NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • HAMILTON WINT IN FRANKRIJK EN HERNEEMT WK-LEIDING
  • HAMILTON VERTREKT VANUIT POLE VOOR GP VAN FRANKRIJK
  • REGENMAKER MAAKT BOTTAS KUNSTMATIG SNELST, VANDOORNE ZESDE
  • HAMILTON BLIJFT SNELST IN SAAIE FP2 VOOR GP VAN FRANKRIJK
  • HAMILTON - MERCEDES - IN ZETEL NAAR SNELSTE TIJD IN FP1 IN LE CASTELLET
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    13-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yves Fourdin reed zijn Chevrolet Matiz V8 over nat Zolder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De zon poogde vanochtend het natte wegdek van het Zolders asfalt weg te dampen. Op de piste de opnames voor Fleet-TV met de Chevrolet Cruze die in het WTCC wordt gereden door Nicola Larini, Robert Huff en Alain Menu. Het is een Fassler-exemplaar. Hij dient voor shows, testritten maar is identiek aan degene die dit weekeinde in Mexico de tweede race om het WK rijden. Maar dat is een ander Chevroletverhaal. In de pitlane stond de Matiz met de V8 Corvette-motor die door tuner-rallyexpert Yves Fourdin werd gemaakt. "In een bui", zegt hij. "Ik had een Corvettemotor op overschot en vroeg of ik niet zo'n folietje mocht maken. Ik droomde er al lang van, een droom als kind, als je wil. Ik kreeg toelating en voilà. Een originele "kas" van een Matiz diende als basis.

    "Als ik in Monza uit de Parabolica kom, dan slaat de toerentalbegrenzer aan als de snelheidsmeter 260 km/h aanwijst...Van 0 naar 100 km/h heb ik slechts 3"7 en tot 200 km/h maar 10"94 nodig. het is een bom. De bedoeling is om in voorprogramma's een knallende demonstratie te geven. Mensen blijven dromen. Dat is het minste wat je ze moet laten..." besluit de man die wat anoniem rondzweeft op zeer hoog niveau.

    Naarmate de analyse van het kleine krachtwonder vordert wordt duidelijk dat de opbouw is gebeurd op een bodemplaat van een Chevrolet Camaro en in de breedte is aan elke kant slechts 3 cm weggesneden. Het dashboard is 7 cm naar achteren geschoven in het interieur. Die imposante V8 van de Corvette met een koppel van meer dan 600 Nm eist natuurlijk iets voor zich op. De sequentiële versnellingsbak die de achterwielen voedt moet er ook worden aangevezen.  't Is waar, de rest is allemaal origineel. Omdat het om een "object" gaat is de katalysator natuurlijk weggelaten en race-uitlaten - naar beneden gerichte uitlaateinden - vervangen de burgerversies.

    Daar kwam Yves Fourdin met de Matiz nu juist voor naar Zolder. Om te zien of de lawaaiproductie minder dan de maximum van 95dB zou liggen die in Zolder op niet-geluiddagen als maximum waarde geldt. Het venijnige krachtbeestje schoof link over het Limburgse lint. Zoveel koppel op de weg overbrengen was een kunst. Maar de rt duurde niet lang. Omdat de Matiz 101 dB produceerde kon het circuitmanagement niet anders dan het kleinood van de baan halen. Normaal is dat voor het gegeven niet veel lawaai natuurlijk. Maar de milieuregels zijn streng, héél streng terwijl je een F16 van Kleine Brogel met een knal door de geluidsmuur hoort gaan. Twee verschillende werelden.

