NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • HAMILTON WINT GP VAN SINGAPORE EN VERSTERKT LEIDING IN WK-STAND
  • HAMILTON PAKT POLE VOOR VERSTAPPEN EN VETTEL IN SINGAPORE
  • SNELHEIDSBOETE VOOR KIMI RÄIKKÖNEN IN FP2
  • VETTEL NEEMT OPTIE OP POLE IN FP3 IN SINGAPORE
  • RICCIARDO IN FP1, RÄIKKÖNEN WIJST DE WEG IN FP2 IN SINGAPORE
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    19-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RACB steunt Benjamin Bailly in de F2 in 2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Benjamin Bailly was de laureaat van het eerste Stuurwiel van het RACB National Team en won dit jaar de Formul’Academy Euro Series. Volgend jaar zal hij een vervolg kunnen brengen aan zijn nog jonge carrière door deel te nemen aan een hoogstaand Europees kampioenschap.

    "Wij zijn verheugd dat wij met Benjamin Bailly in 2010 verder gaan", legt Geoffroy Theunis, Directeur van RACB Sport, uit. «Benjamin is een zuiver produkt van onze filière, die wij in 2008 hebben opgestart. Hij was ook de eerste laureaat van het Stuurwiel van het RACB National Team. Zijn prestaties afgelopen jaar hebben aangetoond dat wij in het systeem van de selectie de juiste keuze maakten. Hij domineerde de Formul’ Academy Euro Series door zes van de veertien wedstrijden achter zijn naam te schrijven. Het was voor ons niet meer dan logisch dat wij verder zouden investeren in zulke belofte."

    “De volgende stap voor de jonge Luikenaar (19 jaar) wordt dus de Formule 2: de Formula 2 is een beetje het vervolg op de Formul’Academy, stelt de man die aan de basis ligt van de oprichting van het RACB National Team. Deze éénzitterformule werkt volgens hetzelfde principe: alle piloten beschikken over dezelfde machines, die allemaal worden onderhouden door de infrastructuur van Jonathan Palmer. Het is een zeer sterk kampioenschap en het geniet heel wat geloofwaardigheid. Bovendien worden van de negen wedstrijden acht gereden in het voorprogramma van het FIA WTCC. Hierdoor krijgen we de kans Benjamin aan het werk te zien op Circuit Zolder, het weekend van 18 en 19 juni. Bovendien worden de races (2 reeksen van 40 minuten) uitgezonden op Eurosport."

    Benjamin Bailly kreeg recentelijk de gelegenheid kennis te maken met de Formula 2 tijdens testdagen in Valencia en Portimao. "De verwezenlijkte chrono’s tonen alvast dat Benjamin fysiek klaar is om deze belangrijke stap te zetten", vervolgt Geoffroy Theunis. Wij zijn dan ook fier dat wij dynamische partners hebben gevonden om RACB en het RACB National Team te vervoegen in dit mooie avontuur.

    De Formule 2 van Benjamin zal natuurlijk een gele tint voeren, maar ook de kleuren van Total, de Belgian Audi Club, de Auto Sport Academy en Circuit Zolder."

    Benjamin Bailly greep natuurlijk deze unieke kans die hem wordt geboden om een trapje hoger te gaan op de ladder van de internationale autosport. En als hij het over de Formule 2 heeft, is hij in de wolken : "Deze éénzitter is uitzonderlijk qua vermogen en doeltreffendheid. Het is een heel verschil met de 140 pk van de Academy, terwijl ik hier een Audi 1.8l turbo van 420 pk onder de bips krijg geschoven, een vermogen dat via het gebruik van de boost kan oplopen tot 480 paarden. En schakelen doe je via hendeltjes aan het stuur. Voor mij was dit de beste oplossing. Ik ga tijdens elk

    weekend samenwerken met een ingenieur en het wijzigen van de aërodynamische afstellingen aanleren. De 3de snelste tijd in Portimao overtuigde mij van het geheel. Ik kijk er naar uit om dit kampioenschap te beginnen. Net zoals afgelopen jaar, wil ik schitterende resultaten behalen en op die manier de verantwoordelijken van RACB bedanken."(foto:wr/Benjamin Bailly Magny-Cours 17909)

