NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • GIACOMO AGOSTINI HERNEEMT ZEGEREEKS IN GP VAN BELGIË - GVA 1973
  • FORMULE 1 VOOR DE WOII, TOPIC OP MERCEDES-BENZ 3 LITER W154 UIT 1939
  • NIEUWE PORSCHE 911, DE ACHTSTE GENERATIE, STEELT SHOW IN L.A.
  • ACHTSTE GENERATIE VAN PORSCHE 911 VANDAAG IN WERELDPREMIERE IN L.A.
  • HAMILTON SLUIT SEIZOEN AF MET ZEGE IN ABU DHABI
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    02-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HONDA KOMT TERUG IN DE AUTOSPORT VIA HET WTCC
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In 2013 zal Honda het "World Touring Car Championship" (WTCC) rijden met twee Honda's Civic. Ter voorbereiding van dit "back to the track" zal de Honda Civic ook al te zien zijn in de drie laatste races van 2012. Voor het ontwikkelen en runnen van het chassis doet Honda beroep op de diensten van JAS Motorsport, terwijl Mugen zal instaan voor de bouw en het onderhoud van de nieuwe motor, die voor dit project speciaal werd ontwikkeld door Honda R&D. Dat wil vooral zeggen dat Honda in Suzka (19 en 20 oktober 2012) uit zijn eigen fabriekspoorten in Suzuka de "tuin van Honda inrijdt - een kleine Nürburgring - en door een volzet stadia langs de Grote Poort de Nieuwe Wijde Wereld binnenkomt. Om wereldkampioen Touring Cars te worden.

    Een wereld na Fukushima. De Hona Civic-JAS doet dan ook het geldgladde Macao aan waar je letterlijk uitschuift op het klatergoud, de mooie vrouwen die dat symboliseren en stelen. En dan komen ze ook nog eens in Shangai, ook alweer een glitterstad. Een Chinese wereld waar alles Westers verwennend is en waar simpele mensen in donkere holen, ver van het zichtbare, gebogen werken, slaafs, als afgerichte dieren werken, waar nog niet is geweten dat tussen pure dierlijkheid en het goddelijke begrip "mens" de natuur ligt die in geven en nemen bepaalt hoe wij leven. In ieder geval is het geen toeval dat Honda het WTCC-debuut in Azië laat doorgaan. De Chinese markt is de permanente magneet om vooruitgang te boeken. Voor wie de vraag stelt wat dat nog met autosport heeft te maken, is het antwoord simpel. Soichiro Honda (°17 november 1906 + 5 augustus 1991) heeft de wereld een schat nagelaten en was een innige vriend van "Il Commendatore" Enzo Ferrari. Ze konden elkaars ziel niet schenken, maar bezatte zich samen met, saké en Brunello di Montalcino, maar ze waren allebei verslaafd aan de figuren die Rubens afbeelde en die in Bijbel als "des zonde beschreven staat." Beiden probeerden ze naar Aristoteles' voorbeeld een goddelijke functie in te vullen. Maar alletwee waren ze van "simpele afkomst". Ze deelden de geheimen van smid, metaalbewerker en allebei kenden ze de zucht naar autoracen. Toen Soichiro Honda een Ford T zag - acht jaar jong toen volgens de archieven - wilde hij racewagens bouwen. In één van zijn  eigen creaties had hij een ernstig ongeval.

    Allebei struikelenden ze over de verleidelijkheid van de materiële werkelijkheid.  Honda en Ferrari zijn twee verschillende werelden. Honda is niet meer in de F1, maar wel links en rechts privé goed vertegenwoordig zoals met Acura in de USA. Ferrari is in de F1 met Felipe Massa en Fernando Alonso, als onderdeel van de Fiatgroep. Met Marchonne als spookfiguur op de achtergrond. Want hoe -  terecht advocaat en playboy - Luca Di Montezelo (moest ik een vrouw zijn ik ging ervoor op de knieën -) hoog van de toren blaast, het blijft een pijnlijke financiële toestand... AhAhAhAh, lacht Montezemolo terug, we verkochten vandaag nooit meer dan voordien. Net als Porsche. Zijn we dan allemaal zo rijk ? Of hebben we allemal tesamen zoveel opgedaan ? Kijk in de spiegel. Oordeel. Soichiro Honda heeft die oefening gedaan en is in vrede van deze dwaze wereld weggegaan. Nalatend een schat: Honda. (Tekst: Walter Rombauts/Foto:Honda)