    Het zou geen gek idee zijn  om met zo'n ding een "Cup" te organiseren. De huidige context van GM maakt dat een uitlating als deze op zijn minst voor even in de koelkast verdwijnt. Bovendien is de Matiz aan zijn levenseinde toe. In Genève is zijn opvolger al voorgesteld: de Spark. de kans is groot dat de oefening nog eens moet overgedaan worden. "Maar dat is niet voor morgen", zegt Yves. "Het Matiz-project heeft mij veel gekost en vandaag liggen de centjes niet voor het rapen." Naast zijn WTCC-activiteiten runt de creator van dromen nog een druk bezochte garage, autoverhuur en preparaties van rallywagens. Zijn agenda zit vol, zoals zijn hoofd met talloze nieuwe ideeën.(Tekst en foto: Walter Rombauts)


    Bijlagen:
    VRIJDAG DE 13DE MAART 2009 019.JPG (160.3 KB)   

    13-03-2009 om 18:12 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rubens Barrichello houdt Brawn GP op snelste chrono !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het levende monument Rubens Barrichello die vandaag Jenson Button afloste aan het stuur van de BGP001-Mercedes heeft als veteraan alle kritiek op hem weerlegd door in de 102-de ronde, van de 110 die de Braziliaan als een tiener afronde, een tijd te zetten van 1'18"926. Dat is 0"2 minder dan zijn Britse ploegmaat die gisteren Brawn GP al aan de top liet schitteren. Het is de laatste trainingsdag in Barcelona en de 4,655 km lange piste zag de teams afdruipen met gemengde gevoelens.

    Sommigen lieten het niet bij gevoelens maar uitten hun zicht op het WK 2009 dat op 29 maart a.s. in het Australische Melbourne start. Ron Dennis: "We hebben vetraging t.o.v. ons programma en daarom is Lewis niet in de voorste rangen te vinden. Vanaf de GP van Australië zullen we ons programma verder ontwikkelen. Ik verwacht dat we in de middenmoot zullen zitten. De hoogspelers zijn volgens mij Ferrari, Brawn GP, Toyota en zelfs Force India. Maar we voeren onze slagkracht op, want met een regerend wereldkampioen in onze rangen, kunnen we niet anders dan voor een tweede wereldtitel voor Lewis te gaan."

    Fernando Alonso zat nog minder om commentaar verlegen. "Een podium in Melbourne is uitgesloten, maar onze Renault R29 zal wel beter zijn dan vorig jaar. Toen reed ik rond als toerist, kon de mensen tellen in de bochten en voelde me in een slechte karnavalstoet. Zo'n tragedie zal het dit keer niet worden. Maar we zitten in de middenmoot." Het zijn al bij al geen prettige vooruitzichten voor wat de vaste waarden voor wereldtitels worden geacht.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. R.Barrichello (Brawn GP001)                                  1'18"926
    02. N.Rosberg (Williams-Toyota FW31)                       1'19"774
    03.T.Glock (Toyota TF109)                                          1'20"091
    04.S.Vettel (Red Bull Renault RB5)                               1'20"576
    05.F.Alonso (Renault R29)                                            1'20"664
    06.F.Massa (Ferrari F60)                                              1'20"667
    07.R.Kubica (BMW Sauber F1.09)                               1'20"740
    08.L.Hamilton (Mc Laren-Mercedes MP4-24)              1'20"869
    09.S.Buemi (Toro Rosso Ferrari STR4)                         1'21"013
    10.G.Fisichella (Force India VMJ02-Mercedes)            1'21"045
    11.S.Bourdais (Toro Rosso Ferrari STR4)                     1'21"629



    12-03-2009 om 18:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mogelijk tien merken in de Belgian GT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De technische en sportieve reglementen van het Belgian GT Championship zijn bekend en dus is dus is het de  hoogste tijd voor een voorbeschouwing. Nu zeker, als we weten dat misschien zelfs een Ford GT en een Alpina het merkenaantal tot tien omhoog zouden jagen.Veel teams hebben de nieuwe reglementen, waaronder de opdeling van de rijders in de verschillende categorieën Platinium, Gold of Silver, niet afgewacht om hun bezetting en wagen voor het seizoen 2009 bekend te maken.

