NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • HAMILTON WINT IN FRANKRIJK EN HERNEEMT WK-LEIDING
  • HAMILTON VERTREKT VANUIT POLE VOOR GP VAN FRANKRIJK
  • REGENMAKER MAAKT BOTTAS KUNSTMATIG SNELST, VANDOORNE ZESDE
  • HAMILTON BLIJFT SNELST IN SAAIE FP2 VOOR GP VAN FRANKRIJK
  • HAMILTON - MERCEDES - IN ZETEL NAAR SNELSTE TIJD IN FP1 IN LE CASTELLET
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    06-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON RIJDT FRUSTRATIES WEG MET ZEGE IN SILVERSTONE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Precies 59 jaar nadat Sir Stirling Moss als Engelsman met een Duitse wagen, een...Mercedes, in 1955 de GP van Engeland (in Aintree) won, deed de Brit Lewis Hamilton dat vandaag over. Hij werd daarbij een "ietsje" geholpen doordat trainingsnelste ploegmaat met een defecte transmissie in het gras moest. In het jaar 1955 trok Mercedes zich ook terug na de ramp in de 24 Uren van Le Mans die aan 82 mensen het leven kosten.

    De race werd ontsierd door een crash van Kimi Räkkönen die - achteraan startend - breeduit door het gras ging, terug op de baan trachtte te komen maar door een put (dat heeft geen mens blijkbaar gezien) een jump maakte waardoor zijn Ferrari, totaal oncontroleerbaar geworden, als een biljartbal tussen de circuitmuren werd gecaramboleerd. In zijn wilde, ongewilde oversteek van de piste vernielde hij de linkerachterkant van Massa's Williams-Mercedes.

    Daarmee zag de onfortuinlijke Braziliaan meteen zijn 200 ste GP helemaal de mist ingaan. De rode vlag kwam uit en...de herstelling van de vangrails die Iceman ingeblutst had zorgde ervoor dat de race met iets meer dan een uur vertraging achter de Safety Car werd herstart. De gang van zaken deed Niki Laud "Non Executive CEO" van Mercedes beleefd revolteren dat de F1 vandaag "overgereglementeerd" is. Een ingedeukte vangrail kan/mag geen reden zijn een GP met ruim een uur vertraging op gang te sleuren met de Safety Car.

    Hoogtepunten van de race was een meeslepend duel tussen een - weerom - ongezien knappe Spanjaard Fernando Alonso in een ezel van een Ferrari en de regerende wereldkampioen Sebastien Vettel in de Red Bull RB10-Renault. Samengeteld zijn ze beiden goed voor zes wereldtitels. Het was een duel waarvan puristen ook nu nog duimen en vingers aflikken. Vettel won het episch wiel-in-wiel duel met een vijfde een plaats van Alonso.

    Super, autorijden van het hoogste gehalte van deze heren - bijna vader en zoon... - kruidde verder de GP van Engeland tot Lewis Hamilton zijn monotoon eindtochtje vanaf de 30ste van 52 ronden zegevierend voltooide. Hij reed alle frustraties van zich af, behalve die ene dat hij won doordat Rosberg moest opgeven. Het was hem niet gegund de Duitser in regel voorbij te rijden. Maar met de opgave van Rosberg en de volle 25 punten die Hamilton nu oogst zijn de kansen op de wereldtitel ongeveer fifty-fifty geworden. Rosberg blijft leider met 165 en zijn (ploeg-)maatje Hamilton telt er nu 161. Voor de constructeurstitel hoeft Mercedes niets te vrezen. Met 326 punten steken ze kop en nek uit boven iedereen.

    Bottas werd in de resterende Williams-Mercedes schitterend tweede en Ricciardo trapte als Red Bull-cowboy voor de tweede keer dit seizoen op het podium. Jenson Button reed in de Mc Laren-Mercedes een vierde plaats, maar zijn rijstijl is in niets nog vergelijkbaar met die van 2009 waarin hij met de Brawn BGP001 wereldkampioen werd.

    Ingenieur Ross Brown kon er dat jaar zowel een Brown-Honda als een Brawn-Mercedes van maken. Het werd beleefdheidshalve tegenover de "Ster" het laatste. Weinigen weten dit. Honda dat volgend jaar weerkomt sinds 2008 was ook toen al klaar omdat het R&D-departement Japansgewijs discreet verder een nieuwe F1 ontwikkelde. Voor beide mogelijkheden, de 2,4 atmosferische V8 met KERS als de huidige nieuwe "Power Unit met ERS (Energy Recovery System-dat ook uitlaathitte omzet in elektriciteit).

