Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    30-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL - WINT ACHTSTE GP OP RIJ IN FRANCORCHAMPS

    Carlos Sainz heeft er in de droge start voor gezorgd dat Oscar Piastri's Mc Laren's voorvleugel werd vernietigd en dat de Australiër moest opgeven. Ook Sainz' Ferrari liep ferme schade op waardoor de Spanjaard na drie kwartuur niet anders dan opgeven zag. Sergio Pérez (Red Bull) leidde de race en het was wachten op het moment dat Max Verstappen vanaf de zesde plaats gestart hem van de leiding zou verdringen. Dat gebeurde na een half uur racen. Max nam het kalm op en passeerde de ene na de andere op een veilige manier. Charles Leclerc, vanaf pole vertrokken leek bijna figuurlijk teken te doen "na u mijnheer", want de Ferrariboy toonde niet de minste vechtlust om de regerende wereldkampioen te verslaan.

    Max Verstappen nam resoluut het commando over de race - regen dreigde heel effe - en zijn stuurgenialiteit die soms dreigt over te slaan naar hoogmoedig gedrag, iets wat de hele familie tekent zoals ook het geval was bij de Porsche-Piëch-clan, werd quasi onmiddellijk afgestraft doordat hij héél even de auto kwijt raakte in uitgerekend l'Eau Rouge. Maar hij haalde hem net op tijd terug... De rest was een saaie bedoening, met op het laatst nog zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton die op softs nog even dat ene punt van Max afpakte door de snelste ronde te rijden.

    Ferrari staat nergens, Hamilton zal nooit meer een achtste keer wereldkampioen worden, en tot slot blijft het uitkijken naar Oscar Piastri die niet minder dan grootmeester Mark Webber als manager heeft. Ja, dié Mark, die ooit met Sebastien Vettel het mooie weer moest maken bij Red Bull. Waar Christian Horner nu al 17 jaar de dingen regelt en zogezegd luistert naar de ouwe taaie Helmut Marko. Horner maakte wellicht één fout: door die witte-tanden-lach van Daniël Ricciardo, ook een Australiër met lichte hoge eigendunk, terug in een Alpha Tauri te plaatsen.

    Voor de rest tracht Max Verstappen iedereen de les te spellen hoe de wereld moet draaien. Tot tegenover zijn race-engineer Lambiase toe. Die merkte langs de radio op dat hij (Max) beter zijn banden moest sparen. Waarop Max - altijd zoals het familiaal past - het laatste woord hebbende, antwoordde "Ik kan wat pushen, en dan nog een keer nieuwe komen halen. Zo hebben we wat bandenwisseltraining meer." Iemand die dat wél deed was Louis Hamilton en op nieuwe softs pikt hij een puntje van "Mad Max". (Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                                    308,176 km in 1 uur 22'30"450 (224,10 km/h gemiddeld)

    2. Sergio Pérez (Red Bull)                                         + 22"305

    3. Charles leclerc (Ferrari)                                        + 32"259

    4. Luis Hamilton (Mercedes)                                     + 49"671

    5. Fernando Alonso (Aston Martin)                            + 56"184

    WK-stand Piloten:

    1. Verstappen                                                         314 punten

    2. Pérez                                                                 189

    3. Alonso                                                               149

    4. Hamilton                                                            148

    5. Leclerc                                                                 99

    WK-stand van de Constructeurs:

    1. Red Bull                                                             503 punten

    2. Mercedes                                                           247

    3. Aston Martin                                                      196

    4. Ferrari                                                               191

    5. Mc Laren                                                            103

    30-07-2023 om 17:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - OP ZOEK NAAR EERSTE GP-ZEGE IN SPA

    Charles Leclerc start straks in pole voor de GP van België. Op zoek naar zijn eerste GP-zege van 2023. In de voorlopige stand om het WK staat hij zevende met 80 punten. Op de zesde plaats zien we Carlos Sainz met 87 eenheden. Beide Ferrari-rijders hollen eigenlijk als "the best of the rest" Mercedes, Aston Martin en Red Bull achterna. In mindere mate worden ze bedreigd door Mc Laren dat evenwel aan een heropstanding bezg is, zéker in de persoon van Lando Norris en nieuwkomer Oscar Piastri. De Spanjaard Carlos Sainz en Monegask Charles Leclerc zijn samen eigenlijk het slachtoffer van "het drama", zo eigen aan Ferrari, dat zeker tien jaar aan de gang is.

