op rij en de intentie van het team is een hattrick te ambiëren. Toch stond Loïc Duval op plaats nummer 1 toen het ongeval gebeurde.(Tekst en foto's:Walter Rombauts)

    09-06-2013 om 14:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LOÏC DUVAL SNELSTE AUDI LMP1, MORGAN-NISSAN EERST IN LMP2
    Le Mans- Vanaf 14 uur deze namiddag rijden de bolides verder de testdag met het oog op de 24 Uren van Le Mans. De nummer 2 die Duval ineen plooide blijft voorlopig in de pit. Naar verluidt is de auto herstelbaar. Duval's uitleg over de oorzaak van het ongeval was "dat hij afgeleid was door iets op het windscherm". Dus een ongeval zonder derden, zonder een duidelijk mankement....Om precies 15 uur deze namiddag hield het op met regenen en stapte Loïc Duval opnieuw in de herstelde Audi R18 e-tron Quattro. Hoe hard Nicolas Lapierre in de Toyota TS30 Hybrid ook zijn best deed, Audi bleef aan de spits in de tijdentabellen.

    Op minder dan drie uur van het afsluiten van deze testdag, rijdt de Alpine A450 van Signatech nog steeds op de eerste plaats in de LMP2. Voor we het vergeten is deze auto aangedreven door een Nissanmotor. Alpine heeft dat voordeel uit de bestaande Alliantie Renault-Nissan gepuurd. Overigens hebben zestien van de 24 LMP2's een gelijkaardige Nissankrachtbron.

    Om precies 15.30 uur reden drie auto's in de spits van het LMP1-veld: nummer 1 bestuurd door Fässler, winnaar met Lotterer vorig jaar, nummer 2, bestuurd door Tom Kristensen, achtvoudig winnaar. De nu 46-jarige Tom Kristensen nam de titel "Mister Le Mans" over van Jacky Ickx die 6 keer won en nu 68 jaar is. De Toyota's TS O30 Hybrid doen hun uiterste best, maar die voorsprong van Audi door techniek...kent u de slogan nog ? Momenteel (15.56 uur) rijdt Tom Kristensen de snelste tijd in 3'43"01 in de Audi. Met nog twee uur voor de boeg waarin nog alles kan. Met het opdrogen van de baan rijdt ongeveer iedereen op slicks en wordt de ene snellere tijd na de andere gedraaid.


    Zoals nu Nicolas Lapierre in de Toyota op het voorplan rijdt met 3'37"698 !!! Maar net voor er een rode vlag komt omdat Fisichella van de baan is gegaan in zijn Ferrari 458 Italia, rijdt Treluyer met de Audi 3'35"234. De klok tikt verder naar 18.00... Toyota's (Nakajima) en Lola's van Rebellion Racing komen zich tussen de drie Audi's wringen. Nog een uur eer de zwartwit-geblokte vlag wordt gezwaaid. Tom Kristensen stelt zich kandidaat om snelst te eindigen met een messcherpe tijd: 3'25"683. Daarna een rode vlag voor een Lotus die in de Porsche-curve van het speelbord vliegt. Rijder (Dominik Kraihamer) ongedeerd maar wel voor check-up naar medisch centrum. We schrijven nu 17.23 uur. Panciatici rijdt de Signatech Alpine-Nissan naar de top in de LMP2 met 3'39"642. Maar aan het slot rijdt de Morgan-Nissan van OAK-Racing de twee Alpine-Nissan's voorbij. Bij het afvlaggen bleek de pechvogel van vanochtend, Loïc Duval de Audi nummer 2 naar de snelste tijd te hebben gestuurd: 3'22"583, hetzij 1"2 sneller dan het pole-record van 2012.(Tekst en foto's:Walter Rombauts)







     








    Bijlagen:
    Het quattro-effect van de Audi's R18 e-tron quattro is ontmoedigend voor iedereen ii9613.JPG (3.7 MB)   

