NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • HOE ALONSO EEN PENALTY VERMEED TIJDENS EEN PITSOP
  • SLECHTS VIER WERELDKAMPIOENEN F1 WONNEN DE 24 UREN VAN LE MANS
  • TOYOTA VOLBRACHT MET ALONSO, BUEMI, NAKAJIMA DE KRACHTTOER IN LE MANS
  • WAAROM TOYOTA KWETSBAAR BLIJFT IN DE RESTERENDE TIJD IN LE MANS
  • GEVAARLIJK DUEL TUSSEN LEIDENDE TOYOTA'S BEHEERST LE MANS
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    26-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Challenge Urbain Electrique in de Rally van Monte Carlo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag komen de 118 deelnemers die zijn gestart uit Lugano, Clermond-Ferrand en Annecy le Vieux na een aanlooproute aan in de gezamelijke startplaats Valence. In het ydillische Annecy le Vieux hebben de puur elektrische auto’s een eerste regulariteitsproef gereden over 9,5 km. De eerste van de “Challenge Urbain Electrique” die binnen het kader van de Rally van Monte Carlo voor voertuigen met alternatieve energieën is ingesteld. Ze is voorbehouden aan EV met een minimum autonomie van 150 km. Dat zal nodig blijken want morgen zaterdag moet er twee keer 33 km als regulariteitsrit worden gereden in de Maritieme Alpen achter Nice. Zondagnamiddag is er dan een heuse superspeciale op een gedeelte van het GP-circuit in de straten van Monaco. Het vertrek is aan de uitgang van de tunnel langs de zee en de finish op het Casinoplein. Tijdens deze snelheidsproef speelt het vermogen van de EV’s als Tesla en Venturi Volage een doorslaggevende rol, maar ook de stuurmanskunst. Het ziet er naar uit dat zondagmiddag de vroeger Formule 1 coureur Erik Comas (Tesla) en Stéphane Ortelli (Venturi Volage) een robbertje autorijden zullen ten beste geven. Wie wint, dat wordt verteld ’s avonds om 20 uur in Hotel de Paris in het Prinsdom alwaar de prijsuitreiking plaats heeft.

    Deze Rally van Monte Carlo voor auto’s met alternatieve aandrijving is de eerste in een reeks van achttien die onder het FIA-label worden gereden. Het tweede evenement op de kalender is Clean Week 2020 Trophy in Zolder. Het evenement loopt van 5 t/m 9 mei 2010 en belooft heel wat spektakel en nieuws te bieden aan de talrijk verwachte toeschouwers. Vooral op zaterdag 8 en zondag 9 mei worden telkens twee regelmatigheid- en verbruiktests gereden. Voor de klassen VII (Hybride), VIII (Benzine + NG), EF (Benzine maar -120 g/km) en EA (alternatieve brandstoffen zoals Puur Plantaardige Olieën) worden 26 ronden of plusminus 104 km voorgeschoteld.

    Voor de klassen II (Op electriciteit omgebouwde prototype’s), III (standaardvoertuigen op elektriciteit), IIIA (Elektrische serievoertuigen voor dagelijks gebruik) wordt 56 km of 14 ronden voor de wielen geschoven. De auto’s zijn bemand met piloot en navigator. Beiden moeten in het bezit zijn van een vergunning van de FIA of de RACB Sport 2010, of een equivalente licentie van een andere Nationale Auto Club.

    Dit hele vooruitzicht op de Rally van Monte-Carlo én dat op Clean Week 2020 in Zolder toont aan dat autosport met alternatieve voertuigen in de lift zit. Daarom dat de reglementenmakers in Zolder ook zéér duidelijk het doel van de organisatie hebben omschreven. Artikel 1 luidt: “Deze regelmatigheid- en verbruikstest stelt zich tot doel het gebruik van voertuigen op alternatieve brandstoffen te stimuleren en het grote publiek te overtuigen van de dagelijkse inzetbaarheid. Door gelijkaardige vormen van competitie aan te bieden, keren de gemotoriseerde sporten terug naar hun verre oorsprong, die ligt in het versnellen van de nieuwste technologische ontwikkelingen”. Daarmee is de toon gezet. CleanWeek2020 in Zolder staat bij puristen van de autosport en autoindustrie al als klassieker geboekt.(Tekst en foto:Walter Rombauts)

    26-03-2010 om 15:05 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vierde FIA Rally van Monte Carlo voor alternatieve auto's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met Clean Week 2020 in Zolder inbegrepen telt de “Coupe des Energies Alternatives de la FIA” dit jaar 18 evenementen. De competitie begint morgen 25 maart 2010 met de vierde Rally van Monte-Carlo voor deze specialiteit. Sinds de eerste keer in 2007 is er een sterke evolutie in de deelnemende autokaravaan te zien. Waar in het eerste jaar veel Toyota Prius’ waren ingeschreven en enkele andere hybride’s, komt het accent dit jaar wel op de elektrische auto’s te liggen.Tesla heeft via Simon Rochefort twee Roadsters ingeschreven en daarvan wordt er één van bestuurd door ex Formule 1 coureur Erik Comas. Natuurlijk blijven de Prius III in de klasse VII de hybride dienst uitmaken, maar ook de brandstof E85 komt onder de 118 ingeschreven wagens veel voor.