    Bijlagen:
    Honda Civic WTCC 28 Februari 2012.jpg (1.1 MB)   

    02-03-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VIJF TOPTALENTEN IN RNT VOOR AUTOSPORTSEIZOEN 2012
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ingaand vanaf nu bestaat het RACB National Team vijf jaar en in dit even dramatische als beloftevolle 2012 zijn vijf topcoureurs aangeduid om het RACB National Team te vormen. Drie onder hen komen uit in een wereldkampioenschap, terwijl de twee jongste leden er alles zullen aan doen om in de "slipstream" van hun meer ervaren collega's te rijden, er te blijven, en zo mogelijk hun prestaties scherper te stellen. De oorsprong van het RNT gaat terug tot in 2008 toen - zoals de archieven aantonen - Geoffry Theunis, algemeen directeur van RACB Sport, de gedachte samen met puristen als o.a. Koen Wijckmans, Marc Duez's en Bas Leinders' boven de doopvont hield.

    Sindsdien is het RNT door de goede resultaten die ze in moeilijke discipline's boeken, zijn de leden ervan tot een referentie in de internationale autosportwereld geworden. Gisteravond werd het vijftal ten huize van RACB, Rue d'Arlon 53 in Brussel aan de voltallige pers voorgesteld. Met brio vulden de vijf hun rol van public relations in. Want er komt meer bij kijken dan alleen maar aan een stuurtje draaien. Maar met leermeesters als Bas leinders, Eric Bachelart en andere Marc Dueze leerden ze snel het klappen van de perszweep kennen. Gedwee ondergingen ze de domste vragen, waarop ze zo intelligent mogelijk een antwoord op vonden.

    Jérôme D'AMBROSIO (foto bovenaan en derde van links in bijlage) staat binnen de supervijf van de Belgische autosportvertegenwoordigers het verst. Na een volledig seizoen Formule 1 (!!!) voor het Marussia Virgin Team werd Jérôme opgenomen in het Lotus F1 team aan de zijde van wereldkampioen F1 (2007) Kimi Räkkönen en Romain Grosjean. Wel als derde piloot en dus zullen we hem tijdens het seizoen in enkele vrije vrijdagtrainingen aan het werk zien. Jérôme is in goed gezelschap. Grosjean is een goeie knul, spreekt dezelfde taal als Jérome, en heeft ook al wat nare ervaringen achter de rug in de F1. Voor Jérôme D'Ambrosio is die inlijving bij Lotus F1 - met Renaultmotoren - een goede zaak. Want Marussia staat letterlijk nergens meer voor. De kans is groot dat ze morgen tijdens de derde en laatste trainingsessie van vier dagen, niet eens op de baan komen.

    Zoals Prost eerder deze week opmerkte: "Het is haast ondoenbaar voor kleine teams om nog maar aan te sluiten bij het peloton. HRT, Marussia en Caterham, zijn wezenlijk kansloos hun droom waar te maken..." Tenzij (-redactie:) natuurlijk Rusland zelf - lees Poetin - zich zou gaan bemoeien met de F1 en die als nationaal belang gaat zien. Dan kunnen gas- en olieconcern oliedollars oppompen zoveel als maar is gewenst. Een aparte, maar zeer realistische mogelijkheid voor de nabije jaren. Zeker met in het achterhoofd de GP van Rusland in 2014. Poetin en Ecclestone hebben daar al over gesproken. Op Bernie's toekomstkalender staan overigens Francorchamps en Valencia met een vraagteken. Zolang Bernie leeft zal Francorchamps omwille van zijn  unieke historiek wel overeind blijven. De op grootheidswaanzin gebouwde projecten in Valencia zullen sneller worden geschrapt.

    In ieder geval blijven alle wegen open voor de Belg om zijn carrière in de F1 tot een succes te maken. Hij is snel, betrouwbaar, bescheiden - voor zolang dat duurt - en heeft als 27-jarige een volwassen inzicht in het reilen en zeielen van een team. Voor alles wéét hij dat een tegenslag niet genoeg is om de droom op te geven. Voor Jérôme zou het altijd te vroeg zijn om op te geven. Michaël Schumacher (43) denkt er net zo over.