    09-06-2013 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL ZET DIAMANT OP ZIJN KROON
    Na alle geharrewar heeft drievoudig wereldkampioen Sebastian Vettel zich de "pole" voor de GP van Canada toegeëigend. Hij overklaste daarmee Lewis Hamilton, en een verrassend frisse Bottas met de Williams-Renault. Rosberg (Mercedes) werd vierde, Webber vijfde en Fernando Alonso (Ferrari) zesde. Hij liet er geen twijfel over bestaan: "het wordt een zéér ingewikkeld weekend". Räikkönen haalde pas een negende startplaats. De koele Fin zal vannacht wel ontdooien. Zijn ploegmaat Romain Grosjean verdwijnt in de totaliteit in het duister, en net als Felipe Massa, moet hij zich gaan afvragen of het niet beter is de handdoek in de ring te gooien en naar Le Mans af te zakken. Hun dagen zijn - in deze omstandigheden - beslist geteld. Ferrari is genadeloos, heeft via  Luca di Montezemola, nog even "a human face". Maar dat is schijn. Alonso jaagt een derde wereldtitel na, maar Ferrari denkt ook aan de constructeurstitel. Daarvoor heeft men "genius'" als Mark Webber ten overstaan  Webber nodig. Meer is er niet meer te zeggen voor de start van de GP van Canada met start om 20.00 uur Belgische tijd. Je neemt best "La Deux".

    Daar geeft Guiëtan Vigneron tenminste degelijke commentaar, bijgestaan door - meestal - Jerome D'Ambrosio, wie ik ook beter in een zitje in Le Mans was tegengekomen. Men houdt charmante Jerome aan het lijntje. Morgen geeft hij in ieder geval zijn volle "zijn" aan de zijde van Vigneron. die een niet te onderschatten erfenis deed van Monument Richard Debeer. In 't Frans. En dan nog.
    Vakmanschap telt. Talen zijn daarbij een belangrijke hulp. In de cockpit is dat wijsheid die kan helpen. Vooral Sebastian Vettel heeft die geërfd. Zeer jong, toegegeven. Kimi Râkkönen heeft die nog niet in zijn bezit. Dat hij vannacht of tegen het ochtendkrieken die vreselijke spiegeloefening eens maakt: tegen jezelf kan je niet liegen. En handel dan volgens je besluiten. Formule 1 GP van Canada in de nimmer overtroffen vrije stad Montréal. "Québec, je me souviens". Ik zie dat ook, in mijn geliefde Zoutelande, waar voor het kerkje gegrift staat dat na ieder dal weer het licht opduikt. Het waren Canadezen, bij deze helemaal vergeten... door de huidige generatie jongeren. Ik hou van de ordentelijke autosport. Omdat ze verrijkend werkt. Paul Frère zaliger, zou mijn uitlating beamen. De broer van Jacky Ickx - Pascal die mij beter kent - zou dit bevestigen. Het zou kunnen dat met de generatiewissel, de  industriële druk van de crisis, een nieuwe generatie "gentleman drivers" ontstaat. Nieuw rendez-vous, morgen in Le Mans en 's avonds...als de champagnekurken ontploffen. (Tekst:Walter Rombauts)

    08-06-2013 om 21:29 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEBBER SNELST IN FP3 VOOR HET STRAKS MENENS IS
    Door herstellingen aan de vangrails na een "Ferrari Challenge-race" als opvulsel, is de derde vrije training met dertig minuten ingekort. Mark Webber maakte zich de eer eigen om in deze sessie te schitteren met 1'17"895. Tweede werd Adrian Sutil met de Force India-Mercedes. Derde werd Lewis Hamilton in zijn "echte" Mercedes. Daarmee is het voorspel van de GP van Canada F1 afgerond en begint binnen twee uur het secure werk om morgen vanuit "pole" weg te flitsen. Net als in alle GP's is dat belangrijk, want ook in Canada is de eerste links-rechtse een flinke kluif als iedereen er eerst wil door zijn.(wr)