    Er zijn drie startplaatsen. Lugano, Clermont-Ferrand en Annecy-le-Vieux. Van hieruit rijden de deelnemers naar het verzamelpunt Valence waar ze vrijdag 26 maart in de namiddag worden verwacht.Dan wordt het menens voor vijf regelmatigheidsritten waarvan twee ’s nachts. Zondag wordt er ook een heuse snelheidsrit gereden. Ze vertrekt aan het uiteinde van de tunnel die op het GP-circuit voorkomt en loopt tot aan de “Place de Casino”. Dat is een afstand van 400 meter. Voor degenen die in Annecy-le-Vieux startten was er al een echte "koers" over 9,5 km.

    Door vanaf Clermond-Ferrand te starten hopen de Tesla’s een wereldrecord van 396 km zonder elektrische oplading van de Lithium-Ion-batterij neer te zetten. Zoals bekend heeft Daihatsu het officieuze wereldrecord op zijn naam met 586 km nadat een Tesla in de World Solar Challenge het tot 511 km bracht zonder opladen. Maar omdat deze Rally van Monte Carlo onder de regels valt van de Fédération Internationale de l’Automobile kan de straks gereden afstand als “officieel” wereldrecord worden geacteerd. Leuk aspect aan deze vierde editie is dat het aantal deelnemers zich sinds 2007 heeft verviervoudigd.(Tekst:Walter Rombauts/foto:Venturi)

    24-03-2010 om 14:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Golfslagenergie zal wind en zon aanvullen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De elektrische auto komt er, zoveel is zeker. Eerst voor stadsgebruik, dan interstedelijk en tenslotte landelijk zoals een Tesla voordoet. Als zekerheid bestaat over dat gegeven, dan rijst een nieuwe hamvraag. Waar halen we voldoende groene stroom ? Die moet worden opgebracht door wind- en zonne-energie. Volgens specialisten zal dat nooit voldoende kunnen zijn om de wereldmobiliteit te verzekeren. Daarom slaan nu energiereuzen en…baggermaatschappijen de handen in elkaar om via het gekende principe van golfslag- en getijenenergie groene stroom aan te maken.

    Samen met die uit biomassa-centrales zou dat al iets moeten geven op de eindbalans. Baggerfirma’s hebben een grote ervaring met de golfslag en dus inzicht wat men daarbij precies moet aanwenden.

    Alle landen met grote stranden en getijen komen in aanmerking om de nieuwste technieken daarin toe te passen. Het clowneske aan het gegeven is dat de techniek alweer een vijftigtal jaren bekend is, maar vandaag zich letterlijk iedereen zich afvraagt “wat moeten we daar precies voor maken…?” Turbines over kilometers strand die draaien als het water zich in het land dringt. Ook draaien en stroom leveren als het water weer naar vergaarput zee slibbert. Het lijkt te mooi om waar te zijn, maar hoe fictief dit allemaal ook klinkt, het komt er. Bizar genoeg blijken die technieken een voorwaarde om de elektrische auto door te drukken.

    Alleen de Alliantie Nissan-Renault gaat weldra (2011) aan een volume van 500.000 eenheden elektrische Leaf’s, Fluence’s, Kangoo’s, Z.O.E.’s en misschien ook Twizy’s beginnen. Even goed nadenken leert ons dat daarvoor gigantische hoeveelheden exclusieve materialen zullen moeten voorhanden zijn om de batterijen te vervaardigen. Die moeten zorgen dat de autonomie van de EV’s vergroot. Als derde punt is het waken over de betaalbaarheid van de elektriciteit nog het belangrijkste. De OPEC wil niet meer kwistig zijn met aardolie. Die zullen we nog nodig hebben om andere behoeften te dekken. Zoals kunststoffen waaruit we al onze prularia produceren.