    De kampioenen Frédéric Bouvy en Damien Coens eren het gezegde never change a winning team en komen met hun Ferrari 430 GT3 en Delahaye Racing Team terug naar de BGT om de kroon te verdedigen. Een tweede exemplaar uit Maranello is er voor de broers Thiers en hun Scuderia Monza. Maar het enige team dat effectief een wedstrijd wist te winnen met de Italiaanse GT, met name Vincent Vosse en Eddy Renard, wisselen het geweer wel van schouder. Zij gaan het very british doen in de Belgian GT en komen met een Barwell Aston Martin DBRS9 om nog beter te doen. Ron Marchal heeft nog eenzelfde exemplaar staan, met name de wagen waarmee hij en Wim Coekelbergs in 2007 aantraden, en ook Philippe Cracco (Accent Racing) lijkt klaar om met het Britse merk een stapje hoger te zetten, met name van GT4 naar GT3. Maar voor al dat moois is het nog even op een officiële bevestiging wachten.

    Lamborghini zal er zeker en vast ook bij zijn en de beide JD Competition Gallardo (van Danny De Laet en Joost Vollebergh) zullen dit seizoen door KS Motorsport gerund worden.

    In het kamp van Dodge is er het één en ander aan de hand. A+ Racing verdween tijdens de winter van de scène, maar Wim Lumbeeck doet er alles aan om minstens één Viper terug in te zetten en zoekt nog een teamgenoot. Bij KRK Racing zien we de beide Viper zeker terug en wel met Raf Vanthoor en Kris Wauters enerzijds en vermoedelijk Koen Wauters en Jeffrey Van Hooydonk anderzijds.

    Bij Porsche wachten NGT en GPR voorlopig af, terwijl First Motorsport over een nieuwe Porsche 997 GT3 beschikt voor onder meer François Verbist.

    Ook goed nieuws van nieuwkomer Ford. VDS zet een Mustang GT3 ex-Matech in voor Raphaël Van der Straeten en Stéphane Lémeret, terwijl een tweede wagen beschikbaar is. De ex-Belcar-legende Pertti Kuismanen komt dan weer naar ons land afgezakt met een Ford GT. In de wandelgangen heeft men het over een jonge Belg om naast hem plaats te nemen.

    En dan is er nog het verhaal Audi. Het is afwachten of we de gloednieuwe Audi R8 voor het duo Jean-François Hemroulle-Tim Verbergt in de BGT gaan zien en zeker het aantal wedstrijden staat nog verre van vast. Ondertussen is ex-kampioen Bert Longin nog een oplossing aan het zoeken en wie weet is dat een Porsche, een Mosler (één exemplaar voor de Brit David Shelton is al zeker), een Corvette, een Ginetta G50 GT3 of een Alpina B6 GT3... In ieder geval heeft Sport Garage twee exemplaren van de Duitse bolide klaar staan om in België in te zetten. Zo komen we alles samen aan goed 8 of 9 verschillende merken, wat in de huidige omstandigheden en in vergelijking met de ons omringende landen een zeer mooi cijfer is.

    Naar het voorbeeld van wat de Nederlanders met hun Dutch GT4 aan het doen zijn (zij komen ons tijdens de wedstrijden van de LMS 1000 Km van Spa meeting vergezellen), werken ook wij hard aan de Division 2, de klasse strikt voorbehouden voor GT4 en GT4 Supersport. Hierbij denken we dan onder meer aan Porsche 997 (met een exemplaar voor de jongste BGT-kampioen Niels Lagrange), BMW Z4, Ford Mustang (VDS en Christian Deridder komen al), Aston Martin of Lotus.

    In Division 3 zien we zeker onze Finse vrienden van Westend Racing terug aan de start verschijnen.

