Dealers van Nissan LEAF zullen in Brussel schitteren
Op de komende 90ste "Brussels International Autoshow 2012" zal Nissan accenten leggen op de puur elektrische LEAF die terecht doorgaat als een familiale sedan. Zoals ook zijn concurrenten als de Citroën Zero, de Peugeot Ion en de Mitsubishi iMiEV zich als volwaardige auto's gedragen. Sinds 21 september j.l. zijn ook de de zes Nissan-dealers bekend die de verkoop en onderhoud zullen doen van de LEAF. Dat zijn vijf concessionarissen in België: Garage Demeyere in Knokke-Heist, Garage De Witte in Sint-Gilles-Waas, Group Dyck in Halle, de etablissementen Konen - Lemaire in Luik, Garage Leo Peeters in Vilvoorde en één verdeler voor het Groothertogdom Luxemburg, de Garage Paul Lentz in Alzingen.
Walter's Auto Cahiers nam deze tekst over van een persberichtje van Nissan. Walter's hoop is dan ook gevestigd dat verstandige mensen - noem ze dan maar technocraten - de huidige slechte, zeg maar zo goed als onbestaande, verkoop van EV's in de komende jaren zullen promoten. Mogelijk kan een regering van mannen en vrouwen met ruggengraat de zin ervan inzien en de ongusntige trend ombuigen. Zogenaamd trendsettende poesjenellen die nu aan de "macht" zijn, blijken daartoe niet in staat.
Getuige hiervan de vaudeville die regeringsvorming heet. Van welke politieke kleur iemand ook is, dit kan je niet meer ernstig nemen. Zomin als de aanslag op de bedrijfswagen. In concreto is dat rechtstreeks afnemen van netto-inkomen van mensen die zich - mogelijk al bijna een leven lang - hebben blauw betaald aan allerlei perverse taksen. Werkende burgers die de afgang van de banken voor de tweede keer in minder dan vijf jaar zullen moeten ophoesten. Ook de volgende generatie en hun kinderen zullen daar nog voor opdraaien. Enfin, om terug te keren naar de elektrische auto: er hangt wereldwijde hoogspanning rond. De verwachtingen waren ook hooggespannen... Als ze niet worden ingelost dreigt de elektrocutie van de hele wereldeconomie.(wr/Foto:Nissan)