    08-06-2013 om 18:09 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VANDAAG EN MORGEN ZONDAG OP DE TESTDAG IN LE MANS
    Vandaag hebben alle 55 deelnemers aan de komende "24 Uren van Le Mans" op 22 en 23 juni a.s. de technische controle ondergaan en doorstaan. Ook de twee nieuwe Renaults Alpine's A450 waarvan de Franse constructeur liever heeft dat je ze kortweg Alpine's noemt. Oudere rakkers herinneren zich de legendarische A110 waarmee in het begin van de zeventiger jaren mannen als Bernard Darniche, Jean Ragnotti's en Jean-Pierre Nicolas' de rallybezoekers kippenvel bezorgden. Vandaag staat Alpine met een nummer 36 en 37 in de pits in Le Mans. Mogelijk worden ze een onverwachte scheidsrechter voor de Audi's en de Toyota's die morgen zondag 9 juni 2013 om 9 uur 's morgens, als de mogelijke zon de piste nog doet dampen, weer hun duel van vorig jaar overdoen. Met praktisch technisch dezelfde inslag alsmede ze voor jaar tegenover elkaar stonden. Dat het er zal spannen, beaamden zaterdagavond hevige bliksems en donderslagen. In Le Mans is de weerman altijd "a part of the game"...

    Wat de rol als scheidsrechter betreft is dat wat overdreven. Ze rijden in LMP2 en als nieuweling scheer je zelden hoge toppen in Le Mans. Of je draagt als naam Porsche: tien keer gewonnen in La Sarthe. Zes keer met Jacky Ickx. Als je Audi heet is dat elf keer gewonnen, waarvan acht keer met de Deen Tom Kristensen die er natuurlijk ook weer van de partij is. Voor de rest is het afwachten wat morgen ten tonele wordt gevoerd. Nissan is weer massaal motorleverancier in de LMP2, de privaatklasse als je wil. Toyota en Audi's zijn LMP1's. Daar verschuilt een autoconstructeur zich niet achter. Hij komt er openlijk voor uit. Maar de slogan "winnen op zondag is verkopen op maandag" is beslist achterhaald. Maar het poetst imago op, brengt zon op de namen. In de hoop dat de wereldwijde crisis, beslist veroorzaakt door een nooit eerder vertoond wantrouwen van de consument, dat die kwelling voor de burger wereldwijd mag worden opgelost. Dat bommen en granaten niet meer rondslingeren op een planeet met meer dan zeven miljard burgers.

    In de jaarlijkse bedevaart naar Le Mans, de heilige plaats La Sarthe, zonder enige religie te raken doet bijna de grond kussen. Maar je poep omhoog steken hoeft niet. Le Mans doet je alleen leuke meiden kussen. En je slaapt er op het oorkussen van de duivel, midden een Normandië van kruisen. Met en zonder lijdende figuren erop. Maar voor de betekenis daarvan moet je terug in de tijd naar de Tempeliers. In de technische matras van Le Mans zijn die d'r niet. Je ziet er alleen puristen. Zo liepen Nico Verdonck en ikzelf elkaar nog eens tegen het lijf. Hij botste op mijn  buikje en zei dat het aanvoelde als een airbag die afging.

    De man die ooit op 18-jarige leeftijd F3000 reed, waaronder ook de GP van Monaco, is klaar in Le Mans om ergens in te springen. Nico Verdonck's toekomst ligt in Le Mans. Hij won er de Formula Le Mans - onklopbaar - en gaf recent nog een regendemonstratie weg in de Blancpain-series waaraan alleen de grootste namen als Senna en anders Stuck's kunnen worden getoetst. Waarom een Rubens Barrichello niet in Le Mans is te zien, kan geen mens snappen. Le Mans is de plaatst waar jong talent en ervaring elkaar vinden. Je zal op 23 juni 's avonds zien dat het geen puber is die daar op het hoogste schavotje staat. Maar wel een mengeling van jong vuur en wijze rijkunst. Dat geeft Le Mans bovenop de grootste industriële confrontatie van het jaar.(Tekst en foto's:Walter Rombauts)




