VOLGENS MAX HEEFT PIRELLI STEVIGER VOOR- EN SLAPPERE ACHTERBANDEN GEMAAKT
Max Verstappen heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij "onderstuur" haat als de pest. Dat is het verschijnsel dat zo wordt genoemd wanneer de voorbanden de laterale druk van de rubbersamenstelling (compound) niet meer aankan en de neus van de auto naar de buitenkant van de bocht wordt "geduwd". Naar eigen zeggen volgens Max Verstappen, heeft Pirelli nu een compound voor de voorbanden die dat effect drastisch heeft verminderd. terwijl de achterbanden wat "sponsachtiger" zouden aanvoelen. Naar het resultaat te zien, Red Bull 1 en 2 in de openings-GP van Bahrein, bevalt die combinatie de tweevoudige wereldkampioen.
De Red Bull RB19 zou zich flexibeler door de bochtenkrommingen laten sturen. Als Max dat zegt, moeten we dat sinds een hele poos al, ernstig nemen. Hij is op weg om zich bij de beste autocoureurs van de wereld te voegen. Dan meen ik de "groten", Senna's, Schumacher's, Hamilton's, Clark's en Fangio's om daarin ook Alain Prost niet te vergeten en onze eigenste Jacky Ickx. De GP van Saoedi Arabië op 19 maart a.s. op het Jeddah-circuit van 6,174 km dat 50 keer moet worden afgedraaid om 308,45 km GP te hebben, naar die tweede race van het seizoen, wordt reikhalzend uitgekeken.(Walter Rombauts)
KOOP NOOIT DE BESTE AUTO VAN DE WERELD, WANT EENS JE HEBT BETAALD MINACHTEN ZE JE
Ik ben ouder dan het merk Porsche officieel is. Door het toeval heb ik twee van de meest uitzonderlijke Porsche's te kunnen/mogen kopen en in het verleden rijden zoals de legendarische Porsche 959 waarmee ik samen met Pierre Dieudonné, elks apart welteverstaan, onder 10' doken op de groene hel met zijn 176 bochten, 22,4 km lang. Het zijn de beste auto's ter wereld. De boxermotor van dewelke de resultante "nul" is na een arbeidsslag kan niet worden verbeterd.
Moderne klanten bij Porsche staan daar niet bij stil en het in dienstzijnde personeel nog minder. Het is spijtig dat Porsche van luchtkoeling naar vloeistofkoeling is overgegaan. Vandaag Posrche-klant zijn is dramatisch. Mocht wijlen Roland D'Iederen nog leven, ik zou hem verslag uitbrengen. Als je niet in smoking komt vervallen zelfs gemaakte afspraken, al kom je er van 155 km ver van. Ik ga de naam niet citeren: maar de begoede klant is er lucht. De beste auto ter wereld in handen van onbenullen. Nieet van Weeissach natuurlijk, maar die in wat men België noemt. (wr)