NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • HAMILTON WINT IN FRANKRIJK EN HERNEEMT WK-LEIDING
  • HAMILTON VERTREKT VANUIT POLE VOOR GP VAN FRANKRIJK
  • REGENMAKER MAAKT BOTTAS KUNSTMATIG SNELST, VANDOORNE ZESDE
  • HAMILTON BLIJFT SNELST IN SAAIE FP2 VOOR GP VAN FRANKRIJK
  • HAMILTON - MERCEDES - IN ZETEL NAAR SNELSTE TIJD IN FP1 IN LE CASTELLET
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    20-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SEBASTIEN VETTEL WINT MET DRIE STARTS GP VAN SINGAPORE

    De Duitser Sebastien Vettel heeft met Ferrari de GP van Singapore gewonnen. In feite waren het drie races in één. Gisteren veroverde de viervoudige wereldkampioen de pole-position - de 208ste voor Ferrari - en vandaag won hij voor het Steigerende Paard de GP van Singapore. Hij won die eigenlijk drie keer, want er waren drie starts. De eerste bij het uitflippen van de rode lichten. Vetteltje was iedereen te snel af, terwijl een schitterende Max Verstappen zijn Toro Rosso dienst zag weigeren en op de achtste startplaats gevaarlijk stil bleef staan. Een ander verhaal.

    De race was nog maar 15 van de 61 ronden op gang geronkt of Felipe Massa (Williams-Mercedes), uit de pitstraat komend, knalde een alsmaar grootser wordende Nico Hulkenberg in de Forca India-Mercedes uit de baan. De Duitser die dit jaar de 24 Uren van Le Mans won met Porsche, had het volle recht zijn ideale lijn te behouden. Massa dacht, niet kwaadaardig, dat hij sneller zou zijn en "boem" daar vloog Hulkenberg als van een Scalextricbaan van de speeltafel. Het resultaat was dat de Safety Car uitrukte en leider Vettel zag zijn voorsprong van 6"3 op Australiër Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault) tot 0 herleid.

    Baancommissarissen keerden het asfalt proper en Sebastien Vettel kon onder zware druk van Ricciardo aan een tweede start beginnen. Met succes, want zo goed als onmiddellijk, maakte hij weer een comfortabele afstand tegenover het zonnekind uit het Kangouroeland. Kimi Räikkönen (Ferrari) reed derde, nam geen risico's en diende daarmee de puntenoogst in het constructeurskampioenschap. Sebastien Vettel tufte in een Italiaanse designstoel "rustig" naar een lonkende zege. Tot er zowaar nog een gele vlag kwam. Waarom ? In de stad van nultolerantie wandelde doodgemoedereerd een "verdwaalde of verdwaasde" duistere figuur langs de vangrails op de piste ! Iemand die Duitsland zocht waarschijnlijk. De man voelde gevaar en stapte na enkele tientallen meters weer achter de vangrails en verdween wellicht in...de cel !

    Maar de Mercedes-Safety-Car zoefde ondertussen weer op de baan, velen w.o. Vettel gingen pitten, en de Duitser zag voor de tweede maal opnieuw Daniël Ricciardo in zijn achteruitkijkspiegel. Met voorsprong opnieuw 0. Dan kwam de derde en laatste groene vlag in deze niet onaardige maar nu ook weer niet overweldigende GP van Singapore. Een zéér verdienstelijke Fernando Alonso, eens 9de rijdend zag zich opnieuw verraden door de Honda Power Unit in de Mc Laren.

    Ploegmaat Jenson Button werd netjes door de clownesk rijdende Pastor Maldonado uit het koersspelletje gereden. Dus de twee Mc Laren's out ! Naar verluidt heeft men teambaas, de strenge, norse, selfmade-man, Ron Dennis van een zelfmoord moeten weerhouden. Terwijl deze daad als opperste schuldbekentenis in Japan uit het dagelijks denken en doen is afgevoerd. De Mc Donald-generaties sinds 6 juni 1945 (Hiroshima..), de tweede of derde nu denk ik, verkiezen léven, plezier, comfort, boven een geforceerde dood. Dus hebben de Japanse "ingenieurs-zonder-ON" de Brit daar vanaf gehouden.