    Bijlagen:
    Nico Verdonck is paraat in Le Mans voor een zitje. i8613.JPG (1.2 MB)   
    Zaterdag aan de technische controle...altijd hetzelfde beeld i8613.JPG (3.8 MB)   

    08-06-2013 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALONSO HAALT VOORLOPIGE POLE BINNEN IN CANADA
    Het is een spelletje met die Pirelli-banden. Na de illegale FIA-test van Mercedes terzake kan blijkbaar iedereen over de "Prototype's" beschikken. Na gretig gebruik daarvan zakten de ronde-tijden - op droog - circuit maar bewolkt en vochtig tot spectaculaire waarden. Er is dus blijkbaar een compromis onder rijke vrienden bedongen om iedereen van Pirelli's nieuwste bevindingen te profiteren. Er is verder weinig over te vertellen.. Morgenochtend weten we meer. En ha, ja, Romain Grosjaen staat voor zijn kopman Kimi Räikkönen. Nog wel de derde plaats achter Alonso en Hamilton.Maar dat is allemaal zeer voorbarig. Pas morgen in de late namiddag gaan we weten wie wat het meest heeft gebruikt. Zeker is dat er een omwenteling in de bandentechnologie aan de orde van de dag is. Weliswaar een compromis om de zaak "Mercedes test illegaal" gewoon weer naar de sterren te schrijven. Sterren laat zich niet "zomaar" afschrijven.(wr)

    07-06-2013 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PAUL DI RESTA SNELST IN FP1 IN CANADA
    Drievoudig wereldkampioen Sebastian Vettel (Red Bull RB9-Renault) schoot chaotisch op regenbanden het 4,361 km lange circuit Gilles Villeneuve in Montreal op, maar deemsterde weg onder een glittershow van eerst Nico Rosberg en dan ook wat spiegelwerk van Lewis Hamilton (beiden Mercedes). Rond Mercedes zijn de gemoederen wat gaan verhitten omdat ze na de GP van Spanje ter plaatse bleven en met Pirelli bandentesten uitvoerden. Mocht het met een oud model zijn geweest, was er niet zoveel aan de hand. Maar het gebeurde met de versie 2013. 't Is allemaal wat mistig rond ie testen, maar in essentie waren het proeven waarbij de - klassieke - stalen koorden vervangen werden door Kevlar-koorden. De FIA hoort Mercedes één van de volgende dagen (20 juni a.s.) in Parijs ten gronde over de ware toedracht. In ieder geval is het reglement duidelijk: dit is verboden.

    De eerste vrije oefeningen voor de GP van Canada F1 die zondag op het eiland St.Helène wordt gereden waren over heel de lijn boeiend. In het oog springend was het dat Kimi Räikkönen met zijn Lotus Renault gefrustreerd door wat in Monaco is gebeurd, trachtte de gasplank door de autobodem te duwen. In een spectaculaire stijl die - Gilles Villeneuve - in gedachten plaatste hij zich...vijfde  achter Paul Di Resta in de Force India, en...Fernando Alonso. Button in de Mc Laren, ,...Grosjean in de Lotus-Renault. En ware er die ene laatste minuut geen gele vlag gekomen doordat Pastor Maldonado de Williams in de vernieling reed, Kimi zou wellicht op de snelste tijd hebben gestaan. Nu was de sessie afgesneden door dit incident. En de chrono's werden zo doreen geschud dat hij pas de vijfde tijd heeft achter zijn "leerling-met-domme-streken": Romain Grosjean. 

