Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    07-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON BRENGT ROSBERG PSYCHOLOGISCHE SLAG TOE

    De Brit Lewis Hamilton heeft in een Mercedes de GP van Italië F1 in Monza gewonnen. Nico Rosberg die onder druk van de Brit enkele fouten maakte, heeft het gevoel van een bokser die even in de hoek is geslagen. Hij werd tweede en kijkt nerveus dat zijn ploegmaat de kloof tussen hem voor de wereldtitel heeft verkleind. Monza liet autosport van het hoogste gehalte zien. Iedere coureur, met een herboren Felipe Massa derde (eerste podium voor Williams) en een ontketende Daniël Riciardo, als uitstekers buiten de onklopbare Mercedessen. Enige trieste noot was de opgave door technisch defect van "matador" Fernando Alonso met de Ferrari F14T.Naas dit voor de "tifosi" ontgoochelende gegeven bracht de GP van Italië topracing.(wr)

     

    07-09-2014 om 16:08 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON NEEMT POLE VOOR ROSBERG IN MONZA

    In de eerste achttien minuten van de Q1 zijn de beide Lotussen, die van Maldonado en Grosjean eruit gebonjourd. Met 1'25"363 bleef Lewis Hamilton aan de spits en ploegmaat Nico Rosberg bracht de Mercedes tot de hoogste topsnelheid tot nu toe: 353,9 km/h...!

    In de Q2 verscherpte Hamilton zijn tijd nog tot 1'24"862 en zette rivaal Rosberg op 0,122/1000ste van een seconde. De bom die ontplofte in Q2 was wel dat de Fin Räikkönen met Ferrari zich niet binnen de eerste tien voor Q3 kon plaatsen. Een hele ontgoocheling voor hemzelf, het hele Ferrariteam en de tifosi. Opvallen was weerom de knappe prestatie van de Williams-Mercedessen.

    De voor de pole beslissende Q3 was voor Hamilton met 1'24"109 slechts een formaliteit om morgen voor ploegmaat Rosberg vanop "pole-position" te vertrekken. Op de derde plaats staat Bottas en vierde Massa in de William's-Mercedes. Zeer verdienstelijk was Button en Magnussen in de Mc Laren-Mercedes en Fernando Alonso moest zich tevreden stellen met een zevende startplaats. Een tikkeltje ondermaats bleken de Red Bull's RB10-Renault van Vettel en Ricciardo. Maar de race morgen - start om 14 uur - is en blijft onvoorspelbaar.(wr)

    06-09-2014 om 21:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SNELST IN FP3, ROSBERG AAN DE KANT MET PECH

    Met 1'25"619 heeft de Brit Lewis Hamilton de derde vrije oefeningen voor de GP van Italië F beheerst. Zijn Mercedes functioneerde als een Zwitsers uurwerk. Ploegmaat Nico Rosberg bleef de hele tijd aan de kant. Er werd koortsachtig aan zijn Mercedes gewerkt en dat duurde een heel uur, met als gevolg dat de Duitse Wleider geen chrono achter zijn naam kon rijden. Fernando Alonso was met zijn Ferrari heel sterk, en ook de William's coureurs Vallteri Bottas en Felipe Massa presteerden sterk. Binnen anderhalf uur zijn er de kwalicaties voor de pole-position van morgen. De klok van 14 uur dus niet missen !(wr)

    06-09-2014 om 12:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BERNIE ECCLESTONE KAN WERELDVREDE VERZEKEREN

    Op 12 Oktober 2014 wordt de GP van Rusland F1 gereden. Tot vandaag verzekerd. Dat Vlaidimir Poetkin en Angela Merkel elkaar goed kennen - niet als zou ze zijn "maitresse" zijn - in het oerDuits met elkaar kunnen praten, ruziën, en elkaar bij afscheid kussen. Dat tafereel moet de voedingsbodem zijn voor hoop. Overstijgend ten aanzien van de onrealistische witteboordvergaderingen, zevenmijlslaarzen van de realiteit. Niet Poetin, niet Obama, geen mens met verstand wil oorlog. Op je strepen kan je staan als iets te gortig wordt. Zoals IS. Het is een vergissing van iedere ideoligie een reglieus excuus in te roepen voor misdaden. Daarom vind ik Nederland zo manhaftig als "er wordt gesteld dat voor baraberen, dwingelanden, moordenaars en religieus geöbsedeerden in ons heerlijk land van onze snoeverige noorderburen" GEEN plaats is in ons land.