    Dat Mercedes vandaag - andermaal - zo succesvol is, is niet te verwonderen als men de winteractiviteiten erop naslaat. Van de drie motoristen (Ferrari, Renault en Mercedes) waren zij het die met de nieuwe V6 turbo-techniek het meeste testkilometers aflegden. Om precies te zijn 13.626. Renault en Ferrari kwamen omstreeks die tijd, zo omstreeks 1 maart 2014, aan respectievelijk 5.644 en 7.256. Voor de absolute puristen: van die voor Ferrari nam Fernando Alonso er liefst 660 km voor zijn rekening.(Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    Zij-aanzicht van de onklopbare motor vandaag, de Mercedes V6 Turbo i6714.jpg (1.7 MB)   

    06-07-2014 om 18:46 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL PLAATST RED BULL OP P1 OP DOORWEEKT SILVERSTONE

    Het is de eerste keer in 2014 dat viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel dit jaar een Red Bull op "Position 1" plaatst. Dit gebeurde om 11.35 uur tijdens de derde vrije trainingen om de GP van Engeland. De Duitser liet 1'52"522 opschrijven en het is natuurlijk te danken aan zijn uitzonderlijk stuurtalent dat hij de RB10-Renault op intermediumbanden op de 5,891 km lange glijbaan hield. Niet één coureur ging over tot het gebruik van "wets" (echte regenbanden) omdat daarvoor het asfalt er weer niet nat genoeg bij lag. Een "Arc van Noë" kwam niet de baan opvaren...

    Maar wel de heer Lewis Hamilton met de Mercedes. Al heel snel begon hij aan een superronde die hijzelf annuleerde wegens een glijpartijtje dat goed afliep, en keerde gedwee als een schaap terug naar de stal waar WK-leider Nico Rosberg hem lachend verwelkomde. De Duitser - en ook Fernando Alonso niet - kwam niet buiten tijdens de FP3. Teambaas Toto Wolff vond dat best, want dat betekent banden sparen. De teams beschikken over drie sets "intermediums" en drie sets "wets" voor het weekeinde. Om te beginnen is er straks de kwalificatie voor de pole-position, en dan zondag de race, dus rubbers sparen is belangrijk.

    Het is een morele opsteker voor Christian Horner, baas van het Red Bull-team, dat Vettel 1 en Ricciardo 2 staan. Het tekort aan vermogen van de Renault Power Unit speelt in regenomstandigheden minder een rol, slaat in sommige bochten zelfs over in een voordeel. Ter staving daarvan de goede tijden van Romain Grosjean en Pastor Maldonado wiens Lotus ook die Renault-vermogensknoop gebruikt.

    Maar als de weermaker beslist de hemelsluizen dicht te draaien en Silverstone - waar 60% van een ronde flat-out wordt gereden - droogt op, dan liggen de kaarten weer helemaal anders. Power, paardenkrachten en ijselijke topsnelheden gaan dan weer de wet spellen. Straks, binnen minder dan twee uur, zien we als het zou opdrogen, de Mercedessen aan de vleugels van Red Bull knagen. Mogelijk tot de zilverpijlen het RB-team aan de rol van Icarus doen denken.(Walter Rombauts)

    05-07-2014 om 12:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OEF, ROSBERG EN RICCIARDO VERSCHOOND INHALEN ONDER RODE VLAG

    Er is heel wat heibel vermeden doordat de stewards het verstand hebben laten werken en geen voorkeur gaven ontwrichtende theorieën toe te passen nadat ze Rosberg en Ricciardo hebben gehoord. Zowel de Duitser als de Australiër begingen een "doodzonde" om bij het uithalen van de rode vlag nog een voorligger te zijn gepasseerd. In het geval van Rosberg was dat de Rus Daniil Kvyat, in het geval van Ricciardo - al wat gevoeliger - Fernando Alonso. Beiden werden na gehoord te zijn "verschoond" van iets waar de FIA zéér terecht héél zwaar aan tilt. "OEF" is op zijn plaats, zoniet was een dramatische fase het F1-seizoen 2014 binnengeglipt.