    Zo komen we alles bijeen aan een leuk startveld en tijdens de 24 Hours of Zolder komen deelnemers van de Dunlop Endurance Cup en de Belgian Touring Car Series (met de Silhouettes) de GT's vergezellen. Op z'n minst wordt het opnieuw een Belgisch autofeest !(wr)

    12-03-2009 om 17:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Audi R8 GT3 in Belgian GT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op maandag 23 maart zal de Belgian Audi Club het programma rond de Audi R8 GT3 toelichten en de decoratiekleuren bekend maken. Bekend is dat een R8 GT3 zal fungeren in het Belgian GT kampioenschap dat daarmee een attractie bij krijgt. Eerder was al bekend dat Ferrari, Porsche, Lamborghini, Ford Mustang, Aston Martin en Dodge de grid zouden sieren. Als de intenties om een Ford GT en een Alpina er nog aan toe te voegen uitkomen dan zal het een leuk gezicht zijn in Zolder en Francorchamps. De Audi R8 in het Belgian GT gebeuren zal worden gedeeld door Jeff Hemroulle en Tim Verbergt.(wr)



    12-03-2009 om 17:34 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genève 2010: Mercedes-Benz SLS AMG, de supersportwagen !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes-Benz brouwt met AMG een supersportwagen die nog straffer is dan wat in de veertig voorbije historische jaren uit het gezamelijke brein is gekomen. De auto is voorzien voor de lente van 2010 en zal dus één van de blikvangers worden van het Autosalon van Genève begin maart. Binnen aluminium draagelementen is een AMG 6,3 liter V8 motor midden-vooraan opgehangen die maar liefst 420 kW uitbraakt of 571 pk en dat geweld via een zevenbak naar de wielen en de straatstenen kwijt kan. De motor heeft droge cartersmering en met een gewichtsverdeling van 48% voor- en 52% achteraan wordt een stabiliteit tussen de imposante wielen gelegd die zijns gelijke niet kent. Typerend zijn de vleugeldeuren, de lange motorkap, en natuurlijk die velgen van 9,5 x 19" vooraan en 11 x 20" achteraan. Ze zijn geschoeid met respectievelijk 265/35 R19 en 295/30R 20-banden. Ze omhullen vier carbon schijfremmen, zéér duur maar evenzeer efficiënt, waarin de ervaring van de F1 is gelegd.(wr)

    Bijlagen:
    SLSAMG i12308.jpg (3 MB)   

    12-03-2009 om 17:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scott Dixon wil met Simon Pagenaud winnen in Sebring
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Binnen een kleine week beginnen de vrije oefeningen voor de 57ste "12 Uren van Sebring". Deze dag/nacht-klassieker biedt voor de elfde keer speelruimte aan de American Le Mans Series. Deze wedstrijd wordt voor Peuget's 908 en de Audi's R15 TDI een eerste grote oefening met het oog op de "24 Uren van Le Mans" op 13 en 14 juni 2009 in La Sarthe. Acura is ook vertegenwoordigd in de LMP1 en buiten de in Indianapolis wonende Fransman Simon Pagenaud is de Nieuw-Zeelander Scott Dixon (28) iemand die een zege in Sebring begeerd. Op zijn CV staan al de "500 Mijlen van Indianapolis" (2008) en de "24 Uren van Daytona" (2006).

    "Het is niet duidelijk hoe het reglement de dieselsauto's zal inbinden. De testen in de komende dagen zullen op die vraag antwoorden. De Acura in kwestie is de nieuwe 66XM Radio De Ferran Motorsport ARX-02a. Het is een goede auto die in vergelijking met de IndyCars waaraan ik gewoon ben natuurlijk meer downforce én meer mechanische grip biedt. Vooruitkijkend op het feit dat we met drie (Pagenaud,de Ferran en Dixon) race rijden is het voor mij een relaxe bedoening. De stress van bijvoorbeeld de 500 Mijlen van Indianapolis is ver weg. Het heeft iets van vakantie. Natuurlijk is het zo dat ik alleen maar races heb gewonnen. Daarbuiten won ik geen enkel kampioenschap."