    Religie is dubieus. Iedere mens heeft het recht het godsbegrip naar zijn eigen verstandelijke vermogens in te vullen. Vooral daarmee een ander niet lastig te vallen. Het niet religieus zijn wil niet zeggen dat je niet gelovig kan zijn. In de overtreffende trap overigens. Toen genie Ayrton Senna eens een snelste ronde reed in Monte Carlo. Hij deed dat op een "buitenaardse" manier. Gevraagd hoe hij dat heeft gedaan, antwoordde hij simpel en woordelijk: "ik sprak met God". Dan stopt iedere vraagstelling. Overigens heeft hoofdredacteur van het Laatste Nieuws, Jan Segers een begenadigd journalist en briljante geest, een boek over Senna dat de titel droeg "De rechtervoet van God". Wie het kan vertalen naar- en wijziging in chemie, heeft Hij (Ayrton Senna) Hem ontmoet.

    Te vérgaand ? Morgen, straks eigenlijk, gaan Lewis Hamilton en Nico Rosberg elkaar weer te lijf in die dominante Mercedes. Zonder hakenkruis. Ieder van hen geloofd dat hij de beste is. Wat er zo leuk aan is, is dat de lichtgekleurde medemens Lewis Hamilton, door niemand als dusdanig kan worden gezien. Lewis - gekweekt door Ron Dennis - is van "ons", lijk ook Nelson Mandela zaliger is geweest, Barack Obama de wereld tot een voorbeeld strekt.

    Daarom Bernie Eccelestone, als je Poetin ontmoet of belt, meer dan men vermoedt, laat de "wiedergutmachung" voor alles zijn dat de boodschap respect voor elkaar moet zijn. Laat de GP van Italië, morgen, straks, een uitdraging zijn dat wapens niets oplossen. Eerder sorry's, vernuft van genieën als Ross Brawn, Adrian Newey en andere Eric Boullier's. Alleen met verstand bereik je een oplossing. Waarna aan een ronde tafel de gelijknamige ridders zich vredelievend konden overgeven aan de goorste uitspattingen. Los van dat alles, straks een ongeziene GP met gelijke wapens, zonder fysieke wapens, met eigen intellect. Dat laatste gebruikt geen wapens en messen. Het tracht de moeilijke weg van de logica te bewandelen. Een oefening die erger is dan dansen op een slappe koord. Morgen autosport. Met een Hoofdletter, ook in Francorchamps, met de BRCC. (wr)

    06-09-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG SNELST IN FP2, NA ANDERMAAL PECH VOOR HAMILTON

    Negen keer reed Mercedes dit seizoen een 1-2 in de Free Practice 2. Alleen vandaag is het Rosberg die op de voorlopige eerste plaats staat. De acht andere keren was het steeds de Brit Lewis Hamilton die post vatte op die plaats met een lichte publicitaire waarde in de media. Na een langdurige herstelling aan de hydraulica van de Mercedes, hernam Hamilton de jacht op de snelste tijd. Maar hij strandde op 0,061/1000ste van de leider in de voorlopige stand om de wereldtitel: Nico Rosberg staat 29 punten voor op zijn ploegmaat en rivaal Lewis Hamilton. Die geeft echter niet op, redenerend dat de Duitser Nico Rosberg in de resterende negen races ook wel eens met pech kan af te rekenen hebben. In autosport is dat een even sterke dwarsbomer als de weerman kan zijn.

    De "tifosi" in Monza, de dolgedraaide Italianen die Ferrari als hun "porte-bonheur" dragen, gingen uit de bol omdat Kimi Räikkönen en Fernando Alonso in de F14T's respectievelijk derde en vierde in de FP2 eindigden. Morgenochtend echter tijdens de derde vrije trainigen, zullen al enkelen experimenteren met sluikse truuks om in de namiddag de worp naar de "pole-position" te doen. Die prestigieus is, maar geen verzekering geeft dat je er zondag ook de GP van Italië mee wint. (wr)

    05-09-2014 om 15:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SNELST IN FP1 IN MONZA

    Met 1'26"187 heeft de Brit Lewis Hamilton met de Mercedes de snelste chrono gehaald in de eerste vrije traingen in Monza. In volgorde was Button (Mc Laren) tweede, Rosberg (Mercedes) derde, Alonso (Ferrari) vierde, Magnussen (Mc Laren) vijfde en Vettel (Ren Bull) zesde. Globaal nietszeggende wijzerstanden, proefronden en bandenprobeersels. Deze namiddag wordt het al iets ernstiger maar niet doorzichtiger, want ook dan laten de teams niet in hun ware race-configuratie zien.

