NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • GIACOMO AGOSTINI HERNEEMT ZEGEREEKS IN GP VAN BELGIË - GVA 1973
  • FORMULE 1 VOOR DE WOII, TOPIC OP MERCEDES-BENZ 3 LITER W154 UIT 1939
  • NIEUWE PORSCHE 911, DE ACHTSTE GENERATIE, STEELT SHOW IN L.A.
  • ACHTSTE GENERATIE VAN PORSCHE 911 VANDAAG IN WERELDPREMIERE IN L.A.
  • HAMILTON SLUIT SEIZOEN AF MET ZEGE IN ABU DHABI
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    10-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet stelt in Detroit Aveo RS Prototype voor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Chevrolet, dat jaarlijks 4,5 miljoen auto's verkoopt, stelt tijdens de 2010 "North American International Auto Show" (NAIAS) als wereldprimeur de Aveo RS prototype voor. Het ontwerp is geïnspireerd op dat van een Europese ‘hot hatch’, is bedoeld om jonge liefhebbers aan te trekken en blikt alvast vooruit op de volgende Aveo-generatie. De Aveo RS is langer, breder en ruimer dan de huidige Aveo-productieversie en beschikt zowel aan de buitenkant als in het interieur over hoogwaardige designelementen. Daarnaast geeft hij blijk van de vele personalisatiemogelijkheden die wellicht beschikbaar worden op de volgende generatie Aveo. “Het Aveo RS studiemodel laat duidelijk zien dat we klaar zijn om een grote stap voorwaarts te maken in het segment van de compacte auto’s,” verklaart Wayne Brannon, president en managing director van Chevrolet Europe. “De nieuwe Aveo, die in 2011 naar Europa komt, loopt volledig in de pas met de opvallende Cruze en Spark, onze nieuwe aanwinsten in de compacte middenklasse en in het segment van de kleine auto’s.” Wat de Amerikaan blijkbaar is ontgaan is dat de Aveo RS Prototype ook de nieuwe filosofie van het "downsizen" van motoren aanhangt. Kleine cilinderinhoud, turbocompressor, hoog vermogen en toch relatief laag verbruik. Dus C02 gespaard !

    Het Aveo RS prototype, dat in de speciale kleur Boracay Blue is uitgevoerd, is voorzien van kenmerkende Chevrolet stijlelementen, zoals het radiatorrooster uit twee delen, ronde achterlichten en opbollende spatborden. De ontwerpers hebben de showauto een nog krachtigere uitstraling gegeven door middel van laaggepositioneerde luchtopeningen en een laagliggende mond die is afgewerkt met een combinatie van geborsteld en gepolijst aluminium. Mistlampen zijn geïntegreerd in de extreem grote openingen voor de koeling van de remmen, op de hoeken van de voorbumpers doorlopend in de voorspatborden, die voor een agressieve ‘look’ zorgen.

    De duidelijk zichtbare koplampelementen, met hun geborsteld aluminium behuizing, zijn het resultaat van de voorliefde van de ontwerpers voor motorfietsen. Het slanke profiel van de Aveo RS wordt gekenmerkt door ononderbroken koetswerklijnen, een hoge schouderlijn en een lage daklijn. De buitenspiegels, met geïntegreerde, amberkleurige richtingaanwijzers, hebben dezelfde vorm als de auto en lijken naadloos op te gaan in het profiel van de auto. Op het eerste gezicht lijkt de auto zelfs sprekend op een driedeurs hatchback, omdat de portiergrepen van de achterportieren discreet in de C-stijl zijn gepositioneerd. “De Aveo RS showauto laat zien hoe een progressief ontwerp persoonlijkheid kan geven aan een compacte auto,” legt Michael Simcoe, executive director, North American Exterior Design, uit. “We willen dat kopers hem zien en een emotionele reactie op de auto hebben.”

    Geen enkele auto met potente prestaties kan zijn reputatie waarmaken zonder grote wielen en banden. De Aveo RS showauto is daarom uitgerust met 19 inch vijfspaaks wielen, in een gun metal metallic lak, met centraal het Chevrolet-embleem. De openingen tussen de spaken gunnen een blik op de grote remklauwen, die net als de auto zijn gespoten in de kleur Boracay Blue. De sportieve styling wordt aan de achterzijde voortgezet met een geïntegreerde dakspoiler, een centraal gemonteerde dubbele uitlaat en verchroomde uitlaateinden. De zichtbare achterlichtelementen,