    Bertrand BAGUETTE (tweede van links op bijlage) is al sinds het ontstaan van het RACB Nationaal Team lid. Dit jaar komt Bertrand Baguette uit in het nieuwe FIA World Endurance Championship dat op 17 maart start met de "12 Uren van Sebring". Bertrand zal een LMP1 besturen van het in Magny-Cours gevestigde OAK-Racing. Uiteraard wordt hij zo één van de blikvangers van de "Zes Uren van Francorchamps", de Belgische manche van het WEC. Daaruit vloeit voort dat hij logischerwijze ook in de "24 Uren van Le Mans" (16 en 17 juni 2012) zal rijden. Dus ook "La Journée de Test" die op 3 juni 2012 in La Sarthe doorgaat. Een drukke periode, want jaja hij rijdt op 27 mei 2012 de "500 Mijlen van Indianapolis". Als die afspraken in je succesagenda staan, behoor je tot de Grote Mijnheren.

    Thierry NEUVILLE (vierde van links op bijlage) heeft van zowat iedereen een onvoorwaardelijke steun. Zijn talent, innemendheid, eerlijkheid en bescheidenheid delen hem in bij de grootste talenten die in ons land zijn ontdekt. Van huis uit Duitstalig belet hem dat niet om in andere talen iedereen vriendelijk te woord te staan. Hij zit momenteel in de hoogste regionen van de rallysport, het WRC waarin zelfs achtvoudig wereldkampioen Sebastien Loeb over Thierry spreekt. Met zijn Citroën DS3 WRC doet hij ervaring op in de schaduw van de grootmeester. Zijn steile opmars naar de hoogste toppen van roem is met zekerheid ingezet.

    Aanvankelijk stonden er negen WRC-manches op het programma van Neuville, maar dankzij de tussenkomst van het RNT en haar partners kan hij nu twee rally's extra rijden: de "Rally de France-Alsace" en de "Rally de Espana".

    Stoffel VANDOORNE (-) Laureaat van het RACB National Team Stuurwiel in 2010, F4 Eurocup, 1.6 liter kampioen in hetzelfde seizoen, kortom de...19-jarige Soffel Vandoorne begint in 2012 aan zijn derde seizoen in de éénzitterij.

    Als lid van Josef Kaufmann Racing gaat Stoffel in zijn tweede jaar in de zeer hoogstaande Europa Cup Formula Renault 2.0 ronduit voor de titel. De testsessies die hij afgelopen winter met het kampioenenteam kon afwerken hebben al hun vruchten afgeworpen. Het klikt duidelijk uitstekend tussen de jonge Belg en het Duitse team.

    Naast de 14 wedstrijden van de Eurocup FR 2.0 (waarvan de Belgische wedstrijden op 2 en 3 juni in het Kader van de World Series by Renault worden gereden) tekent Stoffel ook present in drie meetings van de NEC, om aldus de wedstrijden van de Europcup beter te kunnen voorbereiden.

    Kevin DEMAERSCHALK richtte zich als vice-Europees kampioen Karting met succes naar de rallysport. Hij kwam vorig jaar zelfs heel dicht bij de eindzege in de Citroën Racing Trophy Benelux. In 2012 bestuurt hij een DS3 RS in de Franse Citroën Racing Trophy. De auto komt uit de werkplaatsen van PH Sport en zal in dezelfde kleuren als de bolide van Stoffel Vandoorne worden gedecoreerd. Deze Trophy bestaat uit drie rally's op asfalt en drie op onverhard. Het is een uitstekende leerschool. Het programma van Kevin zal worden uitgebreid met een deelname aan de Rally van Wallonië, de Geko Ypres Rally en de Omloop van Vlaanderen, dit telkens aan het stuur van een Citroën DS3 van MY Racing. Het is mogelijk dat er in de loop van het seizoen nog meer wedstrijden van de Citroën Racing Trophy BeLux aan het programma worden toegevoegd. In dit selecte gezelschap missen we toch de naam Laurens Vanthoor.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:RACB/KACB)











     

    Bijlagen:
    Bertrand Baguette in Jerez i301109.jpg (1.1 MB)   
    RNT 2012 i29212.jpg (4 MB)   
    Stoffel Vandoorne traint hard voor Francorchamps 30 mei 2011.JPG (95.3 KB)   
    Thierry Neuville in Zweden i12212.JPG (253 KB)   
    Thierry Neuville sluit stilaan aan bij de groten i12212.JPG (191.2 KB)   