    Lewis Hamilton viel met motorpech uit. Ergens kreeg de V6-motor geen ademlucht meer en blies de fut weg. Nico Rosberg, ook al niet zonder problemen in zijn Mercedes, finishte vierde. Hij loopt daarmee wat punten in op leider Lewis Hamilton. Maar diens derde wereldtitel komt daar vooralsnog niet mee in gevaar. Tot slot rest er nog de grote onderscheiding voor tiener Max Verstappen. Vanaf de laatste positie remonteerde hij naar een achtste eindplaats. Even liet hij met 1'50"298 de snelste ronde opschrijven...Max wordt een grote, tja, met een vader als Jos....lang ploegmaat van een aan de beterhand zijnde Michaël Schumacher bij Benetton kan het niet anders. Jos is van alle markten thuis.

    Ook volgende week in het Japanse Suzuka zijn "de jongens" thuis. Wie op die mini-Nürburgring wint daar in de achtertuin van Honda, letterlijk door de haarspeld langsheen de fabriekspoorten, mag iedereen met champagne onderspuiten. Alleen is het genânt voor Honda dat het geen Mc Laren-coureur zal zijn. Opnieuw Vettel ? Journalistiek met vraagtekens is slechte journalistiek. Dus schuiven we de glazen bol opzij. Want de toekomst is altijd sneller dan het verleden. Volgende week: Japan waar robotten tijdens de dag en fuivers tijdens de nacht het leven uitmaken.(Walter Rombauts/Foto:Ferrari)

    20-09-2015 om 23:11 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL DOET FERRARI OPNIEUW STEIGEREN IN SINGAPORE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In de derde vrije trainingen hing het al in de lucht: Sebastien Vettel, de Duitse viervoudige weredkampioen, was snelste in de Ferrari. In de eigenlijke kwalificaties bevestigde hij dat met een tijd van 1'43"885 op een 5,065 km lang stratenparcours dat er droog bij lag, maar onder een versmachtende vochtige hitte. Iedere cockpit van de auto's was een sauna. Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton bleef "plakken" en start vanop de vijfde positie. Nico Rosberg plaatste zijn Mercedes al evenmin goed. Sebastien Vettel deed Ferrari opnieuw steigeren. Hij reed er de 208ste pole position van het merk mee.

    Terwijl Carlos Sainz jr zijn Toro Rosso tegen de muur tikte en rijdend in krabbenstijl naar de pits moest en de baancommissarissen wat koolstofonderdelen van de baan konden keren, nestelde de Belgische Nederlander Max Verstappen zich in een explosie van groeiende "importantie" (-dat klinkt netjes Hollands-). De tiener mengt zich zowaar in het gezelschap van de echte wereldkampioenen. Hij gaat er zelfs enkele vooraf, zoals Fernando Alonso en Jenson Button die met de Mc Laren sneuvelden in Q2.

    Morgen zullen de 61 te rijden ronden van een hoogspanningskaliber zijn, want de heren Daniël Ricciardo en Daniil Kvyat in de Red Bulls kleven in de eerste rijen. Storen daarmee enorm de knappe Kimi Räikkönen (Ferrari) voor wie het duidelijk en duidelijker wordt dat hij in 2017 plaats zal moeten ruimen. Voor wellicht Max Verstappen. De koele maar hoogst kwalitatieve Fin kan het nog, maar heeft het karakterieel moeilijk in deze snel veranderende wereld. En - onder ons gezegd - heeft het ook al wat bekeken. Wereldkampioen in 2007 met Ferrari, proeven van het wereldkampioenschap rally, terugkomen naar Ferrari waar "drama" altijd troef is. Het wordt hem iets teveel.