    eveneens geïnspireerd op die van een motorfiets, worden gecombineerd met een licht getinte aluminium behuizing en een discreet ‘bowtie’ embleem. In het matzwarte interieur met opvallende zwartglanzende, metallic- en blauwe accenten laat de Aveo RS showauto zien dat er aan de binnenzijde net zoveel aandacht is besteed als aan het uiterlijk. De Boraclay Blue kleurstelling wordt aan de binnenkant voortgezet, met opvallende stiksels rondom het dual cockpit instrumentarium, op de inserts in de voor- en achterportieren, op de rand van het stuurwiel, op de versnellingspook, op de

    handremgreep, op de met leer afgewerkte stoelen en zelfs in de vloermatten. In de geïntegreerde middenconsole zijn de versnellingspook, de bediening voor de ventilatie en airconditioning en het audiosysteem inclusief een USB-poort gehuisvest. Indirecte ijsblauwkleurige verlichting voor het audiosysteem, het instrumentarium en de schakelaars sluiten mooi aan bij de blauw stiksels.

    De vergelijking met stijlelementen van een motorfiets komt ook in het interieur terug, dankzij de ronde, analoge toerenteller in combinatie met het asymmetrische informatiedisplay, eveneens voorzien van geborsteld metalen accenten met ronde uitsparingen, en de ronde, met aluminium afgewerkte uitstroomopeningen aan de zijkanten. Het interieur is net zo functioneel als het stijlvol is, met opbergvakken in de middenconsole en portieren. De achterstoelen zijn neerklapbaar om grotere objecten te kunnen vervoeren.

    De Aveo RS showauto wordt aangedreven door een zeer efficiënte 1.4L Ecotec turbomotor met 103 kW (138 pk)/. De handgeschakelde zesversnellingsbak is ontworpen om ervoor te zorgen dat de auto een sportieve rijervaring biedt.Voor de showauto hebben de designers een speciale afdekkap voor de motor ontworpen in grafiet zilver met een geborsteld aluminium paneel. De afdekkappen van de tanks voor de koelvloeistof en stuurbekrachtigingvloeistof zijn ijsblauw gekleurd en de honingraat luchtopeningen in het midden van de afdekkap zijn voorzien van een matte schaduwchromen afwerking, passend bij de kleur van de wielen.

    Eerder al heeft Chevrolet bekendgemaakt dat de nieuwe Aveo voor de Amerikaanse markt vanaf 2011 bij Orion Assembly in Orion Township (Michigan) wordt geproduceerd. Daarmee worden 1.200 banen in het zuidoosten van Michigan gecreëerd. Naar verwachting zal eind 2010 een begin worden gemaakt met het gereed maken van Orion Assembly voor de productie van de Aveo.(wr)

    Bijlagen:
    Chevrolet Aveo RS Prototype achteraanzicht i1010.jpg (1.1 MB)   
    Chevrolet Aveo RS prototype, het interieur i1010.jpg (647 KB)   

    10-01-2010 om 18:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mazda wacht op infrastructuur om EV door te zetten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mazda kijkt met plezante spanning naar de uitdaging van de 88ste “European Brussels Motor Show” die volgende woensdag 14 januari 2010 zijn deuren opent. De Heyzelpaleizen zullen overspoeld zijn door “groene” gedachten, CO2 zal als het spook door de hallen waren, en hier en daar zal die lang besproken Elektrische Auto al te zien zijn. Maar hij is er ! Opel’s Ampera, Renault’s Fluence’, Smart’s, Nissan’s LEAF, Mitsubishi iMiEV…”Think Green Drive Electric”…Micro-Vett, Fiat Iveco, Piaggio. Ze rijden concreet of kloppen aan de toekomstpoort.

    Als dat present tekenen van de EV’s dan zo uitgesproken is, waarom hebben Audi en Mazda dan blijkbaar geen haast…? “Omdat”, zei gisteren de heer Alain Groult, “de infrastructuur om het opladen van EV’s te verzekeren nog ontbreekt.” Hij beklemtoonde dat Mazda nog rotsvast gelooft in het doorontwikkelen van bestaande benzine- en dieselmotoren. Onze toekomst leeft nu al in o.a. een Noors project waar 30 RX8’s met rotatiemotoren (principe Felix Wankel) in het verkeer zijn ingezet. Gezien Skandinavië al druk waterstofstations bouwt is het mogelijk al 800 km zorgeloos ecologisch te rijden. Op zoiets wachten wij voor de EV.”

