NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • HOE ALONSO EEN PENALTY VERMEED TIJDENS EEN PITSOP
  • SLECHTS VIER WERELDKAMPIOENEN F1 WONNEN DE 24 UREN VAN LE MANS
  • TOYOTA VOLBRACHT MET ALONSO, BUEMI, NAKAJIMA DE KRACHTTOER IN LE MANS
  • WAAROM TOYOTA KWETSBAAR BLIJFT IN DE RESTERENDE TIJD IN LE MANS
  • GEVAARLIJK DUEL TUSSEN LEIDENDE TOYOTA'S BEHEERST LE MANS
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    31-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maassen-Menten winnen de prékwalificatierace FIA GT1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De GT1’s zijn geweerd in de “24 Uren van Francorchamps” maar vormen er vandaag de proloograce van. Gisteren reden Xavier Maassen en Jos Menten in hun Corvette Z06 de snelste tijd met 2’37”054 voor Longin-Verdonck die op 0”465 stranden in de Maserati MC12. Ex-Formule 1 rijder Riccardo Zonta legde met ploegmaat Kechele in de Lamborghini Murcielago 670 R-S beslag op de derde plaats. Let hier op de eerste schitterende tweede plaats van Nico Verdonck als ploemaat van de ervaren Bert Longin.

    De leiders in de voorlopige stand voor het Wereldkampioenschap GT1, Michaël Bartels en Andrea Bertolini in een Maserati MC12 reden zich pas 17de en onze landgenoten Martin – Leinders in de Ford GT konden wegens weerbarstigheden van de bolide niet verder komen dan een 15de  plaats door ontstekingsproblemen. Vandaag dus de race om 12.05 uur, na dewelke de voorbereidingen beginnen voor de start van de “24 Uren van Francorchamps" (wr/Foto:Menten Press)

    Bijlagen:
    De Corvette Z06 aan het werk in La Source 31710.jpg (1.3 MB)   

    31-07-2010 om 11:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALD Automotive zet Nico Verdonck op de weg naar Le Mans
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nico Verdonck, één van de beste autocoureurs van ons land, won vorig de Formula Le Mans. Na een weergaloze carrière in het F3000 en Duitse F3 kampioenschap zag de Brusselaar in dat F1 utopie werd. Zoals ook Bas Leinders en Jeffrey Van Hooydonk uiteindelijk – zonder schande – de handdoek in de ring moesten gooien. Nico vocht zoals andere verbeten voort. Een test op Paul Ricard aan het stuur van een Oreca LMP1 van Hughes de Chaunac leverde niets op. Zijn titel van Formula Le Mans – kampioen al evenmin. De “l’Automobile Club de l’Ouest” en Oreca bleken niet in staat een heuse kampioen een waardig zitje te geven in een volgend seizoen. Tenzij je een valies geld meebrengt zoals Barrichello toen ook Marc Goossens F1 mocht testen. Als ik me niet vergis bij Eddie Jordan.

    ALD, de leasing-gigant ALD Automotive, pikte Nico Verdonck op ter vervanging van Matteo Bobbi aan de zijde van mister Bert Longin. Deze zal Nico wegwijs maken aan het stuur van de imposante Maserati MC 12 die deelneemt aan het FIA GT1 Wereldkampioenschap. Nico komt ineens in wat we de grote wereld van de autosport kunnen noemen. Zijn wereld, met ex-F1-azen, endurance-kleppers en allemaal alle vuurproeven met glans doorstaan. De mecenas zal er veel plezier aan beleven. Nico is een gemotiveerde coureur die alleen leeft voor zijn vak. Autosport is vooral een spel van de geest, een krachtmeting met zichzelf, eer je duels met anderen kunt aangaan. ALD-huisrijder Eric Van de Poele weet er alles van.