    De olieproducerende landen houden met akelige preciesheid de afhankelijkheid van het westen van hun ruwe aardolie in het oog. Ze berekenen het de prijs waarvan ze zeker zijn dat die juist betaalbaar. Het westen zit dus tussen hangen en wurgen. Daarom wordt surfen op de golven, eb en vloed, zaligmakend bovenop de wind en de zon die ons welgevoelen geeft. Daarin gaan “baggeraars” een hoogtechnologische rol spelen. Ook in de windparken in zee.(wr)

    23-03-2010 om 12:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europese Opelwedstrijd geeft kans om Ampera te winnen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het motto is duidelijk: “Green Drivers Wanted!” Opel gaat op zoek naar de groenste bestuurder van Europa. Tijdens de “Opel ecoFLEX Experience”, een unieke Europese wedstrijd, kunnen ambitieuze deelnemers hun zuinigste en milieuvriendelijkste rijvaardigheden demonstreren.

    Opel heeft exact de juiste wagens hiervoor, met verschillende modellen uit het ecoFLEX-gamma. De wedstrijd begint op 1 april en de winnaar gaat naar huis met een van de eerst gebouwde Opel Ampera voertuigen, de elektrische wagen met uitgebreide autonomie, die in 2011 in de showrooms komt. De gebruikte ecoFLEX-modellen hiervoor zijn: Corsa, Astra en Insignia

    Een laag verbruik is voor veel autokopers een van de doorslaggevende argumenten. Opel maakt het zijn klanten gemakkelijk door aan die vereiste te voldoen met modellen uit het brede ecoFLEX-gamma. De ecoFLEX-modellen van Agila tot Insignia zijn bijzonder zuinig en milieuvriendelijk. Zo verbruikt de Insignia met een vermogen van 118 kW/160 pk slechts 5,2 liter diesel per 100 km met een uitstoot van 136 g/km CO2.

    Milieubewuste Opel-bestuurders moeten bovendien geen compromissen sluiten op het vlak van prestaties of rijplezier en betalen ook geen hoge meerprijs. Meerdere types aandrijflijnen zijn beschikbaar: benzine en diesel, maar ook alternatieve brandstoffen zoals gecomprimeerd aardgas (CNG) en vloeibaar petroleumgas (LPG). Autokopers ontvangen de mogelijkheid om economisch en ecologisch te rijden gunstig: vandaag de dag draagt maar liefst 40 procent van alle verkochte Opel-voertuigen in Europa het ecoFLEX-logo.

    De Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX en de Astra 1.3 CDTI ecoFLEX zijn de nieuwste modellen die met deze technologie uitpakken. De vijfdeurs Astra berline met 70 kW/95 pk stelt zich gemiddeld tevreden met nauwelijks 4,2 liter diesel per 100 kilometer wat zich vertaalt in een beperkte CO2-uitstoot van 109 g/km. De even krachtige Corsa doet nog beter: hij heeft slechts 3,7 l/100 km nodig en stoot 98 g/km CO2 uit waarmee hij onder de drempel van de 100 g/km blijft.

    Wanneer op 1 april het startschot wordt gegeven voor de ecoFLEX Experience, gaat Opel over het hele continent op zoek naar de bestuurder die het brandstofbesparende potentieel van de Opel-modellen tot de laatste druppel weet te benutten. Geïnteresseerden kunnen zich nu online registreren op www.ecoflex-experience.com.

    Bestuurders moeten eerst hun kennis over brandstofbesparing bewijzen in een online quiz en krijgen daarna de kans om hun virtuele rij- en zuinigheidsvaardigheden te bewijzen. De beste deelnemers (de meest milieuvriendelijke bestuurder uit elk van de 20 deelnemende landen) worden deze zomer uitgenodigd voor een meerdaags evenement in Zweden. Onder de supervisie van professionals nemen de finalisten het tegen elkaar op in een pan-Europese wedstrijd op het Sturup-circuit in Malmö. De milieuvriendelijkste bestuurder wordt dan uitgeroepen tot ecoFLEX Experience-kampioen en krijgt een heel bijzondere prijs mee naar huis: een van de allereerste productie-exemplaren van de Opel Ampera, die de milieuvriendelijke mobiliteit van morgen waarborgt.

    Het preproductiemodel van de E-REV elektrische wagen met uitgebreide autonomie (Extended-Range Electric Vehicle) legde onlangs met succes zijn eerste langeafstandsrit op de openbare weg af met een rit van Rüsselsheim naar Genève. Met zijn lithium-ionbatterij van 16 kW kan de Ampera 60 kilometer zuiver elektrisch, en dus volledig emissievrij, afleggen. Daarna begint de benzinemotor elektriciteit te genereren om de wielen voor de rest van de reis aan te drijven. Aan rijplezier is er alvast geen gebrek: de fluisterstille elektromotor van 111 kW/150 pk levert 370 Newtonmeter koppel vanuit stilstand. Hij stuwt de Ampera in ongeveer 9” van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 161 km/u.(wr)

    22-03-2010 om 11:54 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!