NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • HAMILTON WINT GP VAN SINGAPORE EN VERSTERKT LEIDING IN WK-STAND
  • HAMILTON PAKT POLE VOOR VERSTAPPEN EN VETTEL IN SINGAPORE
  • SNELHEIDSBOETE VOOR KIMI RńIKK÷NEN IN FP2
  • VETTEL NEEMT OPTIE OP POLE IN FP3 IN SINGAPORE
  • RICCIARDO IN FP1, RńIKK÷NEN WIJST DE WEG IN FP2 IN SINGAPORE
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    30-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot wellicht in 2009 met een 908 hybride in Le Mans
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Serge Saulnier, team manager van Peugeot heeft bevestigd dat de "Leeuw van Sochaux" nu al aan een diesel/elektrocar werkt waarmee mogelijk in 2009 al zal worden deelgenomen aan de "24 Uren van Le Mans". Het is niet zo verwonderlijk als men bedenkt dat Toyota en vooral Lexus zich een hele faam hebben opgebouwd met de tweeslachtige auto's. Een combinatie van een elektro- ťn een verbrandingsmotor die ieder op zich maar ook samen de krachten kunnen bundelen. Ook Lexus - die in Japan al wedstrijden wonnen met hybride-auto's - heeft zich zo langs zijn neus weg laten ontvallen dat het zinnens is naar Le Mans te komen. "l'Automobile Club de l'Ouest", organisator sinds 1923 van de wereldberoemde race, mag zich gelukkig achten technische variŽteit op de startgrid voor 55 auto's te kunnen brengen.

    Al is bijvoorbeeld Henri Pescarolo, eigenaar van de gelijknamige wagens, daar niet over te spreken. "De diesels zijn teveel bevoordeeld", meent de grootmeester zelf. Porsche demonstreerde dat echter in de jongste 12 Uren van Sebring anders. Twee Spyder's RS LMP2 versloegen de Audi's LMP1's in regel. De winnende Porsche werd gedeeld door Romain Dumas, Timo Bernhard en Emanuel Collard. "Onzen" Didier Theys werd zevende, ook in zo'n RS Spyder, waarvan Lienhard er gemakkelijkheidshalve twee van kocht aan 1 miljoen Euro 't stuk. Didier's ploemaat was daar buiten Lienhard Jantje Lammers die in juni zijn 21ste Le Mans deelname realiseert en in 1988 won met Johnny Dumfries en Andy Wallace. In july rijdt de Nederlander dan in de Le Mans "Historic" met een Porsche 550 Spyder die hij normalerwijze deelt met - jawel - jonkheer gijs van Lennep, ook een winnar met Jacky Ickx in een Porsche in 1976.

    Mogelijk is de zege van Porsche in Sebring ťťn van de redenen waarom Pescarolo er ook weer in gelooft. Vorige week reed een LMP2-versie van een Pescarolo LMP1 proef in Magny-Cours. Bestuurd door zijn boezemvriend Jean-Christophe Bouillon. De hoofdschotel zal drie Audi's tegen drie Peugeot 908 FAP zijn. Over het nagerecht durft niemand zich nog uitspreken. Dat kan een herhaling van Sebring zijn. Porsche is sterk, maar als Pescarolo die te lijf gaat en ze zou overwinnen, dan wordt Frankrijk zot. De hoogdagen in Le Mans staan weer voor de deur. (wr)

    30-03-2008 om 18:06 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault en Nissan gaan van Denemarken "a Better Place to Be" maken
    Tegen 2011 wil Renault een project afwerken in en met Denemarken dat 100% elektrische voertuigen op het oog heeft. Het logische gevolg daarvan is dat de uitstoot ZERO aan schadelijke stoffen bedraagt. Momenteel zet Denemarken de tweede fase in van dit opmerkelijke initiatief. Bijkomend opmerkelijk is dat de Renault's dezelfde prestaties zullen leveren als vergelijkbare modellen met benzinemotor. Daarvoor zal Nissan mee zorgen want het hele project kadert wel in de Alliantie Renault/Nissan die hen samen sterk maakt op wereldvlak. De Renault-Nissan Alliantie werd opgericht in 1999 en verkocht in 2007 precies 6.160.046 voertuigen en behoort daarmee tot de drie grootste autoconstructeurs ter wereld.

    Nissan liet dochteronderneming "Nippon Electronic Company" (NEC) een vooruitstrevende lithium-ion batterij ontwikkelen die ongetwijfeld een concurrent zal zijn voor deze van Panasonic die in een Toyota zal worden aangewend en een standtijd zou hebben van 300.000 km of 15 jaar. Onder die "standtijd" moet natuurlijk vooral worden verstaan het aantal keren dat de accu kan worden opgeladen.