    Maar hij zal verbeten in zijn stijl verder rijden, net als een Fernado Alonso die Ferrari wisselde voor mooie Honda-beloftes en bedrogen uitkomt. Hij is ook niet meer van de jongsten, net als ploegmaat Jenson Button. Er is voor iedereen een tijd van komen en gaan. Zowel het (op-)komen als het (weg-)gaan is altijd moeilijk. De belevenis tussen die twee uitersten blijft plagen, niet kwellen. Morgen moet Lewis Hamilton de brokken van vandaag voor Mercedes zien te lijmen. Hopelijk is er vandaag voor hem enkel een technisch probleem geweest. Mocht het aan zijn James Hunt-achtige levenstijl liggen, dan wordt hij snel een vallende ster. Mercedes kan daarmee niet zijn gediend. Morgen andermaal hoogspanning.(Walter Rombauts)

    1. Sebastien Vettel (Ferrari)                                                1'43"885

    2. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)                                  1'44"428

    3. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                                 1'44"667

    4. Daniil Kvyat (Red Bull-Renault)                                       1'44"745

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                                             1'45"745

    6. Nico Rosberg (Mercedes)                                                1'45"415

    7. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)                                 1'45"676

    8. Max Verstappen (Toro Rosso-Renault)                             1'45"798

    9. Felipe Massa (Williams-Mercedes)                                   1'46"077

    10. Romain Grosjean (Lotus-Mercedes)                               1'46"413

    19-09-2015 om 22:05 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RUS DANIIL KVYATT SNELST IN RED BULL IN MARINA BAY
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De eerste twee vrije oefeningen voor de GP van Singapore, morgen zondag 20 september, hebben een raar verloop gekend. Mercedes sukkelde met banden, nieuwkomer Rossi in de Marussia zorgde voor een spectaculaire crash, en de Rus Daniil Kvyatt tikte op het laatst de snelste tijd aan. Die Red Bull wordt aangedreven door een Renaultmotor. Dat moet Renault verder doen denken. De bigboss, Carlos Ghosn, kondigde op het Salon van Frankfurt de vorige dagen aan dat Renault in 2016 geen motorleverancier blijft in de F1. Mogelijkheid is er nog om via het opkopen van Lotus-in-financiële problemen over te nemen en terug een compleet eigen team te creëren als constructeur. Maar al klinken overal - twijfelachtige - geruchten over een opbloeiende economie, de kans is groot dat Renault ook daarvan afziet. Want het zijn moeilijke tijden en er komen er nog moeilijker. Al is er momenteel lichte groei in de verkoop in alle grote autolanden.

    Om die reden is de FIA opnieuw op zoek naar kosten besparende maatregelen. Het drukken van motorontwikkelingskosten, die van de versnellingsbakken en de windtunnels gewoon verbieden. Mocht dat laatste het geval zijn, dan worden Formule 1 wagens weer naakt, puur auto, hoewel de trend van de V6 TurboHybrid niet meer kan worden teruggedraaid. In tegendeel, tegen 2020 leeft het gevoel dat de Formula "E" zoals die nu bestaat wel eens de nu 65-jarige F1 zou kunnen opvolgen, vervangen. Als grootmeester van de centen, het Britse monument Bernie Ecclestone (84) van chemische samenstelling is veranderd.

    Overigens is duidelijk dat tegen die tijd de elektrische auto, zeg maar de elektrische luxe-auto's als Tesla, Audi en Porsche ronduit een feit zal zijn. Als stinkend Europa, waar de middeleeuwen opnieuw zijn geïmporteerd, achterblijft zullen ze zeker in China, Arabië, Australië en USA rijden. Overigens komt Tesla uit Silicon Valley, dankzij de geniale Elon Musk. Die koos Tesla als naam, naar de uitvinder van de wisselstroom, Nicola Tesla een ingeweken Kroaat in de USA. Hij had de pech dat hij in dezelfde tijd als Edison leefde.