    Een eerste hoogtepunt daarin werd bereikt met het schielijk overlijden op 25 juli 2018 van Sergio Marchionne (66), de man die Chrysler bij Fiat inlijfde en het Vettel-tijdperk afsloot bij Ferrari. Met toestemming van de Fiat-eigenaars, de familie Agnelli, zorgde hij voor een revolte in de autowereld. Sindsdien zijn er niet anders dan innerlijke machtsspelletjes in de Scuderia om teambaas te worden. Mattia Binotto is daarvan één van de jongste zichtbare slachtoffers geworden. Hij is vervangen door Frédéric Vasseur, een purist, die echter wordt geconfronteerd met het uitblijven van resultaten, door technische- of menselijke fouten. (Leclerc gaat nogal eens uit de baan...) Vasseur verdedigt zich door te stellen "dat tien jaar wanbeheer niet in één seizoen kan worden hersteld." Met die conclusie moet Ferrari het vooorlopig stellen.(wr)

    30-07-2023 om 13:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN WINT VAUDEVILLE-VERTONING VAN SPRINTRACE, WK ONWAARDIG

    Door de regen kon de derde sprintrace van 2023 in Francorchamps pas 38 minuten later dan aangekondigd achter de Safety Car "starten". Een rollende start na vier ronden van de vijftien achter de SC gaf Max Verstappen de leiding. Oscar Piastri (Mc Laren) was direct andere banden gaan halen, wat Max Verstappen een ronde later ook deed. Oscar Piastri leidde, Max kwam dichter, maar Alonso knalde in Pouhon de Aston Martin de muur in en dus weer Safety Car. Na de herstart hernam Max Verstappen gemakkelijk de leiding van Piastri en zijn derde sprintzege werd een feit. Pérez en Hamilton botsten, de sidepod van de RB19 was stuk en Pérez moest opgeven.

    Hamilton kreeg 5" straftijd wat hem van de vierde plaats naar de zevende katapulteerde, net voor George Russell die Ricciardo (AlphaTauri) buiten de punten reed. Verstappen verstevigt nog voor de eigenlijke GP van morgen zijn positie in de stand om de wereldtitel. Autosport op de manier die Liberty Media brengt is de naam niet meer waardig. Maar er komt meer geld in de lade en wereldwijd stijgen de kijkcijfers. Dààr gaat het om. De kunst van "autoën" doet er niet meer toe. Al moet gezegd dat Max Verstappen voor de tweede keer een verdiende wereldtitel zal halen. De eerste was boerenbedrog. (wr)

    De uitslag:

    1. Verstappen                                    8 punten

    2. Piastri                                           7

    3. Gasly                                            6

    4. Sainz                                            5

    5. Leclerc                                          4

    6. Norris                                           3

    7. Hamilton                                      2

    8. Russell                                         1

    WK-stand Piloten na Sprintrace en voor GP van België 30723

    1. Verstappen                                  281 punten

    2. Pérez                                          171

    3. Alonso                                        139

    4. Hamilton                                     137

    5. Russell                                         90

    WK-stand Constructeurs na Sprintrace en voor GP van België 30723

    1. Red Bull                                     452 punten

    2. Mercedes                                   223

    3. Aston Martin                              184

    4. Ferrari                                       167

    5. Mc Laren                                     97

    29-07-2023 om 23:09 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN IN POLE VOOR SPRINT NA CHAOTISCHE KWALIFICATIE

    De "Sprint Shootout" zoals dat mooi heet, begon al 35 minuten te laat omdat de FIA het "standing water" nog weg aan het blazen was. In mensentaal is dat het wegblazen van de plassen. Eigenlijk drukte Max Verstappen al direct, al was het eerst op intermediairs, zijn stempel op het hele veld. In SQ1, in SQ2 en SQ3 was hij, nipter dan anders, de snelste. In SQ2 crashte Lance Stroll (Aston Martin) en daardoor werd de al ingekorte kwalificatie nog eens met 29" verkort om de brokstukken van Stroll's bolide onder rode vlag weg te slepen.