    Wel belangrijk is het gerucht dat in de paddock van Monza de ronde doet, als zou Ferrari-President Luca di Montezemolo aftreden en zou top-ingenieur Ross Brawn mogen/kunnen terugkeren naar de Scuderia waar hij Michaël Schumacher aan zes wereldtitels "hielp". Marco Mattiacci - die door Montezemolo vanuit het niets geplukt werd om Stefano Domenicali te vervangen, zou mogen terugkeren naar de verkoops-afdeling van Ferrari in plaats van de race-arena.(wr)

    05-09-2014 om 13:04 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET REGENT VERONTSCHULDIGINGEN VOOR SNELHEIDSTEMPEL MONZA

    Morgenochtend worden de eerste vrije oefeningen gereden met het oog op de GP van Italië F1 in Monza. Principieel het snelste circuit van het seizoen. Gisteren en vandaag heeft het verontschuldigingen heen en weer geregend tussen zelfs de monumentale Niki Lauda naar Rosberg toe, en die van Nico Rosberg naar Lewis Hamilton toe. In de verhitte sfeer van de clash Rosberg/Hamilton, zijn zware beschuldigingen geuit, sommigen op het randje van de waarheid, die soms al bijna was verkracht. Maar nu is iedereen met een propere lei klaar  om de titelstrijd verder te zetten in het park van Monza, nabij Milaan. Over de verontschuldiging van Lauda naar Rosberg toe, ben ik een beetje verbolgen.

    Omdat wat de Oostenrijker Niki Lauda zei "onaanvaardbaar zo'n maneuver in de 2de van 44 te rijden ronden..." de pure juiste analyse was. Hij had gelijk, maar stelt met zijn verontschuldiging naar Rosberg toe een voorbeeld van mildheid. Inzicht en rijpheid. Dus is de rust weergekeerd binnen het Mercedesteam, binnen het F1-wereldje in zijn algemeenheid zelfs een beetje overal. Iedereen schijnt een gevoel over zich te hebben gedropt dat ze elkaar allemaal nodig hebben, terwijl de belangenbehartiging dezelfde blijft. Maar zonder getrokken messen. Eerder met blanke handen. In deze sfeer begint de GP van Italië F1 die zondag weerom een ongeziene spanning zal brengen.(wr)

    04-09-2014 om 21:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BERICHT OP HET PRIKBORD VAN DE NABIJE TOEKOMST 2015

    Marc Van Dale is één van de meest bekwame pilotenmanagers van ons land. Toen als gevolg van de crisis - er is weer een nieuwe op komst - de Belgische autosport eigenlijk stilviel, uitzichtloosheid het enige achtergrondbeeld was, is er door Kronos Racing een nieuwe wind opgewaaid: het Belgian Racing Car Championship (BRCC). Met succes voor Zolder, Francorchamps, Dijon en de deelnemers. Ondergetekende, staat van dienst een levenslange ziekelijke verslaving aan autosport en autoindustrie, heeft een bedenking bij de wirwar van disciplines die maakt dat "het geacht publiek" meestal zijn kat stuurt.

    Na een nogal ernstige medische ingreep, tracht "de man die aan niemand merci moet zeggen" (dixit GVA) zich opnieuw te verdiepen in autosport op mensenmaat. Zoals het BRCC, zoals het fascinerende World Touring Car Championship, waarin Honda en Citroën elkaar bekampen om de Chinese markt te beïnvloeden. Ontwakend uit het buitenaardse waar tot mijn grote ontgoocheling niets was, zelfs geen bewijs van het voortbestaan van ziel, was ik dankbaar dat ik in wartaal ontwaakte en een glimp opving van mijn huisdokter die met dat bezoek een onuitwisbare Japanse "ON" op mijn schouders heeft gelegd. Bij bewustzijn kon ik de tijd nemen de "autosport" in al zijn geledingen eens opnieuw te analyseren. In de rust van een ziekenhuiskamer. Gewoon jezelf terug in de papklas zetten, en vragen stellen die net als kind ook vandaag nog niet worden beantwoord.