    "A Better Place to Be" is het gevolg van de ondertekening van een "Memorandum of Understanding" dat op 21 januari 2008 in Jeruzalem dat verspreiding op grote schaal van auto's met nulemissie in houdt. Dat is dus of waterstof of pure elektriciteit. Denemarken wil er ook aan meedoen en komt zijn burgers die zo'n auto zullen kopen fiscaal ruim tegemoet. Zulke "details" geven een positieve gestalte aan projecten die op het eerste gezicht anders voor de dagdromers bestemd blijven.

    Het concept is gevallen : nul uitstoot. Elektriciteit of waterstof. Voor beiden heb je elektricteitswinning nodig. Dus...blijft het probleem aan de basis hetzelfde. Tenzij dat Memorandum van Verstandhouding zou impliceren dat het Midden-Oosten tot de vaststelling zou komen dat zij ruimte en zonlicht in overvloed hebben en via zonne-energie (samen met windenergie en golfslagenergie) als duurzame en hernieuwbare energie die stroom in de toekomst zouden leveren. Saudi ArabiŽ is al zover. Daar wacht men alleen op materialen om elektriciteits-transportkabels te maken die een (lengte-) verlies beperken tot minder dan 10%. Als die materialen en feit zijn is ook de leverantie van waterstof en elektriciteit aan Europa een feit. Mogelijk komen er zeeschepen aan onze kade's die geladen zijn met waterstof in plaats van olie. (Tekst: Walter Rombauts/Foto's Renault en Nissan)

    30-03-2008 om 14:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor ťťn keer niet bij Maxim's maar in ArgentiniŽ en Turkije
    Op dit ogenblik rijden Loeb - Elena de Rally van ArgentiniŽ. Ze jagen op de leidersplaats in het WK en een vijfde (!) wereldtitel. De auto waarmee ze rijden is een CitroŽn C4 en die is gekwalificeerd in de marktindeling als een "M1" auto, zeg maar de vierwieler voor de burger wiens geldbeugel nog net niet leeggezogen is door de brandstofpomp en de alsmaar stijgende prijzen van ruwe aardolie (110 dollar voor een vat). De burger die niet zoveel interesse heeft voor de marketingafdelingen van de autoconstructeurs zal zijn geneigd zich een kleinere auto aan te schaffen. In plaats ťťn van het segment "M1", ťťntje van het segment "B". Zoals bijvoorbeeld een Peugeot 207, een VW Polo, een Fiat Punto "al dan niet Grande", een Toyota Auris of een Skoda Fabia.

    Dat zijn niet toevallig auto's die door de Fťdťration Internationale de l'Automobile, Place de la Concorde nr 8 in Parijs in de IRC S2000 zijn aanvaard (lees: gehomologeerd). Eer het zover was zijn daar honderden diners mee weggewerkt in de Maxims "achter den hoek" en vloeide de champagne rijkelijk in de "Crillon ŗ cotť" of de "Ritz "een andere hoek om", en de Paradis Latin, het Lido of de Crazy Horse Saloon. Hoe en waar dan ook, de autoindustrie zit met een verschrikkelijke kater. De mensen kunnen geen grote auto's meer betalen. Wie geen drugshandelaar is, geen rasechte bankovervaller, pornokoning of wietplantage in zijn kelder heeft is een sukkelaar geworden. De energieprijzen rijzen de pan uit, we stoppen ons brood straks nog liever in een tank dan in onze mond en wie in onze Europese contreiŽn aan onafhankelijkheid van de Arabieren denkt moet wel erg naÔef zijn. Met onze centen bouwen die gasten rustig zonne-energie-broedplaatsen in de woestijnen, samen met wat windenergie, om als er geen olie meer is aan ons via een kabel onder de Middellandse Zee door wat...electriciteit te leveren...! Wij dollen hier zomaar wat rond. Als harlekijnen, dwazen, "sourd et aveugle", al zestig jaar lang.

    Daarom IRC

    Olivier Quesnel, bigboss en opvolger van de legendarische Guy Frťquelin bij CitroŽn Sport, heeft geen zorgen maar stelt zich toch vragen over de kloof die reŽel is tussen de FIA-verantwoordelijke en deze van de industrie. CitroŽn wil eigenlijk met een "M1" auto (zoals nu de C4) verder deelnemen aan rally's. Een S2000 zou pas in 2010 kunnen klaar zijn. Die uitleg is een beetje verwrongen want een CitroŽn C2 - in de competitie C2 - R2 (maar dan 4WD) is als uitgangspunt wel degelijk bewerkbaar. Ogier heeft daar recent het bewijs van geleverd en een S1600 doen evolueren is voor jongens die het kennen ook geen onmogelijk opdracht. Tenzij de S1600 al aan zijn mechanische evolutiegrenzen zit...Dat gaat niemand ons vertellen. Volgens Quesnel zou CitroŽn pas in 2010 een S2000 kunnen klaar hebben. "Als Loeb ermee is gestopt beweren kwatongen..."