    “Voor wat de 24 Uren van Francorchamps betreft zijn er dit jaar heel wat favorieten. Met de twee Ferrari’s F430 GT2 van AF Corse behoren wij daar natuurlijk ook bij. Maar het zal zeker geen gemakkelijke wedstrijd worden maar met een superteam en een schitterende ploegmaat als Bert Longin kan het lukken een zesde keer te winnen. Bert kent Francochamps als zijn broekzak en gaat er altijd keihard en de beide fabrieksrijders, Toni Vilander en Gianmaria Bruni, hoef ik zeker niet meer voor te stellen…? Ik ben ook heel blij dat ik opnieuw de kleuren van ALD Automotive mag verdedigen. Heel dat bedrijf ademt autosport uit.”

    Bert Longin, een snelle zakenman die best een beroeps autocoureur had kunnen zijn gezien zijn intrinsieke snelheid die hij in het bloed heeft is ook optimist. “Ik start in de 24 Uren van Francorchamps met een Ferrari uit de stal van het meest succesvolle GT2-team van de afgelopen seizoenen. AF Corse ! Gianmaria Bruni was in 2008 FIA GT2-kampioen en zorgde gisteren dat we in “pole” vertrekken ! Toni Vilander was FIA GT2-kampioen in 2007 en 2008 en dan is er vijfvoudig winnaar van de 24 Uren van Spa, Eric Van de Poele. AF Corse won de FIA GT2-kategorie van de 24 Uren van Spa . Je kan niet anders dan in superlatieven over dit team spreken. Ik ben bijzonder blij met de overeenkomst, waarbij ik al mijn sponsors werkelijk van uit het diepst van mijn hart wil bedanken.” Zo kennen we Bert, gentlemen-driver maar behept met winnershersenen. Maar het is waar, beter dan bij AF Corse kan je niet zijn.

    Wie er met dit alles ook blij is, dat is die geweldige Nico Verdonck. “In het WK GT1 starten met een klepper als Bert is geweldig. Dit is een hoogtepunt in mijn loopbaan en ik kan ALD Automotive alleen maar héél dankbaar zijn voor de geboden kans. Met Bert Longin als ploegmaat moet het lukken er een geweldig weekeinde van te maken. Hij heeft enorm veel ervaring en wil me helpen om mijn weg binnen het team en aan het stuur van de wagen te vinden. Duimen maar !!!”

    ALD heeft Nico Verdonck op de weg gezet naar Le Mans. De keren dat ik met hem samen in de auto doorbracht ging het altijd als in de tijdmachine van Professor Barabas in de Suske’s en Wiske’s. Eer je de naam van een dorp gelezen had was je alweer in het volgende plaatsje. Zo gaat dat in de koers. Eigenlijk nog sneller. Bijna buitenaards.(Tekst: Walter Rombauts/Foto:Olivier Gouters)

    Bijlagen:
    De kampioen wacht op de komst van ploegmaat Gavin Cronje Magny-Cours september 2009.JPG (168.9 KB)   
    Na F3000 en F3 begint Nico aan de weg naar Le Mans i30710.JPG (3.9 MB)   
    Nico Verdonck gelukkig Formula Le Mans kampioen.JPG (159.2 KB)   

    30-07-2010 om 14:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gianmaria Bruni pikt snelste tijd in met Ferrari F430 GT2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens de finale kwalificaties voor de “24 Uren van Francorchamps” gisteravond reed de Italiaan Gianmaria Bruni met de Ferrari F430 GT2 AF Corse. De weersomstandigheden waren nog steeds variabel maar konden niet het voordeel bieden voor de GT3’s van eergistermorgen. Die waren in de regen oppermachtig, mede dankzij de ondersteuning van hun traction control en ABS.

    De Italiaan draaide 2’22”403 en de coureurs van de Audi’s R8 LMS GT3 moesten dat met lede ogen aanzien. Het zijn dus Eric Van de Poele (vijfvoudig winnaar), Bert Longin samen met Gianmaria Bruni vanop de pole-position aan de etmaalrace zullen beginnen. Tussen de snelste GT2 en de beste GT3 heeft de BMW Schnitzer, rijdend in de Nationale GT-categorie, zich als een wig gedreven. Hij wordt bestuurd door Dirks, Müller, Werner en Adorf. De “24 Uren van Francorchamps” kondigen zich ongemeen boeiend aan.