    12-03-2009 om 13:34 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jenson Button droomt opnieuw van winnen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Brit die als één van de meest onfortuinlijke van de jongste F1-jaren is geweest, reed gisteren de snelste tijd in Barcelona op de voorlaatste testdag aldaar. In de 93ste van de 130 (!) ronden die Button in de BGP001 reed klokte hij 1'19"127. Dit voor Massa met de Ferrari F60. Het grootse aan de tijd van de ploegmaat van Rubens Barrichello is dat het sneller is dan de pole voor de GP van Spanje van vorig jaar. Toen eistte Kimi Raikonnen, met een brandstoflading aan boord weliswaar, die voor zich op in 1'28"813 en tijdens deze week was de snelste tijd 1'20"314. Tot Brawn met zijn rare combinatie van een halve Honda en een halve Mercedes kwam. Maandag: vierde tijd voor Button, dinsdag: derde tijd voor Barrichello, woensdag: snelste tijd voor Button.

    Maar het zegt natuurlijk niet àlles. Lewis Hamilton die gisteren achteraan bengelde wegens nukkigheid van de Mc Laren Mercedes MP4-24 kan in die situatie niet berusten. De regerende wereldkampioen kan dat vandaag veranderen. Maar er zindert een gevoel van berusting doorheen het volkje dat straks in Australië zijn geloofsbieven moet concretiseren. In Button's hart zindert opieuw het gevoel te kunnen winnen, in de zielekamer van Barrichello schijnt opnieuw de zon. Eén man staat daarbij altijd op z'n Japans te lachen, wat verlegen, met minzame binnenpretjes, soms alsof hij er niets mee te maken heeft. Ross Brawn. Een groot ingenieur die mogelijk de meest gevreesde factor voor het seizoen 2009 is. Zei hij niet vorig jaar dat hij 2008 liet voor wat het was en de auto voor 2009 iets speciaals zou worden ? Op de resultaten van de trainingen afgaand is het waarheidsgehalte daarvan hoog.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:Mercedes) 

    12-03-2009 om 12:03 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi geeft finesses rond nieuwe R15 TDi niet vrij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met de blabla die eigen is aan de voorstelling van een nieuwe racewagen weet de constructeur meestal knap te verhullen waar de prikpuntjes voor de concurrentie zitten. In het geval van de Audi R 15 TDI die in de American Le Mans Series rijdt en op 18 maart a.s mee aan de 57ste "12 Uren van Sebring" begint. De wedstrijd zelf start op zaterdag 21 maart en houdt de autosportminnende wereld een half etmaal in haar ban. Dr. Wolfgang Ullrich, "team princial" van Audi Sport was gul met zijn commentaar: "Een V10 dieselmotor met meer dan 441 kW (600 pk) en een koppel van 1050 Nm. Ah ja, en ook nog een verfijnder stroomlijn. En natuurlijk een roetfilter op de zondige krachtbron. Een een lithium-ion-batterij, lichtjes als op de seriewagens...

    Wat de Dokter-in-Kwestie verzweeg was o.a. de compressieverhouding van deze diesel. Ook tegen welk toerental dat gigantische koppel wordt bereikt en/of het een piek is dan wel een vlakke koppelkromme over een breed toerentalbereik. De rijzige man vertelde en antwoordde ook niet tegen welk regime het maximum vermogen wordt gehaald. Kortom, de finesses waarnaar Peugeot zou kunnen snakken, bleven netjes verhuld. De pers kreeg nog mee dat Dino Capello, Tom Kristensen (achtvoudig Le Mans winnaar) en Allan Mc Nish, de bijzonderste LMP1 van Audi bemannen. Audi is sterk in Sebring ten overstaan van Peugeot, Porsche en Acura in het begin van een mooi kampioenschap. (Tekst:Walter Rombauts/Foto: Audi)

    11-03-2009 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Button's chrono was onvervalst, Raikkonen vandaag snelst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De vierde tijd van Jenson Button in de BGP001 gisteren in Barcelona heeft vele tongen losgemaakt. De kwatongen eerst. De auto zou onder zijn gewicht zijn geweest... Maar Ross Brawn weerlegt dat met logica. "In weerwil van de moeilijkheden om een overname van Honda te bewerkstelligen, hebben we altijd aan de auto voortgewerkt. We wisten zelfs welke tijden hij zou kunnen draaien en waren verrast dat de concurrentie geen snellere chrono's heeft dan degene die tot nu toe zijn opgevoerd. Bovendien zouden zij verschieten hoeveel brandstof we aan boord hadden. De chrono van Jenson Button (1'21"140-vierde tijd van tien) was onvervalst."