    Kalender Formule 2 in 2010

    16/18 april : Silverstone (Groot-Brittannië
    20 april/1 mei : Marrakech (Marokko)
    21/23 mei : Monza (Italië)
    8/20 juni : CIRCUIT ZOLDER
    2/4 juli : Algarve (Portugal)

    19-12-2009 om 11:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mazda CX-7 verkozen tot 4x4 Crossover van 2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met een uitstoot aan koolstofdioxyde van 199 g/km in turbodieselversie kan je logischerwijs de kolommen niet inpalmen van een blog die zero-emissie claimt en predikt. In de gegeven dieselgrootte van de motor is die emissie zelfs aan de lage kant. Maar we zijn streng, ware het niet dat het Magazine “4x4 Plus” voor deze rijdende spierbal koos als “4x4 Crossover” van het jaar 2010. Liefst 20 vakjournalisten kwamen tot die conclusie. Ze moeten heel goed geanalyseerd hebben wat die Mazda CX-7 eigenlijk echt biedt, buiten de paardenkrachten die hem desnoods door de gevaarlijkste jungles slepen. Er moet dus meer te vinden zijn in de vernieuwde kolos van het terrein.

    Even herinneren dat “Crossover” meer en meer op luxe-terreinauto’s wordt geplakt. Dat woord houdt in dat de auto zowel in het terrein meesterschap vertoont, als de prestaties van een sportwagen deelt en ten slotte binnenin het comfort van een limousine verschaft. Maar er is nog meer. Zoals wanneer je de autobaan gebruikt een lichtsignaal zowel in linker als rechter buitenspiegel aangeeft dat een achterop liggend voertuig je inhaalt. Heb je dat niet gezien, dan dringt een geluidsignaal erop aan dat je op dat moment niet van rijstrook mag wisselen. Niet links, niet rechts.

    Sensoren beslissen daarover. Ze detecteren bewegingen rondom de CX-7 op basis van signalen van de bedieningselementen, de bewegingen van het stuur en de laterale acceleratie. De Mazda CX-7 zit vol van die pientere “klokkenluiders”. Zoals het merk uit Hiroshima nog aan iets anders herinnert. Namelijk dat er buiten de CO2 nog onverbrande koolwaterstoffen (HC) meetellen, ook nog koolstofmonoxyde (CO) en niet te vergeten de zo gehate, maar even verzwegen stikstofoxyden (NOx). Door de aandacht voor de CO2 is het precies of al die andere boosdoeners voor het milieu niet meer bestaan.

    Mazda heeft de aanval op de NOx ingezet door Ad Blue toe te voegen. Dat is waterachtige (35%) urea-oplossing die tijdens het rijden met een druk van 5 bar in de hete uitlaatgasstroom wordt gespoten. De NOx kan zich niet snel genoeg uit de voeten maken, want eerder heeft de “Ad Blue” er al voor gezorgd dat de NOx zich ontbindt in neutraal, niet giftig stikstof en water. Een overwinning op schadelijke uitstoot dus. Daarom behaalde de Crossover van Mazda wellicht die titel binnen.(wr)

    19-12-2009 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel kan direct Ampera op ZERO zetten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ingenieurs flirten met papier en de computer. Ze zijn vaak sneller dan toeleveranciers kunnen fabriceren. Daarom is het altijd evolutie en geen revolutie in de autobouw. De elektrische auto sluimert al honderd jaar in de breinen van vonkenvreters. De manier van aanmaak van energie heeft de definitieve geboorte ervan altijd uitgesteld. Fossiel produceren kan geen goeie kant op. Nu de aarde onder spanning leeft van 7 miljard mensen, ijskappen smelten, het waterpeil hoger komt, in Kopenhagen een nooit eerder Noord-Zuid-tegenstelling wordt vertoond, moeten we af van die aardolieherkomst.

    De oplossingen liggen klaar. Windenergie, waterkracht en zonne-energie wentelen zich als duivelse lustobjecten voor de ogen van wie ze maar begrijpen wil. Waterstof, zo oud als de aardolie zelf, is de oplossing om de échte uiteindelijke ZERO aan CO2 elektrische mobiel te laten zoemen. Opel had er al koek van gegeten in 2000 toen het zijn "Hydrogen1" met veel bravour voorstelde. Opel was klaar. De Zafira op brandstocel kon vijf personen herbergen, had een respectabele bagageruimte en een actieradius van plusminus 400 km. Maar de materialenmakers waren niet klaar. De producenten van H2 ook niet. Die deden nog voort met waterstof maken uit fossiele bucht.