    Al is Eric Van de Poele favoriet met de Ferrari F430 GT2, de armada Audi R8 LMS's, niet die van Phoenix Racing en ook die niet van de Belgian Audi Club, geven zich gewonnen. Al zijn het "maar" GT3's. Francorchamps is altijd wispelturig. Als uitloper van het Eifelgebergte, is het weer er altijd wisselvallig. Enkele buien kunnen volstaan om de race-omstandigheden in het voordeel van de GT3's te keren.(wr/Foto:Audi en Total)

    30-07-2010 om 11:20 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi wil winnen op zondag en verkopen op maandag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aan de vooravond van de "24 Uren van Francorchamps" is in één van de jongste statistieken van Febiac is te zien dat in de voorbije maand van de autoverkoop in ons land de Renault Mégane de best verkochte is met 1528 eenheden. Hij gaat de Peugeot 207 vooraf waarvan er 813 aan de man en vrouw zijn gebracht. Halfjaarlijks gezien leidt de Mégane nog de dans met 9.812 verkochte exemplaren. Daarvan weer een minderheid auto’s met benzinemotor (1123) en een overweldigende meerderheid (8.687) diesels.

    Hetzelfde fenomeen doet zich voor bij de Breaks op wiens speelplaats Citroën met de Berlingo het vrolijkst schreeuwt. Op 1240 verkochte Berlingo’s in juli zijn er … 140 benzineversies en… 1.099 diesels. Peugeot’s Partner zit zijn zustermerk op de hielen en de Franse merken kunnen dus op twee oren slapen. Hoewel dat niet waar is. Geen enkel merk kan dat nog omdat de conjunctuur nog altijd poogt te herbemen. Dat gebeurt zéér aarzelend. De consument is de les van 2008 nog niet vergeten toen bleek dat banken en overheden op veel te grote voet leefden. Een gelag dat uiteindelijk diezelfde consument moet betalen. Vandaar het wantrouwen.

    Bij de berlines voert de Peugeot 207 de stoet aan met 891 eenheden, onderscheiden in 335 benzinewagens en 556 voertuigen met een dieselmotor. Het type auto dat niet noodzakelijk een kilometervreter illustreert, maar eerder de familie die gezapig haar 6 à 12.000 km op jaarbasis afmaalt. Degenen die toch een dieselversie in deze auto de voorkeur geven doen dat vaak om het directe effect aan de brandstofpomp. Maar wie die overvloed aan koppelwaarde in de HDi-familie van Peugeot’s modellen weet te waarderen wil nooit meer anders. Trouwens het fabeltje dat die diesels zoveel meer vervuilend zijn dan die benzinewagens zou moeten ontkracht worden. Dank zij de roetpartikelfilter wordt het roet door hars in een uitlaathuis vastgehouden en op gezette tijden verbrandt.

    De microstofdeeltjes aan fijn stof kunnen links en rechts nog eens ontsnappen, maar dat geldt evenzeer voor een benzinemotor. Overigens is de diesel nog niet aan het eind van zijn latijn. De motor wordt nog steeds doorontwikkeld. Toen de bigboss van Audi, Porsche, VW, Skoda, Ferdinand Piëch het me 30 jaar geleden zei, keek ik hem aan met ongeloof in mijn ogen. Laat staan dat hij zou hebben gezegd dat Audi negen keer met zo’n krachtbron de “24 Uren van Le Mans” zou winnen…Om Ford niet het onrecht aan te doen – wat ze anderen met gemak aandoen – moet gezegd dat op halfjaarlijkse basis de Ford Fiesta het best van de hand is gegaan. Van de 7210 exemplaren die een koper vonden waren er 1574 benzine en 5636 diesels. Proficiat Ford voor dat eerste halve héél moeilijke jaar.Overigens speelde Ford een glansrol in de “Clean Week 2020 Trophy” die als tweede proef in de “FIA Energies Alternative Cup” werd gereden. Volgende zondag wordt in Japan de “Suzuka Dream Cup” gereden. Tachtig zonnewagens nemen er aan deel. Die race telt ook voor die FIA Cup.

