NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • FORD FIESTA SPRINT CUP IN DE KIJKER IN SUPERPRIX IN ZOLDER
  • FORD FIESTA SPRINT CUP IN DE KIJKER IN SUPERPRIX IN ZOLDER
  • HOE ALONSO EEN PENALTY VERMEED TIJDENS EEN PITSOP
  • SLECHTS VIER WERELDKAMPIOENEN F1 WONNEN DE 24 UREN VAN LE MANS
  • TOYOTA VOLBRACHT MET ALONSO, BUEMI, NAKAJIMA DE KRACHTTOER IN LE MANS
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    19-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes en Mc Laren bekronen SLR met een Moss-versie
    De SLR's sportwagens van Mercedes-Benz hebben een superbekroning gekregen in samenwerking met Mc Laren. Ten aanzien van de auto's die bij Ray Mallock Limited worden geprepareerd en onderhouden heeft de versie "Stirling Moss" geen dak en geen windscherm. Dit om de 75 toekomstige bezitters die dit "tribute-object" tegen €750.000 Euro kunnen kopen , hetzelfde gevoel te geven als Stirling Moss en Denis Jenkinson moeten hebben gehad in de Mille Miglia van 1955. Met het nummer "722" wonnen ze die race en Stirling Moss moet zo hard hebben gereden dat Denis - later F1-verslaggever - eens toegaf dat hij het letterlijk in zijn broek deed en niet meer over het windschermpje heen durfde te kijken...

    De Mercedes SLR Stirling Moss heeft een 478 kW (650 pk) sterke turbo V8 motor die toelaat vanuit stilstand in 3,5" tot 100 km/h te accelereren en een topsnelheid van 350 km/h te bereiken. The SLR Roadster zal in juni 2009 in productie gaan. De Britse racelegende heeft met 10 uur, zeven minuten en achtenveertig seconden over die 1669 km met Denis Jenkinson nog steeds het record op zijn naam staan. Stirling Moss werd geboren op 17 september 1929. Hij reed 66 GP's en won er daarvan 16. In 1951 debuteerde hij met een HWM, maar reed later ook ERA, Connaught, Cooper, Maseratie, Vanwall en Lotus Climax. Met deze laatste auto versloeg hij in 1961 Ritchie Ginther en Phil Hill in een onvergetelijke GP van Monaco. Het was de eerste keer dat Ferrari zijn mid-achter-engine inzette naar voorbeeld van John Cooper. Zowel Ritchie Ginther als Stirling Moss reden de snelste wedstrijdronde in 1'36"3. Ook het jaar voordien eistte Stirling Moss met die Lotus Climax veel eer op. Pole en zege, maar de snelste wedstrijdronde moest hij aan...Bruce Mc Laren in een Cooper Climax laten.

    In 1955, het jaar dat hij voor Mercedes achter Jean Manuel Fangio moest rijden, zoals Barrichello lang deed voor Schumacher bij ferrari, won Stirling Moss de GP van Engeland. Wellicht omdat de vijfvoudige Argentijnse wereldkampioen het onfatsoenlijk zou hebben gevonden dat "de man die sneller reed dan zijn schaduw" die eer niet zou hebben mogen smaken. Als Stirling Moss volgend jaar in september 80 wordt mag hij een SLR Stirling Moss voor zijn deur verwachten. Op het begeleidend kaartje zal staan "Sir, this is your birthday-car. Remember Mercedes-Benz and ... Mc Laren. De Brit zal dan terugblikken op een passionele carrière waarin alleen namen als Tazio Nuvolari, Niki Lauda en Henri Pescarolo het gelijke dramagehalte hebben kunnen bereiken.(Tekst: Walter Rombauts/Foto's: Mercedes-Benz)

    19-12-2008 om 14:01 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Insignia Sports Tourer heeft aantrekkelijke instapprijs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het derde model van de Opel Insignia familie, de Sports Tourer, pakt niet alleen uit met de hoogstaande technologie van de berline en een uniek design, ook zijn prijs oogt aantrekkelijk. Het instapmodel (1.6 ECOTEC-benzinemotor van 84 kW(115 pk) wordt aangeboden voor €24.800. Deze auto kan nu al worden besteld en zal komende lente in de toonzalen staan.

    Hiermee vat de Insignia Sports Tourer post in het lagere prijssegment van zijn klasse, hoewel hij voorzien is van een uitgebreide standaarduitrusting met airconditioning, CD-radio, cruise control, ESP en tractiecontrole. Voor slechts 1.100 euro extra ten opzichte van de vierdeurs berline biedt de breakversie een grote en flexibele laadruimte en een opvallend design van de achterzijde. Naast de instapversie Edition zijn er ook een Sport-versie en het vlaggenschip, de Cosmo.