    Welbeschouwd is ze te ingewikkeld gestructureerd, te ontoegankelijk, om door Jan Modaal aantrekkelijk te worden bevonden. WTCC gaat nog. Twee korte races, close-racing, met monumentnamen als Gabriele Tarquini (Honda), Sebastien Loeb (Citroën) en andere onverwoestbare Tom Coronels. Maar voor die laatste moet je al de universiteit van autosport hebben doorlopen om van zijn huzarenstukjes iets te begrijpen. De WTCC wordt rechtstreeks uitgezonden, net als de GP's F1 en is minstens genietbaar. Autosportmonument Peter Baert, die ooit de VTM als vaste stek vaarwel zegde, om zijn passie te beleven (-net als Pierre Darge een leraarsfunctie opgaf om journalist te worden), die verslaat het best het WTCC. Mee in informatie gevoerd door Honda met een sublieme persdienst (door specialist Koen Wijckmans), maar hij doet het toch maar. En steengoed.

    Maar de hamvraag blijft hoe je de essentie van iedere discipline in mensentaal overbrengt naar een publiek waarvan je getrouwheid verwacht. Toen mijn eerste journalistieke baas de Olympische Spelen in Tokio ging verslaan, nam hij de boot. Vliegen was hem - misschien terecht - te machtig. Na de Spelen was de reis nog langer want er waren vijfduizend meisjes van plezier gemeld. Mijn eerste adjunct-hoofdredacteur zei dat mijn baas nog maanden onderweg kon zijn. Intussen ging het autosportleven voort. Het werd gezelliger maar ook ingewikkelder. Pitpoezen staken de borsten vooruit, de pensionaatschoentjes werden vervangen door hoge hakken, de rokjes leuk korter.

    Mensen werden niet onthoofd voor de camera zoals vandaag, maar wel het hoofd op hol gebracht. Da's veel plezanter. Dader: de nu 83-jarige Bernie Ecclestone, de Grote Manitou. Die blies leven in de F1 en wind onder de rokjes. Maar...maakte de essentie van de wetenschap gevulgariseerd ook niet toegankelijk voor het grote publiek. 't Zal Bernie een zorg zijn geweest. Show was zijn motto. Overigens meldde de kwaliteitskrant "De Tijd" dat er in ons land meer dan 7000 rechts-strafzaken via een betaling "in der minne" werden geregeld. Wie durft dan nog die deugniet, die zeventig jaren te oude puber, verwijten wat hij in Müchen voor de rechtbank heeft gedaan ? Een zogezegde omkopingszaak. Laat ons niet lachen, en zeker niet uit de biecht praten.

    Enfin - wat een verschrikkelijk Frans woord moet die sublieme Vlaamse regering dat vinden - autosport is en blijft te ingewikkeld om de populariteit aan te zwengelen. Moest ik als ouwe koersgek zondag of vandaag donderdag naar Zolder gaan kan ik knappe gast Bert Longin de hand schudden en een babbel hebben, Anthony Kumpen tot een onnatuurlijk gesprek verleiden. Zeker niet spreken dat Jos verstappen's zoon - ooit getrouwd met Sofie Kumpen - Max een Red Bull RB8 (wereldkampioen 2012 met Vettel) in de prak reed, dus al bij al een zinloze haatbabbel. Nieuws zou kunnen zijn dat Koen Wauters wegens rugklachten niet aan de start zal kunnen komen. Autosport is iets anders.

    Het BRCC-kampioenschap van Kronos Racing heeft ZEKER zijn verdienste, maar mist figuren. Gore mannen zoal destijds, die foefelden, wonnen en werden gediskwalificeerd wegens technisch bedrog. Nog voor een gazet het kon rechtzetten. In de krant stond dat zij hadden gewonnen. Niet juist ? Terecht. Maar er was leven in de brouwerij. Bier met een mooie schuimkraag en gerstenat dat diect inzakte en als zeik werd gedronken. Het is zaaks van alle organisatoren dat zij opnieuw "figuren" hebben, geen voor de fiscus verdoken zakenmannen, maar "venten" die risico's nemen.