    Straks echter kan de Fin zijn nijd tegenover vooral Ricciardo verder botvieren in de tweede vrije trainingen met het oog op één van de mooiste GP's van het jaar waarin nog-niet-kampioen Romain Grosjean vorig jaar tweede werd na Hamilton. De beloftevolle Fransman start echter in ieder geval op zijn best vanop de elfde plaats. Het incident van Monaco leverde hem een straf van tien plaatsen achterwaarts. In ieder geval worden de vijf wereldkampioenen hier in Montreal al meermaals stokken in de wielen gestoken door jongens die we gemakkelijk als "rookies" bestempelen. Er is een generatiewissel uitgebroken in de F1. Behalve voor Vettel. Die zit al als koning in de nieuwe orde.(wr)




    07-06-2013 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RENAULT NA 35 JAAR TERUG IN LE MANS MET ALPINE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Honfleur - Op de jaarlijkse bedevaart naar Le Mans, om alle aflaten van alle zonden tegen FIA- en nationale reglementen voor "onze jongens-en-meiskens" af te smeken, merkte ik het volgende op. Precies op 8 maart 2013 maakte Carlos Taveres, gedelegeerd Directeur-Generaal van de Renault-activiteiten, aan de President Pierre Fillon van de "l'Automobile de l'Ouest", bekend dat Renault 35 jaar na de historische overwinning in 1978, terugkeert naar Le Mans. Aanstaande zondag 9 juni zullen twee Renault's Alpine's deelnemen aan de testdag. Ze zijn herkenbaar aan de nummers 36 en 37, hun historische blauwe kleur, en hebben net als de Audi's een haaienvin-rug.  In het gezegende jaar 1978 wonnen Jean-Pierre Jaussaud en Didier Pironi in een Renault Alpine A442 - toen geel-zwart gekleurd - de mythische race. De nieuwe prototypes A450 worden gereden door Tristan Gommendy, Nelson Pantiacini en Pierre Ragues. Vrij onbekend klinkende namen. Nochtans hebben deze heren in de zes wedstrijden van de "European Le Mans Series" al een podiumplaats veroverd in het Italiaanse Imola. De "A450" zoals de Alpine's werden gecodeerd. worden door Signatech-Alpine in lijn gebracht. Morgen gaat Signatech bij Renault in Gyancourt kennis maken met het personeel en zaterdag doorstaan ze de technische controle. Zondag krijgen we van hun capaciteiten een eerste indruk. De 24 Uren van Le Mans worden dit jaar gereden op 22 en 23 juni 2013, iets later dan gewoonlijk.(wr)




    Bijlagen:
    De regendoop kreeg de Alpine al eerder i7613.jpg (11.9 KB)   

    06-06-2013 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LATVALA MAAKT FURORE IN HET WRC
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nu Sebastien Loeb al eens thuisblijft in het WRC, komen andere namen naar voor. Onder andere die van Latvala. In de jongste Acropolisrally in Griekenland reed hij zich na de opgave van Sebastian Ogier (brandstofpomp) in de kijker met de VW Polo WRC.(Foto's:Willy Weyens)


    Bijlagen:
    LATVALA AAN HET WERK IN ZIJN VW POLO WRC i5613.JPG (415.6 KB)   
    MIKKELSEN BEHOORT OOK TOT DE VW POLO R WRC-ARMADA i5613.JPG (200.7 KB)   
    OGIER IN DE VW POLO R WRC IN DE ACROPOLIS VOOR ZIJN OPGAVE i5613.JPG (299 KB)   
    OGIER MOEST IN GRIEKENLAND OPGEVEN MET DEFECTE BRANDSTOFPOMP i5613.JPG (333.7 KB)   
    Ogier-Igrassia wonnen dit jaar al de Rally van Zweden 11213.JPG (845.8 KB)   
    Ogier-Ingrassia aan het werk in de Rally van Zweden met de VW Polo R WRC.JPG (385.4 KB)   
    Sebastian Ogier overrtroefde dit keer Loeb in Zweden 11213.jpg (291.7 KB)   

    05-06-2013 om 12:29 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!