    Op het Salon van Frankfort staat de Tesla "S", naast de Porsche Mission E, de Audi quattro e en het zelfrijdend idee van grootmeesters in de autobouw, Mercedes-Benz. Deze auto's en concepten moeten niet alleen Tesla - te laat - van antwoord dienen, maar ook Apple, Google en Uber. Al deze "draadloze" reuzen willen tegen 2020 de zelfrijdende elektrische auto in het straatbeeld zien. Van Google rijden er al een honderdtal "onder ons". Voor alle zekerheid met een levende mens op het passagierszitje, zodat kan worden ingegrepen... Op het Salon van Frankfort staat de terreinauto, de SUV (Sportly Utility Vehicle) van Tesla niet. Hij schittert door afwezigheid. Maar tegen het Salon van Detroit in januari 2016 zal deze Tesla "X" wellicht de show stelen. Fotootje van de ontklede "X" in inzet.

    Maar van Google rijden ze al rond. Laat mij de hoop uitspreken dat de besturing perfect verloopt en niet zoals soms met zelfs de modernste GPS wel eens een verkeerd weggetje kan worden bereden. Onlangs stond ik via de GPS in de Haute Savoie, nabij de Col des Aravis, voor een gesloten garagepoort...Wat zal de zelfrijdende auto dan doen ? Maar zeker is dat tegen 2020 zowat alle topmerken hun auto "online" zullen hebben. Een gelukkig feit dat mogelijk agressiviteit in het verkeer kan voorkomen, snelheidsboetes tot archeologie maakt en de mens tegen zichzelf beschermt.

    Daarom werd Tesla in de USA achteruit gezet tegenover hem. Maar ook alles wat nu draadloos is hebben we eigenlijk te danken aan die fascinerende genie die Nicolas Tesla was. Zoals vele groten zijn de verdiensten van Nicolas Tesla pas na zijn dood erkend. Elon Musk, ceo van Tesla, heeft door zijn auto die naam te geven de uitvinder opnieuw doen leven en onsterfelijk gemaakt. Naast het feit dat Elon Musk ook werkt aan een lanceerraket die naar de aarde kan terugkeren en dus "herbruikbaar" wordt, heeft het "genie van de eletrische sportwagen" Nicolas Tesla de hoogste eer bewezen. Terecht. Formule 1, straks de derde vrije oefeningen en de kwalificaties. Singapore. (Walter Rombauts/Foto:Tesla)

    19-09-2015 om 14:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGEN BEGINT DE GP VAN SINGAPORE

    Morgen is er de eerste van de laatste zeven niet-Europese GP's. Dat is deze van Singapore, één van de magnetische en properste steden van de wereld. Na Monza heeft de Britse regerende wereldkampioen Lewis Hamilton zoveel voorsprong op ploegmaat Nico Rosberg dat hij vanaf nu aan een ereronde begint voor zijn derde wereldtitel (2008-2014...2015). De 53 eenheden die de Duitser achterstaat, zijn onoverbrugbaar. Overigens is dezer dagen Singapore niet zo zuiver. Er komt een smog binnengewaaid vanaf Sumatra doordat legereenheden daar oefeningen houden en er ook met blussen van bosbranden wordt geëxperimenteerd. Maar vooralsnog is er geen dreiging dat de timing van de GP zou moeten gewijzigd worden. Althans niet volgens de organisatoren.

    Singapore...Bernie Ecclestone (84) heeft de F1 erheen gebracht. Flavio Briatore, toen teambaas van Renault heeft er de "crashgate" gecrëerd. Nelson Piquet Jr. naar het einde van de koers toe een Renault tegen 160 km/h tegen een betonmuur laten rijden. Opdat de "Safety Car" zou kunnen uitrukken en...Fernando Alonso (Renault toen) onder deze zou kunnen winnen... Het kostte de kop van Nelson Jr in de F1 en ook die van Briatore. Crashgate zal nooit worden vergeten. Fernando spreekt er liever niet over. Want dit weekend zal hij zowat - zonder schuldig te zijn - anoniem rondtoeren in de Mc Laren-Honda. Honda heeft gezegd in 2016 paraat te zijn...In de 65 jaar dat ik de Formule 1 met dronkenmakende hoogtepunten en misselijke dieptepunten heb mogen/moeten beleven is die bewering klassiek.