    Rosberg: "Toen Massa bij het uitrijden van de "Stowe"-bocht crashte, plaatste ik me direct achter Kvyat. Die reed echter zo traag, volgens mijn instrumenten 38 km/h, dat ik meende dat hij een probleem had en ging stoppen. In een flits besefte ik dat een paniekstop van mijnentwege wel eens zou hebben kunnen geleid in de achterzijde van zijn wagen te ploffen. Eens voorbij heb ik me aan de regels gehouden. Het was niet de bedoeling de rode vlag te negeren. Wel een ongeval te voorkomen." De commissarissen noteerden: geen schuld.

    Ricciardo: "De rode vlag kwam uit in minder dan een seconde dat ik Alonso voorbij wilde. Er was geen terugweg. Eens voorbij heb ik me direct aan de snelheid gehouden en gedisciplineerd ingevoegd. Er niet voorbijgaan was in de resterende tijdspanne, niets en rode vlag, geen haalbare kaart. Ik moest direct een keuze maken en heb het maneuver zeker niet uitgevoerd om gewin uit een al ongelukkige situatie te halen." De commissarissen lieten ook hier het verstand regeren: geen schuld. Ook Fernando Alonso maakte geen misbaar over de gelukkige beslissingen van de FIA.(wr)

    04-07-2014 om 21:40 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON RIJDT SNELST IN FP2 EN KRIJGT DAN PECH

    De Brit Lewis Hamilton heeft met een chrono van 1'34"508 de voorlopige "pole" gereden in de tweede vrije oefeningen voor de GP van Engeland. Mercedesploegmaat, leider in de WK-stand, Nico Rosberg moest het met 1'34"734 met 226/1000ste van een seconde afleggen tegen de wereldkampioen van 2008. Nadien kreeg Hamilton pech, motor opgeblazen, eerst geen transmissie meer, en aan de kant. Genoeg om roddelpraatjes de paddock in te sturen dat omdat Nico Rosberg een Duitser is die voor een Duits merk rijdt wordt bevoordeeld... Nico spreekt Duits uiteraard en als hij met Oostenrijker Niki Lauda - zwaargewicht bij Mercedes - converseert doen ze dat inderdaad in het Duits. Overigens was dat niet het enige. Tijdens FP2 kwam een heel kiese zaak aan het licht. Toen Massa crashte, werd Nico Rosberg gehinderd, maar toen zwaaiden de rode vlaggen al. De baancommissarissen zijn oprecht supersnel, gedrild als waren het robotten. En dan ?

    Dan kwam er het probleem. Rosberg heeft een onervaren Rus Kvyat voorbijgereden, die in die mate vertraagde dat Nico het veiliger vond er uitbollend langsheen te rijden dan wel dwaas op de rem te gaan staan. Dat was incident 1. Het andere heikele punt, zo mogelijk nog delicater, is dat Ricciardo met zijn Red Bulle RB10-Renault voorbij de Ferrari 14T van Fernando Alonso vloog...Onder rode vlag ! Terecht tilt de FIA zéér zwaar aan deze inbreuken. Iemand die daar kan van meespreken is Charles Pic die in 2012 in Singapore 20" bij zijn racetijd zag bijgeteld. Wie het reglement van de FIA, de "Le Bible" (op de Place de la Concorde worden ook serieuze dingen in kaart gebracht) er op uitpluist kan bijna juridisch vaststellen dat het ook mogelijk is de overtreder in kwestie te schorsen voor één of meerder races en - extreem - zijn superlicentie in te trekken.

    Op dit ogenblik wordt de delicate kwestie besproken. Hoe moet dit verstandelijk worden benaderd ? Walter's Auto Cahiers meent dat er geen directe uitspraak kan worden gedaan. Wat is gebeurd is zo ingewikkeld, zo voor interpretatie vatbaar en kies, dat voor de goede gang van zaken dit voor de sportrechtbank van de FIA in Parijs voor onpartijdige sportrechters moet uit de doeken worden gedaan. De industriële belangen die ermee gepaard gaan zijn van die aard dat snel in een "welles-nietes", in de hoog aangeslagen gemoederen op de omloop, niet kan worden beslist. Charles Pic in Singapore was "klare wijn" en de FIA legde hem nog burgertaken voor verkeersopvoeding op. Geklasseerd. Maar hier heeft natuurlijk ieder weer zijn waarheid en de betrokken partijen zijn op het eerste gezicht de coureurs, maar wezenlijk diepgaand drie industriële "grootmachten": Mercedes, Renault en Ferrari. Tot daar Walter's Auto Cahiers, de blog op SeniorenNet voor mensen die al twee eeuwen mogen beleven. Hij is neergekribbeld - altijd - "just for fun", maar hoopt wel dat verstand het mag halen van emoties.

