NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • SEBASTIEN BUEMI BLIJFT IN DE FORMULA E MET NISSAN, DUS MET RENAULT
  • HAMILTON WINT GP VAN SINGAPORE EN VERSTERKT LEIDING IN WK-STAND
  • HAMILTON PAKT POLE VOOR VERSTAPPEN EN VETTEL IN SINGAPORE
  • SNELHEIDSBOETE VOOR KIMI RÄIKKÖNEN IN FP2
  • VETTEL NEEMT OPTIE OP POLE IN FP3 IN SINGAPORE
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    15-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dunlop's Zolderoogst: Frederic Van Hoof wint voor Quinten Devreker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zolder. - Uit 2600 vooraf geselecteerde kandidaten voor de Dunlop Drivers Cup 2008 hebben vorige woensdag de beste 20 de finale proeven afgelegd waaruit één man is naar voren gekomen die onder de vakkundigheid van Bas Leinders volgend jaar deelneemt aan één race van de Dunlop Endurance Cup. Ik heb daar zowat vertoefd en veel gezien en geleerd. Teveel om in één bijdrage kwijt te kunnen. Toen ik aan de voet van de steile startzijde van de nieuwe BMX-piste vier jonge gasten als lemmings naar beneden zag duiken, flitste het door mijn hoofd dat de 17-jarige Laurens Vanthoor in Macau daar deze weekeinde de 55ste GP F3 reed. Zijn eerste optreden daar in de jungle van de Chinese enclave die de Portugezen nalieten.

    Casino's, seksbommen, drugs en misdaad druipen en kruipen er van en rond de sjieke gevels. Macao winnen is als wereldkampioen F1 worden. Het is de vrijgeleide naar de hoogste roem. Daar moest ik aan denken als ik die BMX-kes zag. Een beetje ongerijmd binnen de "Dunlop Drivers Cup 2008". Ongerijmd omdat de fietsjes de berijders ervan dwingen als mismaakte kereltjes over berg en dal te rijden Om snel te rijden kan je niet gaan zitten. Als je dat wel doet geven je knieën uppercuts tegen je kin. Goed voor in het circus, maar niet echt iets om snelle autocoureurs van anderen te onderscheiden. Op een Mountain Bike zou het nog een verschil hebben gemaakt. Maar nu, ik probeerde het ook eens als niemand keek. Het voelde aan als de dag dat je die eerste keer op je potje ging. Ik zette het snel weg. Wat kwam dat in die DDC doen ?

    Het antwoord is simpel. Die nieuwe BMX-piste in Zolder moest onder de media-aandacht worden gebracht. Er waren twee journalisten als dusdanig herkenbaar. Omdat Zolder - wellicht terecht - de kaart van de wielersport mee heeft getrokken om het nogal ongewisse autogedeelte te ondersteunen, moest en zou die BMX daar doorgaan. Het was leuk om zien, maar bracht niet de aarde aan de dijk die daar overvloedig nat lag te wezen. Tom Vanderheyden (28), die zevende algeeen werd, heeft op dat pistje met zijn gebroken en gekneusde ribben door een val met zijn "Vélo Tout Terrain" behoorlijk afgezien. Maar stoere Tom beet door want eens in de JCW Mini Cooper kon hij zitten en aan een stuurtje draaien kan die gast beslist. "Als ik niet win heb ik toch nog een alternatief volgend seizoen met een BMW", zegde hij zo langs zijn neusje weg. Als "Fleet Sales Advisor" van BMW Concessiehouder van Osch in Hasselt kan dat niet onmogellijk zijn. Vanthoor, elf jaar jonger, finishte 12de in Macau in de kwalicatierace. De ene zijn hobby wordt de ander zijn brood. Tot daar wat ik van de BMX-piste binnen de Dunlop Drivers Cup heb onthouden. 't Is niet veel, maar wel een paar essenties, getrokken uit twee uiteraard niet vergelijkbare gebeurtenissen. Gelijkingspunten met enige bestaande werkelijkheid is louter toeval.