    Die sakkerse Citroën C4 voert toch wel het klassement aan van de maand juli bij de monovolumes. Van de 859 (!) eenheden die weggesnoept werden uit de showrooms waren er…29 met een Ottomotor en 830 met een (Rudolf-) Diesel. Maar op halfjaarlijkse basis gaat de Renault Mégane in monovolume-gedaante met de eer lopen. Liefst 4.651 nieuwe exemplaren reden de showrooms buiten. Tot groot jolijt van de dieselkopers waren er maar 392 met benzinemotor terwijl die tokkelaars er 4.258 lieten opschrijven door de koortsachtige verkopers die met argusogen kijken naar Audi.

    Audi leidt de stoet van de twintig beste coupés in de maand juli 2010. Precies 150 van die snedige vierwielers worden opgesplitst in 26 benzineversies en 124 direct ingespoten diesels. Ook op halfjaarlijkse basis behoudt Audi ruimschoots de voorsprong op de BMW 3-serie waarvan er 692 werden verkocht. Audi daarentegen vlamde 1253 welnesscars door de verkoopspijp waarvan 278 met benzine en 975 met sublieme dieselmotor.

    Zon en Cabrio’s, glamour en macho, liefje en lief maken het mooie weer voor de Peugeot 207 in de voorbije maand. Daarbij met 250 verkochte “bakken” de Mini Mini met 115 in aantal ruim overklassend. Heeft natuurlijk iets met prijs en standing – ook jeugdigheid – te maken. Op halfjaarlijkse basis houdt Peugeot die positie vast met 988 getekende verkoopscontracten waarvan 534 “essences” en 454 diesels. Dus in Cabrio wil men niet zozeer getokkel rond de oren. Alleen liefde voor het promeneren, al of niet met geopend dak al naargelang de intimiteit beveelt. BMW neemt met de 1-serie evenwel een eervolle tweede plaats in: 661 exemplaren, waarvan 120 benzine en 541 diesels.

    Dit weekeinde gaat BMW overigens in de “24 Uren van Francorchamps” een nieuwe uitdaging aan. Als ere-gast wordt Pascal Ickx – ja, de broer van – verwacht. Hij won in een BMW 1800 Tiia met  Hahne de eerste keer voor het merk uit Munchen. Pascal Ickx was een gentlemen en iets minder “driver” dan zijn broer. Vandaar dat hij fabrieksdirecteur werd in Frankrijk en zijn broer de beste autocoureur die België ooit heeft gekend. Hoewel in drama dezelfde vraag kan worden gesteld over de betreurde Willy Mairesse die zich omwille van een vrouwenkwestie een kogel door het hoofd joeg in een appartement in Oostende. Maar daarmee eindigt dat verhaal hier in Febiac statistieken. Het zou me te ver leiden.

    Nissan Qashqai troont bovenaan in de SUV-klasse. Voor wie het vergeten zou zijn, dat zijn de “Sportly Utility Vehicles” waarvan er meer en meer Crossover-allures aannemen. Crossover staat voor het comfort van een limousine, terreineigenschappen als een tank en prestaties van een sportwagen. Enfin ! De voorbije maand, zowel als na zes maanden leidt Nissan in die categorie. De voorbije maand verkocht het Alliantiemerk met Renault 696 eenheden waarvan 125 benzine en 569 diesels. Op halfjaarlijkse basis is dat spiegelbeeld 4.430 in het totaal. Daarvan weer maar 883 “nafte” en 3.542 die de hartenklop van Rudolf Diesel in zich dragen. De Audi Q5 volgt op de tweede plaats, maar van “op de hielen zitten is geen sprake.” Chinees constructeur Geely laat Volvo – voorlopig ? – zijn zin doen en daardoor staat de Volvo XC60 op de derde plaats. Terecht naar mijn mening.