    29-02-2012 om 21:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAGNA-STEYER BRENGT MILA COUPIC IN GENEVE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Magna-Steyr dat destijds betrokken was als mogelijke overnemer van het verlieslatende Opel zal in Genève drie autoconcepten in één voertuig brengen. Het zal de naam Mila Coupic Concept meekrijgen en voor verrassing zorgen. Het is zowel een vlotte SUV, een robuuste Pick-Up als een mogelijke Cabrio. Dat allemaal in één auto. Magna die speciale reeksen voor derden bouwt, is tot in de fijnste vezels vergroeid met de automobielbouw en zijn assemblagetechnieken. MILA is de naam die staat voor de familie ontwikkelings/labowagens die Magna voor zichzelf gebruikt als vorserswerk. Deze "Coupic Concept" is de jongste van zes Mila's die nu de familie uitmaken binnen Magna met zetel in het Oostenrijkse Graz.(wr/Foto:Magna)



    Bijlagen:
    De jongste Magna Steyr waarmee autogenialiteit Genève zal verbazen i28212 2.jpg (185.9 KB)   

    28-02-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MICHAEL SCHUMACHER IS IN TOPCONDITIE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Door de komst van Kimi Raïkkonen kan Lotus GP wellicht dit nieuwe seizoen al aansluiting vinden bij het betere middenveld zoals Mercedes met de W03. Mc Laren-Mercedes hoort daar natuurlijk ook bij. Zo op het eerste gezicht te zien is het een onderonsje van wereldkampioenen. Sebastien Vettel (RB8), Lewis Hamilton en Jenson Button (Mc Laren), Fernando Alonso (Ferrari), Kimi Raïkkonen (Lotus-Renault) zoals gezegd, zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumacher (Mercedes) voeren de stoet aan. Ze doen de vraag rijzen wat de anderen er nog in lopen te doen. Caterham, HRT en Marussia, de kleinere teams maken eigenlijk geen schijn van kans op enige knalprestatie. Eén uitzondering is hier niet genoemd: Williams. Omdat hij nieuwe en meerdere sponsors heeft kunnen aantrekken in de winter en met de Renaultmotor rijdt. Die motor is net als die van Mercedes een referentie.

    Ter herinnering, het gaat telkens voor alle teams - groot en klein - om een V8 met een cilinderinhoud van 2,4 liter die een maximum regime van 18.000 t/m draait. Het precieze vermogen geven de teams niet vrij maar het draait om 551 kW (750 pk), vermeerderd met de 60 kW (82 pk) die via vertragingsenergie in het KERS-systeem kan opgebouwd worden door de piloot weer kan aangesproken worden als hij dat wenst. Er wordt momenteel weinig over dat "Kinetic Energy Recovery System) gesproken. Daar zullen nog rare apen vanuit de mouw komen. Zo langs zijn haakneus weg liet Alain Prost al weten dat Red Bull weerom favoriet is maar dat de geimelijke lach van Schumacher wat verraadt. Mogelijk hult Mercedes zijn slagkracht in zwijgzaamheid van Ross Brawn, die d'r na een eerder gematigd seizoen 2011, ook al lang niet meer stuurs uitziet.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    Bijlagen:
    Michaël Schumacher wordt opnieuw tot winnaar gerekend i27212.jpg (1.4 MB)   

    27-02-2012 om 18:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VAN MAZDA'S, NISSAN'S EN COMPACTE CROSSOVERS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het zal je maar overkomen dat je auto's moet maken om aan den brode te komen. Penibelste vraag die daarbij rijst is "wat willen de mensen eigenlijk ?" en hoe brei je in een turbulente wereldeconomie aan iedere wens een prijskaartje dat sociaal niet wordt afgestoten ? Het komende Salon van Genève zal in die context staan, welke andere slogans ook worden afgevuurd op een - althans daar - rijk publiek. Vriend en vijand wisselen er gedachten uit. Meestal zonder iets te zeggen. Wat gelal misschien. Want de feiten vandaag zijn duidelijk. Volkswagen stak in de wereldproductie het door Fukushima getroffen Toyota voorbij en zweert tegen 2018 de grootste autoproducent ter wereld te zijn. Als dat in de achterkamertjes van het nu op leeftijd zijnde autogenie Ferdinand Piëch is beslist met de blaffende autoritaire stem die hem eigen is, dan is de kans groot dat die voorspelling zal uitkomen. Hij is één van de machtigste automannen ter wereld en beslist in Duitsland de verpersoonlijking van het begrip "auto", "autosport" "und Produktion...Ordnung müss sein", ook al zie je hem minder op het toneel.