    Omdat heel de Liberty Media-winkel al vertraagd begon en er 4 uur en 30 minuten moeten tussen zijn, zal de sprintrace pas om 17.05 uur starten. Als het niet te hard regent, of Logan Sargeant (Williams) eens niet spint, anders is het mogelijk voor valavond. Max Verstappen moest dit keer dieper gaan dan anders want met 1'49"056 was hij slechts 0,011 sneller dan de beloftevolle Australiër Oscar Piastri in zijn Mc Laren. (wr)

    Sprint Shootout:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                  1'49"056

    2. Oscar Piastri (Mc Laren)                      1'49"067

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                          1'49"081

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                      1'49"251

    5. Lando Norris (Mc Laren)                      1'49"389

    29-07-2023 om 16:06 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CARLOS SAINZ - FERRARI - SNELST IN REGEN IN FP1 IN SPA

    Regerend wereldkampioen Max Verstappen kwam buiten maar reed geen tijd. Carlos Sainz daarentegen zette zich met 2'03"207 aan de spits in zijn Ferrari. Logan Sargeant (Williams) ging rechtdoor voor "Les Combes" en voor de rest stelt iedereen zich de hamvraag over een "wetrace" in Francorchamps. (wr)

    FP1:

    1. Carlos Sainz (Ferrari)                       2'03"207

    2. Oscar Piastri (Mc Laren)                   2'03"792

    3. Lando Norris (Mc Laren)                   2'04"884

    4. Chales Leclerc (Ferrari)                    2'08"148

    5. Sergio Perez (Red Bull)                    2'08"240

    28-07-2023 om 17:20 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BIJ TEVEEL REGENVAL VERZOEKEN PILOTEN ANNULATIE GP VAN BELGIË

    Gisteren, donderdag, is er al een zondvloed over het circuit van Francorchamps neergekomen. Vandaag is er één vrije training en daarna de kwalificaties. De F1-piloten (Grand Prix Drivers Association) vragen unaniem een afgelasting van de Belgische GP bij teveel regenval?(wr)

    28-07-2023 om 07:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN RIJDT POLE, MAAR GRIDSTRAF DOET HEM ZESDE STARTEN ZONDAG

    Met 1'46"168 pakte Max Verstappen de pole voor zondag op een opgedroogde baan ! Maar omdat Red Bull besliste de versnellingsbak te veranderen krigt de Limburger een gridstraf van vijf plaatsen. Hij start daardoor vanop de zesde plek. Dus start Charles Leclerc eerst voor Sergio Pérez, Lewis Hamilton en Carlos Sainz.

    Morgenmiddag om 12 uur wordt er voor de pole van de sprintrace gereden. De race zelf gaat om 16 uur door. Er zijn WK-punten te verdienen en dus zullen de zware kanonnen onder elkaar duelleren. Zondag gaat dan de eigenlijke GP van België F1 door over 44 ronden van 7,004 km. Als het meezit met de regen.(wr)

    Uitslag kwalificatie:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                   1'46"168

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                       1'46"968

    3. Sergio Pérez (Red Bull)                        1'47"045

    4. Lewis Hamilton (1'47"087)                   1'47"087

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                          1'47"152

    28-07-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN BELGIË F1 IN FRANCORCHAMPS

    VRIJDAG 28 JULI :                                       FP1 van 13.30 uur tot 14.30 uur

                                                                      Kwalificatie: 17 uur

    ZATERDAG 29 JULI:                                     Sprint-shootout: 12.00 uur

                                                                     Sprintrace: 16.30 uur

    ZONDAG 30 JULI                                         Race: 15.00 uur

             

    27-07-2023 om 15:52 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONVERHARD FRANCORCHAMPS ONTSTOND IN 1920 DOOR JULES DE THIER

    Voor de eerste wereldoorlog werd er een "Coupe de La Meuse" gereden, georganiseerd door krantenmagnaat Jules de Thier. Na de eerste wereldbrand zat hij samen in Hotel des Bruyères in Francorchamps met de burgemeester van Spa, Baron Joseph de Crawhez en autocoureur Henry Langlois voor overleg om de "Coupe de la Meuse" opnieuw te organiseren. Er moest een circuit voor worden gevonden. De banen "32", "23" en "440" die Malmédy en Stavelot verbonden, vormden een ideale driehoek voor een circuit, dat onverhard was als rijbaan. De eerste GP van België, met zeven auto's aan de start, werd gewonnen door Antonio Ascari in een Alfa Romeo in 1925. Deze Belgische manche kreeg de eretitel "Grand Prix d'Europe" mee.