    Is dat niet de motor die de "happy few" onderscheidt van de kudde ? De gemakkelijkste weg is de kudde. Persoonlijkheid is de moeilijkste. Goëthe omschreef dat wel als een godsgeschenk. Weinig met autosport te maken ? Walter's Auto Cahiers durft te stellen dat het gros van de moderne autosport "ongebakken deegslierten" zijn. Tenzij je over een Fernando Alonso begint, dan heb je het wel weer over mannen. Persoonlijkheden. "Enfin", (sorry Geert Bourgois, ik ken slecht Nederlands), die spreken iedereen nog aan. Omdat ze massief zijn. "Des gens de bien, comme c'était (Olivier) Gendebien. Viemaal winnaar van de 24 Uren van Le Mans. "Niveau". Dat moet de Vlaamse regering toch ook nog verstaan, niet ? (Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    BRCC Cup - Van Haeren-Hoevenaars.JPG (810.6 KB)   

    04-09-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MET 600 KM VAN SPA STAAT BRCC WEER IN ACTUALITEIT

    Met het geruzie, de speculaties en intriges in de Formule 1, zou men haast vergeten dat er nog andere autosport is. Eigenlijk moet men daarvoor Peter Baert's "PitStop"'s schitterend TV-programma maar volgen, om te weten dat er buiten de buitenaardse glitterboy's in de F1, oogstrelende disciplines zijn. Bij leven en welzijn pogen we in Walter's Auto Cahiers ook daarover opnieuw te berichten. Niet dat de GP van Italië F1 zondag 7 september in de schaduw zal geraken. Neen, maar wie wil kan de te snijden hoogspanning tussen Rosberg en Hamilton, ook volgen in Francorchamps via alle mogelijke kanalen, apparaten en tegelijk de "600 km van Spa" van het Belgian Racing Car Championship vanop de eerste rij volgen.

    Het is de vijfde meeting van het seizoen en deze "600 km" is de tweede afspraak in Francorchamps in het door Kronos Events georganiseerde evenement. Volgens kenners zou deze tweede confrontatie op het mooiste circuit wel eens beslissend kunnen worden voor de titels in "Endurance Pro", "Endurance Pro" en "Endurance Trophy".

    De laatste afspraak binnen het BRCC gaat alweer terug tot de proloog van de 24 Uren van Spa, eind juli. Alvorens op 18 en 19 oktober op het Circuit Zolder de boeken te sluiten van deze derde jaargang, komt het Belgian Racing Car Championship een tweede keer in Francorchamps. Met een lengte van 7,004 km, venijnige bochten en bergen en dalen, bebost als op een postkaart, een asfaltlint dat uitdaagt, je soms listig naar de vangrails lokt, is en blijft deze historisch onvervangbare plaats, een plek bij uitstek om een weekendje motorsound, gastronomie, zon en regen in te ademen.

    In tegenstelling tot wat het geval was in de laatste twee meetings, gaat de afstand van de BRCC Endurance deze keer opnieuw over één lange race van drie uur, met start op zondag om 14.55 uur. Naast de vaste waarden van het BRCC, wordt de startgrid opgesmukt met de deelnemers van de genaamde DMV BMW Challenge, goed voor zo'n 23 bolides met M3's van verschillende generaties (met de tot de verbeelding sprekende E30), 318i, 325i, Z4 M Coupé of een M135. Geen gebrek dus aan animatie, dat kunnen de organisatoren nu al voorspellen...

    Maar de aandacht gaat natuurlijk naar de titelstrijd in het BRCC. Vooral omdat de titelpretendenten stilaan mogen beginnen cijferen, vermits op de zes meetings, slechts vijf resultaten worden weerhouden voor de finale puntenberekening.

    Endurance Pro: wie maakt het verschil ?

    Na een moeilijke start in Zolder en Dijon, tekenden Pierre Grivegnée (spijtig genoeg afwezig in Zandvoort), Michaël Schmetz en Frédéric Bouvy in zowel de Nederlandse duinen als de 24 Uren-proloog voor een perfect scenario. Dankzij de vier zeges staat de bemanning van de Aston Martin Vantage #9 aan de leiding in het Pro-kampioenschap, maar het verschil is niet groot, vermits Dylan Derdaele, Kenneth Heyer en Xavier Maassen slechts vier punten achterstand tellen. Met één schrapresultaat weet de bemanning van de Porsche 911 GT3 R van het Belgium Racing nu al dat zij om aanspraak te willen maken op de titel één overwinning dienen binnen te halen.