    Olivier Quesnel stelt op dit moment de S2000 waarmee de "International Rally Challenge" wordt gereden in vraag. Bijzonder omdat het over tweeliter atmosferische motoren gaat en niet over turbomotoren. Volgens de 57-jarige zakenman is dat in tegenstrijd met de rol die een turbocompressor in de toekomstige kleine diesel- en benzinemotoren zal gaan spelen. De FIA is verkeerd is de achterliggende gedachte. Lekker niks zeggen Fiat, VW en Peugeot. Is dat laatste geen merk uit dezelfde PSA-familie ? Natuurlijk en de bonzen in de familie, al lang gepensioneerd, zitten met een dikke Havana en een cognac rond de open haard en zeggen zo "en famille" "We slaan twee vliegen in ťťn klap."
     
    Want wie gaat er Peugeot in 2008 van de IRC-titel houden ? 't Zal niet gemakkelijk zijn. Nicolas Vouilloz, een koele kikker, tienvoudig mountainbiker-wereldkampioen, won vorig jaar de "Rally van Istanbul" en kent de wegeltjes. "Snel, breed, ogenschijnlijk gemakkelijk, maar achter iedere struik kan een steen des aanstoots liggen. Freddy Loix, nuchter en winnaar van de "wekkerrally", de East Belgian Rally", zomaar de opener van het BK, staat ook in de favorietenlijst. Met die Peugeot 207 S2000. Geprepareerd door Kronos, Marc Van Dalen en Mondron. Mannen die Loeb aan een derde WK-titel hielpen in 2006. Zomaar.

    Tielt verbleekt

    De industrie mankeert in onze rally's. Organisaties die alle moeite van de wereld doen om publiek te trekken zien onbegrip van overheidsinstanties, kijken tegen het "verkenningsprobleem" aan en weten daar niet echt raad mee. Ze worden ook in de steek gelaten door de Nationale Pers die rally maar iets vies vindt, d'r (terecht) niet veel in ziet omwille van het gebrek aan transparantie en communicatie van de organisatoren. Die kun je alleen maar bereiken via een website die niets vertelt en alle inspanningen die worden gedaan ten spijt, slaagt men er niet in de essenties van een wedstrijd en organisatie naar voor te brengen.

    Anders zal het weer zijn tijdens de rally van Ieper op 26 en 27 juni 2008 die voor het IRC telt. Daar is de industrie zichtbaar. "Power to Win". Geen gezever, maar hard tegen onzacht op die kronkelende asfaltbretellen van de Westhoek. Waar Staepelaere geschiedenis schreef. Waar Patrick Snijers zijn Meester volgde, waar Marc Duez en Robert Droogmans geen taalproblemen kenden. Waar de West-Vleteren rijkelijk vloeide... Waar in "'t Covent", nabij Reninge-Lo, winst en verlies werden afgewogen. Vandaag wroeten Loeb-Elena in ArgentiniŽ, binnen goed twee maanden zetten de merken hun beste mensen in voor het IRC in Ieper, het nieuwe WK Rally, gestuurd door wat de automarkt/koper als op zijn maat wil zien: auto's uit het "B'-segment worden de nieuwe prestige. Daarom accepteert de industrie rally. Ook omdat men met het spekatkel naar de mensen toe gaat, zoals ook de kermis langs komt. Voor een circuitrace verwachten de acteurs nog altijd dat je tot bij hen komt. Nu ArgentiniŽ, volgend weekeinde de 35ste Rally van Tielt (een monument ook in ons land) en die onontkoombare Rally van Istanbul of Turkije, eerste proef van het - industrieel - gestuurde IRC. (Tekst: Walter Rombauts/Foto's: Peugeot en HvO)


    29-03-2008 om 13:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CitroŽn C4 in ArgentiniŽ voor het eerst in Red Bull-kleuren
    Sebastien Loeb en DaniŽl Elena voeren momenteel het klassement aan in de Rally van ArgentiniŽ. De CitroŽn C4 is voor het eerst in de kleuren van Red Bull, de nieuwe sponsor, geschilderd en de combinatie met het lang gekend puristenrood is perfect. Men moet teruggaan naar 2003 om zich een blauwe Xsara van de fabriek te herinneren. Die was in de kleuren van geldschieter Tťlťfonica en als we teruggaan naar 1990 en 1992 herinneren we ons de ZX-rallyraids waarin Camel het op de carrosserie voor het zeggen had. (wr)