    Dat Mazda in Hiroshima motorenontwikkeling kan bewees het in 1991 door met Gachot-Herbert-Weidler als eerste Japanse auto de “24 Uren van Le Mans “. Nadat iedereen de rotatiemotor had opgegeven…zette Kenichi Yamamoto, toenmalig President van de Mazda Motor Company er zijn gedachten verder op. De erfenis van Felix Wankel werd zijn hobby, zijn obsessie, alleen te temperen door in zijn eentje in zijn kantoor “hard rock” te spelen. Mazda tekende ermee voor kwaliteit.

    Alain Groult zei dit ter gelegenheid van de Mazda-intenties rond de “EBMS” en de overhandiging van de Trofee van de “4x4 van het Jaar” van het gespecialiseerde Magazine Old-Timer Plus. Het was hoofdredacteur Ludo De Ravet die de Trofee aan een fiere Mazdadirecteur overhandigde. Dat een jury van gespecialiseerde journalisten tot de aanduiding kwam van de Mazda RX-7 SUV is te danken aan de afrekening die het merk maakt met de stikstofoxyden (NOx) door gebruik te maken van AdBlue dat in de uitlaatgassen wordt geinjecteerd en de vervuiler neutraliseert. Dat is eens een andere invalshoek dan de CO2 die in de meeste SUV’s nog overvloedig aanwezig is. Met de dieselmotor scoort die Mazda in de grote familie terreinauto’s, CrossOvers en andere Sportly Utility Vehicles overigens goed.

    Om Mazda in deze moeilijke tijden nog meer naambekendheid te geven wordt tijdens het Salon gebruik gemaakt van de groeiende populariteit van “carpoooling”. Op welbepaalde data worden op parkings van grote steden 20 Mazda’s afgezet. Die mogen vervolgens door “toevallige passanten” worden gebruikt om met drie of vier personen naar het Salon te rijden. Vier instructeurs leggen in héél korte tijd de bijzonderste dingen uit waarop moet worden gelet. Vele gebruikers van deze formule zullen geconfronteerd worden met de modernste technieken op gebied van plezier beleven aan rijden, actieve en passieve veiligheid en het bezuinigend effect om een auto te delen. Mazda toont veel op het Salon. Eén grote gemene deler is op te merken: “Lichtbouw”. In de Mazda 2 die in Amerika recent succesvol werd onthaald, in de 3, in de 6. Als denkoefening is er de gestripte MX-5 die een kwarteeuw bestaat. Minder gewicht is minder brandstofverbruik. Mazda zet het mes dus toch in de gehate CO2.(wr)

    08-01-2010 om 17:20 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.December tikt in België af op 26.449 voertuigen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    December 2009 tikt in België af op 26.449 nieuwe inschrijvingen van personenwagens. Dat is een fraai resultaat, ruim 21 hoger dan december van het jaar voordien. Daarmee sluit het jaar 2009 af op in totaal 476.194 inschrijvingen van nieuwe personenwagens; 11,15 % minder dan in 2008. De cijfers van inschrijvingen van bedrijfsvoertuigen laten minder goede jaarresultaten optekenen. Bij de bestelwagens bedraagt de terugval ruim 20%; bij de trucks tot 16 ton MTM is dat bijna 13% en bij de zware voertuigen krimpt de markt met meer dan een derde (-35,62%)!

    Het motorsegment heeft in aantal verkopen het minste terrein verloren; met 27.496 nieuwe inschrijvingen bedraagt de daling er 8,57%.

    Bij deze nuchtere cijfers geeft het gezaghebbende Febiac volgend commentaar:

    Met een daling van 11,15% is de daling van de verkoop van nieuwe auto’s aan de ondergrens gebleven van de marktprognose (-10 à -20%) die FEBIAC begin 2009 had gemaakt. Dat is, na een recordjaar 2008 en gezien de impact van de economische crisis, een ronduit goed resultaat. 2009 blijft qua aantal nieuwe inschrijvingen van personenwagens in de top-10 van beste jaren ooit. Zeker het jaareinde, waarin de markt terug is beginnen aantrekken, doet ons het beste verhopen voor dit jaar in het algemeen en voor het komende Auto- en Motorsalon in het bijzonder.

    FEBIAC rekent voor 2010 op een vergelijkbare markt, zo rond de 470 à 475.000 inschrijvingen van nieuwe personenwagens. In vergelijking met het afgelopen jaar zou zeker de eerst jaarhelft wat beter moeten zijn.