    "Het feit dat we nu een Mercedesmotor hebben is een pluspunt want Honda's 2,4 liter V8 heeft met dezelfde problemen gekampt als degene die Renault kende. Minstens 20 à 30 pk minder. Briatore heeft daarvoor terecht een motorwijziging gevraagd en gekregen van de FIA. Voor het overige is het motorconcept - of het nu Honda, Renault of Mercedes is, principieel gelijk. Het was dus niet zo'n huzarenstukje om die stermotor op "mijn" chassis te vijzen." Tot daar de nieuwe teameigenaar. Hij test volgende week nog drie dagen in Jerez alvorens af te reizen naar Australië waar op 29 maart a.s.de eerste GP van 2009 doorgaat.

    Er heerst ook een grote stilte rond KERS. Voor 2009 is het toegelaten maar niet verplicht. Voor 2010 zou het Kinetic Energy Recovery System verplicht worden en volgens de nieuwste FOTA-intenties zou het in de toekomst niet duurder mogen zijn dan €2 miljoen. Ook groeien de voorstanders om het systeem door derden te laten maken. Op die manier heeft iedereen hetzelfde en bestaat er geen onderling gewichtsverschil, wat vandaag niet het geval is. KERS is aan de basis bedoeld om iets minder brandstofverbruik te hebben. Die intentie is al in de vergeethoek geraakt omdat het resultaat miniem is. Wat wel overeind is geleven is de 58,8 kW (80 pk) die gedurende 6"77 door een druk op een knop door de coureur kunnen "afgeroepen" worden in iedere ronde. Insiders beweren dat KERS al dood is nog voor het goed en wel gestalte aanneemt.

    Vandaag werd er weer gezoefd op het 4,655 km lange circuit van Catalunya nabij Barcelona. Rubens Barrichello kroop voor de eerste keer weer achter het stuur onder goedkeurende blikken van Ross Brawn die in de Braziliaan zowel een goede testrijder als GP-coureur vindt. Barrichello was uiteindelijk twee keer vice-wereldkampioen...2002-2004) De misplaatst veronderstelde opvolger van Ayrton Senna reed 111 ronden en puurde daar een...derde (!) chrono uit. Die bevestigt Brawn's verhaal over de juistheid van de wijzerstanden van Button gisteren. Barrichello moest alleen Nakajima en "King of the Road" Kimi Raikkonen in de Ferrari-met-KERS laten voorafgaan. De Fin reed 1"20314 en was daarmee de snelste in zijn 35ste ronde, niet zo lang nadat KERSbrokken kwamen en de pit eruit was. De hutsekluts is nu compleet in de rangen. Ross Brawn speelt het spel puur. Kennis is macht wordt gezegd. Barrichello mag het gaan geloven.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. K.Raikkonen (Ferrari F60)                                      1'20"314
    02. N.Nakajima (Williams-Toyota FW31)                     1'20"907
    03. R.Barrichello (Brawn GP Mercedes BGP001)         1'20"966
    04. J.Trulli (Toyota TF109)                                            1'21"182
    05. M.Webber (Red Bull Renault R29)                          1'21"347
    06. N.Heidfeld (BMW Sauber F1.09)                            1'21"615
    07. A.Sutil (Force India Mercedes VJM02)                   1'21"834
    08. F.Alonso (Renault R29)                                           1'21"834
    09. H.Kovalainen (Mc Laren-Mercedes MP4-24          1'21"991
    10. S.Bourdais (Toro Rosso Ferrari STR4)                    1'23"039
    11. S.Buemi (Toro Rosso Ferrari STR4)                        geen tijd





    10-03-2009 om 21:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!