    Nu even de realiteit in Zolder. Die is dat het een scherpe strijd werd in die finale tussen Frederic Van Hoof en Quinten Devreker. De wedstrijd was onderverdeeld in zes items. 1. Car Control, een slalomoefening, 2. Een circuitproef op Zolder, 3. Die gewraakte BMX-oefening 4. Driften, eigenlijk een nieuwe discipline/specialiteit die niet écht meer aanleunt tegen circuitrijden 5. PR-Media-vaardigheid, moeilijk te bepalen en 6. Lopen als een hazewind... Frederic Van Hoof won met 3 punten van Quinten Devreker en totaliseerde 86,5 eenheden tegenover 83,5 voor Quinten Devreker.

    De puntenopbouw verliep als volgt, voortgaande op een uitslag die Dunlop naar de deelnemers zond. Van Hoof snoepte Devreker 1,5 p. af in de Car Control, maar op de omloop (waar coureurs normaal gesproken winnen) nam Devreker 1 p. terug. In de BMX-proef overklaste Frederic Van Hoof met 4 p. Devreker. In het Driften liet Quinten Devreker ook een steekje vallen en dat maakte dat Van Hoof weer 2 p. afpikte. Devreker won 3 p. terug in zijn sociale vaardigheid met de pers. In zowat alle populaire media, GVA, De Zondag, HLN en Streekkrant werd "Q" zoals hij binnen Renstal Excelsior wordt genoemd, ruime aandacht als coureur-in-spé. Frederic kan de pers ogenschijnlijk minder vlot benaderen en dat kostte 3 p. Hij liet me soms denken aan de jongens uit bijvoorbeeld de BTCS die al lang geen pub meer nodig hebben en de pers al lang zijn ontgroeid. Nochtans ging het in de DDC alleen over neofieten in de autosport. En dan in het lopen ten slotte, iets dat zowat alle autocoureurs doen, was QD 0,5 p. beter dan de winnaar van de DDC. Voor de volledigheid geven we de eerste tien zoals Dunlop die aan de deelnemers overmaakte:

    01. Frederic Van Hoof                     86,5 punten
    02. Quinten Devreker                       83,5 "
    03. Johan Lambregs                         82    "
    04. Pieter Slaus                                80,5 "
    05. Jan Bruneel                                79,5  "
    06. Gregory Laporte                        77     "
    07. Tom Vanderheyden                    73    "
    08. Dirk Noyaert                              72    "
    09. Evert Verhelst                             72    "
    10. Frederic Van den Bossche          71,5 "

    (Tekst: Walter Rombauts/Foto: Dunlop)




    15-11-2008 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De achterkant van het Grote Gelijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In september bracht Autosport.be het portret van de Californische Tesla. De elektrische roadster wekte toen al verbazing en de lichte loftrompet die opgestoken werd meende de heer Jan De Borre terecht wat te dempen. Hij zei in zijn reactie op 20 september 2008 om precies te zijn om 17.43 "dat die auto kompleet is achterhaald, net zoals de Toyota Prius." Die Prius verbruikt 5,5 l/100 km en dat is heel wat minder dan auto's van vergelijkbaar allure. De elektromotor(-en) moet(-en) in de wielen zitten. Volgens hem "is de hele hutsekluts van schijfremmen, cardans, versnellingsbakken of andere vertragingskasten dan kompleet overbodig." Hij verwijst daarbij naar de C30 Hybride van Volvo en Volvo's "plug-in"-auto die inderdaad elektromotoren in de wielen heeft. Nogmaals: deze mijnheer heeft gelijk.