    De overheden ook niet. Die dachten dat het een grap was. Gevolg dus geen enkele visie van infrastructuur om electriciteit te "tanken". Net zomin als bevoorradingspunten voor waterstof. Dus werd zo'n knappe Opel Zafira van de toekomst in 2000 maar weer in de ideeënbus gestopt. Maar Opel was wél klaar. Na de nakende hergeboorte van een historische naam, bij de jaarwisseling tien jaar later, is het leuk deze ingenieursdromen eens in herinnering te brengen. Ze hadden de juist visie, maar waren op hun tijd vooruit. Om maar te zeggen dat Opel direct de Ampera op groene waterstof kan laten rijden.(cw)

    17-12-2009 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault bevestigt zijn engagement in de Formule 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault heeft vandaag bevestigt dat het zijn engagement in de F1 verder zet. De Franse constructeur gaat wel verder met een nieuwe strategische partner, met name Genii Capital. Dat is een Luxemburgse firma die is gespecialiseerd in nieuwe technologieën, imagobuilding en de autosport. Renault draagt hiervoor een groot financieel deel (75%) van het Renault Formule 1 Team over. Beide firma's voeren echter het management over het team uit. Deze intentieverklaring zal begin 2010 worden getekend door beide partijen. Renault houdt dus 25% in handen en blijft dus motorenleverancier in de F1.

    De positieve intentieverklaring is gebaseerd op de wereldtitels van 2005 en 2006 die door de Spanjaard Fernando Alonso zijn behaald. Daardoor is de wil gevonden om in de fabriek van Viry-Châtillon nabij Parijs verder V8 2,4 liter F1-motoren verder te bouwen en die ook verder te leveren aan Red Bull Racing dat zijn vertrouwen in de motoren voor 2010 verlengde.

    Het is duidelijk dat ook in het Engelse Enstone een golf van opluchting door de gelederen van de werknemers gaat. Renault herbevestigt eveneens zijn engagement tegenover de Fédération Internationale de' l'Automobile (FIA), eveneens tegenover de "Formule One Administration" (FOA) en natuurlijk ook tegenover de Formule One Teams Association (FOTA). Het feit dat Genii Capital dé belangrijke partner voor de toekomst zal worden - als de intentieverklaring is getekend - duidt eveneens op het engagement dat Renault heeft als autoconstructeur ten aanzien van de nabije elektrische wagens.

    Tevens zal de autosport in het algemeen en de F1 het onderwerp worden van ecologische aanpak. Bijzonder waar het op brandstofverbruik op aan komt. Downsizing van de motoren in 2013 tot 1,4 of 1,6 liter vier of zescilinders met enkele, dubbele of tweetraps-turbo's zijn daartoe ter studie. Minverbruik is ook minder uitstoot aan koolstofdioxyde. Renault was de eerste constructeur in de geschiedenis van het WK F1 die het aandurfde met een 1500 cm3 turbo het WK aan te vatten. Mogelijk speelt de Franse autobouwer diezelfde pioniers- en winnaarsrol als straks de turbo's weer terug van weggeweest zijn.(Walter Rombauts)

    16-12-2009 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bugatti 100, een tentoonstelling zonder weerga
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Van vrijdag 18 december 2009 t/m 17 januari 2010 zullen 43 Bugatti's in Autoworld in Brussel worden tentoongesteld. Ze staan op de mezzanine van het Museum en zullen jong en oud boeien. Het is een verzameling van de auto's die voor WOII de "24 Uren van Le Mans" wonnen, maar ook de Bugatti Veyron zal niet ontbreken. Alleen op 25 december 2009 moet u zich niet naar de autotempel begeven. Dat is de enige dag waarop hij niet is geopend.