    Afgelopen weekend kregen de eerste twee alvast de smaak goed te pakken door samen met Kurt Thiers en Peter Hoevenaars (nog twee BRCC-rijders), de 24 Uren van Zolder te domineren. Om die prestatie in het BRCC over te doen, dienen de mannen van de Limburgse Porsche rekening te houden met een eventuele teamstrategie bij het Brussels Racing, gezien de tweede Aston Martin Vantage - de nummer 100 - derde staat op negen punten. Tim Verbergt, Bert Redant en Damien Coens, kunnen een belangrijke rol spelen in de titelontknoping...

    Tenzij er een grote ommekeer zou plaatsvinden, zal de titel in BRCC Pro worden uitgevochten tussen deze drie bemanningen. Maar er zijn ferme scheidsrechters in het spel en dat zijn natuurlijk Anthony Kumpen, Bert Longin en Frank Beliën. De uittredende kampioenen kenden dit jaar niet veel geluk, maar zij zijn vastbesloten om voor het einde van het seizoen orde op zaken te stellen en het onderschatte BRCC-spektakel te besluiten met een zege van de Audi R8 LMS ultra van PK Carsport. Van Audi gesproken, Zweed Jan Brunstedt, die in Spa de Gentlemen's Trophy won, komt een tweede keer proeven van het BRCC en hij deelt de Audi R8 LMS deze keer met Mikaël Bender en Magnus Dybeck.

    Endurance Cup: het duel Porsche-Ferrari is nog niet afgelopen !

    Dankzij een eerste zege in de tweede race in Francorchamps hebben Bart Van Haeren, Peter Hoevenaars en Yannick Hoogaers (die d'r in Dijon niet bij was) hun voorsprong in de tussenstand van de Endurance Cup nog wat vergroot. De eerste twee rijders van de Porsche 991 Cup van het Belgium Racing tellen zes punten meer dan Louis-Philippe Soenen, die steeds kan rekenen op de diensten van de snelle Frédéric Vervisch om de Ferrari F458 Challenge vooraan in het veld te nestelen. Andere kapers op de kust zijn Pierre Piron en Guillaume Mondron (voor deze drieuursrace bijgestaan door Fred Caprasse) en zij zouden moeten aantreden met de 991 Cup, die tijdens de trainingen in Zandvoort zwaar werd beschadigd.

    Nicolas Vandierendonck, Olivier Van Oost en stuurgenie Jeffrey Van Hooydonk, de winnaars van de eerste krachtmeting in Zolder, hebben niet langer alle kaarten in handen om met de Ferrari F458 Challenge van het Thems Racing by Powercars (en bijgestaan door het DVB Racing) voor de titel te strijden. Een andere Ferrari-ploeg die zijn zinnen heeft gezet op een eerste zege, is de Scuderia Monza-F458 Challenge van de broers Frank en Hans Thiers. En dan is er nog de Porsche 997 Cup van het MExT Racing. Daar zal Koen Wauters aan de zijde van broer Kris vervangen worden door Antwerpenaar Patrick Schreurs. De zanger van Clouseau sukkelt al een hele tijd met rugproblemen en ziet zich hierdoor genoodzaakt volledig rust te nemen. In het duel Porsche-Ferrari noteren we nog de deelname van Rob en Kris Verhoeven met de mooie BMW M3 V8 GTR van het Hamofa Racing.

    Endurance Trophy : nieuwe tegenstand voor het Prime Racing

    Geholpen door achtereenvolgende successen, zijn Jean-Marc Ueberecken en Jean-Pierre Lequeux nu al zeker van de titel in de Endurance Trophy. Achter het stuur van de Ginetta G50 kan de Luxemburgse formatie door niemand meer worden bijgebeend. Hun ambitie bestaat er nog in om de kroon op het werk te zetten door een nieuwe overwinning achter hun naam te schrijven. De mannen van het Prime Racing zullen in de komende confrontatie evenwel dienen af te rekenen met nieuwe en te duchten tegenstrevers. Denken we maar aan de Ginetta G50 van Yvan Muller en Bernard Dandrifosse of de SEAT Supercopa van het Spork Racing van Britten Rob en Jon Cullum die worden bijgestaan door niemand minder dan Jimmy Adriaenssens !