    De Insignia Sports Tourer integreert net zoals de berline nieuwe technologieën die de veiligheid, de rijdynamiek en de ergonomie optimaliseren. Opvallend zijn vooral het camerasysteem ‘Opel Eye’, de AFL+ koplampen (Adaptive Forward Lighting), de ‘Adaptive 4x4’ vierwielaandrijving, het FlexRide mechatronisch chassis en de orthopedisch geoptimaliseerde sportzetels voor bestuurder en voorpassagier. Specifieke uitrustingskenmerken voor de break zijn de elektrische achterklep met programmeerbare openingshoogte, automatische niveauregeling en het FlexOrganizer systeem voor de indeling van de laadruimte.

    De Insignia Sports Tourer is ontworpen als een volwaardig nieuw model, zoals duidelijk blijkt uit zijn karakteristieke koetswerk en deuren achter de B-stijl. De ontwerpers gaven de achterzijde een karaktervolle uitstraling door de "hoekomvattende" achterklep tot ver in de flanken te laten doorlopen en dit design te benadrukken met kenmerkende, volledig geïntegreerde achterlichten. Dit dynamische koetswerk omvat een ruim interieur voor vijf inzittenden en een bagageruimte van 540 liter.

    Met de lancering van de Sports Tourer introduceert Opel twee nieuwe motoren voor de volledige Insignia familie: de 1,6-liter turbobenzine van 132 kW(180 pk) zal vanaf maart beschikbaar zijn en wordt later gevolgd door de nieuw ontwikkelde 2,0-liter BiTurbo-diesel van 139 kW (190 pk.) De in totaal vijf benzinemotoren hebben vermogens van 84 Kw(115 pk) tot 191 kW(260 pk), terwijl de vier diesels van 80 kW (110 pk) tot 139 kW(190 pk) onder de motorkap hebben. Alle motoren voldoen nu al aan de toekomstige Euro 5-emissienorm.(wr)

    18-12-2008 om 12:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sebastien Vettel eindigt 2008 het snelst in Jerez
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In Portugal nam Pedro de la Rosa het KERS-testwerk over van Gary Paffett. Op de 4,687 km lange nieuwe autodroom in Algarve reed hij 68 ronden met een besttijd van 1'30"080. De chrono bewees dat de Spaanse "veteraan" snel het tracé onder controle had. Luca Badoer en Marc Gené maalden met de Ferrari F2008 respectievelijk 71 en 51 ronden af. Hun chrono's bedroegen 1'31"320 en 1'33"076. Nogmaals de tijden hebben geen bindende waarden omdat constant met een mixed van 2008/2009 elementen wordt getest. Niemand lijkt echt zeker van zijn zaak.

    De derde dag zette seizoenrevelatie Sebastien Vettel - hoeveel Seb's zijn er nu ? - de boel op stelten in Jerez. Hij reed één van de 107 ronden in 1'16"617 in de Redbulle en was snelste aan het eind van 2008. Hij ging Buemi vooraf, die twee van de drie dagen schitterde en 1'16"998 reed. Robert Kubica, zonder KERS, reed in de BMW-Sauber 1'19"066 en Christian Klien, wel met KERS en de daar nog bijhorende moeilijkheden stelde zich tevreden met een vierde plaats en 1'19"066. Vijfde was Kazuki Nakajima met de Williams die niet de beste tijd reed maar met 131 ronden wel de langste afstand.

    Mercedes is het zekerst van zijn zaak. De crisis raakt de Ster blijkbaar heel weinig. Vanaf nu tot 2012 heeft het concerm een investering gepland van €14 miljard. Gevraagd of sinds het akkoord tussen FIA en FOTA nu de ongenadige wedloop naar de leveranties van een standaardmotor tot 2013 opgeschort waren, kwam een ontwijkend antwoord. Binnen de FOTA is het nogal wiedes dat noch Renault, noch Ferrari en Toyota een dominantie willen zien vanuit de Engels/Duitse hoek.

    De dreigende eenheidsworst van de F1 na 2012 zal helemaal realiteit worden indien inderdaad iedereen met een X-Trac-versnellingsbak moet rijden, een standaar-KERS moet hebben en een identieke standaardmotor. Momenteel is de laatste testdag in zowel Jerez als Portimao afgesloten en daarmee het F1-jaar 2008 . Hariografen en biografen kunnen beginnen schrijven.(wr)

    17-12-2008 om 21:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sebastien Buemi zet scherpe tijden verder met Red Bull
    Zowel in het Spaanse Jerez-de-la-Frontera als in Portimao in Portugal zijn de laatste F1 trainingen voor volgend jaar bezig. Gisteren reed Sebastien Buemi met 1'17"704 in de Red Bull-Renault tijdens zijn 64ste van 71 ronden de snelste tijd voor Nick Heidfeld in de BMW Sauber. Gedurende 75 ronden zette de Duitser 1'19"223 als kloekste chrono neer. De Nieuw-Zeelander Brendon Hartley, bekend uit de F3,  verving Mark Webber die hersteld van een gebroken dijbeen. De man die dit jaar Derde finishte in het Brits F3-kampioenschap zette ook de derde tijd op de klokken in de Red Bull-Renault: 1'19"586, dit voor Christian Klien in de BMW Sauber F1.08.