    15-12-2009 om 21:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Cube, belangrijke Belgische première in Brussel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoewel de gloednieuwe Cube voor het eerst in Europa verschijnt, is hij ondertussen al aan zijn derde generatie toe. Zijn asymmetrische design en het interieur met lounge allures bieden niet alleen originele charme, maar ook pittige functionaliteit. Nadat de tweede generatie van de Cube in 2002 op de Japanse markt werd geïntroduceerd, verwierf hij al gauw veel bekendheid ook buiten de landsgrenzen, omdat zijn opvallend design vaak gebruikt werd in mode- en automagazines, video’s en op het internet.Meer dan tien jaar nadat hij het daglicht zag, is de Cube nu klaar voor de wereld. Het design van de gloednieuwe, ingrijpend gewijzigde derde generatie van de Cube is nog altijd slim, gevat, origineel en functioneel, maar heeft bovenal een heel hoge ‘fun’ factor. Zijn opvallend design wordt door sommigen vergeleken met een bulldog die een bril draagt...

    De Nissan Cube bouwt voort op zijn bestaande DNA en wordt nog steeds gekarakteriseerd door zijn non-conformistische design, maar hij krijgt meer uithoudingsvermogen en geeft een dynamischer indruk. De Cube heeft ten opzichte van zijn lengte (3980 mm) een behoorlijk lange wielbasis (2530 mm). De wielen staan op de hoeken van de auto waardoor een maximale binnenruimte is verkregen. Optisch wordt dat effect gesterkt door het brede spoor.

    Niet alleen de brede wielbasis draagt bij tot de look van massieve wegmagneet, maar ook de brede koplampen en het radiatorrooster, en de korte achterkant. Achteraan versterken de achterlichten, die in één strook over de kofferklep lopen, het gebalde voorkomen. De ontwikkelaars van de Cube gingen tevens bewust op zoek naar een ‘puur’ design, en lieten het lijnenspel zoveel mogelijk weg, voor een eenvoudige en frisse styling.

    Nog een uniek aspect van de Cube, is zijn ‘serre-vorm’. De A-stijlen zijn ver naar buiten gepositioneerd en staan relatief recht, voor een breder uitzicht vooraan. De ramen van de voordeuren zien er uit als een ‘fotokader’, terwijl de asymmetrisch doorlopende achterruit een beter uitzicht achteraan garandeert, handig bij het veranderen van rijstrook en het parkeren. De Cube beschikt over een praktische rechtsscharnierende achterklep. Deze kan zelfs geopend worden wanneer een ander voertuig vlak achter de Cube is geparkeerd, of wanneer de wagen achteraan dichtbij een muur of een ander obstakel staat.

    De trendy auto is beschikbaar in verschillende opvallende kleuren met al even tot de verbeelding sprekende namen: Witty Military, White Pearl, Sea Turquoise en Bitter Chocolate. En er is meer. De klanten kunnen hun Cube ook personaliseren met behulp van tekeningen voor het glazen dak en stickers voor het koetswerk. De "eyecatcheré van de nieuwe, meer mondiale Cube is zijn verrassend ruime interieur, dat vijf inzittenden als in een lounge verwelkomt. Omdat de ruimte kan aangepast worden, is het interieur geschikt voor gezelligheid onder vrienden, maar het volgt ook de evolutie van de eigenaar, met voldoende mogelijkheden om te personaliseren.

    De slimme, fantasierijke en verrassend open ruimte voor de inzittenden werd ontwikkeld volgens de principes van een jacuzzi. Voor de bestuurderszone werd een ‘drijvend’ instrumentenbord bedacht. De asymmetrische lichtblauwe en witte meters zijn zo ontworpen om gemakkelijker het onderscheid te kunnen maken tussen de snelheidsmeter en de toerenteller. Van zodra de motor gestart wordt, lijken de naalden optisch te zweven, wat een modieus effect geeft, terwijl het niveauverschil doet denken aan een schitterende maan die boven de blauwe aarde hangt. Het interieur combineert een ‘casual lounge’ stijl voor de passagiers in functie van een ontspannen rij-ervaring. De klant zit comfortabel in de Cube, met zijn individuele zetels vooraan voor de bestuurder en de passagier, en de verschuifbare achterbank in de vorm van een ‘lounge sofa’. De verschuifbare achterbank kan in drie posities geplaatst worden en staat hoger dan de voorste zetels, voor meer comfort en zichtbaarheid voor de achterste passagiers.