    Twee Mercedessen vooraan. Dan die stabiele, benijdenswaardig evenwichtige, Fernando Alonso met zijn Ferrari op de derde chrono. Hij is de scheidingsmuur tussen de zilverpijlen vooraan en de twee Red Bulls van in volgorde Daniël Riccardo en Sebastien Vettel. Vallteri Bottas, de Fin die vanochtend zijn auto moest afstaan aan Suzie Wolff, eistte de zesde chrono. De Duitse verliet zwaar gefrustreerd Silverstone. Vallteri Bottas kreeg "zijn" auto terug maar vond natuurlijk "vanalles" zoals iedereen ervaart die één is met zijn wagen, als in een carwash, voor een hotel of restaurant, zelfs bij aflevering van een nieuw aangekochte wagen iemand anders ermee enkele meters mee bolt. Ecclestone's formule om drie wagens per team in te zetten zou dat oplossen Suzietje kreeg "direct" een derde auto. In werkelijkheid gaat dat natuurlijk niet zomaar "en passant". Ecclestone kreeg vandaag tegenwind van Kimi Räikkönen omdat de Brit, koning van de F1, zomaar de GP van Italië in het historische Monza van de kalender wil halen. Zo zie je maar dat ieder F1-standje zijn kruisje heeft. Voor Ecclestone alvast zonder een lijdende Christusfiguur. "Lijden" heeft de "dictator" nooit gedaan. Of toch, toen hij het zelf als coureur probeerde in o.a. een Cooper-JAP omstreeks 1952. Toen besefte hij dat hij beter achter de coulissen ging staan en aan de touwtjes trekken, dan dat hij zelf acteur speelde. Morgenochtend de derde vrije trainingen, en in de namiddag de kwalificaties voor de "pole". Die is minder doorslaggevend in Silverstone omdat het hypersnelle circuit vooral een groot hart vraagt. Plankgas geven waar je denkt dat "de krat" het niet zal pikken. Zo wordt de GP van Engeland gewonnen. Wie eraan twijfelt moet het eens aan grootmeester-van-de-durf Nigel Mansell vragen. Hij zal alleen antwoorden met een brede grijns.(Walter Rombauts)

    04-07-2014 om 17:40 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG SNELST IN FP1 VOOR GP VAN ENGELAND

    Zogoed als direct was er een nieuws-explosie in de eerste vrije oefeningen voor de GP Van Engeland. Die wordt zondag 6 juli a.s. op het historische circuit van Silverstone gereden. Eerste nieuwsfeit. Na 22 jaar neemt er weer een dame deel aan de F1: Suzie Wolff, Duitse en voorlopige vervangster van Bottas als testrijdster in FP1 bij Williams-Mercedes. Ze reed even de "pole" omdat er niemand anders al "buiten" was, viel drie ronden later stil aan de kant en bleek uiteindelijk - mocht ze FP1 uitgereden - hebben 8" trager dan de "tijdsetter" Nico Rosberg die zich zogoed als direct aan de spits van het veld nestelde, ploegmaat Hamilton gezellig in zijn schaduw duldde en toekeek hoe Fernando Alonso de nukkige Ferrari naar de derde plaats dwong.

    Tweede nieuwsfeit. Felipe Massa crashte iets nadat zijn charmante ploegmate sitilviel met de Williams. Hij ritste over een curbstone, draaide om zijn spil en flapte de linkervoortrein tegen de muur. Niet van die aard om zelfmoord te plegen maar mecaniciens zullen wel wat werk hebben om straks aan de tweede FP2 te beginnen. Frank William's sponsors zullen wel even in de geldbuidel moeten tasten... De "schoonheidsfout" van de Braziliaan kan in een bepaalde verstrooiïng worden gezocht omtrent het feit dat hij zijn 200ste GP aanving, of door de mooie oorbellen die Susie Wolff vandaag draagt...Maar ook Lewis Hamilton had zijn oorbelletjes aan. We durven erop verwedden dat die van de Brit absoluut Felipe Massa niet tot een stuurfout zouden verleiden...