    Ook vandaag waren rare combinaties te zien. Slicks, verplicht in 2009, en voor- en achtervleugels van de "ouwe stempel", d.w.z. van 2008. De nieuwe brede voorvleugels die de F1's voor 2009 al de bijnaam sneeuwruimers meegaf, blijft nu en dan in de kast. Daarom dat de tijden die in dat "overgangskostuumpje" worden gereden niet veelzeggend zijn. Wat coureurs over die nieuwe vleugel al wel zeggen is dat de neerwaartse druk op de voorbanden met 20% zou zijn gestegen en het hun "een zalig gevoel van insturen" geeft. De slicks hebben maximale grip eens ze op temperatuur zijn. Dus wordt het oppassen geblazen in de eerste ronde(n) want de piloten vertrekken er koud mee. De verwarmingshoezen zijn immers ook naar de archieven.

    Ondertussen reed in de nieuwe indrukwekkende "Autodromo International do Algarve" in Portugal Mc Laren-Mercedes. Gary Paffett, bekend uit DTM, wél met de 2009 configuratie én zelfs met de KERS erop en eraan. Dat is de MP4-23K, ja, natuurlijk de "K" van Kriek of Kers op de taart...De wijzers gaven 1'31"788 aan in één van de 63 ronden die de Mc Laren reed. Dat was 1"1 sneller dan Massa die er zowaar onwel van werd en de oefeningen voortijdig staakte.

    Na de testen in Spanje en Portugal is het jaar afgesloten, net zoals autofabrieken Ford, Volvo, GM en andere BMW's tijdelijk hun productie verminderen onder druk van de crisis. Het is tevens initieel overeengekomen tussen FIA en FOTA dat er zes weken sluitingstijd komt - als de wet dat toestaat binnen de lokale gemeenschappen - voor de F1-factory's. Men wil eens heel even tot rust komen. De stress even afleggen en arbeid bevriezen. Zoals eigenlijk de motoren tot 2013 in hun configuratie zijn bevroren. Alleen voor Renault is uitzondering gemaakt omdat die gegronde redenen hadden de wijzigingen aan te vragen. Het jaar wordt triest afgesloten. Honda dat afpikt. Als het zijn verplichtingen tegenover het Formule One Management (FOM-lees:Ecclestone) zal voldaan hebben is de tijd om aan de start te komen in maart in Australië verstreken. Het terugtrekken van Honda uit de F1 betekent 750 arbeidsplaatsen die verdwijnen. Engelse en Japanse. Global.(wr)



    16-12-2008 om 17:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het nieuwe gezicht van de F1 in 2009 en daarna
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bovenop de veranderingen die nu al zichtbaar zijn op de F1's voor 2009 heeft de "World Motor Sport Council" de hoofdlijnen vastgelegd voor de kostenvermindering tot 30% en zelfs meer voor de onafhankelijke teams. Er is een visie tot 2013 uitgewerkt, jaar waarin een complete nieuwe aandrijflijn in het FIA-reglement zal moeten staan. De F1's die volgende week een laatste keer testrijden met het oog op de aanvang van het seizoen in maart 2009, verschillen drastisch van wat tot nu toe is opgevoerd.

    De wanverhouding tussen de bredere (1800 mm tegenover 1400 in 08) en de smallere en lagere achtervleugel (van 1000 mm naar 750 mm). De tussenafstand tussen de bovenste en lagere secties van de vleugel is vergroot. De voorvleugel is dichter tegen de grond (75 mm tegenover 150 mm daarvoor) Een KERS-systeem kan maar moet nog niet in 2009. Over dat "Kinetic Energy Recovery System" is overigens het laatste woord nog niet gezegd. De FOTA - die unaniem achter de besparende FIA-maatregelen staat - vindt dat er een standaard KERS-systeem moet komen. Dat zou pas eind 2010 defintief vorm aannemen en de coureur in staat stellen om 80 pk gedurende net geen 7" per ronde af te roepen om inhaalmaneuvers "flitsend" te laten verlopen.