    Het interactieve interieur ligt verankerd in een architectuur met veel rondingen, zoals het subtiel golvend instrumentenbord, de deurpanelen, de vorm van de zetels en de iconische ‘Water Drop’ in de bekerhouders en in het design van de bediening van de airco. Kortom, een vormgeving geïnspireerd op de natuur en op de rustgevende indruk van de rimpels in het water veroorzaakt door een regendruppel. De Cube beschikt over tal van beker/fleshouders. Er zijn ook afneembare multifunctionele haken voor tassen, hoeden en dergelijke, die van de ene naar de andere plaats kunnen verschoven worden – inclusief naar het instrumentenbord en de deuren. Het ‘shelf expression’ concept bestaat uit twee ‘shelves’, vakken, ter hoogte van de centrale console en de passagierskant van het instrumentenbord. De vakken kunnen gepersonaliseerd worden met een afwerking in imitatiehout of tapijt. Een ander slim accessoire is de ‘Magic Rubber Band’, kleurrijke rubberen bandjes (in het rood, geel, oranje of zilver) die in uitsparingen in de in de deuren verwerkte armsteunen passen om voorwerpen zoals kaarten, visitekaartjes, foto’s, tissues of knuffelbeesten vast te maken.

    De lichte en luchtige atmosfeer in de CUBE is te danken aan het grote zonnedak. Behalve een traditionele zonnewering om de warmte buiten te houden op zonnige dagen, beschikt de CUBE ook over een ‘shoji’, een zonneblind geïnspireerd op de traditionele Japanse blinden gemaakt uit rijstpapier, dat licht toelaat, maar warmte buiten houdt. Het interieur wordt aangeboden in twee kleurafwerkingen, Black en Beige. Beide afwerkingen bestaan uit een imitatie suède stof met een speciaal patroon in de vorm van ‘natuurlijke golven’, om een sfeer te scheppen van relaxatie en rijplezier.

    In Europa wordt de CUBE aangeboden met een 1.5 diesel- of een 1.6 benzinemotor. De 1.5 diesel is voorzien van een dieselpartikelfilter en ontwikkelt 106 pk. Hij wordt gecombineerd met een manuele zesbak. De 1.6 benzine heeft een vermogen van 110 pk. Deze wordt gekoppeld aan een manuele vijfbak of optioneel aan een CVT (Continu Variabele Transmissie). Hoewel de CVT bij het grote publiek minder is gekend, biedt deze transmissie alle voordelen. Op ieder toerental van de motor brengt zij de enig juiste overbrenging naar de wielen. De leveringen van deze opmerkelijke, gedurfde Nissan Cube, beginnen straks in 2010.(Walter Rombauts/Foto:Nissan)

    15-12-2009 om 14:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Benjamin Bailly gaat de weg van de groten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na Valencia tien dagen geleden, gleed Benjamin Bailly opnieuw in het zitje van een Formule 2 op het feeërieke circuit van Portimao. De sympathieke vertegenwoordiger van het RACB National Team krijgt de "kist" duidelijk meer onder controle. Dat bewijzen de wijzerstanden ook. Die staan alsmaar scherper. Het rapport van de tweedaagse test was alleszins positief. Hij vertelt:

    "Vrijdag was ik s' morgens de vierde snelste op de baan en in de namiddag wrong ik me naar de derde chrono. Het verschil met de twee snelste coureurs was niet echt groot meer. De laatste ronde legde ik af op het einde van de sessie, nadat ik even naar de pits moest voor een mineur technisch probleempje."

    Er kwamen echter meerdere kleine technische mankementen voor, zodat Benjamin veel minder ronden aflegde dan de 200 die hij de eerste testdag afmaalde. Hij vertelt er verder over: "Gedurende de ochtend werd ik geconfronteerd met een abnormale slijtage van de voorste banden en ik geraakte niet verder dan de achtste plaats. In de namiddag werd het probleem nog erger en slaagde ik er niet meer in om één volle, snelle ronde af te haspelen. Achteraf bleek de benzinepomp niet naar behoren te werken. Eer de mecaniciens dat hadden gevonden was wel mijn hele namiddag eraan voor de moeite. In weerwil hiervan werd ik nog 11de (1'36"194), op 0"6 van de eerste. Dat was Jolyon Palmer (1'35"519). Gezien de omstandigheden was dat nog niet zo slecht. Mijn ingenieur bevestigde mijn gevoel en dat ik in het peloton in 2010 goed zou kunnen presteren." (Walter Rombauts/foto:RACB)

    14-12-2009 om 12:18 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!