    29-03-2008 om 09:01 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cols uit de coma, Tielt hangt in de lucht
    Gisteravond ging de persconferentie door om de 35ste Rally van Tielt voor te stellen. Die gaat door op 4 en 5 april als tweede rally voor het Belgisch Kampioenschap. Het ziet er naar uit dat het andermaal een grote editie zal worden waarvan de shaedown doorgaat op woensdag 2 april met de start in de Willekomstraat en het traject van de KP "De Ratte" wordt gereden. Dit gebeurt tussen 19 en 22 uur 's avonds en de inkom bedraagt Ä5. De Tieltse Automobiel Club (TAC) ziet heel streng toe op de verkenningen. Wie ten onrechte daarvoor wordt betrapt zal de eerste twee keren een fikse boete betalen maar bij een mogelijke derde overtreding zal de deelnemer in overleg met de Sportcommissie van de KACB een startverbod worden opgelegd. Waarna er nog verdere sancties kunnen dreigen.

    De gestrengheid rondom de verkenningen is natuurlijk verhevigd door wat er voor de EBR is gebeurd. Naast het onherstelbaar verlies van Hans Goudezeune aan de zijde van Belgisch Kampioen 2007 Larry Cols berichtte het Belang van Limburg dat de VW-rijder uit de coma is en naar de afdeling neurologie is overgebracht. Volgens diezelfde bron maakt Cols het "beter" en herkende hij zijn co-piloot die hem een bezoek bracht. Ook kon hij namen en data antwoorden op de hem daartoe gestelde vragen. Dus toch ook positief nieuws op iets dat nooit had mogen gebeuren. Larry Cols wacht een heel lange revalidatieperiode. Het is dus vanzelfsprekend dat we hem dit jaar niet meer in actie zullen zien. (wr)

    26-03-2008 om 14:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mazda, de wereldauto van 2008
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog voor de klokken van Rome bij ons konden komen was de Paashaas al langs geweest op de "Internationale Autoshow van New York" om Mazda te vereren met de titel "Wereldauto van het Jaar 2008", gekozen tussen 39 nieuwe auto's en door een jury van 49 journalisten uit heel de wereld. De Audi R8 was tweede en de Volvo C30 derde. De Mazda 2 won vooral omwille van het vernuft waarmee 100 kg werd bespaard t.o.v. het vorige model.

    Minder gewicht betekent minder brandstofverbruik. Ook minder CO2 uitstoot. Mazda wijst daarmee de juiste weg die te volgen is. Alleen door de afmetingen binnen de perken te houden, 40 cm korter en 55 cm lager, is op de hele carrosserie 22 kg bespaard. Wat wordt verondersteld dan schade te berokkenen aan de passieve veiligheid wordt dan goed gemaakt door de B-pillar die in "980 Mpagrade-staal is vervaardigd. Hij is sterker dan ooit en liet toch een besparing van 6 kg toe. De ophanging, nochtans vrij klassiek voor een "traction", werd herzien door kortere verbindingsarmen te gebruiken en open constructies te tolereren. De winst is spectaculair: 13 kg minder.

    Op de motorkap kon dan weer maar 0,69 kg worden bespaard. En door van ferro naar Neodymium-materiaal over te schakelen in de muziekboxen in de portieren is ook maar 0,98 kg weggewerkt. Niet veel maar alle beetjes helpen om tot die 100 kg minder te komen. In het geheel is op gewicht bespaard op gebied van motorkap, uitlaatsystemen, passagierskooi, elektrisch systeem, het gebruikte staal zelf, de luidsprekers, de ophanging en het koelsysteem.

    Een wereldauto is een minstens twintig jaar oud begrip waar destijds mee werd bedoeld een vierwieler die op alle continenten met onderling uitwisselbare productie-onderdelen kon worden geassembleerd. Ford naar Mazda toe bijvoorbeeld, en vive-versa. Het moderne begrip van "world-car" moet worden aangevoeld als een model dat op alle markten ingang kan vinden. De Aziatische (in Japan heet de Mazda 2 Demio), de Zuid-Amerikaanse, de Europese en zeker de nieuwe grote mogelijke afzetgebieden van Rusland, China, Pakistan en niet te vergeten IndiŽ. Bij ons kent Mazda een beperkt succes. In de eerste twee maanden van dit jaar verkocht het merk uit Hiroshima 1059 auto's, goed voor een marktpenetratie van 0,94%. . Het zijn cijfers die goed zijn  voor een 22ste plaats onder de 54 merken die in de Belgische Febiac-statistieken worden opgenomen. (wr)




    25-03-2008 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!