    Daarmee zit een beknopt overzicht erop. Dit weekeinde wordt in Francorchamps de etmaalrace gereden. De slogan “Winnen op zondag is verkopen op maandag” is nog altijd niet versleten. Francorchamps is voor de GT’s wat Le Mans is voor de Sport-Prototypes, de LMP1’s en de LMP2’s. De beste Belgische autocoureurs zijn van de partij: Eric Van de Poele, Marc Duez, Jeffrey Van Hooydonk, Bert Longin, Anthony Kumpen, Stéphane Lémeret, Marc Goossens, Vincent Vosse, Nico Verdonck en Bas Leinders. Ze hebben allen het niveau van Formule 1 coureurs. Alleen heeft de bekrompenheid van kleine geesten in wat eigenlijk een groot land kan zijn ervoor gezorgd dat voor geen één van alle opgesomde namen de “spaarpot” echt heeft gekregen van een industrie dewelke die best had kunnen ophoesten. Dorpsmentaliteit in plaats van de wijdsheid van een globale wereld heeft grootheid genekt. Hopelijk hebben BMW, Ferrari, Maserati, Porsche, en Aston Martin er dit weekeinde geen last van. Deze “24 Uren van Francorchamps” moeten de belangrijkheid van de auto-industrie weerspiegelen. Rijden met open vizier. Oogcontact en sportiviteit. (Tekst en foto: Walter Rombauts)

    29-07-2010 om 21:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Monumenten Duez, Leinders en Martin derde in regen in Spa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Francorchamps. – Er is een tijd geweest waarin ingenieurs zwoeren dat ABS in races niet zou worden toegepast. Ook Traction Controle niet. De ingenieurs gingen uit van het standpunt dat de coureur dat zelf moest spelen. Zoveel gevoel in het staartbeentje en snelheid in de ogen dat het als een sensor naar de hersenen doorseinde wat als motorische bewegingen, reacties moest worden uitgevoerd om in compleet evenwicht te rijden.

    De eerste vrije trainingen in een doorregend Francorchamps hebben die theorie compleet onderuit gehaald. De GT3’s hebben traction control én ABS en de Audi R8 LMS van het Phoenixteam met Mike Rockenfeller aan het stuur reed daarmee in 2'42”506 de snelste tijd. Gevoelloos zou je kunnen stellen, want de techniek ondersteunde die chrono en zijn macho. De tweede Audi R8 LMS met Henri Moser aan het rad klokte de tweede tijd.

    Maar dan : op de derde plaats de Belgische Monumenten Marc Duez (foto)  die 53 lentes telt en voor de 33ste keer in de etmaalrace aantreedt, Bas Leinders en groeiend “statut” Maxime Soulet in de bloedmooie Ford GT VDS. Ze zijn ronduit minstens mede-favoriet voor de overwinning. Marc Duez: "Ik ben er heel trots op dat ik voor dit historisch mag rijden. Het heeft over heel de wereld uitstekende resultaten behaald. Het is een Belgisch team met een geschiedenis die gelijlopend is met die van de Federatie. Het heeft zijn rijders altijd de middelen gegeven om zich te bewijzen. Dat is ook dit jaar het geval. De Ford GT liet vorig jaar al blijken dat het een sterke en betrouwbare wagen is. Bovendien is ons pilotentrio homogeen te noemen."

    "We kunnen bij de eerste vijf finishen", voegt Bas Leinders daar aan toe. "Vorig jaar verloren we heel veel tijd met een heel groot probleem. Na 40' brak de distributieriem. Onze mecaniciens zetten toen een lange reparatie in...Die werd voltooid onder luid applaus van de talrijke toekijkers. Deze keer beschikken we over beter en meer betrouwbaar materiaal. Met een beetje meeval kunnen we voor de top vijf algemeen gaan" besluit Bas die in 1998 Duits Kampioen in de F3 werd.