    Met spijt vernam Kronos Events dat de promotoren van de GC V6 Cup hebben besloten hun activiteiten stop te zetten en er hierdoor een einde komt aan deze "race in de race". Niettemin mogen we ons verwachten aan een hevige strijd in de drie verschillende BRCC-kampioenschappen.(wr)

    Bijlagen:
    BRCC Trophy - Ueberecken-Lequeux.JPG (614.5 KB)   

    02-09-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN CRASHT TORO ROSSO TEGEN VANGRAILS

    Gisteren reed Max Verstappen (17) tijdens een demonstratie in de Rotterdamse binnenstand de Toro Rosso tegen de vangrail. Ik heb lang gewacht om dit onbenullig nieuwtje te brengen op mijn blog. Aanvankelijk wilde ik het gewoon weglaten. Volgend jaar rijdt de zoon van Jos Verstappen voor Toro Rosso in de F1 als vervanger van de verdienstelijke Fransman Vergne. Maar de nooit getemperde eigendunk van mijn vrienden de Nederlanders, die Hollandse voorbarige eigendunk, over een jongetje dat letterlijk nog alles heeft te bewijzen, is gortig. Akkoord dat sponsor Visser de "ongebakken deegsliert" in de spots wil hebben. Maar om hem nu meteen met de grootste autocoureurs van deze aardkloot te vergelijken is ver over. Héél ver erover. Niet dat Max zich de Toro Rosso voelde ontglippen is pijnlijk. Wel het arrogante, euforische en vooral voorbarige gedoe rond de jonge man is ongepast.

    Wat Max Verstappen onschuldig is overkomen in Rotterdam hebben de grootsten in de wereldwijde legendarische GP's ook meegemaakt. Jack Brabham in Monaco aan de leiding rijdend, Ayrton Senna van hetzelfde laken een broek in Monte Carlo. Dus is de achterban van de ongetwijfeld talentrijke Max Verstappen, zoals die van "onze" Stoffel Vandoorne (Mc Laren), het is die achterban, die glitterbouwers aangeraden de jongeman wijsheid bij te brengen. Een normale mens heeft daar een leven tijd voor, maar een F1-coureur moet er een snelcursus voor volgen. Het is Max vergeven. Het zal trouwens niet de laatste keer zijn dat hij een neus naar de vangrails zet.

    Er is hem echter veel succes toegewenst in de echte GP's, de eerste volgend jaar in maart in Australië in Melbourne. Nog juist wintertijd genoeg om zijn "entourage" de nodige bescheidenheid aan te leren. Daar zullen we zien of de jongste F1-coureur ooit door zijn engelbewaarder uit het goede hout is gesneden. Ron Dennis maakt Lewis Hamilton, en nu zeer misschien een Stoffel Vandoorne. Iemand van bij ons, het controversiële Belgenland, dat echter zéér grote autocoureurs afleverde... Jacky Ickx, Willy Mairesse, Paul Frère, Olivier Gendebien, Pierre Dieudonné, Jean-Michel Martin, Didier Theys, Eddy Joosen, Jacques Swaters, John Claes, boekdelen vol.

    Max Verstappen - zo hoop ik - zal minstens het gehalte van een Jan Lammers, een jonkheer Gijs van Lennep, een Arie Luyendijk of een Carl-Godin de Beaufort in zich moeten dragen om in de geschiedenisboeken vader's naam Jos Verstappen, eens ploegmaat van Schumacher bij Benetton, eer aan te doen. Ik heb geen raad te geven aan zo'n snotneus, maar hem wel een woordelijke wijsheid van Sir Jackie Stewart als verjaardagsgeschenk mee te geven.

    "Once behind the steering wheel, I'm the Boss", placht de drievoudige wereldkampioen (1969, 1971 en 1973) te zeggen. Natuurlijk was dat in een ander tijdperk, toen ingenieurs, teammangers en kwasten allerhande, nog niet je aandacht van je stuurwerk konden afleiden via de radio. In Stewart's tijd stond o.a. grote Ken Tyrrel als broekventje in de pit. En de Schot Jackie Stewart volgde alleen zijn hart en geweten. Daarom was hij de in cockpit - en ook daarbuiten - "really the Boss". Het seizoen is nog bezig, maar 2015 kondigt zich intrigerender dan ooit aan. Met de clash tussen Hamilton-Rosberg, zijn we het zowaar vergeten: de Grote Manitou, Bernie Ecclestone is in Francorchamps door vriend en vijand over de rode loper binnen gehaald. Niemand had anders verwacht, zelfs de aasgieren niet die op zijn erfenis wachten.(Walter Rombauts)

    01-09-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!