    Op het eerste gezicht heeft dat niets te maken met iedereen die in Genève een graan van het grote autogeld wil meepikken. Hoewel, niet ieder automerk zit op een "oorlogskas" van 17 miljard cash zoals VW. Vele banken staan met graagte in de rij om een kruimel te krijgen. Namen noemen zou ons te ver leiden. Maar na te hebben vermeld dat Renault het in Frankrijk financieel veel beter deed dan Peugeot. Minder kosten, meer winsten is de betrachting van ieder automerk. Daarom moeten auto's met alsmaar minder onderdelen sneller in elkaar worden gevezen. Baron Michel de La Roche, destijds verlicht despotisch directeur van Nissan zei het dertig jaar geleden al: "de auto-industrie blijft niet werkverschaffend." Althans niet massaal. Opel, Nedcar, Saab, om maar enkele concrete gevallen te noemen. Dus is het zaaks de mensen die nog centen hebben, die nog werk hebben en kunnen lenen - als hun bank niet failliet is - aan te spreken op de emoties die "den automobiel" nog losmaakt. Gespierde vorm, compact wegens plaatsgebrek en parkeeronkunde, macho-allures wegens de kost wat kost mogelijk armere buren. Overtroeven mag een centje kosten. Verbaal en financieel. Ook geleende luxe valt daaronder.

    Het nieuwe aanbod is ervan doorweven. Nissan beleefde een supersalon van Brussel dank zij de Qaishqai en de Juke. De mensen worden er gek van, maar dàt zijn ze. De "CompacteCrossOvers" die het begrip "Sportly Utility Vehicle" hebben verruimd met het comfort van een limousine, de sportiviteit van een racewagen en een functionaliteit die aan Leg(i)o-bouwdozen grenst. (voorbeeld: Nissan Juke met CVT...). De andere merken laten zich ook niet onbetuigd. Mazda's nieuwe CX-5 met de toptechnologie die "Sky-Activ" heet, luidt met 4,6 l/100 km aan diesel en 119 g/km aan CO2-uitstoot een nieuw tijdperk in voor het merk. Geheim achter het resultaat: gewichtsvermindering, compacter. Net zoals de "teaser" die Nissan nu net voor het Genève lanceert: de Nissan Hi-Cross Concept. Na de "Invitation", de Juke Nismo Concept nu ook een test om de publieke reacties te zien. En zoals iedereen weet is het oog het eerste dat wat wil.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's: Mazda en Nissan)

    Bijlagen:
    Mazda CX-5 geeft indrukwekkende cijfers door vermageringskuur i27212.jpg (1.5 MB)   

    27-02-2012 om 16:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA WERKT SAMEN MET LESSIUS HOGESCHOOL MECHELEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mazda Motor BeLux heeft een overeenkomst gesloten met de Lessius Hogeschool in Mechelen. Zo'n samenwerking is een zege voor de autosector omdat er hoge nood is aan vakmensen. Minder jongeren slaan een autotechnische studieweg omdat "automecanicien" vandaag de dag niet van de poes is. Goede autotechnici hebben een hoge vorming en hebben een ruimer idee van de context waarin ze hun vak uitoefenen dan in de tijd waar het alleen over "een vuile bougie" ging. Elektronisch inzicht in de samenstelling van het brandbare mengsel dat in de motor gaat en analyse van de uitlaatgassen die de diesel- of Ottomotor verlaten en de daarmee samenhangende milieuproblematiek zijn van primair belang. Zeg dus niet zomaar een "mekaniekerke" tegen een auto-ingenieur. Want dan maakt u een grote vergissing.

    Mazda stelt elektronische leerplatforms ter beschikking van de Lessius Hogeschool in Mechelen, maar ook oefenvoertuige. "Last but not leas t" stelt het merk ook echte stage-plaatsen ter beschikking in hun vestigingen en die van hun dealers. Daar komen de jonge mensen daadwerkelijk in contact met de bedrijfswereld en de handling aan de auto's én de klantenbinding die van hun welopgevoed zijn moet groeien. De stage-plaatsen zijn zowel op Bachelor- als Masterniveau.