    Maxime Martin is gereserveerd. "De strijd in de GT3 wordt een loterij. Ik ken deze auto door en door omdat ik vorig jaar er de overwinning in GT3 mee behaalde naast de zevende plaats algemeen. Ik kijk dus vol vertrouwen uit naar deze wedstrijd. Toch mogen we niet vergeten dat in 2009 heel veel GT3's problemen hebben gehad. Waaronder - toen - die van ons. Dus met de voeten op de grond, sorry, het gaspedaal blijven..."

    Bescheidenheid siert het trio en Goethe heeft daarvan altijd beweerd dat je daarin het meesterschap herkent. Vanavond rijden GT’s tot half twaalf in het donker. Wie dan kattenogen heeft is in het voordeel. Bert Longin bezoekt daarvoor speciale oogmeesters.(Tekst en foto: Walter Rombauts)

    29-07-2010 om 16:13 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Volt zal $ 41.000 kosten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Terwijl de Mitsubishi MiEV, de Nissan Leaf en de Renault Fluence als pure EV’s iets over $ 30.000 dollar zitten als prijskaartje heeft Chevrolet de prijs voor de Volt bekendgemaakt. Hij bedraagt $ 41.000 maar…biedt de al zoveel besproken “extended range” waardoor de actieradius net iets over 500 km wordt genoteerd. Dat kan omdat wanneer de Lithium-Ion batterijen na 60 km puur elektrisch rijden uitgeput zijn een stationnair motortje aanslaat dat die dan weer oplaadt.

    Met die cyclussen is die afstand te verklaren. Raar genoeg hoor je veel van de Chevrolet Volt verhalen. Vooral dat die in 2011 op de markt komt. Over de Opel Ampera raakt minder opwindend nieuws bekend. Nochtans zijn de twee wagens kopieën van elkaar. Maar Opel zal wel eerst weer op adem moeten komen na alle onverkwikkelijke avonturen die het merk de jongste jaren overkwam.(wr/foto:Chevrolet)

    29-07-2010 om 16:12 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sensibilisering van elektrische mobiliteit in de samenleving
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Federauto stelt een eenvoudig en budgettair politiek haalbaar plan voor om ervaring op te doen met elektrische mobiliteit. Burgers en bedrijven moeten worden gesensibiliseerd om inzicht te krijgen in de impact van het laden van elektrische auto’s op het elektriciteitsnet. “Federauto Electric Mobility” stelt voor dat de drie gewesten (Vlaanderen, Wallonië en Brussel) aan de gemeenten en steden de mogelijkheid geven om op uniforme wijze minstens twee laadpalen en bijhorende signalisatie, inclusief de daarbij horende parkingplaats en minstens één elektrisch voertuig per gemeente te kunnen voorzien.

    Omdat een dergelijk initiatief past binnen de ambities van gemeenten op het gebied van de duurzame energie en energiebesparing, zal dit de lokale overheden ondersteunen en helpen om deze nieuwe technologie in het kader van de totale mobiliteit te ondersteunen. Door de laadpalen, parkings en elektrische voertuigen uit te voeren in dezelfde kleuren en met hetzelfde logo – op zichtbare én strategische plaatsen – van iedere gemeente wordt de aandacht er sneller op getrokken en wordt de “elektrische idee” geïntegreerd in het leven van alledag. Op een eenvoudige wijze worden de respectievelijke overheden ook gestimuleerd en ondersteund.

    De gewestregering voorziet in een “E-mobiliteitsplan”, (inclusief een charter) om dit geharmoniseerd per gemeente te kunnen realiseren, zonder afbreuk te doen aan de gemeentelijke autonomie. De gemeente kiest de infrastructuur, het type elektrische voertuig (zowel tweewieler als vierwieler). Een financiële ondersteuning en concrete richtlijnen – volgens een voorgeschreven scenario – moeten de gemeenten op weg helpen. De laadpunten en parkingplaatsen in de worden in kaart gebracht en kunnen via GSM of GPS op een website worden geconsulteerd.(Tekst en foto:Walter Rombauts)

    28-07-2010 om 10:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!