    Vandaag hangt een coureur in de bandenmuur, komt er steevast levend uit, en beweert zonder blozen dat hij volgende race zal winnen. Sinds 1981 Bernie Ecclestone de F1 via  zijn "Formule One Constructors Association"van "armeluislui" naar multi-miljardairs liet evolueren is bescheidenheid geschrapt uit het F1 woordenboek. Sterker nog zelfs de begrafenisssen na een race zijn sinds Ayrton Senna's dood in 1994 eerder een zeldzaamheid geworden. Die van Jules Bianchi en Wilson niet te na gesproken. Glamour, "say cheese", zelfs al ken je je sterfelijkheid. Helemaal in het begin van het wereldkampioenschap F1 in 1950 (13 juli Silverstone) was het anders. Zowel op training als in races vielen bijna altijd doden.

    Nog erger was het in de oertijd van de automobiel. Vooraf zei gezegd dat "das auto" elktrisch is begonnen. Snel door het vinden van aardolie werd ingeruild voor een verbrandingsmotor (Ottomotor) maar vandaag staat het Salon van Frankfort (Internationale Automobil Austellung) vol met elektrische topwagens. Elon Musk die Tesla groot maakte lokt Audi met een elektrische Q6 uit de tent. Porsche pronkt met een elektrische "Mission E"...en laat ingewijden eraan herinneren dat de eerste Porsche (- de Lohner Porsche) een elektrische auto was. Mogelijk tijd om te gaan overpeinzen wanneer de tijd aanbreekt dat een puur elektrische LMP1 de "24 Uren van Le Mans" gaat winnen...? Porsche ? Tesla ? Audi ? Terug naar de oertijd, toen racewagens nog rijdende doodskisten waren. Met z'n twee in de kar. Een chauffeur en een boordmecanicien.

    De altijd herschreven, bijgewerkte, nooit voltooide geschiedenis, het nooit voltooide leven, dwingt me te denken dat in de geschriften de echte eerste autorace in 1887 zou gereden zijn op een 31 km lange omloop nabij Parijs die de naam "La Velocipede" droeg. De race zou zijn gewonnen door een Graaf Jules Felix Philippe Albert de Dion tegen een gemiddelde snelheid van 59 km/h. Maar als ik de kladschriften van die oertijd terzijde leg, moet Parijs - Bordeaux in juni 1895. Er waren toestanden in die race die alleen Rudyard Kipling voor zijn jungleboek konden inspireren. Die race is een apart verhaal. Chaotisch, dodelijk, de eerste ongedisciplineerde confrontatie tussen de eerste autoconstructeurs die hun producten in de kijker wilden zetten. En hoe...!

    Met de race Parijs - Amsterdam in 1898 kwamen er uit de vorige "Dante's Inferno's" enkele wijzen - die het hadden overleefd -die aandrongen op "enige, zij het nog embryonale, reglementering". Constructeurs fiksten krachtiger en snellere wagens en die werden onderverdeeld in "zwaargewichten" en "lichtgewichten". Met de Gordon Bennett Trophy in 1900 kon men aannemen dat de autosport "F1-zwanger" was. Dit weekeinde voegt de GP van Singapore zich als jongste item toe aan een gigantische autogeschiedenis. Dus ik doe "Walter's Auto Cahiers" op Seniorennet even dicht, en stap in bij Singapore Airlines, eerste klasse, beste service, veiligheid en airhostessen die hoe hoog ook wordt gevlogen met de sexy gehakte voeten op de zoemende grond blijven staan. 't Is dan wel naar Singapore, maar een glaasje champagne weigeren is neen zeggen tegen het leven. Dat is nu net wat autosport altijd heeft geweigerd. Tot morgen in Singapore. (Walter Rombauts/Foto's:wr)

    16-09-2015 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!