    Dokter-Diploma-Ingenieurs komen vooralsnog niet aan bod. Die maken zelf naam zoals - bijvoorbeeld - de vroegere President van de Mazda Motor Company in Hiroshima, Kenichi Yamamoto. Die durfde de erfenis van de rotatiemotor aan. In de RX8 zitten "rotary-engines" die op waterstof draaien. Een uitdaging die stilaan wegdeemstert, te voelen aan het weinige nieuws dat van het experiment in Noorwegen doordringt. Maar misschien vonken in de geesten van de Bachelor- en Masterstudenten wel een nieuwe ideeën op...Het mes snijdt aan twee kanten: dat van de Hogeschool en dat van Mazda(Tekst:Walter Rombauts/Foto:'s Mazda)


    Bijlagen:
    Aan zulke auto werken is een droom. Lessius en Mazda leren hoe je dat doet i27212.jpg (2.5 MB)   

    27-02-2012 om 14:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALS VOOR PEUGEOT DE DOODSKLOK LUIDT...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen General Motors die minder dan vier jaar geleden onderdeel waren van een USA-steun (Obama) van 72 miljard US-dollar (lees: belastingbetaler die daarvoor zijn huis desnoods moets verkopen) heeft na het verlieslatende Opel en het uitsterven van Saab, een nieuw slachtoffer in het vizier: PSA Peugeot-Citroën waarin het 7% aandeel heeft genomen. Met tegenzin van de aristokratische familie Peugeot, die de neerwaartse gang vooral heeft te danken aan de arrogantie die personeelsleden in filialen aan de dag leggen tegenover het klienteel dat hun auto's koopt en waarvan zij leven.

    Maar Peugeot is nog niet van de kaart, hoewel Renault het voorbije jaar een betere balans kon voorleggen in tering naar de nering zetten. Er is nu de nieuwe 208 bij Peugeot en als enigszins "kenner terzake" weet ik daar niets van af. Gaat Peugeot de weg op van Chevrolet ? Wat is bedoeld is de onmacht van public relations, monddood gemaakt door de marketingjongens in het huis. Net als bij Opel, waar we een tijd geleden - verkeerdelijk - postief over hebben bericht.

    Het wordt nu hoogste tijd dat de hariografie over automerken tot normale proproties wordt teruggebracht. Wie wil weten wat dat betekent, lees Hugo Camps in De Morgen. Alles wat tussen de tandenhaaien van GM is terechtgekomen heeft niet overleefd. Ieder integer persoonlijk initiatief (bijvoorbeeld Tucker) is vermalen tot onpersoon. Zou Orswell dat al hebben geweten als hij zijn "1984" schreef ? (Tekst:Walter Rombauts/Foto:wr)



    Bijlagen:
    Elektrische Peugeot BB1 met plaats voor vier binnen 2,5 meter.jpg (2 MB)   

    02-03-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROMAIN GROSJEAN HOUDT LOTUS-RENAULT TWEE DAGEN IN SPITS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Romain Grosjean houdt de Lotus E20 al twee dagen aan de top van de tabellen in Barcelona. Omdat de laatste officiële trainingen voor het WK-begin op 18 maart 2012 in Australië maar momentopnames zijn, is de prestatie van de Fransman niet te overroepen. Maar net als Kimi Räkkonen in de eerste sessies Lotus opnieuw glans gaf, duidt het op een come-back van de naam van ongeziene belangrijkheid. Lotus vertrok vorige training vroegtijdig naar huis. Met de stille trom. Er was een groot probleem met het chassis. Uiteraard weet niemand buiten de betrokken ingenieurs/coureurs precies wàt. Iedereen kan allen gissen. Maar nu klokt Romain Grosjean af op 1'22"614. Een uitdaging naar iedereen toe om het morgen beter te doen. Ah ja, en Schumacher die "maar" achtste aantikte (1'23"978) was wat afgeleid want hij presenteerde samen met Nico Rosberg de nieuwe e-bike van...Mercedes. Het prijskaartje ervan volgt later.(wr/Foto's:Mercedes en Gallo Images)


    Bijlagen:
    De ziverpijlen stelden vandaag een nieuwe e-bike van Mercedes voor i2312.jpg (3.3 MB)   

    02-03-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!