    De situatie bij de bedrijfsvoertuigen biedt duidelijk minder visibiliteit. In het netwerk duiken de eerste tekenen van een herstel op, maar het is nog veel te vroeg om met zekerheid van een relance te spreken. De verkoop van trucks en getrokken materieel liep heel het voorbije jaar erg slecht, en wij verwachten niet onmiddellijk een spectaculaire verbetering. De motormarkt is erin geslaagd om het aantal verkopen hoog te houden, maar het is duidelijk dat vooral de verkoop van lichte scooters en motoren hiervoor gezorgd heeft. De verkoop van het hogere gamma is het afgelopen jaar aanzienlijk teruggelopen, en dat heeft natuurlijk zijn impact op de omzet en rentabiliteit van de motorbranche, die eveneens onder druk staat. Om toch te besluiten op een positieve noot kunnen we stellen dat het nu wel duidelijk is dat de scooter en motorfiets zijn plaats definitief verworven heeft in de mobiliteit van vandaag.(cw)


    06-01-2010 om 15:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Magerzucht treedt binnen in de autobouw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als iedere minder verbrande druppel brandstof minder CO2 doet ontstaan is het logisch om auto’s zo licht mogelijk te bouwen. “Leichtbau” heeft dus weer zijn intrede gedaan nadat het ook attractief was in de eerste en tweede oliecrisis. De vroegere vuistregel in de autoleergangen dat je 1 liter brandstof voor iedere 100 kg moest tellen is achterhaald. Vooral de geraffineerde software van de motorsturing heeft voor spectaculaire daling van het brandstofverbruik gezorgd.

    Voor de volume-constructeurs is het zaaks het gehalte aan koolstofdioxyde zo laag te krijgen dat de auto voor die 15% overheidstegemoetkoming in aanmerking komt. Voor de “fleets” is lagere fiscaliteit ook een prioriteit geworden. Daaruit vloeien de eerste “excessen” zoals auto’s die afgeleverd worden zonder erbij te vertellen dat er – bijvoorbeeld – geen reservewiel in zit. Ook geen “thuiskomertje”. Gewichtsbesparing en daarmee sparen op brandstofverbruik. De vele details die uit een auto kunnen weggelaten worden, bepalen dikwijls de grens van “ja-premie”/”nee-premie”.

    Meteen rijst de vraag hoever je een auto kan strippen om hem nog commercieel aanvaardbaar te houden voor de klant. We hebben het dan niet over de Audi R8, de Mazda MX5 en andere Mercedessen SLR’s Mc Laren’s en Moss’. Daar kan men ver gaan door windschermen weg te laten, nieuwste én duurste materialen te gebruiken en het prijskaartje op deze “opbjecten” speelt geenszins mee.

    Anders ligt dat voor de “gewone” auto waarop voor iedere schroef, voor ieder paneeltje, voor iedere sensor, voor al dan niet gebruik van kleine elektromotoren om ruiten, daken en zetels te bedienen wordt gecijferd.Het is monnikenwerk voor de aankopers van autoconstructeurs om met de toeleveranciers iedere keer opnieuw de juiste balans comfort/prijs te vinden. Krenten tellen.Ook voor de elektrische auto’s is dat het geval. Want iedere kilo “vet” wordt betaald in minder kilometers actieradius. Sober zijn zonder in anorexia te vervallen is de basisnorm voor iedere nieuwe auto in het komende decennia.(wr)

    06-01-2010 om 15:04 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Opel Meriva duikt met spaarmotor onder 120 g/km !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De tweede generatie van de Opel Meriva, die op 4 maart 2010 in première gaat op het autosalon van Genève, zal nieuwe normen zetten op gebied van het flexibele gebruik van de binnenruimte te optimaliseren.In 1999 lanceerde Opel de Zafira, de compacte zevenzitter die flexibiliteit in auto’s een heel nieuwe dimensie gaf en in 2003 creëerde het merk een nieuw segment van betaalbare monovolumes met de lancering van de eerste Meriva-generatie. Met zijn revolutionair zetelconcept FlexSpace, zijn hoge zitpositie en zijn ruim interieur was de Meriva direct een toonbeeld van flexibiliteit. Het bleek een populaire formule: met meer dan 1 miljoen verkochte exemplaren voerde de Meriva de verkoophitlijsten in Europa jaar na jaar aan.

    Nu legt de tweede Meriva-generatie de lat opnieuw een stuk hoger. Zijn FlexSpace-systeem werd verder ontwikkeld en is nu nog intuïtiever en gemakkelijker in gebruik. Bovendien introduceert hij FlexDoors, innovatieve, achteraan scharnierende deuren die de toegang tot het interieur vergemakkelijken, een primeur voor een massaconstructeur. De nieuwe Meriva biedt tevens heel wat opbergruimte in het interieur dankzij een revolutionaire moduleerbare middenconsole en het exclusieve FlexFix-systeem van Opel, de geïntegreerde fietsdrager die als een schuif onder de bagageruimte verdwijnt wanneer hij niet in gebruik is.