    Het recupereren van rem- en warmte-energie die een batterij weer oplaadt zodat stroom op overschot voorradig blijft riep aanvankelijk een "groen" idee op. In tegenstelling tot een minder verbruik dient het nu alleen om spektakel aan te maken. Over minde specifiek verbruik zal het pas echt gaan als die nieuwe motorbepalingen er in 2013 komen. Tot zolang zijn het paniekingrepen zoals de verlaging van het maximum toerental (18.000 t/m), twintig motoren voor een seizoen (16 voor de races en 4 voor de testen). Alle toegelaten "arbeid" zou betrekking hebben op de injectors en de inlaatspruitstukken, populair gezegd de "trompetten". Voor wie enig technisch inzicht heeft is het duidelijk dat in deze details het verschil tussen de teams zal worden gemaakt.

    In het seizoen zelf mogen geen testen meer worden gedaan. Alleen tijdens de geplande trainingen daarvoor voor een race zal dat nog kunnen. De banden zijn terug slicks, de eerste keer weer sinds 1997, en de velgbekleding die warmte enigszins kan vasthouden is verboden, net zoals de elektrische warmtedekens die rubbers op temperatuur houden. Algemeen genomen wordt de klok in de tijd terug gezet en wordt de aerodynamika steeds eenvoudiger. Die zal nog maar mogen worden uitgetest in windtunnels die tot 60% van de ware grootte van de bolide mogen zijn en een maximum debiet hebben van 50 m/s. Dit gaat al in vanaf Nieuwjaar.

    Op gebied van de standaardmotor blijft onduidelijkheid. Wie opteert om een krachtbron van een "derde" te betrekken moet de deal voor 20 december 2008 afsluiten. Dat is een heel korte termijn...Misschien eens gaan kijken bij Aldi, Lidl of Colruyt, want het WMSC heeft beslist - maar toen was het al later, slaapkestijd, dat motoren minder dan 5 miljoen mochten kosten. Het geeuwen was al zo ingrijpend dat er niet werd bijvermeld of het dollars of Euro's waren. We veronderstellen dollars. De geliefde munt bij uitstek van Bernie Ecclestone. Principieel zouden de huidige veranderingen tot een besparing in 2009 leiden van 50% t.a.v. 2008. Realistischer is te geloven in die 30% en als het waar is dat allen met dezelfde transmissie gaan rijden, dan kan er nog wat van worden afgeknabbeld.

    Vanaf 2010 mag niet meer worden getankt tijdens de race en het rumoer dat GP's nog maar 260 km lang zullen zijn groeit. Dat is een gevaarlijke evolutie inzake prestige van de sportman en zijn prestaties. Het WK F1 moet natuurlijk niet opnieuw een strafkamp van coureurs worden die geradbraakt uit de sigaren kruipen of eruit worden getild na een afmattende race. De GP van Monaco telde ooit 100 ronden, dan 80 en voor wie goed kan tellen nu nog minder. De kunst van "autoën" zoals het in de oude encyclopedieën staat, die kunst, die neemt af. Lang zo snel mogelijk foutloos rijden en geconcentreerd blijven. Dat is een onderdeel van de sport. Alleen de grootsten hebben dat gekund. En dan nog. Ayrton Senna was in Monaco eens slachtoffer van een duizendste van een seconde onoplettendheid en boorde zich in de vangrails. Zo ook Jack Brabham in leidende positie...Misschien moet de afstand beter op TV-ritmes worden afgestemd en dan stopt alle filosofie. Dan zitten we bij marketing. Die zijn al aan het werk voor 2011 en 2012. Het aanzicht van de F1 zal nog meer verrimpelen. Het zal heel moeilijk zijn het historische element van een gentlemensport te bewaren. Of men nu met medailles of punten wordt beloond. En of de marketingjongens de F1 de veronderstelde (zo zei Max Mosley toch altijd) bijdrage aan het concept van de auto van morgen zal leveren mag zéér worden betwijfeld.

    Tegen 2015 zou volgens Mosley de F1 nog maar 50% mogen verbruiken aan brandstof tegenover vandaag. Dat zou kunnen worden behaald met downsizing van motoren en gebruik van turbo's of tweetrapsturbo's. Tegen dat die dingen daar staan is de wereld helemaal van aangezicht veranderd. Water, zon en wind hebben daartegen zogoed als alles overgenomen. Verbijsterend ! Waar nu op een Ferrari een waarschuwingsteken staat voor de "high voltage" van de KERS zal dan misschien een zonnetje staan...KERS wordt beslist niet de kers op de taart van de F1. Wie durft al het goed en het slechte wat we tot nu toe hebben gedaan in vraag stellen en dat voor altijd vergeten. De wereldcrisis heeft aangetoond dat we honderd jaar hebben geslapen. Wakker worden en beter doen dan voorheen is het enige verweer dat bestaat. Ook in de F1 die is aanbeland bij een gedaanteverandering zonder voorgaande.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:Toyota, designstudie)

    15-12-2008 om 14:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!