    Derde nieuwsfeit. De Australiër Daniël Ricciardo plaatste de Red Bull-Renault vierde, net voor Kimi Räikkönen's Ferrari en de Red Bull van "kopman", viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel. Deze laatste is nog steeds misnoegd. De top-ingenieurs van Renault beginnen nerveus te worden. Lotus wil van hun "power-unit" vanaf, Red Bull overweegt dat evengoed... Wat niet altijd ten volle doordringt tot het grote publiek is dat als een productie-eenheid zoals die van Viry-Châtillon van Renault nabij Parijs, en deze in Engeland, "klanten" verliest, er ook een gedeelte van de 200 arbeidsplaatsen die erachter schuilen in gevaar komen. Dus verplaatst het "virus" zich ook - onzichtbaar - naar het management van de Renaultgroep. Dat komt niet direct naar buiten, zomin als dat het geval is bij Ferrari dat uiteindelijk onder de Fiatgroep ressorteert. Industrieel schaakspel op het hoogste niveau.

    Vierde nieuwsfeit. De coureurs zijn tegen een staande herstart nadat een Safety Car meer dan 2 ronden is uitgerukt. In een "poll" zijn 75% van de F1-fans er ook tegen en de 25% anderen zullen van F1 niet veel kaas hebben gegeten. De Fin Kimi Räikkönen wiens contract bij Ferrari eind 2015 afloopt, heeft al laten weten de F1 vaarwel te willen zeggen. "Iceman" kan in alle circussen van de wereld gaan werken. Nu de Formule 1 daarvan de allures krijgt met waanzinnige reglementswijzigingen, voelt de wereldkampioen 2007 zich niet geroepen de clown van de Franse schilder Bernard Buffet na te bootsen. Lachend van ver, triest van dichtbij Kimi is niet alleen met dat gevoel. Fernando Alonso wil nog alles doen om Ferrari in 2015 te verheffen, "maar ziet ook andere prioriteiten dan een verlenging van zijn contract..." Mc Laren in de persoon van Ron Dennis, zou hem een tweede keer willen ten koste van Jenson Button (wereldkampioen 2009 met de Brawn GP BGP001)

    Vijfde en laatste nieuwsfeit. Caterham is van eigenaar veranderd. Kleine teams hebben het financieel moeilijk. Wie met een "karretje" in de arena wil moet toch tellen op zo'n €150 miljoen "instapkosten" voor een windtunnel, simulator en zo...ingenieurs, coureurs (daarvan rijden er desgewenst nog gratis of betalen ervoor), mecaniciens, hotels, broodjes zo nu en dan...dan zit men alras aan €450 à €500 miljoen per seizoen. De man Bernie Ecclestone (83) heeft weerom na de clownerie van de reglementenmakers "een oplossing". "Wie de F1 niet kan betalen", zei hij eergisteren, "moet eruit, moet ermee stoppen. Laat de kapitaalkrachtige teams met drie auto's aantreden. Acht teams met drie bolides geeft 24 auto's op de grid. Niet zo gek, want het zou een generatie-kwekerij kunnen worden. De monumenten uiteraard vooraan, de secondanten (zoals Ricciardo ?) rijdend om constructeurspunten te oogsten en een pupil in de derde auto om te leren hoe men niet overal tegen de muur botst of in de vanghekken hangt. Absoluut niet gek. Maar ja, 't Is natuurlijk Mister Bernie Ecclestone himself die zoiets zegt en màg zeggen. Hij heeft daar tot nu toe bijzonder weinig tegenspraak op gekregen. Samen met de "Grote Manitou" - kleinste fysieke figuur in het milieu - zijn alleen Luca di Montezemolo en Ron Dennis juist geplaatst om de historische waarde van de F1 te redden.