    Meteen is er een groot probleem. De Fédération Internationale de l'Automobile (Max Mosley), de Formule One Teams Association (Ron Dennis op kop) en in mindere mate het Formule One Management (Bernie Ecclestone) zoeken zich suf om de reglementen voor 2010, 2012 en zelfs tegen 2015 vast te leggen. Nu zou het eigenlijk verschrikkelijk gemakkelijk zijn te stellen dat men lege kisten met een batterij voorziet van motorgedreven wielen, of een waterstoftank monteert en de hele historie van de autosport vergeet. Trouwens de dienaren van de autosport zijn aan hun laatste levensjaren toen en het zal hun een zorg wezen wat er zich nog afspeelt. Bernie Ecclestone heeft het hoogste levensdoel bereikt: de armoedzaaiers van de F1 van knoeiers naar rijkemans-status gebracht. Max Mosley heeft daaraan geholpen, is met enige gelijkgezindheid Jean-Marie Balestre opgevolgd en Rond Dennis heeft zopas een staaltje van menslievendheid volbracht door een tienjarige Lewis Hamilton van kartbroekventje naar wereldkampioen F1 te brengen. Je zou het de norse Dennis niet aangeven maar hij heeft het wel gedààn !

    Om nu terug te komen naar die hamvraag. Hoe moet het nu verder ? Niemand weet het echt. Dat KERS-systeem kwakkelt al wat voort. Voor 2009 hebben teams een chassis voor mét en één zonder KERS. Het gewicht zal tussen 25 à 65 kg bedragen, afhankelijk van configuraties van circuit tot circuit en als het minimumgewicht op 600 kg wordt gehandhaafd, inclusief dat van de coureur, dan snappen we waarom Bruno Senna meer kans maakt om in dienst te komen bij Honda dan de lijverige Rubens Barrichello. Anthony Davidson die met zijn 56 kg één van de lichtste is heeft beslist werkzekerheid binnenkort en de lange Nick Heidfeld vormt dan weer een probleem voor de gewichtsverdeling... Net zoals voor Nigel Mansell indertijd zal er opnieuw kritiek zijn op de vadsige lijven. Fernando mag wat afvallen en Kimi ook een pintje minder. Tien kilogram teveel staat alras voor 0,3" trager op een ronde.

    Stellen we ons voor dat elektromotoren binnen de velgen (Michelin heeft zo'n Active-Wheel  al lang klaar, met zelfs de schokdempers erin) onze racewagens gaan aandrijven. Dat licht gezoem het koor van sounds uit de essentie van een interne verbranding gaat vervangen, gaan we dan nog gelukkig zijn ? Gaan mensen nog kunnen dwepen met emoties, kan een voetbalmatch zonder die woelige meute...? Of gaan we robotten maken die de 22 spelers op het veld vervangen. Het kan eigenlijk allemaal. Maar is het zo noodzakelijk om zolang oorlogen woeden om grondstoffen we heiliger moeten worden dan de paus ? De crisis die de autoindustrie doormaakt is zo ontmoedigend dat journalistiek met vraagtekens ze niet zal oplossen. Dat Hummer's met -65% staan in de verkoop kan er nog in, dat Mercedes zinnens zou zijn een BMW V12 in zijn big-cars is gewoon onheilspellend. Smart, letterlijk en figuurlijk, krijgt de overhand. De elektromotoren in de wielen ook. Gelijk heb je Heer Jan De Borre. Maar wat doen we dan met die SUV's en Hummer's die straks overgenomen zijn door Tata en het zogoed als ontontgonnen binnenland van Indië doorkruisen ? Natuurlijk beter die halve tanks dan de hele pantsers. Maar toch, geef ons dan maar, nog effe een Tesla, een Mitsubishi iMiev of zo'n X-trail van Nissan in 2010 op een brandstofcel. Maar het gelijk blijft bestaan. We kunnen het alleen door onze directe onmacht tegen de olie-afhankelijkheid niet snel genoeg veranderen. "We have a missing link in our brain" en daardoor kunnen we die gigantische afstand tussen individuën onderling en hun wereld daarbuiten niet veranderen zoals integere denkers dat zouden willen. (Tekst en foto: Walter Rombauts)


     

    11-11-2008 om 17:53 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!