    De typische veelzijdigheid van de Meriva wordt nog versterkt door de expressieve koetswerk- en interieurstyling die de nieuwe, bekroonde architecturale designtaal van Opel overneemt. Zijn monovolumeprofiel is vloeiend, elegant en dynamisch. De onderste lijn van de achterruiten maakt een opvallende golfbeweging naar de achteraan scharnierende FlexDoors-deuren en verbetert ook het zicht voor de achterpassagiers, en kinderen in het bijzonder. Overal in het interieur werd de opbergruimte aanzienlijk uitgebreid met handige plaatsen voor items die het vaakst worden vervoerd in een auto. Het revolutionaire controlesysteem FlexRail, bestaande uit verwisselbare opbergvakken, die op rails tussen de voorzetels kunnen schuiven, bieden een handige en aanpasbare opbergruimte voor elk gebruik. Vooraan zijn de ruim bemeten zetels vergelijkbaar met die van de nieuwe Astra en Insignia. Ze bieden een toonaangevend verstelbereik (240 mm voorwaarts/achterwaarts en 65 mm in de hoogte) zodat mensen van elke lichaamsbouw en leeftijd een optimaal comfort vinden voor lange ritten.

    De Meriva maakt de instap naar de achterbank een stuk makkelijker met achteraan scharnierende deuren. Het FlexDoors-concept is het eerste van een massaconstructeur. In tegenstelling tot de enkele bekende achteraan scharnierende deuren op de markt gaat het bij het FlexDoors-systeem om volwaardige deuren die onafhankelijk open gaan zonder dat er een overlapping met de voordeuren nodig is. Dat is mogelijk dankzij de klassieke B-stijl die tevens een uitstekende stijfheid en zijdelingse impactbescherming biedt. Bovendien vergemakkelijkt een handgreep de in- en uitstap.

    FlexDoors draagt sterk bij tot de functionaliteit door de toegang tot de achterbank sterk te vereenvoudigen. Doordat de scharnieren op de C-stijl staan, hebben passagiers ook meer ruimte om hun voeten voorbij de rand van de B-stijl te zwaaien. De FlexDoors-deuren gaan open over 84°, veel breder dan klassieke deuren, die het meestal bij 68 tot 70° houden. Ook vooraan bieden de deuren die openingshoek van 84°. FlexDoors-portieren vergemakkelijken niet alleen de instap tot het interieur, ze zijn ook sneller te openen wanneer een jas, aktetas of paraplu achter de voorzetels wordt gelegd.

    De nieuwe Meriva plukt de vruchten van een langere wielbasis en grotere spoorbreedte, voor en achter, die allemaal bijdragen tot een verbeterde wegstabiliteit en rijcomfort. Het gamma krachtbronnen omvat zuinige en efficiënte turbomotoren met vermogens tussen 55 kW(75 pk) en 102 kW(140 pk), waaronder een bijzonder economische ecoFLEX-versie. De motoren kunnen naar keuze worden gekoppeld aan een handgeschakelde vijf- of zesversnellingsbak of een zestrapsautomaat. De meeste motoren stammen uit de Astra. Normaal gesproken komt er ook de spaarzaamste variant in de vorm van een 1,3 liter viercilinder turbomotor die 69 kW (95 pk)zal leveren. Het opmerkelijke daarvan is dat Opel met deze Meriva minder dan 120 g/km zal uitstoten aan CO2. De nieuwe Meriva werd ontworpen en ontwikkeld in Opels technologiecentrum in Rüsselsheim (Duitsland) en zal van de band rollen in de fabriek van Zaragoza (Spanje). Na de spots van Genève begin maart wordt hij deze zomer in de showrooms verwacht. (wr)

    05-01-2010 om 13:12 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo C30 uitgeroepen tot Groene auto van het Jaar 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De pientere Britse website www.thegreencar.co.uk heeft in een enquète rond de échte stand van zaken in de praktijk de Volvo C30 tot meest praktisch rijdende “Groene Auto van het Jaar” uitgeroepen. Zoals steeds gebeurde dat door een groep autojournalisten. Die waren niet ongevoelig voor het feit dat de aangename verschijning die de C30 is door een start/stopsysteem en knap motormanagement slechts 99 g/km aan CO2 uitstoot. In de praktijktest die zitcomfort, binnenruimte, handling en zuinigheid op het verlanglijstje had staan, ging de Volvo C30 zelfs de Toyota Prius en de BMW 316d vooraf. Voor de twijfelaars... die klikken best die site eens aan.(Walter Rombauts/foto:Volvo)

    04-01-2010 om 16:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!