    Geen nieuwsfeit meer maar droge cijfertjes. Nico Rosberg reed 1'35"424 en bleef daarmee altijd in voorlopige pole. Lewis Hamilton 1'36"155, genoeg om Alonso zijn tanden te laten stukbijten. Beeldschone Suzie Wolff 1'44"212. Alleen maar mooi zijn is vaak niet genoeg. Niet in de F1 en vaak ook niet in het echte leven. F1 is een afgietsel van "Le Cirque du Soleil", een soort extra-terrestre-wereld. Daarin schijnt principieel altijd de zon. Met nu en dan een zonsverduistering die sommigen weer eens voeling met de grond geeft.(Walter Rombauts)

     

    04-07-2014 om 15:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG PAKT IN KANONRONDE DE POLE VOOR GP VAN ENGELAND

    In de laatste tien minuten van de kwalificaties nestelde de Brit Lewis Hamilton zich keizerlijk aan de spits van de tien overblijvende gladiatoren voor de pole. Het gevoel leefde dat niemand hem daarvan vanaf zou houden. Williams (Massa - tweede sortie in Stowe in opeenvolgend jaar) en Bottas), Lotus (Grosjean en Maldonado) en...Ferrari (Alonso en Räikkönen) waren in de Q2 en Q1 al uitgeschakeld.

    Om 14.54 uur bij ons begon er motregen te vallen en wist niemand op minder dan 5' van de zwartwit-geblokte vlag nog wat te doen. Het vervelende was dat op de ene helft van de omloop die nattigheid viel en op de andere helft niet. Alle tien gingen de pits in en voelden zich als in een patstelling in het schaakspel. Ze konden geen kant meer uit. Met welke banden uitrijden ? Lewis Hamilton zat in een zetel, neen een troon, wachtend tot de seconden van Q3 wegtikten en hem de pole in handen zouden spelen...

    Tot die duivelse Australiër Daniël Ricciardo de baan opging, op zoek naar de snelste chrono. Hij deed de adrenaline in Sebastian Vettel zo opspuiten dat die ook in kamikaze-stijl de onberekenbare asfalt opging. Gevolgd door Rosberg, Button, Hulkenberg, Kevin Magnussen en niet anders kunnend ook Lewis Hamilton. In die hectische coctail van de laatste drie minuten, raakte Hulkenberg even tweede, Vettel even eerste om uiteindelijk die sakkerse Nico Rosberg in de Mercedes op "pole" terug te vinden.

    Hamilton kreeg een afstraffing en stond na de kwalificatie letterlijk met de mond vol tanden, wist niet meer wat zeggen. Hij start vanop de zesde positie (zogezegde derde rij). Sebastian Vettel had geen moeite met de "pole" van Rosberg, overigens winnaar van vorig jaar van de GP van Engeland. Als tweede startend was "zijn" doel bereikt: ploegmaat Ricciardo die eeuwig zelfgenoegzame glimlach afnemen. Morgen starten dus twee Duitsers op de eerste twee plaatsen voor de GP van Engeland. Eén die wereldkampioen gaat worden en één die het al vier keer is en titelhouder is.

    Daardoor mag niet uit het oog worden verloren dat Jenson Button de derde en Kevin Magnussen de vijfde tijd reden in de Mc Laren-Mercedes. Teambaas Ron Dennis ziet dat analytisch aan. Natuurlijk is hij daarmee "content", maar hoe leuk zou het zijn - nu Honda terugkomt in de F1 - terug te kunnen spreken van Mc Laren-Honda... En die geweldige Fernando Alonso uit te kopen bij Ferrari. Diens contract loopt nog tot eind 2015 bij Ferrari. Maar met Luca di Montezemolo en Rond Dennis, beiden geldmagnaten, is een gesprek onder vier ogen altijd mogelijk. Het moet niet in Wokin of Maranello zijn. Het kan gelijk waar doorgaan. Dus wie een worp wil doen naar een Ferrarizitje; het is dé moment.

    Voor wat de race van morgen zelf betreft is er één scheidsrechter. Het is de weerman. Als de weersomstandigheden zo onstabiel blijven als nu zal het een kwestie worden van de "juiste band te kiezen op het juiste moment". Geen Russische roulette, maar een intuïtieve intelligentie, bijne emotionele intelligentie, die motregen van regen en zondvloed kan onderscheiden.

    Om dan met de "intermediums" of de "full-wets" daarover te glijden te schaatsen of de golven te doen splijten zodat het geprofileerde loopvlak van de band het water kan wegpompen en grondcontact verzekert. Daardoor ontsnapt de auto aan "aqua-planing"; watergladheid. Zo'n beetje rijden zoals Rosberg vandaag deed. Met één hete adem in de nek, met name zijn landgenoot Vettel die dat ook kan. Het zal morgen daar in Silverstone "een aardbeving op wielen worden".(Walter Rombauts)

    05-07-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!