    Pas in 1928 werd er asfalt gegoten en in 1939 kreeg de "Raidillon" zijn doopnaam aan l'Eau Rouge, de aanloop van de toen 17% steile helling naar Les Combes. In 1947 won Jean-Pierre Wimille in een Alfa Romeo de eerste na-oorlogse GP van België. Toen in 1950 dan de eerste GP van België F1 werd gereden in het kader van het nieuwbakken "Wereldkampioenschap van de Coureurs", was het de Argentijn Juan Manuel Fangio in een Alfa Romeo die won. Sinds 1950 werd de GP van België 67 keer georganiseerd. 55 keer in Spa, 2 maal in Nijvel en 10 keer in Zolder. In 1970 reed de Mexicaan Pedro Rodriguez met een BRM nog een met een gemiddelde snelheid van 241 km/h op het 14,100 km lange circuit als winnaar. Onder impuls van Sir Jackie Stewart werd over afschaffing daarvan gesproken. Wegens waanzinnig gevaarlijk. Francorchamps had ook toen al vele dodelijke ongevallen gekend.

    In 1979 kwam er dan het nieuwe Francorchamps, nu 7,004 km lang. Journalist Christian Lahaye schreef daar een boeiend boek over en geeft daarin relaas van de vanaf toen gereden wedstrijden. Een pikant detail aan Francorchamps is, dat de Duitser Michaël Schumacher er in 1991 zijn eerste race reed in een Jordan (de Ier had Bertrand Gachot via duistere manipulaties in een Engelse gevangenis gekregen...). Mercedes betaalde het zitje van Bertrand Gachot, maar nu voor Schumacher in de Iersgroene "7-Up" bolide en nog maar aan l'Eau Rouge viel de Jordan-Ford met een defecte koppeling stil. Dat was het embryo van Schumacher in de F1 die in...2004 zijn zevende wereldtitel behaalde in onze Ardennen. (Walter Rombauts)

    26-07-2023 om 11:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEZENLIJK RIJDT ER AL EEN NIEUWE RED BULL IN GP VAN BELGIË MEE

    Red Bull mag door de budgetoverschrijding van 2022 slechts 252 uren windtunneltests uitvoeren. Dat is een handicap dewelke zich echter niet vertaald in de resultaten op de track. Max Verstappen rijdt kommerloos naar een tweede officiële en een derde - betwiste - wereldtitel. Er werkt iemand bij Red Bull die eigenlijk nu al aan de auto voor 2024 bezig is. Die man heet Adrian Newey, de aerodynamicaspecialist zonder weerga. Hij bestudeert het FIA-reglement als geen ander en ziet de hiaten erin om die 252 uren bij wijze van spreken ongelimiteerd te verhogen. Het technisch reglement zegt namelijk dat als er veranderingen aan de ingangen van de sidepods, de radiators en warmtewisselaars worden doorgevoerd dat dan de windtunneluren daaraan besteed, niet meetellen. Dus die hebben geen invloed op "de straf" die Red Bull door de FIA is opgelegd.

    Op die manier legt Red Bull al de basis voor de auto van 2024 en in de GP van België volgende zondag kan dat al merkbaar zijn. Red Bull is de RB19 zodanig intensief aan het bewerken dat de achttien andere deelnemende auto's wel op Formule 2-bolides gelijken, zoals teambaas Toto Wolff van Mercedes zich liet ontvallen. Ondertussen is men op zoek naar twee andere teams (waarvan één wellicht Aston Martin zal zijn met Arabisch, Chinees en ... Duits geld) die ook het budgetplafond van $145.000.000 hebben overschreden vorig jaar. Terwijl we deze lijntjes pennen, is Francorchamps klaar voor de twaalfde GP van 2023. Op het unieke circuit van 7,004 km dat 44 keer moet worden afgelegd om in het totaal aan 308,052 km te komen. Vorig jaar won Max, 69% van de omloop wordt plankgas gereden. De "downforce" is niet de belangrijkste factor, wél de bandensleet en de remmen die toch voor 80% over de afstand zwaar worden gesolliciteerd. (Walter Rombauts/foto:Alpine UK)

    )

    25-07-2023 om 11:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!